رژیم زیبایی، خوراکی هایی که شما را زیبا می کند

همه ما دوست داریم زیبا و منحصر به فرد باشیم، اما آیا می دانید، چهره، پوست، مو و ناخن های ما دقیقا آیینه همان چیز هایی هستند که می خوریم؟ در این مقاله قصد دارم خوراکی هایی که به شما در داشتن پوست و مویی زیبا کمک می کند، معرفی کنم، تا ضمن بهره مندی از یک رژیم سالم و داشتن اندامی زیبا، چهره ای شاداب و زیبا هم داشته باشید، پس با من همراه باشید و در همین ابتدا اجازه دهید ببینیم رژیم غذایی ما چطور می تواند روی زیبایی مان تاثیر گذارد…

رژیم غذایی چطور بر زیبایی ما تاثیر می گذارد؟

من همیشه به بیماران خود گفته ام که آن چیزی که هر روز می خورید، بیش از آنچه که روی پوست خود به عنوان محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنید، اهمیت دارد. اگر تا انتهای این مقاله با من باشید خواهید فهمید که چقدر راحت تر از آرایش کردن، می توانید تنها با داشتن یک رژیم غذایی سالم به زیبایی منحصر به فردی برسید. فراموش نکنید غذاهایی که ما می خوریم در بدن مان به ویتامین ها، مواد معدنی و آمینو اسید هایی تبدیل می شوند که در نهایت همه این ها می توانند زیبایی پوست و مو را برای شما به همراه داشته باشند.

حالا تصور کنید از رژیمی پیروی می کنید که این مواد را برای شما تامین نمی کند. جای تعجبی هم ندارد که پوست تان هزار تا مشکل داشته باشد، ناخن های تان شکننده باشد و ریزش مو داشته باشید. مثلا اگر شما به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید، پوست خود را از آمینو اسید های لازم محروم کرده اید و در نتیجه پوست نمی تواند کلاژن سازی کند (کلاژن همان چیزی است که از پیری و افتادگی پوست شما جلوگیری می کند). پس چرا وقتی می شود انقدر راحت به چنین منبعی دسترسی داشت، آن را از خود دریغ می کنید و با مصرف غذا های چرب و فست فود، پوستتان را تخریب می کنید؟

برخی از مراجعین من، همیشه ادعا می کنند که ما تمامی مراقبت های لازم پوست را انجام می دهیم، هزینه های زیادی هم صرف خرید محصولات محافظت و درمان از پوست کرده ایم، پس چرا هنوز هم پوست مان زیبا و سالم نیست؟ سوال من همیشه از این افراد این است که رژیم غذایی تان چگونه است؟ اینجاست که بسیاری از آن ها واقعا پاسخی ندارند و خودشان خوب می دانند، چه بلایی بر سر پوست و بدن شان می آورند.

این نکته را آویزه گوش تان کنید: هر چه می خورید به مرور زمان و به تدریج اثر خود را روی پوست شما نشان می دهد

رژیم زیبایی

آیا مصرف شکر مانع از داشتن پوستی زیبا می شود؟

در تحقیقات بسیاری ثابت شده است که رژیم کم گلایسمی، یا رژیمی که قند کمی دارد، تاثیر بسیار مثبتی روی داشتن پوستی شفاف و بدون جوش و آکنه دارد. این موضوع را خود من نیز در بیمارانم دیده ام، زمانی که مصرف مواد قندی و شیرین را تا حد زیادی کاهش می دهند، تاثیر مستقیم آن را می توان روی پوست شان دید. تجربه به من ثابت کرده است که با کاهش مصرف شکر و جایگزین کردن آن با مواد مغذی دیگر خصوصا سبزیجات و میوه ها، می توان خیلی راحت به یک پوست صاف و آینه ای رسید.

موضوع آنقدر ها هم پیچیده نیست! زمانی که شما یک خوراکی شیرین میل می کنید، قند آن به سرعت در جریان خون شما جاری می شود، سطح انسولین در بدن شما بالا می رود و همین موضوع می تواند خیل زود باعث بروز جوش و آکنه روی صورت شما شود و بدتر از آن به مرور زمان باعث چروک پوست هم می شود… وقتی حرف از چروک پوست می زنم، می دانم که همه شما به هراس می افتید. هیچ کدام از ما دلش نمی خواهد پوستی چروک و گرفته داشته باشد، تا حدودی این موضوع در دست ما نیست و با گذر عمر، ناخوادآگاه به آن دچار می شویم. اما واقعا می توانیم این پروسه را به تعویق بیاندازیم.

همین حالا یک تصمیم بزرگ برای زیبایی و شفافی پوست تان بگیرید: از امروز به جای خوردن کیک و بیسکوئیت برای میان وعده های تان، یک میوه تازه و کامل یا یک مشت بادام میل کنید.

رژیم زیبایی

برای درخشان تر شدن پوستمان چه بخوریم؟

یکی از بهترین رژیم های غذایی برای داشتن پوستی زیبا و آیینه ای پیروی از رژیمی است که سر شار از میوه و سبزیجات باشد. بهتر است برای کسب نتیجه بهتر و درخشانی بیشتر پوست، از میوه های رنگی بیشتر استفاده کنید و هر روز سعی کنید آب یکی از سبزیجات را میل کنید. این توصیه مدل های زیبایی معروف و مشهور جهان است، پس مطمئن باشید اگر به آن عمل کنید، نتیجه آن را خواهید دید.

خوراکی دیگری که تاثیر زیادی روی درخشانی پوست شما دارد، آواکادو است. یکی دیگر از توصیه هایی که مدل های زیبایی می کنند، این است که روز خود را با خوردن آواکادو شروع کنید و سالاد آواکادو را هیچ وقت از وعده های غذایی تان حذف نکنید. آواکادو به شما کمک می کند پوستی شفاف و سالم داشته باشید. پزشکان معمولا برای زیبایی و آینه ای شدن پوست توصیه می کنند سبزیجاتی که به رنگ قرمز (خصوصا گوجه)، زرد و سبز هستند را میل کنید. گوجه از بسیاری از آسیب های پوستی جلوگیری می کند و به دلیل آنتی اکسیدان های زیادی که دارد از پوست شما در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند. یادتان باشد اگر از گوجه پخته شده استفاده کنید، جذب آنتی اکسیدان های آن برای شما ساده تر می شود و مصرف آن در کنار چربی های سالم مانند آواکادو و روغن زیتون، می تواند تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

اما این تمام ماجرا نیست و باید مراقب دیگر بخش های رژیم غذایی تان هم باشید. مطمئن شوید که در رژیم تان به اندازه کافی کربوهیدرات و پروتئین هم مصرف می کنید. کربوهیدرات سوخت لازم برای فعالیت های بدنی را به شما می دهد و پروتئین کمک به ترمیم و بازسازی ماهیچه های شما می کند. پس در یک رژیم غذایی باید تعادل همه نوع مواد مغذی و ضروری حفظ شود تا به نتیجه مطلوب برسید. نوشین آب را هم فراموش نکنید، نوشیدن آب یک راه ساده برای شفاف شدن پوست تان می باشد.

معرفی هشت خوراکی برای زیبا تر شدن پوست

باز هم تکرار می کنم: شما آینه همان چیزی هستید که می خورید. در نتیجه هر مشکل پوستی نظیر جوش، آکنه، اگزما، خشکی و … می تواند در نتیجه پیروی از یک رژیم ضعیف باشد. با خوردن و نوشیدن مواد غذایی زیر سلامت و زیبایی را به پوست خود بازگردانید…

    • یک: به مقدار کافی آب بنوشید

    پوست ما، بزرگترین ارگان بدنمان است و از هر آنچه در بدن مان می گذرد خبر می دهد. شاید در نظرتان نوشیدن آب یک کار راحت باشد، اما واقعا بسیاری از ما آن مقدار که باید آب مصرف نمی کنیم. اگر نوشیدن آب به تنهایی برای شما دشوار است می توانید یک طعمی به آن اضافه کنید. مثلا با اضافه کردن آلبالو، خیار یا نعناع به آب ضمن غنی تر کردن آن، نوشیدن را نیز برای خود ساده تر کنید. با نوشیدن مقدار کافی آب در طول هر روز، آب رسانی خوبی به بدن خود کرده اید و در نتیجه می توانید از داشتن پوستی شاداب و سرزنده تر هم لذت ببرید. توصیه پزشکان معمولا این است که در هر روز حداقل بین هشت الی ده فنجان آب میل کنید.

    • دو: ماهی سالمون میل کنید

    یکی از خوراکی های خوشمزه ای که خیلی بی درد سر شما را به زیبایی می رساند، ماهی سالمون است. این ماهی که سرشار از امگا 3 و اسید های چرب است، می تواند بهترین منبع غذایی در یک رژیم سالم باشد. این مواد می تواند به پوست شما جانی تازه بدهید و رطوبت خاصی به آن اضافه کند. در نتیجه افرادی که از داشتن پوست خشک رنج می برند می توانند از این دستور پیروی کنند. همچنین تحقیقات زیادی ثابت کرده است که مصرف این ماهی مزایای دیگری هم دارد از جمله اینکه از ابتلا به سرطان و یک سری سرطان های خاص پوستی، جلوگیری می کند.

رژیم زیبایی
رژیم زیبایی
    • سه: سیب زمینی شیرین بخورید

    این نوع سیب زمینی در کشور مان ایران، در سیستان و بلوچستان کاشت و برداشت می شود. این گیاه سرشار از بتاکارتون است و به همین خاطر است که طعم شیرینی دارد و علاوه بر این سرشار از ویتامین A است. علاوه بر مزایایی که برای پوست دارد، برای تقویت سیستم ایمنی بدن هم بسیار مفید است و به تقویت چشم ها نیز کمک می کند. همچنین این گیاه ثابت کرده است که توانایی زیادی در کاهش اثرات پیری روی پوست دارد.

    سیب زمینی شیرین برای حفظ جوانی پوست بسیار مفید است و از آب آن هم حتی می توانید به عنوان لوسیون استفاده کنید. ویتامین C موجود در این گیاه باعث می شود کلاژن بیشتری در پوست شما تولید شود و علاوه بر این ویتامین E که در سیب زمیین شیرین وجود دارد پوست شما را خوش رنگ و لعاب می کند. در ضمن این گیاه دارای آنتوسیانین است که به کاهش چین و چروک و کبودی و سیاهی زیر چشم کمک می کند. اگر هم به فکر زیبایی موهای خود هستید، باز هم سیب زمینی شیرین را دریابید چرا که هم رشد موهای تان را بیشتر می کند و هم به رفع شوره سر کمک می کند.

    • چهار: گوجه فرنگی را دریابید

    گوجه فرنگی علاوه بر این که خطر سکته قلبی را کاهش می دهد، می تواند به نجات پوست شما از آسیب ها هم کمک جدی کند. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی باعث می شود، پوست شما در مقابل آسیب های UV در امان بماند. همین UV عامل بسیاری از انواع سرطان پوست می باشد. اما خیال نکنید که می توانید مصرف گوجه فرنگی را جایگزین ضدآفتاب ها کنید.

  • پنج: آجیل برزیلی بخورید

آجیل برزیلی یا جوز برزیلی شما را از هر متخصص پوستی بی نیاز می کند. جوز برزیلی منبع غنی سلنیوم است که سلول های پوستی شما را در مقابل آسیب ها حفظ می کند. پس با مصرف این آجیل نه تنها جوان تر و سالم تر می مانید بلکه از ابتلا به بیماری های قلبی هم در امان خواهید بود. اما اگر به این آجیل حساسیت دارید و یا دسترسی به این منبع غذایی ندارید، می توانید سلنیوم را در تخم مرغ و غذاهای دریایی هم پیدا کنید.

  • شش: کیوی میل کنید

به طور کلی میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از ویتامین سی هستند، می توانند به کلاژن سازی گوست شما کمک زیادی کنند و در این میان شما برای حفظ حالت ارتجاعی و الاستیسیتی پوست خود به پروتئین هم نیاز دارید. حالا همین کیوی یکی از این منابع غنی است که با تامین ویتامین C مورد نیاز بدن شما می توانید چهره ای شاداب و زیبا را برای شما به ارمغان آورد. علاوه بر این میوه کیوی سرشار از ویتامین E نیز می باشد و جاوی آنتی اکسیدان هم هست، پس ماده خوبی برای جلوگیری از آسیب های پوستی است.

رژیم زیبایی
  • هفت: آووکادو و زیبایی پوست

اگر تا به حال به اهمیت این میوه جذاب پی نبرده اید، الان دیگر وقت آن رسیده است که با اضافه کردن آووکادو به رژیم غذایی تان، شاهد تاثیرات چشم گیری و مثبت این میوه باشید. مطمئن باشید با مصرف آووکاددو پوست تان ممنون دار شما خواهد بود. آووکادو سرشار از چربی های سالمی است که بر اساس مطالعات انجام شده می تواند به جذب ویتامین های محلول در چربی کمک زیادی کند.

علاوه بر این ها آووکادو منبع غنی از ویتامین E است و پوست شما را از آسیب های نشای از نور خورشید و رادیکال های آزاد در امان نگه می دارد، بنابراین روند پیری پوست شما را به طور تاثیر گذاری می تواند به تعویق اندازد. ویتامین E موجود در این میوه باعث می شود رگ های خونی در صورت شما را باز تر می کند و در نتیجه اکسیژن بیشتری به پوست می رسد و شادابی بیشتری نصیب پوستان می شود.

  • هشت: مصرف زردچوبه و زیبایی

زردچوبه این ادویه خوشمزه را به جرات می توان ادویه زیبایی نامید که می توانید از آن برای طعم دار کردن انواع گوشت و سبزیجات استفاده کنید. حتی می توانید کمی زردچوبه را به چای خود اضافه کنید و از خواص بی نظیر آن برای زیبایی بهره مند شوید. تحقیقات ثابت کرده اند که مصرف زردچوبه می تواند شما را از ابتلا به بیماری های مختلفی نظیر مشکلات قلبی عروقی، سرطان ها و بیماری های مرتبط با روده در امان نگه دارد. این ادویه همچنین برای تسریع روند بهبود آسیب های پوستی و زخم ها نیز کارگشا است.

زردچوبه همچنین می تواند رنگ رخساره شما را باز تر و شفاف تر کند و حتی کبودی های زیر چشم و سیاهی اطراف آرنج و زانو را هم از بین ببرد. حالا اگر زردچوبه را با فلفل سیاه مصرف کنید، جذب آنتی اکسیدان نیز در بدن شما بیشتر می شود و از فواید بی نظیر آن بهره مند می شوید.

من و رژیم هم به فکر زیبایی شما است

ما در وب سایت من و رژیم اصول کار خود را ارائه رژیم های استانداردی قرار داده ایم که پیروی از آن ها می تواند تمام مواد مغذی و مواد معدنی لازم برای داشتن یک چهره ای زیبا و شاداب را فراهم کند. حالا که فهمیدید خوراک و رژیم غذایی تان تا چه حد روی زیبایی چهره تان تاثیر گذار است، بد نیست به فکر دریافت یک رژیم غذایی سالم و مغذی باشید که زیبایی را به شما هدیه دهد.

چاق هستید یا لاغر؟ فرقی نمی کند! برای من و رژیم تناسب اندام، سلامت و زیبایی شما مهم است و ما مفتخر هستیم که همه این ویژگی ها را می توانیم با رژیم های هوشمند و استانداردی که داریم به شما تقدیم کنیم. اگر از اضافه وزن رنج می برید باید به فکر تناسب اندام و کاهش وزن باشید، اما مراقب باشید در این مسیر به پوستان آسیب نرسد. بسیاری از افراد چاق زمانی که رژیم لاغری خود را شروع می کنند، شاهد لاغری صورت و افتادگی پوست شان می باشند، ما متخصصین من و رژیم حتی به فکر این مشکل شما هم بوده ایم و در رژیم های لاغری که به شما ارائه می دهیم مواد مغذی را گنجانده ایم که مانع از بروز این مشکلات در طول رژیم لاغری تان می شود.

افرادی هم که از لاغری زیاد رنج می برند در وهله اول به دنبال راهی برای چاقی صورت خود هستند. کلید این کار هم در دستان من و رژیم است. رژیم های لاغری من و رژیم همانطور که گفتیم با ارائه یک برنامه غذایی جامع می تواند تمامی نیاز های پوست و موی شما را تامین کند. علاوه بر این با رژیم های من و رژیم می توانید به تثبیت وزن هم برسید. پس چه چاق باشید، چه لاغر، با من و رژیم به وزن ایده آل و زیبایی اندام و چهره دست خواهید یافت و مهم تر از آن با دریافت رژیم تثبیت وزن نیز همیشه از وزن ایده آل تان لذت خواهید برد.