هرآنچه که باید درمورد رژیم چاقی بدانید

داشتن اندامی ایده آل برای اکثر افراد دغدغه است، چاق و لاغر هم نمی شناسد. کسانی چاق هستند به فکر لاغری اند و کسانی که لاغر به فکر چاقی. مطالبی که در ادامه خواهید خواهند، در رابطه با رژیم افزایش وزن و حل دغدغه افراد لاغر است.

اما، در ابتدای کار باید بدانید که لاغر به چه کسی گفته می شود؛ به طور کلی می توان گفت کسانی که مقدار شاخص چاقی یا توده بدنی شان 18.5 و یا کم تر از این عدد باشد. لاغر مفرط حساب شده و باید رژیم چاقی بگیرند. البته، لاغری می تواند دلایلی دیگری چون بیماری های خاص، ژنتیک، بیماری های روانی، فعالیت بدنی زیاد و … داشته باشد.

محاسبه BMI
چاق یا لاغری

برای چاق شدن لازم نیست که تغییر زیادی در رژیم چاقی خود بوجود بیاورید. فقط کافی است از میزان کالری که روزانه دریافت می کنید اطلاع داشته باشید و هر روز به مقدار مشخصی آن را افزایش دهید. بنابراین مشخص است که برای چاق شدن باید غذای بیشتری بخورید و در رژیم چاقی خود موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • افزایش میزان وعده های غذایی
  • مصرف لبنیات پر چرب مصرف
  • استفاده از ظرف و بشقاب های بزرگتر برای صرف غذا
  • خواب کافی
  • مصرف آجیل
چهره شاداب با افزایش وزن

اگر می خواهید اندامی زیبا و پر داشته باشید، کارشناسان تغذیه در سایت من و رژیم آماده اند تا به شما کمک کنند و با ارائه برنامه رژیم چاقی آنلاین، شما را به وزن ایده آلتان برسانند.

 

همین الان رژیم چاقی را دریافت کنید

 

نقش برنامه غذایی برای چاقی چیست؟

اولین و مهم ترین قدم برای داشتن اندامی ایده آل برای افراد لاغر، برنامه غذایی چاقی است. چرا که، اصولی ترین حالت برای افزایش وزن، دریافت کالری بیشتر از مقدار مورد نیاز فرآیند متابولیسم در بدن است.
باور اشتباهی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم آن است که اکثر افراد گمان می کنند که رژیم چاقی یعنی خوردن زیاد، به خصوص خوردن غذاهای چرب، شیرین، شرخ کردنی و فست فود. در حالی که رژیم افزایش وزن یعنی داشتن برنامه غذایی اصولی و درست که کم کم وزن شما را افزایش و تناسب اندام را برایتان به ارمغان بیاورد، نه صرفا چاقی موضعی در برخی از اندام های بدن. از طرف دیگر، برنامه رژیم چاقی باید به گونه ای باشد که شما را از شر بیماری هایی چون چربی، فشارخون، کلسترول، بیماری های قلبی، گرفتگی عروق و… دور نگه دارد.

ورزش و رژیم چاقی

آیا ورزش و چاقی با هم رابطه مستقیم دارند؟

ورزش را به نوعی می توان مکمل رژیم افزایش وزن دانست. شما هنگامی می توانید با ورزش به اندام پر برسید که در کنار آن برنامه غذایی درستی باشید. تصور کنید که هنگامی که از باشگاه باز می گردید و با اشتهایی که به دست آورده اید، تنها در صورتی می توانید افزایش وزن پیدا کنید، که بر طبق برنامه غذایی چاقی پیش بروید. در غیر این صورت، ورزش بدون رژیم باعث می شود همان حجمی که دارید را نیز از دست بدهید یا با خوردن مواد غذایی اشتباه به بیماری های مختلف مبتلا شوید.

داروهای افزایش وزن چه تاثیری بر روند چاقی دارند؟

مطمئنا در شبکه های اجتماعی و یا برخی داروخانه ها و مغازه های عطاری، عبارت داروی چاقی سریع را شنیده اید. با چشم پوشی از عوارض و یا تقلبی بودن بعضی از این داروها، بعضی به باز شدن اشتها کمک می کنند، اما باز در اینجا کمبود یک رژیم چاقی به خوبی حس می شود. چرا که هنگامی که میل به غذا خوردن دارید اگر بر طبق برنامه پیش نروید، صرفا به خودتان آسیب می زنید. لذا، در کنار بهترین دارو چاق کننده و اشتهاآور، خواه گیاهی یا خواه شیمیایی، وجود برنامه غذایی برای چاقی عاقلانه ترین کار ممکن است.

چاقی در یک هفته؛ عقلانی است؟

رسیدن به نتیجه، آن هم در سریع ترین زمان ممکن در هرکاری برای هر فردی خوشایند است. اما، در اکثر فعالیت ها فقط با گذشت زمان است که به نتیجه مناسب می رسید. که چاقی نیز یکی از این کار ها است.

اصولا، افرادی که استعداد چاقی ندارند، همواره به دنبال رژیم چاقی سریع هستند، به حدی سریع که در مدت زمان یک هفته چند کیلو اضافه کنند!! اما، باید بگوییم که این اتفاق، فقط به آن ها ضرر می زند. چرا که، بدن نمی تواند در این مدت زمان کم با شرایط جدید منطبق شود و بتواند حجم زیادی از کالری و غذا را هضم کند. در اصل، ورود کالری های اضافی به مقدار بالا نسبت به گذشته برای بدن اگر با برنامه ریزی صحیح انجام نشود ممکن است به فشار خون بالا، آسیب به قلب و سایر اندامهای بدن منجر شود.

پس، می توان گفت” گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی”؛ درست مثل کاهش وزن، افزایش وزن هم باید به تدریج انجام شود. لذا، برای رسیدن به اندامی پر و یک دست باید رژیم افزایش وزن اصولی داشت. رژیمی که کم کم بدن شما را آماده و اندام را به یک نسبت حجیم کند.

جهت دریافت رژیم چاقی بر روی این دکمه کلیک کنید

 

خوراکی های اشتهاآور و چاق کننده کدامند؟

خوارکی ها نقش اساسی را در برنامه غذایی برای چاقی ایفا می کنند. طبع و اشتهاآور بودن مواد غذایی باعث می شود میل به غذا خوردن در فرد افزایش پیدا کند یا اندام های وی حجیم تر شود. به طور کلی، برنامه چاقی باید خوراکی های زیر را در خود جای بدهد.

  • مواد غذایی نشاسته ای مانند سیب زمینی و ذرت و میوه ها
  • پروتئین های کم چرب، از جمله گوشت بدون چربی، ماهی های چرب مثل سالمون، تخم مرغ و مرغ
  • غلات کامل
  • جو و برنج قهوه ای
  • ویتامین B و مواد معدنی از جمله روی و منگنز
  • آجیل
  • روغن زیتون

چه میوه هایی چاق کننده هستند؟

بد نیست درباره میوه هایی که چاق کننده هستند و می توانند همیشه در رژیم چاقی شما حضور داشته باشند هم بدانید …


موز: اگر به دنبال داشتن ماهیچه های قوی و پر هستید، موز می تواند انتخاب خوبی باشد. یک موز متوسط در حدود 119 کالری دارد. این میوه، سرشار از کربوهیدرات،کالری و پر از زیر مغذی های ضروری برای بدن است. در ضمن با اضافه کردن این میوه به شیک ها و یا ماست می توانید تاثیر آن را چند برابر کنید.
انبه: انبه سرشار از مواد مغذی مانند مس، ویتامین B و ویتامین A و E است. این میوه به دلیل داشتن فروکتوز می تواند منبع خوبی برای دریافت کالری بیشتر و کربوهیدرات باشد. یک فنجان انبه دارای 99 کالری است، پس اگر می خواهید زودتر چاق شوید، انبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
آووکادو: یکی از بهترین میوه ها برای افراد لاغری که می خواهند چاق شوند، آووکادو است. این میوه سرشار از چربی های سالمی است که می تواند به چاقی طبیعی شما کمک کند. یک آووکادو متوسط در حدود 162 کالری دارد. در ضمن این میوه پر خاصیت حاوی پروتئین های گیاهی، ریز مغذی ها، پتاسیم و ویتامین های K، C، B5 و … می باشد.

نارگیل: نارگیل، سرشار از کالری، چربی و کربوهیدرات است. علاوه بر این، نارگیل سرشار از فسفر و مس هم می باشد. 28 گرم نارگیل، در حدود 99 کالری دارد که برای افزایش وزن و جایگزینی مکمل ها گزینه مناسبی است.البته میوه های خشک هم سرشار از مواد مغذی اند و گزینه های ایده آلی برای حضور در رژیم چاقی هستند. میوه های خشک، بعد از فرایند خشک شدن دارای قند بیشتری می شوند و منابع عالی برای تامین انرژی هستند.

چرا چاق نمی شویم؟

برای بعضی افراد، چاقی و افزایش وزن به همان دشواری کاهش وزن است. متابولیسم بالا و فعالیت فیزیکی شدید می تواند روند افزایش وزن را مختل کند. از این رو، افزایش وزن به واسطه ی یک رژیم غذایی مناسب و حساب شده می تواند گزینه مناسبی باشد.از طرف دیگر، بدن هر فردی با فرد دیگر متفاوت بوده و متابولسیم آن می تواند کُند یا تند باشد. اگر فرد متابولیسم کندی داشته باشد بالتبع زودتر چاق می شود و اگر متابولیسم و یا همان سوخت ساز فرد تند باشد، فرد دیر تر چاق می شود. البته دلایل دیگری مانند مشکلات تیروئید، اختلالات خوردن، دیابت، سرطان و برخی از عفونت ها باعث می شود تا فرد چاق نشود. در کنار این عوامل، موارد دیگری وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت.

  • نوشیدن آب بسیار
  • استفاده نکردن از پروتئین در وعده های غذایی
  • نداشتن خواب کافی و با کیفیت
  • نخوردن دسر مناسب
  • خوردن تنقلات
  • استفاده نکردن از مکمل های ویتامینی
  • داشتن استرس زیاد

شروع رژیم چاقی

چگونه با رژیم غذایی چاقی صورت ممکن است؟

صورت و چهره نقش بسیار مهمی در زیبایی ظاهری ایفا می کند. در صورت لاغر و استخوانی نشانه ای از سرحال بودن و انرژی وجود ندارد، در حالی که صورت پر، چهره را جوان تر نشان می دهد.

همین دلیل، باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال داشتن صورت پری باشند. رژیم ها و تکنیک های زیادی برای چاقی صورت وجود دارد که ممکن است عوارض جانبی زیادی داشته باشند. لذا، آسان ترین راه می تواند استفاده از مواد غذایی مناسب باشد. موادی چون مواردی که در زیر به آن ها اشاره خواهیم داشت.

شیر، سیب، هویج، آلوئه ورا، عسل، روغن های طبیعی، شنبلیله، کربوهیدرات، مخلوط گلیسیرن و گلاب

 

سوالات متداول

  • رژیم چاقی اصولی و درست می تواند، باعث افزایش وزن و دریافت کالری زیاد و سالم برای بدن باشد. چرا که در یک برنامه غذایی چاقی مناسب چربی های سالم، کربوهیدرات، پروتئین، سبزیجات و … بر اساس شرایط فیزیکی فرد ارائه می شود.
  • خوردن مواد غذایی مناسب در قالب رژیم چاقی که بر اساس شرایط بدن فرد نوشته شده باشد، بیشترین تاثیر را دارد. چه بسا، خوراکی های ذکر شده در صورت استفاده بیش از حد می تواند باعث بروز بیماری شود.
  • همانگونه که لاغر شدن در مدت زمان کم به بدن آسیب های جبران ناپذیری می زند. چاقی در یک هفته نیز همین اثر را دارد. چرا که در این مدت بدن با میزان کالری رو به رو می شود که قبلا تجربه نکرده است.
  • بله. مواد غذایی نشاسته دار یکی از خوراکی های اشتهاآور است. همچنین، پروتئین های کم چربی، غلات و … نیز از مواد باز کردن اشتها به شمار می روند.
  • بله. چرا که در رژیم چاقی مناسب همه جای بدن به صورت یک دست پُر می شود و صورت نیز از این قاعده مستثنی نیست.