رژیم شیرمعجزه می کند

اگر به دنبال یک رژیم آسان و درعین حال خوش طعم هستید و دیگر نمی خواهید با پیروی از رژیم های سخت گرسنگی بکشید، در این مطلب شما را با یک برنامه غذایی جدید آشنا خواهیم کرد. خصوصا اگر عاشق شیرهستید خبرهای خوبی برایتان داریم! رژیم غذایی شیر یک برنامه غذایی سالم و جدید از سوی متخصصین تغذیه است که شاید باور نکنید چطور در طول سه هفته به طرز معجزه آسایی شما را لاغر می کند. برای آشنایی با این برنامه غذایی، مزیت ها و انواع آن با ما همراه باشید.

شاید تا به حال درباره رژیم شیر چیزهایی شنیده باشید و یا حتی تازه به گوشتان خورده باشد، در هر حال اگر می خواهید از چگونگی این رژیم مطلع شوید و یا از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنید مطلب پیش رو را از دست ندهید. آنچه در این مقاله ارائه شده طبق مطالعات معتبر رژیم غذایی و مشاوران پزشکی بوده که با همکاری سایت من و رژیم و تایید متخصص تغذیه تهیه و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. همچنین در پایان مطلب، شما می توانید نمونه ای از یک برنامه رژیم غذایی شیر در سه هفته را مطالعه کنید.

آیا رژیم شیر موثر است؟

پیش از توضیح درباره رژیم شیر بهتر است به دو نکته اشاره کنیم: یکی اینکه نیازی نیست برای مدت زمان طولانی آن را رعایت کرده و تحت این رژیم باشید، چون این یک رژیم دائمی نیست و سریع نتیجه می دهد، پس نگران برنامه غذایی روزمره تان نباشد. دیگر اینکه چنانچه به شیر حساسیت دارید و یا بدنتان میزان مشخصی شیر می تواند تحمل کند، با محدود کردن این رژیم زیر نظر مشاوره پزشکی یا متخصص تغزیه، مشکلتان حل خواهد شد.

پس از این مقدمه، حالا بیایید به تاثیر این رژیم و معتبر بودن آن نگاهی بیاندازیم. چنانچه به دنبال اطلاعات معتبر و علمی هستید ومی خواهید بدانید تا چه اندازه از این رژیم جواب خواهید گرفت، جالب است بدانید که متخصصین تغذیه، امروزه شیر را به عنوان یک روش جدید رژیم غذایی پیشنهاد کرده اند که در کوتاه ترین زمان شما را لاغر می کند.

در مطالعات این متخصصین، از نظر علمی، تئوری و پزشکی ثابت شده است که مصرف کلسیم به شما کمک می کند تا از شر چربی های مضر خلاص شوید، خصوصا اگر از چربی ناحیه شکم و اطراف آن رنج می برید، این رژیم بسیار برایتان موثر است. از سوی دیگر کلسیم شیر، کالری را در بدن کاهش می دهد و به لطف هورمون مقابله با گرسنگی در شما زودتر احساس سیری ایجاد می کند.

امروزه در برخی از نسخه های منطبق با بهداشت غذایی توصیه می شود که قبل از هر وعده غذایی یک لیوان شیر بنوشید، این شیوه میزان سوخت و ساز کالری بدنتان را کنترل خواهد کرد. علاوه بر این میزان دریافتی پروتئین و کلسیم بدن را نیز تامین می کند. اما مهم تر از همه، شیوه چربی سوزی این رژیم است که تاثیر آن عالی است.

طبق مطالعه ای که در ژورنال انجمن رژیم های غذایی آمریکا در سال 2011، منتشر شده است، این نوشیدنی سفید حاوی ریز مغذی های مفیدی است که می تواند به کاهش رسوب چربی در بدن کمک کند. از طرفی مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بالینی اروپا در سال 2012 نیز بیان داشته است که نوشیدن شیر بدون چربی برای کاهش وزن بیشتر از سایر نوشیدنی ها موثر خواهد بود چراکه میزان جذب چربی را کنترل می کند.

رژیم شوک شیر

حتما این مثل معروف را شنیده اید که ترک عادت موجب مرض است. قطعا شما با تغییر برنامه غذایی خود تحت هر رژیمی که قرار بگیرید نمی توانید به سرعت بدنتان را با آن وفق دهید. این موضوع درباره رژیم غذایی شیر هم صدق می کند، خصوصا برای افرادی که به نوشیدن مایعات زیاد، عادت ندارند ممکن است وقتی وارد این رژیم می شوند به نوعی به سیستم گوارشی بدن آنها شوک وارد شود. نوشیدن شیر به جای غذاهایی که قبلا می خوردید، شاید در ابتدا کمی بدنتان را گیج کند اما کاملا طبیعی است چون همیشه انتظار مواد حجیم و پرشونده را داشته است.

به گفته دکتر كری روكستون (Ruxton)، متخصص تغذیه: “نوشیدن چهار پیمانه (دو لیتر) شیر در روز به نوعی معده شما را برای یک رژیم جدید آماده می کند. کاهش جیره غذایی و جایگزینی شیر ابتدا بسیار دشوار است، اما اگر با چهار پیمانه یا لیوان شیر در روز شروع کنید و خودتان را ملزم به نوشیدن کنید و به طور جدی به خودتان سخت بگیرید، بدن شما آموزش می بیند که به این حجم کم کم عادت کند”.

این متخصص چنین ادعا می کند که رژیم غذایی شیر کاملا مناسب افرادی است که دارای اضافه وزن هستند و می خواهند در کمترین زمان به وزن دلخواه دست یابند.

Ruxton می افزاید: ” گاهی با خود می گویم بهتر است این رژیم را خشک و خالی امتحان نکنم و با یک متخصص درمیان بگذارم یا رژیم غذایی دیگری را هم کنار آن اضافه کنم، اما واقعیت این است که هیچ چیز خطرناکی درباره رژیم شیر وجود ندارد، پس با خیال راحت آن را دنبال کنید.”

هرچند برخی نکات و هشدارها نیز در رابطه با رژیم شیر مطرح شده است که پر بیراه نیست. به گفته کاترین کالینز، سخنگوی انجمن رژیم غذایی انگلیس و متخصص تغذیه NHS، با بیش از 30 سال سابقه و تحقیق، نکته ای درباره این رژیم اضافه کرده است که شیر فاقد مواد مغذی مهمی مانند ویتامینD و آهن است که اگر افراد به مدت طولانی تحت این رژیم باقی بمانند ممکن است در معرض خطر کم خونی قرار گیرند.

وی در نشریه MailOnline بیان داشته است که چهار پیمانه شیر در روز، حجم زیادی است و تحمل آن برای برخی افراد سخت خواهد بود. پس بهتر است از کمتر از این مقدار شروع کنند و حتما از شیر های غنی شده با ویتامین D و آهن استفاده شود.

هرچند کاترین برای افرادی که به دنبال رژیم های سریع لاغری و خصوصا رژیم غذایی مایع هستند، رژیم شیر را قابل اعتماد تر می داند و توصیه می کند که از شیر طعم دار و غنی شده و فراورده های لبنی خوش طعم استفاده کنید تا رژیم شما دیگر یکنواخت و بی مزه هم نباشد.

رژیم لاغری با شیر

جالب است بدانید پیش از این، برنامه غذایی شیر به عنوان رژیمی برای کاهش وزن توصیه نمی شد، بلکه بیشتر برای بهبود سلامت بدن و یا درمان برخی مشکلات مرتبط با سلامتی صورت می گرفت. اما چنانچه امروزه شاهد آن هستیم، معظل چاقی به دلیل پیچیدگی هایی که پیدا کرده است، برنامه های غذایی مناسب تر و رژیم های متنوع تری را می طلبد. در واقع چاقی اختلالی است که می تواند منجر به بیماری های دیگری شود و باید بهترین و سریع ترین روش ها را برای مبارزه با آن به کار برد که رژیم شیر کارآمد ترین آن ها است.

با این وصف متخصصین تغذیه امروزه پی بردند که می توانند برنامه غذایی شیر را به عنوان یکی از رژیم های لاغری کوتاه مدت اصلاح کرده و به افرادی که دارای اضافه وزن هستند، معرفی کنند. پس از اعمال این برنامه غذایی تنها شکایتی که برخی افراد از رژیم شیر داشتند این بود که مجبور بودند فقط شیر بخورند! اما برای این مشکل هم راه حل های مفیدی پیشنهاد شده است و آن ترکیب برخی میوه ها و مواد غذایی با شیر است که در ادامه به معرفی اجمالی برخی می پردازیم:

رژیم شیر و خرما: شیر و خرما هر دو موادی مغذی و سرشار از ویتامین هستند که ترکیب آنها برای رژیم غذایی لاغری گزینه ای بسیار عالی است. چرا که هم کلسیم و هم آهن را در بدن تامین می کنند و دیگر نیازی نیست نگران کم خونی به دلیل رژیم شیر باشید. طول مدت این رژیم 12 روز است.

رژیم شیر موز: رژیم شیر موز نیز یکی از سریعترین رژیم های لاغری است که خصوصا برای سوزاندن چربی بسیار موثر است. علاوه بر این مواد آن کاملا سالم و طبیعی است و ویتامین های مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند. برای اطلاعات بیشتر مقاله رژیم شیر موز را حتما بخوانید.

مزیت های رژیم شیر

شاید شنیده باشید که شیر یک ماده غذایی کامل است. کافی است به نوزادی نگاه کنید که تنها با شیر مادر یا شیرخشک تغذیه می شود و همه مواد مغذی برای رشد در طول چند ماه را دریافت می کند.

بنابراین نگران کمبود برخی از ویتامین ها نباشید چرا که شیرهای غنی شده موجود در بازار این مشکل را نیز حل کرده است. در اینجا به برخی از مزایای شیر به عنوان رژیم غذایی اشاره می کنیم:

  • شیر فاقد شکر تصفیه شده است:
    اگر کمی شیر را مزه مزه کنید می بینید که طعم این نوشیدنی به طور طبیعی شیرین است، بنابراین هنگام رعایت این رژیم لازم نیست دیگر یک حبه قند در لیوان شیر خود بیاندازید. به این ترتیب با اکتفا کردن به شیرینی طبیعی در شیر، میزان کالری دریافتی خود را نیز کاهش می دهید.
  • مواد مغذی متراکم در شیر:
    شیر خام دارای مواد مغذی، ضروری و کافی است که می تواند نیازهای بدن شما را برآورده کند.
  • کلسیم شیر کاهش وزن را تسریع می کند:
    برخی مطالعات نشان می دهد که داشتن یک رژیم غذایی غنی شده از کلسیم می تواند به کاهش وزن کمک کند چرا که مانع جذب چربی های مضر می شود
  • شیر بدن شما را سم زدایی می کند:
    در دوران باستان، شیر به عنوان یک ماده پادزهر قوی شناخته شده بود. جالب است بدانید که شیر برای سم زدایی از بدن بسیار خوب است.
  • شیر عضلات بدن را بازسازی می کند:
    شیر یک نوشیدنی عالی برای ساختن توده بدون چربی یا عضله سازی است که خصوصا هنگام کاهش وزن بسیار برای بدن لازم است.

رژیم شیر در سه هفته

صبح زود: در حالی که ناشتا هستید یک قاشق عسل و آب نصف لیمو ترش را در آب گرم بریزید و قبل از صبحانه بنوشید.
صبحانه: یک لیوان شیر بدون چربی، یک عدد تخم مرغ آب پز و یک تکه نان غلات به اندازه کف دست بدون کره میل کنید.
ناهار: یک لیوان اسموتی یا آب سبزیجات، به همراه یک ظرف کوچک سالاد همراه با تکه های ماهی یا مرغ که با روغن زیتون آمیخته شده است، میل کنید.
عصرانه: یک لیوان شیر بدون چربی
شام: سبزیجات به همراه روغن ماهی یا یک نکه ماهی کباب شده میل کنید.
قبل از خواب: یک لیوان شیر بدون چربی 30 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب بنوشید.

صبح زود: در حالی که ناشتا هستید یک فنجان چای بدون شکر بنوشید.
صبحانه: برای این وعده یک لیوان شیر بدون چربی، همراه با یک موز و یک عدد تخم مرغ آب پز یا نیمرو میل کنید.
ناهار: ماهی کباب شده و دو تکه کلم بروکلی
عصرانه: حدود ساعت 4 یک تیوان شیر بنوشید.
شام: یک کاسه سوپ مرغ بدون کره یا قارچ و سبزیجات کباب شده میل کنید.
قبل از خواب: یک فنجان شیر به اضافه نصف قاشق چایخوری زردچوبه بنوشید.

صبح زود: در حالی که ناشتا هستید یک قاشق چایخوری عسل و چند قطره آب لیمو را در آب گرم بریزید و قبل از صبحانه بنوشید.
صبحانه: یک فنجان شیر بدون چربی، دو عدد تخم مرغ آب پز و 4 عدد بادام له شده را در نصف کاسه جو دوسر آرد شده بریزید و با یک قاشق عسل مخلوط کرده، میل کنید.
ناهار: ماهی کباب شده به همراه سالاد میوه.. یا نصف فنجان شیر به همراه ساندویچ سبزیجات کباب شده میل کنید.
عصرانه: 3 تا 4 بادام له شده با یک لیوان شیر بدون چربی بنوشید.
شام: سوپ قارچ یا سبزیجات و تن ماهی میل کنید.
قبل از خواب: یک فنجان شیر بدون چربی به همراه نصف قاشق چایخوری زردچوبه بنوشید.

امیر احمدی

Published by
امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل