مهم ترین علل ناباروری مردان و درمان رژیمی آن

مهم ترین علل ناباروری مردان و درمان رژیمی آن

مهم ترین علل ناباروری مردان و درمان رژیمی آن | در واقع زندگی هر انسانی از همان لحظه ای شروع می شود که اسپرم مرد و تخمک زن با هم ترکیب شده و لقاح انجام می شود. برای اینکه یک باروری موفق انجام شود باید چیزی در حدود 20 میلیون اسپرم در فرآیند نزدیکی ترشح شده و این اسپرم ها با قدرت و حرکت کافی وارد رحم زن شوند .

ولی گاهی این فرآیند طبیعی چندان هم خوب پیش نمی رود. تقریبا از هر پنج زوجی که تصمیم می گیرند بچه دار شوند، فقط یک زوج می توانند از این کار نتیجه گرفته و تخمک گذاری را انجام دهند. اگر مشکل خاصی برای باروری وجود نداشته باشد، به احتمال قوی هر زوجی می تواند در طول یک تلاش حداکثر یکساله، بچه دار شوند.

تقریبا 15 درصد اختلافاتی که بین زوج ها وجود دارد مربوط به مساله باروری است. البته در بیشتر موارد راهکارهایی وجود دارد که این افراد می توانند با استفاده ازفناوری های جدید به حل این مشکل بپردازند. در حدود 30 درصد از مشکلات ناباروری ریشه در ناتوانی مردان دارد.

علل ناباروری مردان

رژیم های غذایی کلید طلایی برای رفع ناباروری مردان

مطالعات زیادی انجام شده که نشان می دهد یک رژیم غذایی سالم نقش بسیار مهمی در درمان ناباروری مردان دارد. برای اینکه اسپرم مردان بتواند باروری کافی داشته باشد، بهتر است این افراد از رژیم غذایی مناسبی استفاده کنند که مقادیری ماهی، سبزیجات و غلات کامل در آن گنجانده شده باشد. این مواد مغذی به قدرت اسپرم کمک کرده و احتمال یک باروری موفق را افزایش می دهند. از سوی دیگر رژیم های غذایی چرب که حاوی روغن ترانس زیادی هستند می توانند عاملی برای ناباروری باشند. زیرا تعداد اسپرم های سالم و فعال را کاهش خواهند داد. در این مقاله ما تلاش می کنیم به شما بگوییم که با استفاده از چه نوع برنامه غذایی می توانید توانایی خود در بچه دار شدن را افزایش داده و در کنار آن بدنی سالم و قوی داشته باشید.

نقش ویتامین c و آنتی اکسیدان ها و علل ناباروری مردان

یکی از مهمترین دلایل عدم باروری مردان این است که اسپرم آنها به اندازه کافی قوی و متحرک نیست. این نقص را می توان با گنجاندن ویتامین c و آنتی اکسیدان ها در برنامه غذایی آنها تا حدودی کاهش داد. به این منظور مصرف روزانه حداقل 90 میلی گرم از این ماده مغذی توصیه می شود. البته در مردانی که سیگار می کشند این مقدار باید به 125 میلی گرم افزایش پیدا کند. جالب است بدانید یک لیوان آب پرتقال خالص تقریبا حاوی 124 میلی گرم ویتامین c است.

مصرف زینک عامل تحرک بیشتر اسپرم در مردان

یکی از مشکلاتی که مردان نابارور با آن مواجه هستند این است که اسپرم آنها به اندازه کافی تحرک ندارد. روی، یکی از موادی است که کمبود آن در بدن باعث می شود اسپرم های مرد در یک جا جمع شده و به هم بچسبند. برای حل این مشکل کافی است منابع غنی روی، در برنامه غذایی گنجانده شود. مقدار روی که باید روزانه مصرف شود چیزی در حدود 11 میلی گرم است. مواد غذایی زیادی حاوی روی هستند که از این جمله می توان به صدف خوراکی، فیله گوشت گاو بدون چربی، لوبیای پخته شده و همینطور گوشت پرندگانی که به رنگ تیره هستند اشاره کرد.

علل ناباروری مردان

اسید فولیک جادوی درمان ناباروری

اسید فولیک یکی از مواد مغذی است که خواص بی شماری دارد. ولی یکی از مهمترین آنها افزایش قدرت باروری در زنان و همینطور در مردان است. کارشناسان رژیم های غذایی و پزشکان بر این باورند که مردانی که میزان اسید فولیک در بدن آنها کاهش می یابد، برای تولید اسپرم سالم با مشکل مواجه می شوند. البته راه حل این مشکل هم ریشه در انتخاب یک رژیم غذایی سالم دارد. به طوریکه مردانی که می خواهند باروری خود را تقویت کنند باید روزانه حداقل 400 میلی گرم اسید فولیک را وارد بدن خود کنند.

مشروبات الکلی دشمن باروری مردان

یکی از عمده ترین عوامل ناباروری در مردان نوشیدن مشروبات الکلی است. نوشیدنی های حاوی الکل از جمله شراب، آبجو یا هر نوع مشروب الکلی دیگر می توانند تاثیر کاهشی در میزان تستوسترون و اسپرم در بدن مردان داشته باشند. باید توجه داشت که این تاثیر بسیار زیاد می باشد. در مواردی هم دیده شده که مصرف مواد الکلی حتی باعث افزایش غیر طبیعی اسپرم شده است. ولی چیزی که مهم است این است که مردان برای حفظ سلامتی، بازیابی و تقویت قابلیت باروری باید از مصرف هرگونه مشروبات الکلی تا حد امکان اجتناب کنند.

علل ناباروری مردان

ویتامین بیشتر ناباروری کمتر

مصرف انواع ویتامین ها در طول برنامه غذایی روزانه می تواند به افزایش باروری مردان کمک کند. فرد با انتخاب یک رژیم غذایی سالم علاوه بر بهره گیری از فواید آن به منظور حفظ سلامتی، می تواند به تقویت باروری خود کمک کند. برخورداری از رژیم غذایی را باید نوعی تغییر در سبک زندگی دانست. تغییری که نتیجه آن بهبود وضعیت سلامتی و برخورداری از توانایی های طبیعی است.

بارداری و باروری یکی از مهمترین توانایی هایی هستند که هر زن و مرد سالمی باید از آنها بهره ببرد. گاهی اوقات لازم است برای بازیابی و تقویت این قابلیت ها در کنار روش های درمانی اقداماتی نیز توسط خود فرد انجام شود. یکی از این اقدامات اثربخش انتخاب رژیم های غذایی مناسب می باشد. البته هر رژیمی را نمی توان قابل اطمینان دانست و بهتر است در این مورد از افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه دارند کمک گرفته شود. با توجه به اهمیتی که مساله باروری و بارداری در تحکیم روابط خانواده و نیز حفظ سلامتی روحی و جسمی افراد دارد، سایت من و رژیم راهکارهایی را پیرامون انواع رژیم های غذایی و روش استفاده از انها ارائه داده است. یادمان باشد که تنها چند تغییر کوچک ولی مهم می تواند دنیای ما را متحول کرده و آن را زیباتر کند.


 

 

چاقی مانعی برای بارور شدن مردان

آمار نشان می دهد که ناباروری در مردانی که اضافه وزن داشته و یا به عبارتی چاق هستند، در طول سی سال گذشته در مقیاس جهانی سه برابر افزایش داشته است. همینطور شواهد عینی نشان می دهد که چاقی مردان از دو جنبه بر قابلیت باروری آنها تاثیر منفی دارد. اضافه وزن نه تنها باعث بی کیفیت شدن و عملا ناکارآمد شدن اسپرم مردان می شود بلکه از لحاظ سلولی و فیزیکی هم ساختار سلول های زاینده را تغییر داده و در نهایت منجر به ناباروری اسپرم می شود.

همچنین چاقی در مردان باعث ایحاد اختلال در سیستم سوخت و ساز بدن می شود. این اختلال بر سلامتی اسپرم تاثیر منفی گذاشته و علاوه بر بی بهره کردن آن ممکن است این نقص از نسلی به نسل بعد هم انتقال یابد. به عبارت دیگر اسپرم مردان در پی چاق شدن آنها دچار تغییرات ژنتیکی خواهد شد. به همین منظور لازم است برای افزایش باروری در مردانی که می خواهند بچه دار شده و نسل خود را ادامه دهند چاره ای اندیشیده شود. اولین و مهم ترین راهکار برای درمان چاقی نیز استفاده از رژیم های غذایی مطمئن است. رژیم های چاقی علاوه بر کمک به لاغر شدن افراد تاثیرات ثانویه ای نیز در زندگی آنها خواهد داشت. از جمله این تاثیرات افزایش توان باروری، حفظ سلامتی روحی و روانی و جلوگیری از افسرگی ناشی از ناباروری هستند.

در پایان می توان چنین نتیجه گرفت که شاید بزرگترین آرزوی هر مرد متاهلی این باشد که بچه خود را بغل کند، شاهد بزرگ شدن او باشد و یا هر روز صبح با شنیدن یک صدای کودکانه که او را بابا خطاب می کند بیدار شود. این آرزوی محالی نیست ولی گاهی به دلایل مختلف ممکن است مشکلاتی در باروری مردان رخ دهد. یکی از عواملی که باعث ناباروری یا کم باروری مردان می شود استفاده از رژیم های غذایی نادرست و یا چاقی است. تغذیه تاثیر مستقیمی بر قدرت و تحرک اسپرم در بدن مردان دارد.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل