کاهش اشتها با این اشتها کورکن ها

امروزه تناسب اندام و لاغری رویای دست نیافتنی بسیاری از افراد شده است. هر روز شاهد محصولات تجاری جدید، قرص های کاهش اشتها، تبلیغات وسیع، تمرینات ورزشی و رژیم های سخت در زمینه کاهش وزن هستیم. اما همچنان غالب افراد به دنبال روشی قابل اعتماد هستند که درعین حال سلامتی بدن آنها نیز حفظ شود. چنانچه به دنبال سریع ترین و ایمن ترین روش دارویی برای کاهش وزن و چربی سوزی هستید و یا می خواهید بدانید که بهترین اشتها کور کن ها اعم از قرص ضد اشتهای قوی و یا درمان های خانگی و گیاهی چگونه عمل می کنند، مطلب پیش رو را از دست ندهید.

سایت من و رژیم با استناد به منابع پزشکی معتبر، بهترین قرص ها ی ضد اشتها و نیز جلوگیری از اشتهای کاذب را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین روش های کم کردن اشتها و نمونه هایی از رژیم لاغری گیاهی و روش های غیر دارویی برای کاهش اشتها در این مطلب فرا رویتان قرار خواهد گرفت که با پیروی از آن ها کافی است فقط برخی عادت ها ی غذایی و رفتاری تان را تغییر دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید..

 

کم کردن اشتها با این موارد

تحقیقات نشان داده است که برای کاهش وزن باید به طور کلی کالری دریافتی روزانه را کاهش دهید. اما مساله اینجاست که چطور جلوی خودتان را بگیرید تا از غذاهای پر چرب و پر کالری دوری کنید؟ شاید باورتان نشود که اغلب رژیم های لاغری به جای اینکه شما را لاغر کنند، تازه به خاطر کرسنگی شدید، اشتهای شما را زیاد هم می کنند! پس با این وصف برای کم شدن اشتها چه کنیم ؟ گاهی به نظر می رسد امروزه حتی با رژیم غذایی هم کاهش وزن و لاغری خیلی سخت شده است.

اما خبر خوب اینجاست که کافی است شما از روش های کم کردن اشتها با یک سری اشتها کور کن ها استفاده کنید. در ادامه لیستی از چند روش معتبر و علمی که مورد تایید متخصصین تغزیه است برای شما می آوریم که با رعایت این موارد به راحتی می توانید اشتهای خود را کور کنید:

به اندازه کافی پروتئین بخورید

مطالعات اثبات شده در سازمان بهداشت اظهار داشته اند که افزایش مصرف مواد پروتئینی به رژیم غذایی تان منجربه این می شود که در وعده غذایی بعدی کمتر بخورید. از طرفی پروتئین به کاهش چربی در بدن هم کمک می کند. علاوه بر این مصرف بیشتر پروتئین به شما کمک می کند تا عضلات خودتان را هم حفظ کنید. وقتی تولید پروتئین در بدن افزایش یابد و کل کالری دریافتی روزانه تان را کاهش دهید، وزن تان به راحتی کم می شود.

 

غذاهای سرشار از فیبر را انتخاب کنید

جالب است بدانید که مواد غذایی حاوی فیبر، معده شما را جمع می کند و باعث می شود سریعا احساس سیری کنید. از طرف دیگر به کاهش سرعت تخلیه و دفع کمک می کند و در نتیجه بر روی ترشح هورمون های سیری در بدن تاثیر می گذارد. فیبر یا اسیدهای چرب در حبوباتی مثل لوبیا، نخود و عدس فراوان یافت می شود همچنین غلات سبوس دار نیز به کاهش گرسنگی کمک می کنند. از طرفی غذاهای غنی از فیبر حاوی بسیاری مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها نیز هستند.

 

قهوه بنوشید

قهوه فواید زیادی هم برای سلامتی و هم کاهش اشتهای شما دارد. تحقیقات نشان داده اند که قهوه میزان ترشح هورمون پپتید (PYY) را در بدن افزایش می دهد. این هورمون در روده احساس سیری را تقویت می کند و به سرعت اشتهای شما را کور می کند. جالب است بدانید که قهوه بدون کافئین می تواند تاثیر بهتری هم داشته باشد به طوری که با مصرف آن تا سه ساعت بعد بیشترین احساس سیری و کاهش گرسنگی را موجب می شود.

 

زیاد آب بخورید

نوشیدن آب پیش از غذا به کاهش گرسنگی و اشتها بسیار کمک می کند. حتی بعد از غذا هم نوشیدن آب احساس سیری را افزایش داده و باعث کاهش وزن هم می شود. مطالعات نشان داده است افرادی که بلافاصله قبل از غذا دو لیوان آب می نوشند، 22٪ کمتر از کسانی که آب نمی نوشند، غذا می خورند.

دانشمندان بر این باورند که حدود 17 اونس (500 میلی لیتر) آب برای جمع کردن و کوچک شدن معده کافی است. از طرفی وقتی معده از آب پر شد، سیگنال های سیری را به مغز ارسال می کند. جالب اینجاست که اگر شما وعده غذایی خود را با سوپ هم شروع کنید می تواند به همان روش عمل کند.

 

 

شکلات تلخ برایتان خوب است

محققین معتقدند که اسید استریک موجود در شکلات تلخ می تواند به کند شدن هضم غذا کمک کرده و احساس سیری را افزایش دهد. جالب اینجاست که حتی اگر شما شکلات تلخ را بو هم بکنید ، تنها همین عمل ساده بویایی نیز به مغز فرمان می دهد که از ترشح هورمون های گرسنگی دست بکشد. یک مطالعه نشان داده است که بو کردن روزانه مقداری شکلات تلخ، 85٪ اشتهای شما را کاهش می دهد. از طرفی شکلات تلخ از احتمال حملات قلبی و تنگی عروق نیز جلوگیری می کند و برای سلامتی تان هم خوب است.

 

از زنجبیل غافل نشوید

مصرف زنجبیل علاوه بر اینکه مزایای سلامتی بسیاری از جمله کاهش درد عضلانی، التهاب، و سطح قند خون را به همراه دارد، اخیرا ثابت شده است که به کاهش گرسنگی نیز کمک می کند. یک مطالعه نشان داده است که مصرف 2 گرم پودر زنجبیل رقیق شده در آب گرم پیش از خوردن صبحانه، باعث کاهش احساس گرسنگی بعد از غذا می شود.

 

به اندازه کافی بخوابید

خواب کافی و با کیفیت هم موجب کاهش اشتها می شود و هم با جلوگیری از ترشح هورمون کورتیزول شما را در برابر افزایش وزن محافظت می کند. مطالعات نشان می دهد که کمبود خواب می تواند گرسنگی و اشتها را تا 24٪ افزایش دهد و برخی از هورمون های سیری را تا 26٪ کاهش دهد .تحقیقات همچنین نشان می دهد افرادی که کمتر از هفت ساعت در شب می خوابند بعد از خوردن صبحانه دیر تر احساس سیری می کنند.

 

 

قرص کاهش اشتها

هرچند متخصصین تغذیه بر این باورند که از اصول اولیه کاهش وزن کم خوردن و حرکت بیشتر است، اما برای برخی از افراد، داروهای تجویز شده برای کاهش وزن نیز می توانند بسیار کمک کننده باشد. اما به یاد داشته باشید که هنگام مصرف این داروها باید همچنان رژیم غذایی خود را حفظ کرده و ورزش را فراموش نکنید. مصرف قرص های کاهش اشتها می تواند شما را سریع تر به نتیجه برساند اما در نظر داشته باشید که شاید این روش برای همه افراد مفید نباشد. بنابراین قبل از استفاده از قرص ضد اشتها یا چربی سوز، حتما با پزشک خود یا متخصص تغزیه مشورت کنید.

همچنین قبل از دریافت نسخه دارویی برای کاهش وزن، سابقه پزشکی خود را با پزشک تان درمیان بگذارید. مثلا اگر هر نوع آلرژی یا بیماری خاص دیگری دارید به متخصص بگویید. داروها یا مکمل هایی که مصرف می کنید (حتی اگر گیاهی یا طبیعی باشند)، ممکن است در موارد خاصی تجویز نشوند. لذا در صورتی که باردار هستید یا در دوران شیردهی به سر می برید یا حتی اگر می خواهید به زودی باردار شوید، در مصرف این داروها احتیاط کنید.

قرص های کاهش اشتهایی که امروزه به عنوان داروهای رایج تجویز می شوند، عبارتند از: لیراگلوتاید ( Saxenda ) نالترکسون-بوپروپیون ( Contrave )، ارلیستات ( alli)، زنیکال )، فنترمین ( Adipex-P و فنترمین-توپیرامات ( Qsymia ).چنانچه در نظر دارید داروهای ذکر شده را تهیه کنید، حتی اگر باردار نباشید یا بیماری خاصی نداشته باشید و کاملا سالم هم هستید باز هم توصیه اکید ما به شما این است که حتما زیر نظر پزشک یا متخصص تغذیه آن ها را مصرف کنید.

در بین داروهای ذکر شده، قرص چربی سوز و لاغری، اورلیستات Orlistat (Xenical) بهترین دارو در نوع خود است که در ایالات متحده آمریکا مورد تایید متخصصین قرار گرفته است. و نحوه عملکرد آن به این شکل است:

  • جذب حدود یک سوم چربی هایی که می خورید را در بدن شما مسدود می کند. یعنی نمی گذارد که بدن چربی اضافه جذب کند.
  • برای استفاده طولانی مدت تأیید شده است و مضر نیست.
  • موجب انقباض و گرفتگی شکم می شود و در نتیجه از اشتهای کاذب جلوگیری می کند.
  • دفع گاز و مدفوع روغنی یا چرب را بیشتر می کند.
  • حرکات روده را افزایش می دهد.

قبل از مصرف این قرص کاهش اشتهای قوی و چربی سوز مواردی را باید مورد توجه قرار دهید:

  • پیش از مصرف اورلیستات باید یک رژیم کم چربی را رعایت کنید. (کمتر از 30٪ کالری روزانه چربی).
  • حداقل 2 ساعت قبل یا بعد از مصرف اورلیستات یک مولتی ویتامین مصرف کنید، زیرا این دارو جذب ویتامین های A ، D ، E و K را در بدن شما کاهش می دهد.

وقتی پزشک اورلیستات را تجویز می کند، ممکن است آن را با نام تجاری Xenical در نسخه بنویسد. چنانچه بخواهید این قرص را بدون نسخه از داروخانه بخرید، Alli نامیده می شود که مقدار نصف از دوز Xenical را دارد.

 

عوارض قرص اورلیستات (Xenical)

  • موارد نادری از آسیب به کبد در افرادی که اورلیستات مصرف می کنند گزارش شده است، اما قطعی نیست و هنوز اثبات نشده است که این دارو مشکلات کبدی را ایجاد کند.
  • عدم توانایی در کنترل حرکات روده از عوارض جانبی آن است. اما این علائم به طور کلی خفیف است و اگر غذای کم چربی بخورید مشکل ساز نخواهد شد.

 

داروهای گیاهی کاهش اشتها

چنانچه نگران مصرف قرص های ضد اشتهای قوی هستید، جالب است بدانید که در طب سنتی نیز برای انواع بیماری ها و هچنین علاج چاقی گیاهان گوناگونی به کار می رود. چنانچه بخواهید هرچه سریعتر لاغر شوید و از مصرف قرص های لاغری و داروهای شیمیایی کاهش اشتها خسته شده اید، می توانید آن ها را کنار گذاشته و در عوض با استفاده از توصیه های طب سنتی و گیاهی، بهترین داروهای گیاهی ضد اشتها و چربی سوز را به طور طبیعی مصرف کرده و به نتیجه سریع تری دست یابید. دکتر “جیمز پن” عقیده زیادی به استفاده از قدرت اعجاب انگیز طبیعت برای حفظ سلامتی دارد. وی طی تحقیقات خود به کشف گیاهانی دست یافته است که از جمله بهترین داروهای گیاهی ضد اشتها و چربی سوز هستند:

 

گیاه قاصدک

قاصدک یک داروی مدر و ملین دستگاه گوارش است که متابولیسم چربی را افزایش می دهد و از طرفی به کاهش کلسترول در بدن کمک می کند. همچنین باعث از بین بردن اسیدهای چرب از طریق دستگاه گوارش می شود. این داروی گیاهی چربی سوز در عین حال حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است:

  • هر روز 3 تا 4 فنجان چای برگ قاصدک بنوشید.
  • برگ های تازه قاصدک را به سالاد یا سوپ تان اضافه کنید.
  • روزانه 15 تا 30 قطره تنتور یا عصاره گل قاصدک مصرف کنید.

 

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای هم یک گیاه دارویی برای کاهش اشتها است و هم ادویه ای برای تحریک متابولیسم بدن. این گیاه ضد اشتها و چربی سوز به بدن شما کمک می کند که کالری بیشتری بسوزاند. مصرف 1 قاشق چایخوری پودر خشک شده فلفل دلمه ای قبل از هر وعده غذایی ممكن است منجر به جذب كالری كمتر و سوزاندن چربی غذا شود.

 

گیاه اسفرزه ( پسیلیوم)

پسیلیوم به عنوان یک قرص ضد اشتهای قوی عمل می کند و در اصل یک ماده حجیم است که موجب کاهش گرسنگی می شود. از سوی دیگر به بدن شما در دفع مواد زائد کمک می کند. فقط توجه داشته باشید که هنگام استفاده از پسیلیوم، باید حداقل شش تا هشت لیوان آب در روز بنوشید در غیر این صورت یبوست شدید ایجاد می کند و می تواند باعث ناراحتی معده، نفخ و گاز شود. زنان باردار و مبتلایان به آسم به هیچ وجه نباید از پسیلیوم استفاده کنند.

 

سفارش درمان خانگی در خورد و خوراک

اگر می خواهید طبق رژیم لاغری با درمان های گیاهی و خانگی اشتهای خود را کاهش داده و لاغر شوید و در عین حال فعالیت های بدنی خود را نیز افزایش دهید یا عادات غذایی خود را متناسب با نیاز بدن تان تغییر دهید، بدون شک به سرعت به وزن ایده آل خود دست می یابید. البته به یاد داشته باشید که باید این رژیم سنتی را همانند یک عادت غذایی همیشه رعایت کنید. از بین توصیه هایی که در درمان خانگی برای کاهش اشتها آمده است به بهترین موارد زیر اشاره می کنیم:

  • ترکیب آب لیمو و عسل را در برنامه غذایی خود بگنجانید

شما می توانید میزان متابولیسم بدن را به روشی بسیار ساده، فقط با مخلوط آب لیمو و عسل در یک لیوان آب افزایش دهید. این درمان واقعا سریع کار می کند. بهتر است صبح ناشتا و با معده خالی یک فنجان از این معجون را بنوشید. اما توصیه می کنیم که شب ها قبل از خواب نیز آن را امتحان کنید. به این ترتیب طی دو هفته تا 8 پوند وزن کم می کنید.

  • فلفل سیاه را به آب لیمو اضافه کنید

همانطور که گفته شد آب لیمو به همراه عسل به عنوان داروی چربی سوز و ضد چاقی بسیار جواب می دهد. اما اگر بخواهید متابولیسم بدن تان را بیشتر تقویت کنید، پودر فلفل سیاه را هم به آن اضافه کنید.

  • در طول روز چای سم زدایی میل کنید

وقتی می خواهید وزن خود را کاهش دهید، باید به عملکرد سریع دستگاه گوارش تان کمک کنید و تمام چربی های جمع شده در بدن را تجزیه کنید. اما مهم تر از آن باید تمام سموم را نیز از بدنتان خارج کنید. در واقع وقتی از شر سموم خلاص می شوید، سوخت و ساز بدن شما افزایش می یابد. بنابراین، طب سنتی یک داروی گیاهی ضد اشتهای کاذب را به شما توصیه می کند که تهیه شده از دانه های زیره، گشنیز و دانه های رازیانه است، که از هر کدام باید نصف قاشق چایخوری هر روز صبح دم کنید و در طول روز آن را میل کنید.

  • مراقب اشتهای کاذب باشید

شاید دیده باشید که بسیاری از افراد با اینکه تازه غذا خورده اند همچنان میل به خوردن تنقلات و غذاهای مشهی دارند. حتی گاهی ممکن است برای خود شما نیز عجیب باشد که چرا با اینکه وعده غذایی مناسبی را داشته اید و بالطبع باید سیر باشید، اما وقتی از کنار رستوران های فست فودی عبور می کنید به شدت احساس گرسنگی می کنید و اشتیاق شدید به این نوع غذاها دارید. پاسخ اینجاست که شما دچار اشتهای کاذب هستید.

دلیل این مشکل این است که به دلیل عواملی از جمله استرس یا کم خوابی، هورمون کورتیزول و سطح قند خون در بدن شما افزایش می یابد درنتیجه شما تمایل زیادی به مصرف غذاهایی با کربوهیدرات بالا، مثل انواع فست فودها، پیدا می کنید. پس به همان میزان که بی اشتهایی و نخوردن مواد غذایی سالم برای بدن مضر است، اشتهای کاذب نیز هم برای سلامتی و هم چاقی و افزایش وزن ضرر دارد.

 

کاهش اشتها و لاغری

در پایان یادآوری می کنیم که چنانچه اضافه وزن دارید و می خواهید لاغر شوید بهتر است به همراه مصرف قرص های کاهش اشتها، یک سری تمرین های ساده را نیز در برنامه روزانه خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای کم کردن یک کیلوگرم شما می بایست 7000 کالری بسوزانید.

این مقدار وزن می تواند از طریق ترکیبی از مصرف کاهش کالری، به نسبت وزن شما، و سوزاندن کالری به روش فعالیت بدنی مثل ورزش، کاهش یابد. در نظر داشته باشید که متخصصین تغذیه مقدار کالری مورد نیاز بدن را متناسب با وزن و قد افراد تعیین کرده و مطابق با آن مواد غذایی مناسبی در رژیم لاغری گنجانده‌اند.

برای محاسبه کالری مورد نیاز بدنتان هم اکنون می توانید در سایت من و رژیم ثبت نام کنید.

امیر احمدی

Published by
امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل