چاقی با جوانه گندم

افزایش تقاضا برای دست یابی به اندام رویایی و یا زیبایی چهره، موجب تبلیغات وسیعی برای عرضه انواع محصولات تجاری شده است به گونه ای که گاهی ما از ساده ترین روش ها و تغذیه های سالم و قابل دسترس غافل می مانیم. اگر از آن دسته افرادی هستید که برای رسیدن به وزن ایده آل خود میخواهید چاق شوید و یا صورت پر تری داشته باشید، در این مطلب شما را با یک چاق کننده طبیعی آشنا خواهیم کرد که در کمترین زمان ممکن شما را به نتیجه دلخواه می رساند.

مصرف جوانه گندم برای چاقی علاوه بر تاثیرگذاری عمیق، یک روش سالم و مغذی هم تلقی می شود که به دلیل آنکه حاوی ویتامین های بسیار مفید است یک چاق کننده طبیعی صورت بوده و برای سلامت و زیبایی پوست و موی شما نیز مفید است. برای آشنایی با طریقه مصرف و مقدار پودر جوانه گندم و تاثیر آن بر تناسب اندام و چاقی با ما همراه باشید..

چرا جوانه گندم برایتان خوب است؟

کیم لارسون ، متخصص تغذیه در سیاتل می گوید: “اگر می خواهید وزن خود را افزایش دهید نباید فقط غذاهای بی ارزش که کالری بالایی دارند را وارد رژیم غذایی خود کنید. غذایی که می خورید باید حتما مواد مغذی داشته باشند.” به گفته وی اگر فقط از غذاهای پرچرب و فست فودها ی پرکالری استفاده کنید نهایتا به اندامی زیبا نمی رسید، علاوه بر آن برای سلامتی تان هم مضر است.

با این توصیف به دلیل آنکه که هدف شما چاقی و زیبایی توامان است، پس بهترین گزینه افزودن جوانه گندم به برنامه غذایی تان است. این گیاه گندم گون دارای مواد مغذی بسیار خوبی است. دو قاشق غذاخوری جوانه گندم خام حدود 1.5 گرم چربی اشباع نشده، 9 گرم کربوهیدرات، 4 گرم پروتئین، 2 گرم فیبر غذایی، 2 گرم قند، کلسترول و حدود 60 گرم کالری دارد. یعنی بدن شما تنها با مصرف دو قاشق پودر جوانه گندم، مقدار زیادی پروتئین و فیبر دریافت می کند.

از فواید دیگر که ماده مغذی و سالم جوانه گندم دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویتامین های گروه B

جوانه گندم سرشار از ویتامین B است. این ماده مغذی، حاوی ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B6 و فولات است که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید هستند. علاوه بر آن مواد مغذی مورد نیاز مغز را نیز تامین می کنند.

  • فیبر

جوانه گندم حاوی مقدار زیادی فیبر است که برای تنظیم قند خون، کنترل کلسترول، سلامت روده و سم زدایی بسیار ضروری است.

  • فیتواسترول

جوانه گندم دارای فیتواسترول است، ماده ای با منشاء گیاهی که در واقع ترکیبات استروئیدی مشابه کلسترول را دارد. این فیتواسترول ها می توانند در بدن کلسترول ناسالم را کاهش دهند و قلب را تقویت کنند. یک مطالعه فرانسوی در سال 1992 نشان داده است که خوردن 30 گرم یا حدود یک چهارم فنجان جوانه گندم خام در روز به مدت 14 هفته، کلسترول را 7.2 درصد کاهش می دهد. همچنین میزان LDL یا کلسترول “بد” را 15.4٪ و تری گلیسیرید را که یک مولکول چرب و قندی در خون شما است، 11.3٪ کاهش می دهد.

  • اسیدهای چرب سالم

جوانه گندم منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند به کاهش کلسترول، کاهش التهاب و حفاظت از سیستم عصبی بدن کمک کند. همچنین سطح اضطراب را کاهش می دهد و باعث بهبود خلق و خو می شود.

  • مواد معدنی

بدن ما برای ترمیم خود و انجام واکنش های شیمیایی که باعث سلامت ما می شود به مواد معدنی نیاز دارد. جوانه گندم سرشار از این مواد از جمله: آهن، روی، منیزیم، کلسیم، سلنیوم و منگنز است.

  • ویتامین E

جوانه گندم حاوی مقدار زیادی ویتامینE است. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند در بدن عمل می کند که می تواند از غشای سلولی بدن، سلول های مغز و مولکول های کلسترول در برابر آسیب تصلب شرایین محافظت کند. یعنی اجازه نمی دهد که چربی در رگ ها رسوب کند. ویتامین E همچنین برای سم زدایی کبد، عملکرد ایمنی بدن و کنترل قند خون در افراد سالم و دیابتی بسیار مفید است.

 

پودر جوانه گندم برای چاقی بدن

پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی بسیار مفید برای بدن است که می تواند هم باعث جذب چربی ها و چاقی شود و هم شما را لاغر کند. تنها باید مقدار و طریقه مصرف جوانه گندم را بدانید. اگر این پودر را برای چاقی مصرف می کنید باید حتما ده دقیقه بعد از غذا آن را میل کنید. اما اگر می خواهید وزن کم کنید، باید ده دقیقه قبل از غذا پودر آن را مصرف کنید.

 

 

البته این پودر علاوه بر افزایش یا کاهش وزن، دارای خواص بی شماری از جمله جلوگیری از ریزش مو و زیبایی پوست هم می باشد. همانطور که گفته شد پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی ارزشمند و غنی از ویتامین E و ویتامین های گروه B است. ویتامین E امروزه به عنوان اکسیر معجزه آسای جوانی شناخته می شود. علاوه بر این سلنیوم و منیزیم موجود در جوانه گندم در پیشگیری از سرطان بسیار موثر است.

علاوه بر ویتامین های مفیدی که می توان از طریق مصرف پودر جوانه گندم به دست آورد، دلایل علمی ثابت شده ای نیز وجود دارد که نشان می دهد این گیاه جوانه گندم به شدت چاق کننده است. به عقیده دکتر “هایمن” (DR. HYMAN)، در مجله تغذیه بالینی آمریکا، جوانه گندم و گندم خام به دلیل مواد مغذی که دارد باعث افزایش وزن می شود:

  • این ماده حاوی یک نشاسته فوق العاده به نام آمیلوپکتین A است که فوق العاده چاق کننده است.
  • این ماده حاوی نوعی Super Gluten است که فوق التهاب است.
  • مواد نشاسته ای در جوانه گندم همانند یکی از اشکال دارویی است که بسیار اعتیاد آور است و باعث می شود هوس غذا خوردن در فرد افزایش یابد.

 

طریقه مصرف پودر جوانه گندم

با توصیف مطالبی که ذکر شد، حتما برایتان این سوال پیش می آید که چگونه می توانید جوانه گندم را به رژیم غذایی خود وارد کنید؟ جالب است بدانید با اینکه اغلب ما روزانه مقدار کافی گندم و مواد غذایی تشکیل دهنده آن را در برنامه غذایی خود داریم اما متاسفانه بهتریت قسمت گندم یعنی جوانه آن را معمولا دریافت نمی کنیم یا دور می ریزیم. جوانه گندم غذایی خارق العاده است و طریق مصرف آن به این شکل است که باید آن را خشک کنید و به صورت پودر درشت آسیاب کنید. پس از آن می توانید پودر تهیه شده را را به عنوان یک ماده پروتئینی غنی براحتی با برخی از غلات مانند بلغور جو دوسر، مخلوط کرده و بر روی شیرینی، کلوچه، برخی از غلات یا ماست بپاشید و میل کنید.

یک پیشنهاد عالی برای استفاده از این پودر، خصوصا اگر می خواهید چاق شوید، این است که با پودر جوانه گندم پن کیک درست کنید و آن را به جای آرد استفاده کنید. یا حتی می توانید این پودر را جایگزین چای خشک کنید. به این صورت که به ازای هر دو فنجان آب یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را در قوری بریزید و بگذارید به مدت بیست دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد. سپس از صافی رد کرده و نوش جان کنید.

 

گندم و چاقی صورت

همانطور که گفته شد گندم به دلیل مواد نشاسته ای که دارد باعث ورم و التهاب در برخی از بافت های بدن از جمله بافت ها و ماهیچه های صورت می شود. اگر می خواهید گندم را برای چاقی صورت مصرف کنید به دو روش می توانید از آن استفاده کنید: اول اینکه جوانه گندم را با انواع مختلف مواد غذایی خام مخلوط کرده و میل کنید. و دیگر اینکه آن را به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

 

 

برای تهیه ماسک جوانه گندم، مقداری پودر جوانه گندم را با مقداری شیر کم چرب مخلوط کرده و بر روی صورت بمالید و قبل از خشک شدن پوست آن را آبکشی کنید. جالب است بدانید که این ماسک علاوه بر اینکه به چاقی صورت کمک می کند، در درمان مشکلات پوستی و حتی روشن شدن پوست صورت نیز بسیار موثر است.

 

مصرف جوانه گندم برای چاق شدن کودکان

امروزه بسیاری از مادران نگران کم اشتهایی و غذا نخوردن کودکان خود هستند. پودر جوانه گندم به دلیل طعم شیرینی که دارد یک مکمل ذایی عالی برای فرزندان شماست. به توصیه متخصصین تغذیه، کودکانی که دچار سوء تغذیه و لاغری مفرط هستند، باید از پودر جوانه گندم برای آن ها سوپ تهیه شود یا به همراه سالاد در رژیم غذایی آنها گنجانده شود. ویتامین A موجود در جوانه گندم باعث افزایش بینایی، بهبود بینایی و سرعت رشد در کودکان می شود.

همچنین مشخص شده است که آهن در رفع کم خونی و فقر آهن کودکان نیز بسیار موثر است. 1 گرم جوانه گندم حاوی 2 کالری انرژی، 2 گرم کربوهیدرات، 2 گرم پروتئین، 5 گرم چربی، 2 میلی گرم کلسیم، 1 میلی گرم فسفر، 2.5 میلی گرم آهن، 5 میلی گرم پتاسیم و 1.5 گرم فیبر است. اگر می خواهید کودکان تان تپل شوند، همه ویتامین ها را دریافت کنند و رشد خوبی داشته باشند، میتوانید پودر جوانه گندم را با شیر هم مخلوط کرده و مواد مورد نیاز برای رشد را به بدن کودک خود برسانید.

امیر احمدی

Published by
امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل