همه چیز در مورد رژیم پروتئین

اگر می خواهید که در مورد رژیم پروتئین بیشتر بدانید، بایستی از چگونگی رژیم پروتئین و بایدها و نبایدهای آن مطلع شوید تا بتوانید تصمیم درستی در مورد استفاده یا عدم استفاده از رژیم پروتئین بگیرید. بدین منظور پیشنهاد می کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید. اگر می خواهید در مورد رژیم پروتئین و عوارض آن بیشتر بدانید تا آخر مقاله با سایت من و رژ یم همراه باشید.

آیا با رژیم پروتئین لاغر می شویم؟

در طی دهه های متوالی همواره بررسی و تحقیق های علمی فراوانی در بحث تغذیه، افزایش و کاهش وزن، صورت گرفته است. این مطالعات باعث می شوند تا اطلاعات مهمی بدست بیاید و افراد با دانستن نکات تغذیه سالم و بهره مندی از یک رژیم لاغری ایده آل می توانند به جنگ چاقی رفته و به خواسته خود یعنی تناسب اندام اصولی برسند. درست است که ورزش کردن یکی از فاکتورهای مهم برای تناسب اندام و کاهش وزن است؛ ولی عادت های غذایی نیز بی تاثیر نیستند. از این رو اگر عادت های غذایی مناسب و رژیم غذایی سالم نداشته باشیم، حتی اگر ساعت ها ورزش کنیم، نمی توانیم به اندام مورد نظر خود برسیم.

زمانی که درباره رژیم گرفتن حرف هایی به میان می آید، شاید به نوعی بخواهید در برابر انجام آن مقاومت کنید، ولی باید بدانید که بهترین گزینه برای از بین بردن چربی های اضافه و کم کردن وزن، استفاده از رژیم های غذایی استاندارد و به روز است. شما باید میزان کالری مصرفی تان را به وسیله یک رژیم محاسبه کنید و با استفاده از مواد غذایی که برایتان برنامه ریزی شده است، به هدف نهایی خود دست یابید.

شاید ندانید ولی، پروتئین در رژیم غذایی اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد و به عنوان یک اهرم عمل کرده و توان کاهش و افزایش وزن را برای افراد به وجود می آورد. در این مقاله از وبسایت من و رژیم می خواهیم به بررسی رژیم پروتئین بپردازیم و ببینیم که آیا لاغری با رژیم پروتئین امکان پذیر است یا خیر؟

شما با تعیین مواد خوراکی حاوی پروتئین، می توانید متوجه شوید که پروتئین ها چه تاثیراتی در بدن دارند و اینکه آیا رژیم پروتئین به کاهش وزن منجر می شود؟ برای درک این موضوع تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

رژیم پروتئین 14 روزه چه نوع رژیمی است؟

رژیم پروتئین 14 روزه را می توانید مطابق با ترجیحات غذایی خود و اهداف مرتبط با سلامتی تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر بخواهید رژیم لاغری پروتئین را پیروی کنید که قند خون شما را کنترل کند، می توانید رژیم پروتئین عالی با میزان پروتئین بالا و کم کربوهیدرات را انتخاب کنید.

همچنین اگر از فرآورده های لبنی مصرف نمی کنید، می توانید رژیم پروتئین و سبزیجات بدون لبنیات که سرشار از پروتئین حیوانی است را انتخاب کنید. افراد گیاه خوار هم می توانند رژیم پروتئین برای لاغری داشته باشند که شامل لبنیات، حبوبات، سویا و سایر پروتئین های گیاهی است. برای تنظیم برنامه غذایی رژیم پروتئین 14 روزه و رژیم پر پروتئین می توانید از غذاهای پر پروتئین زیر استفاده کنید که این پروتئینها در رژیم غذایی عبارتند از:

  • لوبیای سیاه: لوبیای سیاه منبع مقرون به صرفه ای برای پروتئین گیاهی است. لوبیای سیاه را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد.
  • لوبیا لیما: برخی از لوبیا های لیما در هر 100 گرم حدود 21 گرم پروتئین دارد.
  • ذرت: ذرت زرد حدود 6/15 گرم پروتئین در هر فنجان دارد. علاوه بر این، ذرت همچنین حاوی فیبر و مواد معدنی از جمله کلسیم است.
  • ماهی قزل آلا: ماهی قزل آلا یک ماهی چرب محسوب می شود، به این معنی که پر از اسید های چرب امگا 3 است. ماهی قزل آلا همچنین منبع عالی پروتئین و جز غذاهای پر پروتئین است و می تواند به فرد احساس رضایت بیشتری بدهد. ماهی قزل آلا به اندازه برخی گزینه های دیگر پروتئینی از نظر بودجه مناسب نیست.
  • سیب زمینی: سیب زمینی منبع خوبی از نشاسته و مواد مغذی مثل پروتئین است. یک سیب زمینی متوسط با پوست دارای بیش از 4 گرم پروتئین است.
  • کلم بروکلی: یک فنجان کلم بروکلی خام تقریباً 2.6 گرم پروتئین دارد و جز غذاهای پر پروتئین به شمار می رود. این ماده غذایی حاوی انواع مواد مغذی مانند فولات و پتاسیم است. گل کلم پروتئین زیادی با کالری بسیار کمی دارد. یک فنجان گل کلم خرد شده دارای 27 کالری و 2 گرم پروتئین است.
  • کلم چینی: این سبزی بیشتر کالری های خود را از پروتئین دریافت می کند و سرشار از آنتی اکسیدان است.
  • تخم مرغ: تخم مرغ منبع عالی پروتئین و جز غذاهای پر پروتئین است که مواد مغذی و چربی های سالمی دارد. مطالعات مختلف نشان داده است كه تخم مرغ به شما احساس سیری می دهد و از پرخوری جلوگیری می کند و کالری کمتری مصرف می شود.
  • گوشت گاو: گوشت گاو مقدار زیادی پروتئین دارد. انواع مختلفی از گوشت گاو برای کاهش وزن وجود دارد. افرادی که رژیم لاغری با کربوهیدرات متوسط دارند باید گوشت کم چرب گاو مصرف کنند و افرادی که رژیم لاغری کم کربوهیدرات دارند باید گوشت گاو پر چرب مصرف کنند.
  • سینه مرغ: سینه مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین است. سینه مرغ بدون پوست با وزن 136 گرم حدود 26 گرم پروتئین را فراهم می کند.
  • جو دو سر: جو دوسر به ازای هر 100 گرم 17 گرم پروتئین دارد. جو دو سر همچنین منبع کربوهیدرات های پیچیده است. جو دو سر خام را می توان با میوه و آجیل طعم دار کرد و به عنوان میان وعده خورد.
  • ماهی تن: ماهی تن یک منبع عالی از پروتئین است کالری کمی دارد. این نوع ماهی دارای حداقل چربی است. ماهی تن را به سالاد یا ساندویچ اضافه کنید و به عنوان میان وعده بخورید.
  • حبوبات: حبوبات حاوی فیبر و پروتئین زیادی هستند. حبوبات جایگاه ویژه ای در رژیم لاغری با رژیم پروتئین دارند زیرا احساس سیری به شما می دهند. اما این مواد غذایی برای کسانی که در هضم آن مشکل دارند مناسب نیست.
  • دانه های کنف: افراد می توانند از دانه های شاهدانه در سالاد ها به عنوان جایگزین کروتون استفاده کنند.دانه های کنف تقریباً 9.5 گرم، پروتئین در هر قاشق غذا خوری دارند که می توان از آن ها در سالاد استفاده کرد.
    گوجه فرنگی خشک شده: گوجه فرنگی های خشک شده که به صورت مستقیم با نور خورشید، خشک می شوند، منبع خوبی از پروتئین ها و فیبر هستند.

آیا کم کردن وزن با رژیم پروتین برای لاغری برگشت دارد؟

اگر کاهش وزن و لاغری با رژیم پروتئین اصولی میسر شود، قطعا فرد می تواند در دراز مدت از لاغری خود با رژیم پر پروتئین لذت ببرد. رژیم های من و رژیم با درنظرگرفتن نیاز بدن به همه مواد ضروری و مغذی بهترین رژیم لاغری را در اختیار شما قرار می دهد. رژیم پروتئین برای لاغری که در این مقاله به آن اشاره کردیم مناسب همه افراد و سلیقه ها و عادت های غذایی مختلف است. من و رژیم رژیم های تخصصی را برای هر فرد با توجه به شاخص توده بدنی BMI طراحی می کنند و شما بعد از گذشت مدتی می توانید تاثیرات مثبت رژیم لاغری پروتئین من و رژیم را در خود احساس کنید.

از آن جا که رژیم های لاغری عوارض جانبی زیادی بر سلامت جسمی و روحی دارند بنابراین انتخاب یک رژیم لاغری با کمترین عوارض از اهمیت بالایی برخوردار است که رژیم پر پروتئین یکی از آنها است. رژیم های لاغری من و رژیم دارای کمترین عوارض سلامتی هستند که می توانید با خیال راحت چربی های خود را آب کنید و به سرعت لاغر شوید. پس فرصت را از دست ندهید و هرچه زودتر در وبسایت من و رژیم ثبت نام کنید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل