چطور می‌توانیم لاغری سریع را تجربه کنیم؟

وزن بدن یکی از مواردی است که از جنبه‌های مختلف بر سلامتی فرد تأثیر می‌گذارد. لاغری و چاقی بیش از حد هر کدام به نوبه خود ممکن است باعث بروز مشکلات و بیماری‌هایی در بدن شوند. در این بین سهم چاقی از این مشکلات و عوارض کمی بیشتر است. بسیاری از کسانی که به اضافه وزن یا چاقی مبتلا هستند، به دنبال راهی برای لاغری سریع خود هستند. تعداد زیادی از آنها با عوارض چاقی دست و پنجه نرم کنند و می‌خواهند با استفاده از یک رژیم لاغری سریع هر چه زودتر به هدف خود برسند و با لاغر شدن سریع کمی حال خود را بهتر کنند.

شاید شما هم مطالبی در مورد انواع رژیم‌های لاغری سریع، لاغری سریع شکم، لاغری سریع در 3 روز و یا موضوعاتی از این دست شنیده باشید. اما احتمالاً این موضوع را هم شنیده‌اید که بهتر است کاهش وزن در افراد به صورت تدریجی بوده و زیاد هم ناگهانی و سریع نباشد. گفته می‌شود کاهش وزنی که به دنبال استفاده از یک رژیم لاغری سریع ایجاد شود، ممکن است زیاد طولانی مدت نباشد. طبق این نظریه کاهش وزن سریع حتی ممکن است برای سلامتی هم خطرناک باشد. برای بررسی بیشتر این موضوع و اینکه آیا لاغری سریع راهکار مناسبی برای درمان چاقی هست یا نه و دلایل آن، ما را در ادامه مقاله همراهی کنید.

 

 

آیا استفاده از رژیم لاغری سریع کار درستی است؟

بعضی از کارشناسان تغذیه معتقدند که کاهش وزن باید به مرور زمان و تدریجی باشد. در واقع اگر بخواهیم از یک رژیم لاغری سریع و مؤثر استفاده کنیم، مانعی ندارد. ولی مقدار کاهش وزن در روزهای اول به کارگیری رژیم لاغری سریع، نباید خیلی زیاد باشد. شاید ظاهرا لاغری سریع خیلی هیجان انگیز و جذاب باشد. ولی جالب است بدانید کاهش وزن سریع می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی بدن ایجاد کند که چندان کم خطرتر از مشکلات چاقی نیست.

 

شل شدگی و ضعف عضلات، سنگ صفراء، سوء تغذیه و کاهش متابولیسم بدن، عوارض رژیم لاغری سریع و نامناسب.

 

رایج‌ترین انواع رژیم سریع لاغری، شامل مصرف غذاهای کم کالری همراه با انجام ورزش‌های بدنی سنگین است. معمولاً در این دستورات غذایی، فرد کمتر از 800 کالری در روز مصرف می‌کند. البته در بیشتر موارد افراد ترجیح می‌دهند روش لاغری سریع را جایگزین ورزش کردن کنند.
با این حال در صورت استفاده از این رژیم‌های لاغری، کاهش وزن سریع و بیش از یک کیلوگرم در طول هفته اول طبیعی است. باید بدانیم هنگام استفاده از یک رژیم لاغری سریع، اولین واکنشی که بدن ما نشان می‌دهد دفع آب است.

از طرف دیگر، وقتی کالری دریافتی بدن کمتر از میزان کالری باشد که بدن ما مصرف می‌کند، بدن شروع به سوزاندن ذخایر خود می‌کند. این ذخایر همان گلیکوژن‌ها هستند. وجود گلیکوژن به میزان آب بدن بستگی دارد. وقتی گلیکوژن می‌سوزانیم، بدن ما آب از دست می‌دهد. برای همین است که کاهش وزن ناگهانی در هفته اول استفاده از رژیم لاغری سریع اتفاق می افتد. وقتی بدن ما از ذخایر گلیکوژن خود استفاده کرد، مقدار کاهش وزن هفتگی باید روی 450 گرم تا یک کیلو ثابت شود.

افراد زیادی هستند که به دنبال راه‌های لاغر شدن سریع در خانه هستند. در مورد استفاده از این روش‌ها مهمترین چیزی که باید مدنظر قرار دهیم، حفظ سلامتی و جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی است. همین دلیل خوبی است که قبل از انتخاب رژیم‌های غذایی کاملاً در مورد آن مطمئن شویم. سایت من و رژیم یکی از منابعی است که می‌توانیم به برنامه‌های غذایی ارائه شده در آن اطمینان کنیم. کارشناسان و متخصصان این سایت، نتایج سالها مطالعه و تجربه خود را در قالب رژیم‌های چاقی و لاغری در اختیار شما قرار داده‌اند. وجه تمایز رژیم‌های ارائه شده در این سایت با سایر رژیم‌ها، تنظیم آنها بر اساس شاخص BMI است. همین باعث می‌شود رژیمی که برای چاقی یا لاغری خود از مشاوران من و رژیم دریافت می‌کنید، بیشترین تأثیر را داشته و در بلند مدت به حفظ سلامتی و تثبیت وضعیت بدن شما کمک کند.

 

 

 

آیا برای لاغری سریع شکم چاره‌ای وجود دارد؟

بیشتر افرادی که می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند، علاوه بر لاغری به دنبال رسیدن به اندامی متناسب هم هستند. شکم و پهلوها از جمله نقاط بدن هستند که به دنبال چاق شدن تغییر شکل داده و باعث برهم خوردن تناسب بدن می‌شوند. به همین دلیل است که افراد به دنبال راهی برای آب کردن شکم و پهلو سریع هستند. بعید به نظر می‌رسد که لاغری سریع شکم بدون ورزش امکان پذیر باشد. با این حال می‌توانیم برای رسیدن به این هدف راهکارهایی را در رژیم غذایی خود به کار بگیریم. اما باید بدانیم که استفاده از سریعترین راه لاغری شکم و پهلو لزوماً نمی‌تواند سلامتی ما را تضمین کند. پیشنهاد می‌شود قبل از انتخاب هر رژیم یا روشی برای لاغر سریع شکم، کاملاً در مورد آن مطمئن شویم.

 

لاغری سریع در 3 روز رویاپردازی یا دروغ تبلیغاتی؟

چاقی و اضافه وزن اتفاقی نیست که یک شبه برای بسیاری از ما رخ داده باشد. به زبان ساده‌تر حتماً در طول یک مدت زمان مشخص، سبک زندگی ما و یا شیوه تغذیه‌مان تغییر کرده و یا بدن دچار نوعی تغییر درونی مثل بارداری شده است. بنابراین اینکه انتظار داشته باشیم لاغری سریع در 3 روز را تجربه کنیم، تنها نوعی رؤیاپردازی است.
حتی کسانی که ادعا می‌کنند ارائه کننده جدیدترین رژیم لاغری سریع هستند هم نمی‌توانند معجزه کنند. البته در موارد زیادی شرکت‌ها یا افراد برای فروش محصولات لاغری خود، ممکن است از این دروغ تبلیغاتی استفاده کنند. همین کافی است تا کسانی را که به دنبال راه‌های لاغری سریع هستند، به دام خود گرفتار کرده و محصولاتشان را به آنها بفروشند.
بهتر است افراد چاق به جای رؤیاپردازی، به دنبال این باشند که خوردن چه چیزهایی باعث لاغری سریع می‌شود و چطور می‌توان کم‌خطرترین و سالم‌ترین روش را انتخاب کرد.

 

نکات جالب در مورد انتخاب یک رژیم لاغری سریع و مؤثر

حتی اگر بدانیم چگونه سریع لاغر شویم و این کار را انجام دهیم، فقط نصف راه را برای رسیدن به لاغری دائمی رفته‌ایم. چالش اصلی ثابت نگه داشتن وزن بدن است. تعداد زیادی از افرادی که می‌توانند وزن خود را کم کنند، بعد از مدت کوتاهی که معمولاً بیش از یک سال نیست، دوباره دچار اضافه وزن می‌شوند. حتی گفته می‌شود همه کسانی که با استفاده از رژیم‌های لاغری وزن خود را به حد مطلوبشان می‌رسانند، فقط در عرض سه تا پنج سال به وضعیت قبلی برگشته و دوباره طعمه عارضه چاقی می‌شوند. اینجاست که کارشناسان تغذیه این نظریه را مطرح می‌کنند که روش‌های لاغری سریع در صورتی مفیدند که در طولانی مدت نتیجه بخش باشند. در واقع وقتی می‌خواهیم برای کاهش وزن تصمیم گرفته و اقدام کنیم، سرعت ملاک مناسبی نیست و باید تثبیت وزن را هدف قرار داد.

باید بدانیم هرچقدر هم که استفاده از روش‌های لاغری سریع برای ما وسوسه کننده باشد، اما بازهم باید در مورد آنها نهایت احتیاط را رعایت کنیم. در بسیاری موارد این روش‌ها باعث می‌شوند کالری و مواد مغذی کمی به بدن ما برسد و همین کافی است تا در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار بگیریم. مخصوصاً در مواردی که این روش‌ها و رژیم‌های غذایی را در بلند مدت ادامه دهیم. هنگام استفاده از یک برنامه لاغری سریع، باید توجه داشته باشیم که ممکن است دچار ضعف عضلانی شویم. در ضمن کاهش وزن همیشه به معنای کاهش چربی‌های اضافه بدن نیست. شاید یک رژیم غذایی کم کالری به لاغری سریع کمک کند، اما مقدار زیادی از این کاهش وزن به از دست دادن عضله و آب مربوط می‌شود و تازه برای بدن خطرآفرین هم خواهد بود.

ریزش مو، خستگی مفرط، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و شکنندگی استخوان‌ها می‌تواند از عوارض استفاده از یک رژیم لاغری سریع باشد.
هرگز نباید برای داشتن اندامی زیبا و یا لاغری سریع شکم یا هر عضو دیگری سلامتی خود را به خطر بیندازیم. زیرا سلامتی ما در اولویت قرار دارد. سایت من و رژیم هم در همین راستا و بنا به وظیفه حرفه‌ای و انسانی که بر عهده دارد، اقدام به ارائه انواع رژیم‌های چاقی و لاغری نموده است. برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما در سایت من و رژیم و بهره بردن از مشاوره رایگان، کافی است تنها عدد 650 را  به شماره 30006016 برای آن ها ارسال کنید.

 

 

کلام آخر در مورد رژیم لاغری سریع و مؤثر

کمتر کسی هست که نخواهد اندامی زیبا و خوش فرم داشته باشد. معمولاً آقایان می‌خواهند بدنی عضلانی داشته باشند. خانم‌ها هم از این مساله مستثنی نیستند و به اصطلاح می‌خواهند با هیکلی لاغر و باربی شکل بدرخشند. روش‌های زیادی برای کاهش وزن و لاغری در منابع مختلف پیشنهاد شده است. بسیاری از رژیم‌های غذایی برای بدن فایده‌ای ندارند و نمی‌توانند ما را به هدف خود که چاق‌شدن یا لاغرشدن است برسانند. برعکس این رژیم‌های نادرست ممکن است حتی باعث آسیب رسیدن به بدن نیز شوند.

رژیم‌هایی که تحت عنوان رژیم لاغری سریع ارائه می‌شوند هم از همین دست هستند. در صورتی که این رژیم‌ها صرفاً سوخت و ساز را بالا برده و باعث گرسنه ماندن فرد نشوند، می‌توان روی آنها حساب کرد. ضمناً شرط مناسب بودن یک رژیم سریع لاغری، نداشتن عوارض جانبی است.
من و رژیم به عنوان یک وب سایت معتبر، با ارائه رژیم‌های غذایی به شما کمک می‌کند تا رژیمی مناسب خودتان را دریافت کنید تا دیگر نگران بازگشت دوباره وزنتان نباشید. تعادل در برنامه غذایی و سالم بودن آن ماهیت رژیم‌هایی است که از این وب سایت دریافت می‌کنید.

شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌های گزاف و اتلاف وقت در راه رسیدن به مطب‌های مختلف، در وب سایت من و رژیم ثبت نام کرده و اطلاعات خود را با دقت وارد کنید. متخصصان من و رژیم با بررسی اطلاعات شما، رژیمی در اختیارتان می‌گذارند که با پیروی از آن، نتیجه‌ای فوق العاده را شاهد خواهید بود؛ آن هم بدون هیچ گرسنگی و بازگشت مجدد وزن! همین حالا برای ثبت نام در وب سایت معتبر من و رژیم اقدام کنید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل