به خاطر سلامت و تناسب اندام کمتر به رستوران ها بروید

به خاطر سلامت و تناسب اندام کمتر به رستوران ها بروید

به خاطر سلامت و تناسب اندام کمتر به رستوران ها بروید | چاقی و اضافه وزن یک معضل جهانی شده است که البته پیامد های بسیار بدی هم به همراه دارد. متاسفانه از آنجایی که سبک زندگی افراد به شدت تغییر کرده است شاهد چاقی و اضافه وزن بیشتر در افراد هستیم. بسیاری از افراد این روز ها از آنجایی که زمان بیشتری را درگیر کار و مشغله های کاری هستند، فرصت نمی کنند، به آشپزی های سالم و خانگی بپردازند. به همین دلیل مشتری ثابت رستوران ها و فست فود ها شده اند.

برای سلامت و تناسب اندام، اولین کاری که می توانیم انجام دهیم، این است که مواد غذایی سالم مصرف کنیم. به همین دلیل امروز در این مقاله روی صحبت ما با چاق های عزیزی است که برای هر وعده غذایی خود به سراغ رستوران ها می روند. پس تا انتهای این مقاله همراه ما، کارشناسان من و رژیم باشید تا بیشتر دراین باره بدانیم و ببینیم چه کار باید بکنیم تا کمتر وابسته رستوران ها و فست فود ها شویم.

رستوران ها دلیل شهرت آن ها

همانطور که گفتیم به دلیل تغییر سبک زندگی و به این دلیل که افراد فرصت کمی برای آشپزی خانگی دارند، رستوران ها از شهرت بیشتری برخوردار شده اند. تا آنجا که یکی از قدرتمند ترین صنایع در بسیاری از کشور های توسعه یافته همین خوراک و اغذیه است. یکی از بزرگترین سرگرمی های افراد هم غذا خوردن است.

لذت غذا خوردن بر هیچ کسی پوشیده نیست، اما اگر در این کار زیاده روی کنیم، قطعا به ضرر ما خواهد بود. همه می دانیم که سیب زمینی سرخ شده چقدر خوشمزه است و یا پیتزای پر از پنیر چه طعم خارق العاده ای دارد، اما اگر مراقب آنچه می خوریم نباشیم، دیری نمی پاید که تاثیرات منفی آن را روی بدن خود احساس می کنیم.

تحقیقات زیادی در سراسر جهان ثابت کرده اند که چاقی در بیشتر موارد به دلیل دریافت کالری بیشتر می باشد و زمانی که دریافت کالری بیشتر با عدم تحرک و فعالیت بدنی همراه شود، این معضل بزرگتر نیز می شود. حالا رستوران ها هم دلیلی شده اند برای دریافت کالری بیشتر. بسیاری از ما یکی از تفریحات مان رفتن به رستوران، کافی شاپ و یا فست فود ها هستند، غافل از اینکه خبر نداریم با این کار چقدر به کالری دریافتی مان اضافه می کنیم.

اما چاره چیست؟ قید رستوران رفتن را بزنیم؟ بی خیال این تفریح لذت بخش شویم؟ در ادامه با کارشناسان من و رژیم همراه باشید تا ببینیم باید چه کار کنیم…

سلامت و تناسب اندام با انتخاب هوشمندانه

تحقیقات زیادی ثابت کرده اند که مردم در سال های اخیر، بیش از گذشته تمایل دارند به رستوران ها و فست فود ها بروند. همانطور که گفتیم، آنچه باعث این ماجرا شده است، سبک جدید زندگی ما است. از آنجایی که مشغله های کاری بیشتر شده است، افراد زمان کمتری برای آشگزی دارند و لذا ترجیح می دهند خیلی راحت و بی دغدغه شکم شان را با رستوران رفتن پر کنند و اتفاقا از این کار نهایت لذت را هم می برند.

اما برای اینکه این قضیه برای ما درد سر ساز نشود و سلامت و تناسب اندام ما را به خطر نیاندازد، لازم است که یک سری نکات را درباره رستوران رفتن و یا مصرف فست فود ها جدی بگیریم. آنچه در ادامه می خوانید، به همین موضوع می پردازد.

خوراکی های مناسب را انتخاب کنید

حالا که خودتان را وسط یک رستوران با غذا های خوشمزه و متنوع پیدا کرده اید، بهتر است نگاه هوشمندانه ای به منو غذا ها داشته باشید. انتخاب غذا ها به موارد متعددی بستگی دارد:

      • ویژگی های رفتاری
      • فرهنگی
      • محیطی و
      • مسائل اقتصادی- اجتماعی

این ها مواردی هستند که می توانند روی انتخاب غذا ها و خوراکی ها تاثیر گذارند. یادتان باشد غذایی که انتخاب می کنید، روی انرژی دریافتی شما هم تاثیر زیادی دارد. پس تا می توانید هوشمندانه انتخاب کنید، باید خوراکی هایی را انتخاب کنید که کالری آن ها پایین باشد، از مواد غذایی سالم تهیه شده باشد و برای سلامت و تناسب اندام تان مفید باشد.


 

 

عدم توازن میان انرژی دریافتی و متابولیسم

اگر می خواهید به رستوران بروید و لذت خوردن خوراکی های خوشمزه را از خودتان دریغ نکنید، باید مراقب تعادل و توازن میان انرژی که از آن غذا می گیرید و انرژی که صرف متابولیسم و یا سوخت و ساز بدن تان می کنید، باشید. خیلی وقت ها افراد کالری بسیار زیادی را از یک غذا دریافت می کنند و به دلیل اینکه تحرک ندارند و فعالیت بدن شان کم است آن میزان انرژی را نمی سوزانند و باعث می شود در شکل چربی در بدن ذخیره شود.

پس اگر قرار است امشب یک پیتزای پر پنیر میل کنید، حتما قبل از خواب یک پیاده روی هم داشته باشید. شاید این کار برای شما سخت باشد، اما تنها در این صورت مجاز هستید خوراکی های رستورانی و فست فود میل کنید. به هر حال برای حفظ سلامت و تناسب اندام تان، رعایت یک نکته ضروری است.

با فست فود ها چه کنیم؟

تحقیقات نشان داده است که در دهه های اخیر مصرف خوراکی و غذا در خارج از منزل به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده است. همه هم می دانیم که بیرون غذا خوردن منجر به چاقی و اضافه وزن می شود، چرا که حجم غذا هایی که بیرون میل می کنید، بیشتر از آنچه است که در منزل می خورید.

حالا اگر قرار است به جای رستوران هایی که غذا های سنتی دارند به سراغ فست فود ها بروید، باید بدانید که:

    • فست فود ها پر کالری هستند
    • چربی زیادی دارند
    • چربی های آن ها از نوع چربی اشباع شده و ترانس می باشند
    • کربوهیدرات زیادی دارند
    • سدیم زیادی هم دارند

پس با این توضیحات بهتر است، تا می توانید مصرف فست فود ها را کم کنید. چرا که حتی اگر تحرک بدنی و فعالیت جسمانی هم داشته باشید، چربی های نا سالم این خوراکی ها به ضرر سلامتی شما هستند. سلامت و تناسب اندام را باید در کنار هم داشته باشید.

فست فود ها رابطه مستقیمی با شاخص توده بدنی افراد دارند. یعنی هرچه فست فود بیشتری مصرف کنید، BMI یا همان شاخص توده بدنی بالاتری خواهید داشت. از طرفی مصرف بیش از اندازه فست فود ها باعث می شوند کیفیت رژیم غذایی شما پایین آیند و در نتیجه مواد مغذی و سالم کمتری به بدن شما می رسد.

سلامت و تناسب اندام

با کودکان فست فود خور چه کنیم؟

فست فود جزء آن دسته از خوراکی هایی است که بچه ها تمایل زیادی به آن دارند. متاسفانه اینقدر که کودکان فست فود ها را با اشتیاق و ولع می خورند، میلی به غذا های سالم ندارند. از همین روی ما خانواده ها باید مراقب این موارد باشیم. مصرف بیش از اندازه فست فود ها در کودکان آسیب های زیادی برای آن ها به همراه دارد. فست فود ها در بسیاری از موارد باعث می شوند کودکان سیر طبیعی رشد را طی نکنند و یا دچار چاقی مفرط در دوران کودکی شوند.

متاسفانه امروزه شاهد کم تحرکی بی سابقه ای در کودکان هستیم و همزمانی این موضوع با مصرف فست فود ها باعث شده است، چاقی در کودکان بیشتر شود. این اضافه وزن برای کودکان می تواند تبعات بسیار بدی داشته باشد که شاید اولین و مهمترین آن افسردگی و دور ماندن از جمع هم سالان باشد. پس به عنوان والدین این کودکان وظیفه دارید که مانع از پر خوری این کودکان در رستوران ها و فست فود ها شوید و یا کاری کنید که فرزند تان را به تحرک وا دارید.

توصیه کارشناسان من و رژیم به شما این است که تا می توانید خودتان در منزل به فکر تهیه غذا های خوشمزه و سالم برای کودکان تان باشید. سلامت و تناسب اندام فرزندان تان را فدای راحتی خود نکنید و سعی کنید با استفاده از مواد غذایی مرغوب و مغذی به سلامت آن ها کمک کنید.

سلامت و تناسب اندام

من و رژیم راهی به سوی سلامتی و تناسب اندام

وب سایت من و رژیم به عنوان یک سایت معتبر در ارائه رژیم های چاقی و لاغری پیشنهادات ویژه و خوشمزه ای برای شما دارد. با ثبت نام در این وب سایت و وارد نمودن اطلاعات خود (قد، وزن و جنسیت) می توانید رژیم غذایی منحصر به فردتان را دریافت کنید و بدون اینکه مجبور به گرسنگی کشیدن و یا پر خوری شوید، به وزن دلخواه خود برسید.

در این وب سایت با توجه به وزن خودتان، شما مجاز به خوردن یک سری مواد غذایی هستید و باید دور یک سری مواد خوراکی را برای مدت زمان مشخصی کاملا خط بکشید. اما آنچه اهمیت دارد این است که با من و رژیم هرگز مجبور به نخوردن و حذف غذا های خوشمزه نمی شوید.

ما به شما نشان می دهیم که می شود با خوردن همبرگر هم لاغر شد. تنها کافی است یک سری موارد را رعایت کنید. همانطور که در این مقاله هم عنوان کردیم، باید اعتدال را در رستوران رفتن، فست فود خوردن و تنلات خوردن رعایت کنید. همه ما می دانیم که غذا خوردن خصوصا بیرون و دست جمعی غذا خوردن، لذت خاصی دارد. اما سعی کنید اجازه ندهید این لذت روی سلامت و تناسب اندام شما تاثیر گذارد.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل