تناسب اندام و روش های دستیابی به آن در کمترین زمان

این روزها اکثر افراد به دنبال شیوه‌ای دائمی و آسان برای داشتن تناسب اندام و لاغری هستند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که داشتن تناسب اندام و هیکلی خوش فرم تنها به واسطه گرسنگی زیاد و رژیم های سخت و طاقت فرسا به وجود می‌آید.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنید تناسب اندام، شرایطی دست نیافتنی و دور از واقعیت است؟ شاید در سال‌های گذشته، اکثریت افراد با محدودیت و مشکلات زیادی برای رسیدن به تناسب اندام مواجه می‌شدند، ولی امروزه به لطف دانسته‌ها و تحقیقات بسیار در این مورد، دیگر رسیدن به تناسب اندام یک رؤیا نیست. تنها کافیست که اراده کنید و رژیم‌های لاغری اصولی و استاندارد را دنبال کنید و نهایتاً به تناسب اندام برسید. اما به راستی تناسب اندام چیست؟ و یا بهتر است بگوییم که تناسب اندام از نگاه هر فرد چگونه تعریف می‌شود؟

تناسب اندام یعنی چه؟

همانگونه که مشخص است افراد برداشت‌ها و تصورات متفاوتی از تناسب اندام و خوش هیکلی دارند. البته تناسب اندام بانوان با تناسب اندام آقایان، تعبیری کاملاً متفاوت دارد. برخی از برداشت‌ها از تناسب اندام بانوان چنین است:

  • افزایش یا کاهش وزن
  • عضله سازی
  • افزایش کارایی بدن
  • داشتن شکمی صاف و تخت
  • داشتن پاهایی کشیده و لاغر
  • داشتن حس روی فرم بودن
  • احساس شادابی و سلامتی
  • داشتن بازوهایی عضله‌ای و متناسب
  • داشتن صورتی استخوانی و زیبا
  • و بالاخره هزاران تعبیر دیگر ….

همه این موارد در نتیجه پیروی از سبک درست زندگی و عادات غذایی روزانه است. اما در یک تعریف ساده و همه پسند می‌توانیم بگوییم که تناسب اندام یعنی رسیدن شما به فرم ایده آل بدن و داشتن وزنی متناسب با قد.

البته تمامی این موارد باعث می‌شود که فرد فعالیت‌های روزمره فیزیکی زندگی‌اش را به راحتی و با احساس نشاط انجام دهد، بدون هیچگونه حس سنگینی و افزایش وزن. با داشتن تناسب اندام به راحتی می‌توانید در استخر یا دریا شنا کنید، مسافت‌های طولانی بدوید و اصطلاحاً کم نیاورید.

با تناسب اندام، بدنتان به تعادل می‌رسد. گردش خون مناسب، تنفس، ضربان قلب منظم، متابولیسم فعال، چربی سوزی، ترشح هورمون‌ها به شکل متعادل و … همه و همه در سایه داشتن تناسب اندام ممکن می‌شود و بدن در بهترین حالت فیزیولوژیکی خود قرار می‌گیرد.

در بدن هر فرد سلول‌های چربی وجود دارد. که بعد از گذشتن دوران کودکی این سلول ها در بدن ثابت می‌ماند و حجم و اندازه آنهاست که به مرور زمان تغییر می‌کند. یعنی اینکه با گذشت زمان حجم سلول‌های چربی در بدن افزایش پیدا می‌کند.

در واقع در محل‌هایی مانند ران، بازوها، شکم و پهلو، غبغب، سلول‌های چربی چاق‌تر و حجیم‌تر می‌شوند. هر وقت که این چربی‌ها مصرف شود، سلول‌های چربی تخریب می‌شوند و فرد لاغرتر و خوش اندام می‌شود. آب کردن این چربیها به راحتی از طریق رعایت سبک زندگی مناسب و گرفتن رژیم لاغری یا رژیم چاقی امکانپذیر است.

چطور به تناسب اندام برسیم؟

درمان چاقی یا لاغری تنها از طریق رعایت رژیم‌های سخت میسر نمی‌شود. بلکه بهترین روش رسیدن به تناسب اندام و لاغری، ترکیبی است از رفتارهای روزمره و سبک زندگی مانند تغذیه، فعالیت فیزیکی، خواب مناسب و ….

همانطور که افزایش وزن و چاقی به تدریج و آرام آرام صورت می‌گیرد، برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری هم باید بسیار با صبر و حوصله و تدریجی اقدام کرد. به راحتی می‌توان از رژیم‌های سبک و اصولی استفاده کرد.

تناسب اندام با رژیم

دستیابی به لاغری و تناسب اندام فقط به واسطه برنامه تناسب اندام و پیروی از سبک زندگی سالم و عادات غذایی مناسب و همچنین گرفتن رژیم لاغری و انجام فعالیتهای ورزشی امکان پذیر است.

تناسب اندام با ورزش

تناسب اندام با ورزش

ورزش برای تناسب اندام یکی از ضروریات رژیم لاغری است. هنگامی که بتوانید رژیم لاغری را با ورزش برای تناسب اندام توامان کنید، در واقع موثرترین کار را انجام داده‌اید.

در واقع ورزش و تناسب اندام دو جز جدایی ناپذیر از یکدیگرند. با وجود یکی از آنها دومی نیز پدید می‌آید. البته همانطور که گفتیم تناسب اندام بانوان با تناسب اندام آقایان کاملاً متفاوت است و تعابیر خاص خودش را دارد.

حفظ تناسب اندام

هنگامیکه توانستید از طرق بالا به تناسب اندام و خوش هیکلی برسید بایستی بتوانید استراتژی‌هایی را دنبال کنید که تناسب اندام خود را حفظ کنید. اگر به دنبال اندام لاغری هستید، حتماً معجزه رژیم‌های من و رژیم را دست کم نگیرید. با ما همراه باشید و تناسب اندام و زیبایی خود را جشن بگیرید.
امیر احمدی

Published by
امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل