کشک بخورید لاغر شوید

یکی از دغدغه های اصلی افراد در زندگی امروز لاغر شدن و کم کردن وزن است. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به فکر کم کردن وزن هستید و می خواهید با روشی جدید آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. کشک در واقع به عنوان خوراکی مغذی شناخته شده است که نقش پر رنگی می تواند در کاهش گرسنگی داشته باشد. همچنین می تواند فضای زیادی از حجم معده را به خود اختصاص دهد. از کشک می توان به عنوان یک طعم دهنده برای غذا و چاشنی هم استفاده کرد.

بنابر بررسی های انجام شده هر ۳۰ گرم کشک که در واقع چربی و نمک متعادلی داشته باشد کلسیمی معادل با یک لیوان ۲۵۰ سی سی شیر دارد. اما با تمام این تفاسیر آنچه در این مطلب به آن پرداخته شده، خواص کشک برای لاغری است. کشک می تواند منجر به کم شدن وزن و همچنین آب شدن چربی های بدن شود. بنابراین اگر به دنبال کم کردن وزن هستید می توانید این خوراکی را حتماً در برنامه غذایی تان به عنوان یک میان وعده جای دهید. در ادامه در مورد خواص بیشتر این خوراکی صحبت خواهیم کرد. پیش از آنکه به بررسی خواص کشک برای لاغری بپردازیم بهتر است اول بدانیم که کلسیم که منبع اصلی کشک است چه فوایدی برای بدن دارد و در نهایت چطور به لاغر شدن و کاهش وزن شما کمک می کند؟

 

 

اما خواص کلی کلسیم برای بدن چیست؟

کلسیم در واقع ۳۹ درصد از نیاز بدن به مواد معدنی را تشکیل می دهد. بهتر است که به خاطر بسپارید که ۹۹ درصد از کلسیم موجود در بدن در استخوان ها هستند، بنابراین همین طور که مشاهده می کنید سلامت استخوان ها و مصرف کلسیم ارتباط مستقیمی با هم دارد. افراد برای حفظ سلامتی استخوان های خود به میزان مشخصی کلسیم نیاز دارند و از آنجایی که بدن، خود نمی تواند کلسیم بسازد در صورتی که شخص نتواند این ماده غذایی را به بدن خود برساند آسیبی جدی به خود وارد کرده است.
بهترین زمانی که افراد می توانند کلسیم مورد نیاز بدن خود را جذب کند از سنین ۲۰ تا ۲۵ سالگی می باشد چرا که در این زمان بیشترین کلسیم در استخوان ها ذخیره می شود و چنانچه این مواد معدنی در بدن به میزان کافی وجود نداشته باشد توده های استخوانی کاهش پیدا کرده و در نتیجه ریسک شکستگی استخوان بالا می رود. به طور کلی فواید کلسیم عبارتند از:

  • کلسیم در بدن می تواند منجر به تنظیم ضربان قلب شود
  • حمایت از سختی استخوان بندی
  • انعقاد طبیعی خون
  • آزاد کردن هورمون ها و آنزیم ها
  • کاهش بیخوابی و همچنین کمک به حرکت خون در رگ های خونی بدن

همین طور که می بینید این ماده معدنی نقش بسیار مهمی را در سلامت بدن ایفا می کند و بهبود فرایند طبیعی بدن و سلامتی آن هم بالطبع لاغری و تناسب اندام را به همراه خواهد داشت.

 

کلسیم چه نقشی در لاغری دارد؟

با توجه به مطالعاتی که در این خصوص صورت گرفته مصرف کلسیم منجر به کاهش وزن و مقاومت بدن به انسولین می شود. برخی افراد با مصرف کلسیم می توانند خطر ابتلا به فشار خون بالا را در خود کاهش داده و همچنین ابتلا به دیابت را نیز به حداقل برسانند. البته نمی توان تنها برای لاغری به مصرف کلسیم تکیه کرد بلکه افراد باید دقت کنند کالری دریافتی روزانه خود را حساب کرده و آن را کاهش دهند و همچنین فعالیت های فیزیکی خود را افزایش داده و در کنار آن در برنامه روزانه غذایی خود مصرف کلسیم را نیز قرار دهند، در این صورت می توانند لاغری را خیلی زود تجربه کنند. پس قبل از پیروی از رژیم کشک حتما کالری دریافتی خود را محاسبه کنید.

 

 

فواید کشک برای لاغری

بسیاری از شما شاید هنوز برایتان این سوال پیش بیاید که آیا کشک لاغرکننده است؟ ویا اینکه رژیم لاغری با کشک چه فوایدی دارد؟ و یا چطور باید مصرف شود.؟..همین طور که در عنوان نیز مشاهده کردید مصرف کشک و تاثیر آن در لاغری موضوع اصلی این مطلب است. پس بهتر است بدانید با توجه به توصیفاتی که درباره کلسیم و خواص آن شد،  قطعا کشک یکی از مواد غذایی لاغر کننده و منبع بسیار غنی کلسیم است. اما بهتر است به خاطر بسپارید که کشک هایی که در بازار به صورت خشک عرضه شده اند مقدار زیادی نمک دارند که این خود منجر به کاهش جذب کلسیم می شود. این محصول در واقع از فراورده های شیر شناخته می شود که از طریق جوشاندن و خشک کردن دوغ که در نهایت بعد از کره گیری به دست می آید و یا از ماست بدون چربی تهیه می شود. به طور کلی فواید کشک برای لاغری عبارتند از:

  • منبع کلسیم است و کلسیم باعث کاهش وزن و مقاومت بدن به انسولین می شود.
  • کشک خشک در دهان دیر آب می شود و احساس سیری را بیشتر می کند.
  • هیچ گونه مواد قندی در کشک وجود ندارد.

 

 

اگر به دنبال این هستید که یک رژیم لاغری مناسب با شرایط خود داشته باشید پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت من و رژیم است. این سایت به همت کارشناسان مجرب در بخش تغذیه به گونه ای طراحی شده است که تمامی افراد بتوانند با توجه به شرایط خود رژیم مورد نیازشان را دریافت کنند. کلسیم کشک علاوه بر فواید لاغری، بر پوست افراد نیز تأثیر مستقیم دارد و منجر به نوسازی سلول ها و همچنین جلوگیری از عملکرد چربی و محافظت از تخریب DNA به واسطه آنتی اکسیدان ها می شود. شاید جالب باشد که بدانید که کمبود کلسیم در نهایت می تواند منجر به ایجاد چین و چروک زودرس، خارش، خشکی پوست و همچنین افزایش ابتلا به سرطان پوست شود. آن دسته از افرادی که در فصل های سرد پوست شان خشک شده و همچنین دچار خارش می شوند بایستی کلسیم دریافتی خود را افزایش دهند.

کلسیم در نهایت می تواند به واسطه تولید آنتی اکسیدان از پیری زودرس جلوگیری کرده و همچنین منجر به کاهش استرس شود که این عامل خود می تواند به زیبایی و طراوت پوست کمک شایانی کند. پس اگر به دنبال یک لاغر کننده طبیعی هستید که سلامت پوست و موی شما را هم پس از لاغری تضمین کند، از کشک غافل نشوید.

 

برای اینکه نگران پوست و مو در رژیم لاغری نباشید، می‌توانید از انواع رژیم سایت من و رژیم استفاده کنید.

 

برای لاغری کشک را چطور مصرف کنیم؟

کشک، خوراکی سرشار از کلسیم که دارای موتد مغذی بسیاری است و علاوه بر کلسیم، دارای پروتئین، مواد معدنی، ویتامین B3 و نیاسین است. کشک در واقع به دو صورت مایع و خشک وجود دارد. از کشک خشک می توان به عنوان چاشنی غذا ها و همچنین به عنوان میان وعده استفاده کرد اما اگر به دنبال مصرف کشک مایع هستید حتماً از نوع پاستوریزه آن استفاده کنید چرا که محیط کشک مایع محلی برای رشد باکتری های خطرناک است از این رو بهتر است در صورت مصرف، از نوع پاستوریزه آن استفاده شود.

اما کشک خشک این خطر را ندارد و همچنین چربی موجود در کشک خشک نسبت به کشک مایع بسیار کمتر بوده و از اینرو برای سلامتی بسیار مناسب است. نکته جالب این است که شما می توانید تنها با مصرف دو الی سه تکه کشک خشک کلسیم و همچنین پروتئین مورد نیاز بدن روزانه خود را تامین کنید. اگر می خواهید از رژیم کشک برای لاغر شدن استفاده کنید می توانید کشک و بادمجان را به عنوان مهمترین وعده های غذایی اصلی خود نوش جان کنید.

کشک و بادمجان، غذای سنتی کال جوش و آش کشک از جمله غذاهای مورد علاقه ایرانیان شناخته می شوند که از نظر محتوا بسیار غنی به حساب می آید. از آن جایی که این غذاها سرشار از کلسیم هستند از این رو خوردن آن را به افرادی که به دنبال جذب هرچه بیشتر کلسیم و برنامه غذایی برای رژیم لاغری هستند، پیشنهاد می کنیم. البته از طبع سرد آن غافل نشوید. کشک یک ماده غذایی پرکننده است که همانطور که گفته شد باعث حس سیری و کاهش اشتها می شود، که این خود می تواند دلیلی برای گنجاندن کشک در رژیم لاغری باشد. اگر به دنبال این هستید که با مصرف کشک از اشتهای خود کم کنید بهتر است قبل از غذا دو تکه کشک بخورید که این امر منجر به احساس سیری در شما شده و از این رو از اضافه وزن و چاقی مفرط جلوگیری می کند.

البته خواص کشک فقط به کلسیم موجود در آن ختم نمی شود. بلکه این خوراکی دارای اسید آمینه هایی است که بدن به آن ها نیاز دارد و از طرفی با بالا بودن مقادیر زیادی از پروتئین منجر به حفظ بافت های بدن و همچنین تولید آن ها می شود از این رو بدنسازان برای تقویت عضلات خود و همچنین پرورش اندام می توانند این خوراکی خوشمزه را در برنامه غذایی روزانه خود قرار داده و یا این که به عنوان میان وعده آن را مصرف کنند. نکته قابل توجه این است که کشک نقش موثری در زیبایی و سلامت پوست و موی شما خواهد داشت. از دیرباز از این خوراکی به منظور درمان ریزش مو استفاده می شد . پس دیگر نگران سلامت پوست و موی خود بعد از لاغری با رژیم کشک نباشید. کشک همچنین نقش یک ضد آفتاب طبیعی را داشته است. در واقع با مخلوط کشک آبلیمو و زردچوبه از آن برای برطرف کردن آفتاب سوختگی و همچنین از بین بردن لکه های قهوه ای رنگ پوست استفاده می شده. می توانید از این روش استفاده کنید و شاهد معجزه آن باشید!

 

 

از خاصیت های دیگر کشک چه می دانید؟

اگر از تیره گی دور چشمان تان خسته شده اید جالب است بدانید که تنها با گذاشتن یک پنبه، آغشته به کشک برای مدت زمان ۱۰ دقیقه خواهد توانست از این تیرگی تا حد زیادی بکاهید. و اما از نقشی که کشک در درمان پوکی استخوان دارد نمی توان غافل شد. همانطور که قبلاً گفتیم کشک مقادیر زیادی کلسیم دارد که منجر به برابری آن با شیر شده است و با مصرف آن می توان از پیشرفته بیماری پوکی استخوان تا حدود زیادی جلوگیری کرد.

  • زنان باردار بیشتر از هر گروه دیگری نیاز به کلسیم و فسفر خواهند داشت از این رو به این افراد می توان پیشنهاد کرد که به منظور اینکه بارداری سالمی داشته باشند و همچنین از نقص های جنینی جلوگیری کنند، در برنامه غذایی خود این خوراکی خوشمزه را جای دهند تا از افزایش وزن و چاقی زیاد هم جلوگیری کنند.
  • کشک همچنین به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی برای دستگاه گوارش به حساب می آید. با توجه به اینکه دارای اسیدهای آلی بسیاری است می توان از آن برای ضدعفونی کردن دستگاه هاضمه و همچنین روده کوچک و بزرگ استفاده کرد.
    اما همان طور که می دانید هر ماده غذایی در کنار فوایدی که دارد می تواند مضراتی نیز داشته باشد. بنابراین سعی کردیم در این قسمت به خطرهایی که مصرف بیش از اندازه کشک به همراه خواهد داشت بپردازیم.
    رژیم لاغری با کشک به چه افرادی توصیه نمی شود؟
    اگر می خواهید برای لاغری از کشک خشک یا مایع و یا به عنوان منبع غذایی خود استفاده کنید، در نظر داشته باشید که در موارد زیر بهتر است با متخصص تغزیه مشورت کنید:
  • با توجه به اینکه کشک طبع سردی دارد از این رو افرادی که سرد مزاج هستند بایستی دقت کنند که در مصرف این خوراکی زیاده روی نکنند و همچنین دقت داشته باشند که حتما در کنار کشک به خوردن غذاها و چاشنی هایی که طبع گرمی دارند بپردازند.از دیگر ضررهای که مصرف بیش از اندازه کشک به همراه خواهد داشت سفت شدن روده است.
  • کشک و بادمجان غذای معروف و سنتی ایرانی که طرفداران بسیار زیادی دارد و کمتر کسی پیدا می شود که از خوردن چنین غذای خوشمزه دست بکشد. اما در نظر داشته باشید که مصرف کشک در کنار غذای سرد همچون بادمجان در نهایت ممکن است منجر به حساسیت پوستی شود بنابراین فراموش نکنید که در کنار چنین غذاهایی حتماً خوراکی هایی که طبع گرم دارند دارند میل کنید.
  • همچنین مصرف بیش از اندازه کشک می تواند PH خون را کاهش داده و در نتیجه تاثیر مخربی بر روی بدن داشته باشد بنابراین در مصرف خود دقت کنید و مخصوصاً اگر دارای فشارخون هستید حواس تان را بیشتر جمع کنید.

 

به طور کلی مراقب باشید که هر نوع رژیم غذایی را متناسب با طبع بدن تان انتخاب کنید و اگر به کشک حساسیت دارید در انتخاب رژیم کشک حتما از مشاوران ما در سایت من و رژیم کمک بگیرید و در انتخاب رژیم لاغری خود دقت کنید.

 

 

همانطور که در این مقاله مطالعه فرمودید کشک به عنوان منبعی سرشار از کلسیم فواید بسیار زیادی برای بدن انسان دارد از این رو می توانید از آن به عنوان یک میان وعده بسیار مفید استفاده کنید و نیاز روزانه خود به این ماده معدنی را تکمیل کنید و در عین حال به کاهش وزن و لاغر شدن تان هم کمک کنید. کشک به عنوان یک ماده بسیار مغذی در بردارنده کلسیم پروتئین و نیاسین می باشد که می تواند به شما در راستای تجربه یک زندگی با کیفیت تر کمک کند. اگر به دنبال یک رژیم لاغری مناسب هستید پیشنهاد ما به شما این است که از سایت ” من و رژیم” دیدن فرمایید. کارشناسان ما بهترین پیشنهادها را برای شما خواهند داشت.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل