10 میوه برای تناسب اندام

10 میوه برای تناسب اندام

10 میوه برای تناسب اندام | سال هاست که میوه به یکی از مواد غذایی مهم برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام تبدیل شده و افراد زیادی با خوردن آن سعی دارند که وزن خود را به وزن ایده آل برسانند. این روزها بسیاری از رژیم های غذایی نیز بر پایه ی میوه ها بوده و یا افراد را به خوردن میوه در میان وعده های روازنه تشویق می کنند. کارشناسان من و رژیم به شما توصیه می کنند که نه تنها برای رسیدن به تناسب اندام بلکه برای حفظ سلامتی به خوردن میوه ها روی بیاورید. چرا که تحقیقات و پژوهش های انجام شده در اینباره نشان می دهند، افرادی که در طول روز مقدار میوه بیشتری مصرف می کنند، سالم تر از افرادی هستند که میوه و سبزیجات کمی استفاده می کنند.

یکی از دلایل گنجاندن این مواد غذایی مفید در برنامه غذایی این است که میوه ها دارای خواصی هستند که سبب کاهش وزن هم می شوند. شاید برخی از میوه ها کالری بالایی دارند و برخی هم دارای قند زیادی هستند، اما حتی اگر آن ها هم حاوی قند باشند، بازهم نسبت به کیک و شکلات و شیرینی، کالری کم تری دارند و همچنین فیبر موجود در میوه کمک می کند تا شکر به سرعت به جریان خون آزاد شود. البته در بسیاری از رژیم هایی غذایی برای افرادی که قند بالایی دارند، خوردن میوه های بسیار شیرین توصیه نمی شود اما خوردن میوه های با قند پایین نه تنها برای این افراد مناسب است بلکه بسیار مفید هم می باشد و به تناسب اندام شان کمک می کند.

کارشناسان من و رژیم در ادامه این مطلب، شما را با 10 میوه مهم و بسیار مفید برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام آشنا می کنند و برای هریک نیز توضیحی کوتاه می دهند. همچنین در ادامه به شما می گویند که چطور می توانید خیلی ساده و بدون دردسر رژیم غذایی را دریافت کنید، رژیمی که نه تنها شما را به خوردن میوه های مفید سوق می دهد بلکه مواد غذایی سالم دیگری را نیز وارد برنامه غذایی روازنه تان می کند.

10 میوه برای تناسب اندام

  • گلابی

یکی از میوه های بسیار خوش مزه و پرطرفدار گلابی است که برای کاهش و وزن و تناسب اندام نیز بسیار مفید است. گلابی جزو آن دسته از میوه هاست که بسیار به کم کردن وزن کمک می‌ کند و سرشار از فیبر می باشد. در واقع بسیاری از میوه ها از لحاظ میزان فیبر با این میوه لذیذ قابل مقایسه هم نیستند! میزان بالای فیبر گلابی سبب می شود که به سرعت احساس سیری کنید و این موضوع هم به کاهش وزن تان کمک می کند. همچنین پتاسیم موجود در گلابی موجب پایین آمدن کلسترول تان هم شده و برای سلامتی قلب تان هم بسیار مفید است.

  • سیب

قطعا درباره خواص بسیار زیاد این میوه بهشتی می دانید. یکی از این خواص مهم سیب، کمک به کاهش وزن و داشتنی اندام متناسب است. این میوه‌ ی فوق‌ العاده، سرشار از فیبر بوده و دارای کالری بسیار کم است. این میوه پرطرفدار حاوی ویتامین ‌ها، مواد معدنی و همچنین فیبر می باشد و تمام این مواد به شما کمک می کنند که با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و قرار دادن سیب در برنامه روزانه تان، وزن کم کنید. به یاد داشته باشید که اگر می ‌خواهید لاغر شوید حتما هر روز یک عدد سیب بخورید.

  • موز

بسیاری از افراد موز را به عنوان میوه مورد علاقه خود دوست دارند چرا که بسیار نرم و خوش خوراک است و به راحتی حمل می شود. البته این مزیت برای دانش آموزان، دانشجویان یا افرادی که نمی توانند در طول کارشان میوه ای را به سختی پوست بکنند، بسیار مهم است. به همین علت هم طرفداران این میوه بسیار زیاد است. اما این موارد تنها مزایای موز نیستند؛ این میوه سرشار از فیبر و پتاسیم است و نه تنها برای سلامتی بسیار مناسب است بلکه به کمک کردن وزن نیز کمک می کند.

موز تنها میوه ‌ی سرشار از ویتامین B6 است. جالب است بدانید که تنها با خوردن یک عدد موز، حدود سی درصد از ویتامین B6 شما تامین می‌ شود! در واقع سیستم ایمنی بدن تان توسط ویتامین B6 تقویت می شود و همین مورد هم می ‌تواند خطر بیماری ‌های قلبی را از شما دور کند. اگر به فکر رسیدن به تناسب اندام هستید یک بار در روز به کمک مخلوط کن، فقط با یک موز و مقداری شیر و بادام، یک شیر موز عالی درست کنید و آن را به عنوان میان وعده میل کنید.

10 میوه برای تناسب اندام

  • توت فرنگی

از دیگر میوه های مهم و بسیار خوش مزه برای کاهش وزن، توت فرنگی است. این میوه به تولید هورمون‌های آدیپونکتین و لپتین کمک می ‌کند؛ این دو هورمون چربی ‌سوز و تقویت ‌کننده‌ ی متابولیسم بدن هستند. زمانی که به کمک یک رژیم غذایی متعادل و اصولی، به مصرف توت فرنگی بپردازید و آن را وارد سفره غذایی تان کنید، متابولیسم بدن ‌تان بالا می ‌رود و این یعنی چربی سوزی بیشتر!

همچنین توت فرنگی دارای آنزیم ‌های ضد التهاب است که به ترمیم جراحات و آسیب‌ های داخلی و شدید هم کمک زیادی می کند. پس برای تقویت متابولیسم و سلامتی خود، مقداری توت فرنگی بخورید. اگر هم نمی خواهید به تنهایی توت فرنگی بخورید و به خوردن ماست میوه ای هم علاقه دارید، کمی ماست و توت فرنگی را ترکیب کرده در روز میل کنید.

  • بلوبری

بلوبری؛ میوه ای خاص و کمی هم نایاب، اما سرشار از آنتی اکسیدان. بلوبری با عواملی که منجر به سندرم متابولیک می ‌شوند، مبارز می‌ کند. این بدان معناست که بلوبری با فشار خون بالا، مقاومت در برابر انسولین، اضافه وزن و کلسترول می‌ جنگد. شاید برای تان جالب باشد که بدانید براساس مطالعاتی که اخیرا در دانشگاه زنان تگزاس انجام شده است، این میوه کوچک با سلول‌ های چربی مبارزه کرده و به رسیدن به تناسب اندام کمک می کند.

شاید در ابتدا کمی تصورش سخت باشد که چنین میوه ای این مقدار خاصیت داشته باشد، اما واقعیت دارد. همان طور که گفتیم بلوبری جزو آن دسته از میوه هایی است که کمی سخت پیدا می شود پس اگر نمی توانید بلوبری تازه خریداری کنید، کارشناسان من و رژیم به شما پیشنهاد می دهند که به سراغ دمنوش ها و چای بلوبری بروید که این موارد هم می تواند در کاهش وزن تان تاثیر بسیاری داشته باشد.

  • گریپ فروت

گریپ فروت هم جزو میوه های چربی سوز طبقه بندی می شود. اما همان طور که می دانید خوردن مقدار زیادی گریپ فروت در طول روز اصلا مناسب نیست و توصیه هم نمی شود. حتی رژیم غذایی که شما را به خوردن تعداد زیادی از این میوه دعوت می کند، رژیم متعادلی نیست. پس باید در طول روز در مصرف گریپ فروت زیاده روی نکنید اما حتما حداقل یک عدد گریپ فروت در طول روز بخورید. در واقع، تحقیقات نشان می ‌دهند که با خوردن نصف گریپ فروت قبل از غذا، می ‌توان وزن را کاهش داد. کالری این میوه بسیار کم است؛ در واقع در نصف گریپ فروت فقط ۳۷ کالری وجود دارد، اما سرشار از فیبر است. اگر می ‌خواهید برای تابستان وزن‌ تان را کم کنید و تناسب اندام بیشتری برسید، نصف گریپ فروت را با صبحانه بخورید تا سوخت و ساز بدن تان بالا برود.

  • کیوی

اغلب افراد به دلیل مزه ترش و شیرین کیوی، این میوه را دوست دارند و زیاد مصرف می کنند؛ شاید شما هم یکی از این افراد باشید. اما آیا می دانید که کیوی به دلیل فیبر زیاد، برای کم کردن وزن نیز مفید است؟ شاید تا به حال پیش آمده که از خودتان پرسیده اید، این دانه های سیاه بین این میوه چیست و چه خاصیتی دارند؟ کارشناسان من و رژیم به شما می گویند که تمام این دانه‌ های سیاه کوچک، ترکیب خوبی از فیبرهای غیر حل ‌شونده هستند که به هضم غذا کمک می کنند. اما فراموش نکنید که کیوی دارای فیبر حل شونده نیز می باشد و به این خاطر حس سیری به شما می ‌دهد و از این طریق وزن شما را کاهش خواهد داد. کیوی میوه ‌ای عالی است که حتما باید آن را در سبد میوه‌ ی خود جای دهید!

  • هلو

اگر در حال اجرای یک رژیم غذایی کم کالری هستید، هلو را وارد برنامه خود کنید چرا که این میوه برای یک رژیم کم کالری بسیار ایده آل است. هلو دارای مقادیر فراوانی فیبر، پتاسیم و ویتامین می باشد. طبق تحقیقات و مطالعات مختلفی که درباره خواص هلو انجام شده، می توان نتیجه گیری کرد که هلو منبعی غنی از آنتی ‌اکسیدان است و این خیلی چیزها را راجع به سایر خواص هلو به ما توضیح می ‌دهد. بنابراین خیال‌ تان راحت باشد؛ این میوه سموم بدن ‌تان را دفع و موجب زیبایی اندام و فرم بدن‌ تان می شود. همچنین هلو منبع غنی ویتامین C نیز می باشد.

  • انار

براساس مطالعاتی که اخیرا توسط دانشمندان در دانشگاه کارولینا انجام شده، انار دارای آنتی ‌اکسیدان ‌های پلی فنل است به کمک این آنتی اکسیدان ها متابولیسم بدن تقویت می شود. علاوه بر این، این مواد از ایجاد لیپیدها در عروق بدن جلوگیری کرده و اشتها را کم می ‌کند. هنگامی که صحبت از کم کردن وزن و لاغری می شود، انار حرف اول را می زند!

10 میوه برای تناسب اندام

انار علاوه بر این خواص، کلسترول بد یا LDL خون را پایین آورده و سبب دفع مواد سمی و مضر از بدن شده و جریان خون را هم افزایش می ‌دهد. در هر صورت این را بدانید که این خواص، به زحمتی که بابت پاک کردن و خوردن این میوه می‌ کشید می‌ ارزد! از نوشیدن آب انار خوشمزه لذت ببرید و علاوه بر رسیدن به تناسب اندام بیشتر و بهتر از خواص ضد چروک و پیری آن هم بهره ‌مند شوید.

  • نارگیل

یکی دیگر از میوه های مهم در کاهش وزن و تناسب اندام، نارگیل است. نارگیل میوه ‌ای شیرین و بسیار سیر کننده است به طوری که وقتی هوس شیرینی جات کردید می توانید با خوردن مقداری از آن میل تان را نسبت به شیرینی سرکوب کنید. حتی می توانید آن را به صورت روغن نارگیل، آب، شیر، پودر نارگیل و یا حتی به صورت خشک میل کنید. این میوه حاوی زنجیره‌ ای از تریگلیسیریدها است که متابولیسم کبدتان را تا سی درصد افزایش داده و این گونه به کاهش وزن تان کمک می کند.

بسیاری از افراد از نارگیل به دلیل چربی اشباع شده‌ ی آن دوری می ‌کنند، اما متاسفانه نمی‌ دانند که چربی‌های نارگیل با سایر چربی ‌های اشباع شده، کاملا متفاوت است. برای مثال روغن نارگیل از زنجیره ‌ای از اسیدهای چرب ساخته شده است که به عنوان چربی در بدن ما ذخیره نمی ‌شوند! اگر به فکر سلامتی و کاهش وزن خود هستید، آب نارگیل تازه را بنوشید و لذت ببرید.

با میوه ها عضله سازی کنید!

زمانی که تمایل دارید به تقویت عضلات تان پرداخته و کار عضله سازی را انجام دهید، این که چه مواد غذایی مصرف می کنید، بسیار مهم است. قطعا در این بین کم تر پیش می آید که مصرف میوه ای خاص به ذهن تان برسد، اما بتر است بدانید که میوه هاهم به اندازه مواد غذایی دیگر مهم هستند. پتاسیم موجود در میوه ها به ساخت و تقویت عضلات کمک می کند، کربوهیدارت ها از عضله سوزی برای تولید سوخت جلوگیری می کنند و آنتی اکسیدان ها از عضلات در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند.

حتی شاید ندانید که پتاسیم نیز می تواند به عضله سازی کمک کند، در وهله اول ممکن است فکر کنید پتاسیم یک ماده معدنی برای کمک به حفظ تعادل الکترولیت و نه رشد عضلات محسوب می شود. اما برای ساخت پروتئین و عضله دریافت پتاسیم به میزان کافی از رژیم غذایی نیاز است. هر فرد بزرگسالی در روز به 4700 میلی گرم پتاسیم نیاز دارند. هر میوه ای می تواند به تامین نیاز روزانه پتاسیم کمک کند، اما از جمله بهترین منابع برای این ماده معدنی می توان به موز، پرتقال، طالبی، کیوی، آلو و برگه زردآلو اشاره کرد.

همچنین لازم به ذکر است که کربوهیدارت ها انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند و اگر بدن تان به مقدار کافی از این مواد دریافت نکند، ممکن است عضله سوزی برای تولید انرژی را شروع کند. شما می توانید برای داشتن تناسب اندام و عضله سازی، کربوهیدارت ها از درشت مغذی های اصلی در میوه ها دریافت کنید. به مین دلیل میوه ها انتخابی سالم برای عضله سازی در رژیم غذایی شما محسوب می شود. از جمله میوه هایی که محتوای کبروهیدارت بالایی دارند می توان به انگور، گلابی، گیلاس، آناناس و خرما اشاره کرد.

سخن آخر

حال که با 10 تا از میوه های مهم برای رسیدن به تناسب اندام آشنا شدید و به دنبال لاغری نیز هستید و هیچ رژیم غذایی هم ندارید؛ به کمک وب سایت من و رژیم برنامه غذایی مناسب خود را دریافت کنید. من و رژیم به عنوان وب سایت معتبر در ارائه رژیم غذایی آنلاین، در دسترس شماست تا با وارد کردن اطلاعات دقیق تان، برنامه غذایی سالم و اصولی را گرفته و به کمک آن وزن خود را کاهش دهید و تناسب اندام برسید. همچنین خیال تان از میزان مصرف این میوه های مهم نیز راحت باشد.

کارشناسان من و رژیم سعی کردند که با گنجاندن اکثر این میوه ها در رژیم های غذایی لاغری، به افرادی که به دنبال رسیدن به وزنی ایده آل هستند، کمک کنند.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل