میوه های لاغر کننده

میوه های لاغر کننده

میوه های لاغر کننده | با توجه به رشد تکنولوژی و ماشینی شدن کارها افراد زیادی دچار اضافه وزن شده اند، از این رو تعداد اشخاصی که به دنبال کم کردن وزن و البته رژیم های لاغری هستند روز به روز در حال افزایش است. اما آنچه که افراد بایستی به خاطر بسپارند این است که کم کردن وزن بدون هیچگونه برنامه‌ای برای بدن ضررهای جبران ناپذیری خواهد داشت. از این رو افرادی که به دنبال لاغری هستند بایستی بدانند که دنبال کردن یک رژیم لاغری سالم از جمله واجباتی است که همواره بایستی به خاطر بسپارند.

آیا می دانستید که در کنار تمام روش هایی که برای کم کردن وزن است یک سری خوراکی ها نیز وجود دارند که با مصرف آن ها می توانید وزن کم کنید. در این مقاله قصد داریم به میوه هایی اشاره کنیم که با قرار دادن آن ها در رژیم غذایی خود می توانید وزن کم کنید. در ادامه ابتدا به مراحلی که فرد برای کاهش وزن حتما بایستی آن ها را مد نظر داشته باشد اشاره می کنیم و در نهایت به معرفی میوه های چربی سوز خواهیم پرداخت.

میوه هایی که قوی ترین لاغرکننده طبیعی هستند

اما چگونه می توان وزن کم کرد؟

روش های بسیار زیادی برای کم کردن وزن موجود است. اما به خاطر بسپارید که اگر خودسرانه و با کنار گذاشتن وعده‌های غذایی خود به دنبال کم کردن وزن هستید خیلی زود متوجه آسیب‌هایی که به بدن خود وارد کرده اید خواهید شد. بدن شما برای اینکه بتواند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد نیاز به ویتامین ها و مواد آلی و معدنی خواهد داشت که از طریق وعده های غذایی که شما مصرف می کنید آنها را تامین خواهد کرد.

افرادی که به دنبال کم کردن وزن هستند بایستی به خاطر بسپارند که در کنار برنامه غذایی سالم و مناسب، داشتن فعالیت های فیزیکی نیز به آن ها در این مسیر کمک شایانی خواهد کرد.

به منظور اینکه بتوانید با رعایت یک رژیم ساده لاغری به راحتی وزن کم کنید. بایستی در ابتدا این امر را بپذیرید که شما در حال حاضر در وزن ایده آل خود نیستید و اضافه وزن دارید. پذیرش بسیاری از مسائل را حل می کند. بعد از اینکه به پذیرش رسیدید باید اهداف خود را تعیین کنیدف برای مثال این را مشخص کنید که قصد دارید در هفته جاری 3 کیلو وزن کم کنید. زمانی که هدف شما از رژیم گرفتن مشخص باشد خواهید توانست بر میل خود بر خوردن غذاهای چرب و یا شیرینی جات مقاومت کنید.

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم در کنار رژیم غذایی بهتر است که فعالیت های فیزیکی نیز وجود داشته باشد. انجام فعالیت های فیزیکی، کار بسیار مناسبی برای کاهش وزن است. و اما مسئله دیگری که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زمان بندی دقیق برای مصرف وعده های غذایی است. در ابتدا به خاطر بسپارید که وعده صبحانه بسیار مهم است. خوردن یک وعده صبحانه کامل باعث می شود به هنگام ظهر و صرف ناهار کم تر احساس گرسنگی کنید و البته غذای کم تری میل نمایید.
انجام پیاده روی های روزانه نیز می تواند جایگزین مناسبی برای ورزش های هوازی باشد. با انجام ۴۵ دقیقه پیاده روی روزانه خواهید توانست ۱۶۰ کالری بسوزانید و طبیعتا اگر بتوانید سرعت راه رفتن خود را بیشتر کنید این کالری سوزی بیشتر خواهد شد.

خواص میوه ها بر سلامتی بدن:

استفاده از میوه ها برای کاهش وزن و لاغری یک روش بسیار خوب و سالم برای کم کردن وزن است. مصرف میوه ها گردش خون شما را افزایش داده و در نهایت منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پوست طراوت می بشخد. از طرفی به براقی موها و سلامت عمومی بدن کمک شایانی می کند. این رژیم طرفداران بسیار زیادی دارد.

میوه هایی که قوی ترین لاغرکننده طبیعی هستند

اما کدام نوع از میوه ها در لاغری موثر است؟

میوه هایی که دارای کربوهیدرات و انرژی بالایی هستند می توانند به شما انرژی لازم برای شروع روز خود و انجام کارهای تان را بدهد. برای مثال آناناس، موز، انگور و انبه در این دسته قرار می گیرند که شما می توانید با خوردن آن ها به هنگام صبح، روز خود را با انرژی هر چه تمام شروع کنید. در ادامه به خواص کلی این میوه ها بر بدن اشاره خواهیم کرد.

بر عکس میوه هایی که کربوهیدرات کمی دارند و اما آب فراوانی دارند همچون هندوانه، سیب و یا هلو، به دفع کلسترول مضر بدن کمک شایانی می کنند و همچنین منجر به این می شود که درجه حرارت بدن تنظیم شود. مصرف این میوه ها به فعالیت سیستم عصبی بدن کمک کرده و به افراد کمک می کند تا بتوانند قند مورد نیاز روزانه خود را تامین کرده و همچنین به سوختن قندهای اضافی کمک می کند.

و همچنین مرکبات و توت ها نیز می توانند در کاهش وزن تاثیر بسزایی داشته باشند. مصرف مرکبات و انواع توت ها منجر به این می شود که افراد بتوانند مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را حفظ کرده و تامین کنند. همچنین شما با خوردن لیمو و یا پرتقال می توانید به سیستم حرکتی بدن خود کمک کنید، نیروی خود را تامین کرده و احساس ضعف و گرسنگی در طول روز نداشته باشید. از طرفی این میوه ها منجر به تسویه خون شده و قدرت بدنی را بالا برده و در نهایت سلامت قلب را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

اما همین طور که قبلاً نیز به نقش میوه های آب دار در رژیم های لاغری اشاره کردیم شما با مصرف میوه هایی همچون هندوانه و یا طالبی می توانید با هیدراته کردن و بازسازی بافت های بدن خود، انرژی روزانه خود را فراهم کرده و همچنین لاغری و شادابی بدن خود را حفظ نمایید.

میوه های خشک و رژیم لاغری

مصرف میوه های خشک امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و شما با خشک کردن میوه ها می توانید در تمامی فصول سال میوه های مورد علاقه خود را داشته باشید و انرژی مورد نیاز خود را با خوردن آن ها به صورت روزانه تامین کنید. میوه های خشک می توانند به عنوان میان وعده ای سام خورده شده و احساس گرسنگی را در شما برطرف کنند. البته سعی کنید خودتان در منز میوه های مورد علاقه تان را خشک کنید و تا جایی که می شود از تهیه این میوه ها در بازار خودداری کنید.

  • خواص آناناس

میوه آناناس شامل آهن، مس، منیزیم، ویتامین C و ویتامین B6 بسیاری است. این میوه منجر به کاهش وزن شده و همچنین از ابتلا به بیماری های قلبی، آسم و یا دیابت جلوگیری می کند. علاوه بر این مصرف آناناس به افزایش سطح انرژی، کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص و همچنین تنظیم فشار خون کمک بسیاری می کند.

  • خواص موز

موز نیز از جمله منابع خوب پتاسیم، منیزیم، پروتئین، منگنز، ویتامین C و ویتامین B6 است. این میوه همچنین چربی سوز بوده و کالری بسیار پایینی دارد، و درای فیبر زیادی است، از این رو احساس گرسنگی را در شما به سرعت برطرف می کند. افراد نیز می توانند از این میوه برای افزایش سلامتی عمومی بدن و درمان دردهای عضلانی و سردرد از آن استفاده کنند.

  • خواص هندوانه

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم هندوانه نیز به عنوان یک میوه لاغرکننده شناخته می شود، با توجه به این که هندوانه آب بسیار زیادی دارد و همچنین دارای مقادیر بسیار زیادی اسید آمینه، آنتی اکسیدان، پتاسیم، لیکوپن، ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین C است که می تواند به عنوان یک خوراکی بسیار مغذی مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع شما با مصرف هندوانه علاوه بر اینکه می توانید وزن کم کنید به گونه ای سلامتی را به خود هدیه خواهید داد.

میوه هایی که قوی ترین لاغرکننده طبیعی هستند

  • نقش گریپ فروت در چربی سوزی

شما با مصرف گریپ فروت و قراردادن آن در برنامه غذایی خود می توانید علاوه بر سوزاندن چربی می توانید نیاز بدن خود به پتاسیم، لیکوپن، کولین و ویتامین C را تامین کنید.

  • گلابی و کاهش وزن

گلابی از دیگر میوه هایی است که نقش بسیار پررنگی میتواند در کاهش وزن داشته باشد. در واقع این میوه سرشار از پروتئین، پتاسیم، فیبر، آهن، کلسیم، منیزیوم، ویتامین C، ویتامین K و ویتامین B6 است. این میوه در برابر رادیکال های آزاد مقاومت کرده و همچنین می تواند به هضم غذا کمک شایانی کند و از طرفی منجر به سم زدایی بدن شده و خطر ابتلا به دیابت را کم می کند.

  • لیمو و نقش آن در کاهش وزن

مصرف یمو نیز با توجه به اینکه منجر به بالا رفتن متابویسم می شود نقش بسزایی در کاهش وزن دارد. این میوه مقادیر بسیار زیادی کلسیم، منیزیوم، تیامین، پانتونیک اسید و ویتامین C دارد. با خوردن لیمو و داشتن آن در برنامه غذایی خود علاوه بر این که می توانید به عمل هضم خود کمک شایانی کنید، می توانید به تقویت بدن و سم زدایی آن نیز کمک کرده و جذب آهن را در بدن خود افزایش دهید، مصرف این میوه در بلند مدت سنگ کلیه را از بین برده و یا حتی آن را دفع می کند.

  • لاغری با انار

انار به عنوان یکی از بهترین میوه ها برای چربی سوزی شناخته شده است. شما با مصرف انار می توانید پتاسیم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، ویتامین K و ویتامین B6 مورد نیاز بدن خود را تامین کنید، همچنین با خوردن انار می توانید خطر ابتلا به فشارخون بالا را در خود کاهش دهید. این میوه برای افرادی که دارای کلسترول بالایی هستند بسیار مفید است.

  • آووکادو و لاغری

آووکادو از جمله میوه هایی است که برای لاغری و چربی سوزی شناخته شده است. این میوه از چربی سالم و طبیعی برخوردار است که برای کارکرد قلب بسیار مفید می باشد و البته دارای مواد معدنی و ویتامین های سرشاری نیز می باشد.

  • نقش توت فرنگی در لاغری

توت فرنگی به عنوان یک چربی سوز بسیار سریع شناخته شده است و همچنین از کربوهیدرات و کالری بسیار کمی برخوردار است. از این رو می توانید با خیال راحت آن را می کنید. از ویژگی‌های مثبت توت فرنگی کاهش وزنی است که به همراه خواهد داشت. با مصرف توت فرنگی خواهید توانست جریان خون خود را بهبود بخشیده و در راستای سلامتی قلب خود قدم مثبتی بر دارید.

  • پرتغال و لاغری

پرتغال می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش وزن و همچنین خطر ابتلا به بیماری هایی همچون فشار خون بالا، بیماری کبد، دیابت، سرطان و یا سکته مغزی داشته باشد. علاوه بر این، میوه پرتغال سرشار از ویتامین C بوده و در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسیار پر رنگی را ایفا می کند.

  • زغال اخته بهترین چربی سوز

زغال اخته به عنوان یک میوه چربی سوز شناخته می شود. اگرچه این میوه بسیار کوچک است اما نقش آن را در چربی سوزی دست کم نگیرید. مصرف زغال اخته منجر به کاهش چربی شکمی و کاهش کلسترول می شود که این نوع چربی عامل ایجاد بیماری های قلبی و دیابت است. علاوه بر خواص چربی سوزی، این میوه عمکرد هضم را بهبود بخشیده و برای سلامتی قلب، پوست و استخوان نیز مفید شناخته می شود.

  • سیب و کاهش وزن

همچنین از میوه سیب می توانید برای کاهش وزن خود استفاده کنید چرا که این میوه دارای فیبر بالایی است که علاوه بر اینکه عملکرد هضم را سرعت می بخشد منجر به احساس سیری در شما می شود و کالری بسیار پایینی دارد.

در کنار تمامی مطالب گفته شده، اگر به دنبال این هستید که با دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب، لاغر شده و به وزن ایده آل خود برسید، پیشنهاد ما به شما این است که از سایت “من و رژیم” دیدن فرمایید. این سایت به همت کارشناسان تغذیه به گونه ای طراحی شده است که این شانس را به شما می دهد تا بتوانید بنابر شرایط جسمی و سلامتی خود برنامه غذایی ویژه خود را دریافت کرده و در کمترین زمان ممکن به اندام ایده آل خود برسید. وقت را از دست ندهید و از این سایت دیدن فرمایید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل