رژیم غذایی برای سیکس پک

رژیم غذایی برای سیکس پک

رژیم غذایی برای سیکس پک | داشتن شکمی تخت… آرزویی که این روز ها برای خیلی از افراد دست نیافتنی شده است. اما اگر می خواهید از این مشکل –یعنی چاقی شکمی و تجمع چربی در اطراف شکم و پهلو های تان- راحت شوید، باید اول ببینید اصلا چرا انقدر چاق شده اید؟! متاسفانه بسیاری از افرادی که آرزوی تناسب اندام و رهایی از چاقی را دارند، متوجه سبک زندگی نا سالم خود نیستند. آنچه باعث چاقی و اضافه وزن می شود پیروی از یک رژیم غذایی نا مناسب و داشتن سبک زندگی ناسالم است. این روز ها افراد به دلیل داشتن شغل های پشت میز نشینی و البته مشغله های کاری زیاد، نه تنها تحرک کافی ندارند بلکه رو به مصرف غذا های آماده آورده اند و این درست یعنی یک سبک زندگی نا سالم.

پس اگر می خواهید از تناسب اندام و بدنی سالم برخوردار باشید باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. نباید اجازه دهید مشاغل پشت میز نشینی فرصت ورزش و تحرک را از شما بگیرند، ضمن اینکه باید حتما برای صرف وعده های غذایی سالم و مغذی هم وقت بگذارید و با مصرف غذا های آماده و فست فود ها ، وضع را از این بدتر نکنید. اما نگران نباشید، من و رژیم اینجاست تا هم آگاهی های لازم برای داشتن یک سبک زندگی متعادل را به شما بدهد و هم در صورت تمایل می توانید از رژیم های غذایی کاهش وزن هوشمند این وب سایت هم استفاده کنید. در ادامه با ما متخصصین من و رژیم همراه باشید تا چند روش ساده برای رهایی از چربی های شکم را برای شما توضیح دهیم…

رژیم غذایی برای سیکس پک

راه های علمی حذف چربی های شکم

یکی از مهمترین اهداف در لاغری، حذف چربی های شکم است. حتما شما هم دیده اید که افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، بیشتر هدف شان روی نواحی شگم و یا رسیدن به یک شکم تخت و سیکس پک می باشد. جای تعجب هم نیست، این چربی ها از مضر ترین چربی های موجود در بدن می باشند و تجمع آن ها می تواند باعث مشکلات و بیماری های مختلفی برای افراد شود. تحقیقات زیادی ثابت کرده است که چربی های شکمی می تواند باعث دیابت نوع دو و یا بیماری های قلبی عروقی شود. به همین دلیل کاهش چربی های این ناحیه و رسیدن به شکمی تخت، نه تنها مزیت زیبایی اندام برای شما دارد، بلکه برای سلامت جسم شما نیز بسیار مهم است.

به طور کلی در تحقیقات ثابت شده است که داشتن سایز دور کمر بیش از 102 سانت در مردان و بیشتر از 88 سانتی متر در زنان نشان از چاقی شکمی است. اما چاره چیست؟ با انجام یک سری کار ها و رعایت اصولی می توانید در زمان کاهش وزن، چربی های شکمی را بیشتر از نواحی دیگر حذف کنید و مسیر رسیدن به سیکس پک را امروز در میان جوانان بسیار رواج دارد، برای خودتان هموار تر کنید. متخصصین من و رژیم در ادامه رژیم های غذایی برای سیکس پک را که پایه علمی هم دارند، عنوان کرده اند که مطالعه آن ها خالی از لطف نیست، پس با ما همراه باشید.

یک: از شکر، قند و خوراکی های شیرین دوری کنید

غذا هایی که حاوی شکر هستند واقعا و جدا برای سلامت بدن مضر می باشند. مصرف این نوع خوراکی ها جدا از مشکلات سلامتی که می توانند برای شما به بار آورند، باعث چاقی و اضافه وزن هم می شوند. خصوصا اینکه این چاقی بیشتر در ناحیه شکم می باشد. تحقیقات نشان می دهد که اضافه کردن شکر به وعده های غذایی روی سوخت و ساز بدن و متابولیسم اثر سوئی دارد. در این تحقیقات مشخص شده است که مصرف بیش از حد شیرینی جات از آنجایی که حاوی فروکتوز بیشتری هستند منجر به چاقی در نواحی شکم و آسیب رساندن به کبد می شود.

شکر تشکیل شده از گلوکز و فروکتوز به صورت مساوی می باشد. وقتی مقادیر زیادی شکر مصرف کنید، کبد شما فروکتوز زیادی دریافت می کند و مجبور می شود آن را به چربی تبدیل کند. برخی از متخصصین بر این باورند که این فرایند اصلی تجزیه و هشم شکر در بدن به طور کلی برای سلامت انسان ضرر دارد. با افزایش چربی در ناحیه شکم و کبد، میزان انسولین در بدن هم افزایش پیدا می کند و ممکن است فرد را با مشکلات متابولیکی زیادی روبه رو کند.

شکر مایع از این هم بدتر است. مغر ما کالری های مایع را به مانند کالری های جامد در نظر نمی گیرد. به همین دلیل وقتی نوشیدنی های شیرین را می نوشید در حال جذب کالری های زیادی هستید. ضمن اینکه تحقیقات علمی دیگری ثابت کرده اند که کودکان با مصرف شیرینیجات و شکر، شصت درصد بیشتر از بزرگسالان در معرض خطر چاقی و اضافه وزن می باشند. پس عاقلانه ترین کار این است که مصرف این ماده غذایی مضر اما خوشمزه را کم کنید و تا می توانید نوشیدنی های شرینی را از زندگی تان حذف کنید!

رژیم غذایی برای سیکس پک

دو: پروتئین بیشتری مصرف کنید

پروتئین یکی از بهترین و مهمترین مواد مغذی برای کاهش وزن است. تحقیقات ثابت کرده است که مصرف پروتئین می تواند هوش خوردن را تا 60 درصد در افراد کاهش دهد و همچنین سوخت و ساز بدن را بین هشتاد تا صد کالری در هر روز، افزایش دهد. به این ترتیب شما با مصرف پروتئین 441 کالری کمتر در هر روز دریافت می کنید. اگر کاهش وزن هدف نهایی شما است، باید پروتئین را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

پروتئین نه تنها به شما در رسیدن به شکمی سیکس پک کمک می کند، بلکه مانع برگشت اضافه وزن در شما هم می شود. تحقیقات رابطه مستقیم میان مصرف پروتئین و کاهش چربی های دور شکم را ثابت کرده اند. این ماده در کاهش جذب چربی در اطراف شکم و پهلو نقش بسزایی دارد. پس به امتحانش می ارزد. برای این کار تنها کافی است مواد غذایی پر پروتئین را به رژیم خوداضافه کنید مانند: تخم مرغ، ماهی، مغز ها، گوشت و محصولات لبنی. این منابع جز اصلی ترین منابع تامین پروتئین می باشند.

سه: کربوهیدرات کمتری مصرف کنید

داشتن شکمی سیکس پک نیازمند این است که مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید. مطالعات و تحقیقات زیادی این مورد را ثابت کرده اند. وقتی کربوهیدرات را کم کنید، اشتها نیز کاهش پیدا می کند و در نتیجه وزن شما نیز کم می شود. بیش از بیست تحقیق نشان داده است که کاهش مصرف کربوهیدرات دو الی سه برابر بیشتر از رژیم های کم چربی، به کمک کاهش وزن می آیند. حتی این حقیقت در مورد افرادی که کربوهیدرات کمتری دریافت می کنند، می توانند هرچه دوست دارند، بخورند، نیز صادق است. اما حتما می دانید کسانی که رژیم کم چربی را برای کاهش وزن انتخاب می کنند محدودیت های خوردنی زیادی دارند.

رژیم های کم کربوهیدرات از آنجایی که آب بدن را کمتر می کنند، نتیجه کاهش وزن سریع تری را در اختیار افراد می گذارند. به طوری که می توانند در ظرف یک الی دو روز تغییرات را در وزن خود شاهد باشند. مطالعاتی که روی مقایسه رژیم های کم چربی و کم کربوهیدرات تمرکز دارند، نشان داده است که مصرف کربوهیدرات تاثیر بسزایی روی کاهش چربی های شکمی و اندام های داخلی مانند کبد، داشته است. پس کافی است از مصرف مواد غذایی مانند: شکر، شکلات، نان سفید خودداری کنید تا از سلامت کامل و دوری از بیماری مانند دیابت نوع دو در امان باشید.

چهار: غذا های سرشار از فیبر بخورید

رژیم پر فیبر می تواند به کاهش وزن در شما کمک شایانی بکند. با این وجود نوع فیبر در اینجا ازاهمیت زیادی برخوردار است. به نظر می رسد که بیشتر فیبر های محلول و چسبناک تاثیر زیادی روی وزن دارند. این فیبر ها که آب را محبوس می کنند و از آن یک ژل غلیط در روده تولید می کنند، باعث می شوند حرکت غذا در سیستم گوارشی شما کند تر و آرام تر شود. همین امر موجب کاهش جذب مواد مغذی هم می گردد. نتیجه نهایی چیست؟ احساس سیری و کاهش اشتهاد، و این همان چیزی است که افراد چاق به دنبال آن هستند تا بتوانند به وزن ایده آل خود برسند.

در تحقیقات علمی مشخص شده است که اضافه کردن 14 گرم فیبر به رژیم غذایی در هر روز می تواند تا 10% دریافت کالری روزانه را کاهش دهد و ظرف مدت چهار ماه کاهش وزنی برابر با دو کیلو گرم برای فرد به همراه داشته باشد. پس مشخص است که فیبر تا چه حد می تواند در داشتن شکمی تخت و صاف به شما کمک کند. کاری که باید انجام دهید این است که بیشتر سبزیجات میل کنید. البته میوه ها را نیز و همچنین گندم و جو را فراموش نکنید.

رژیم غذایی برای سیکس پک

پنج: به طور مداوم ورزش کنید

ورزش بهترین و سالمترین کاری است که می توانید برای کاهش وزن و تغییر در سبک زندگی انجام دهید. در من و رژیم تا کنون به کرات درباره فواید ورزش صحبت کرده ایم و بر همه روشن است که ورزش چه تاثیرات مثبتی می تواند روی جسم و روح ما داشته باشد. اما حقیقت این است که با ورزش و یا انجام کرکات ورزشی مخصوص شکم نمی توانید در این ناحیه لاغر شوید. آنچه در ورزش اهمیت دارد، پیروی از رژیم های غذایی است که در بالا عنوان کردیم. پس برای نتیجه بهتر باید ورزش را در کنار این رژیم ها انجام دهید تا زودتر به هدف خود یعنی سیکس پک دست پیدا کنید.

به طور کلی ورزش کردن و انجام حرکات هوازی منجر به کاهش وزن و سوختن کالری بیشتر در تمامی بدن می شود. خصوصا اینکه شما با ورزش به طور قابل توجهی می توانید مانع از بازگشت وزن تان شوید، پس به گفته متخصصین من و رژیم یکی از روش های تثبت وزن بعد از رژیم لاغری، ورزش کردن است. فراموش نکنید که ورزش کردن می تواند مانع افزایش فشار خون و حمله های قلبی شود و همچنین به کاهش خطر ابتلا به دیابت و رفع مشکلات متابولیکی کمک می کند.

شش: رژیم غذایی خود را دائما چک و ارزیابی کنید

بیشتر افراد اصلا متوجه آنچه در طول روز می خورند، نیستند. این درحالی است که این افراد به خوبی با مواد غذایی سالم و ناسالم آشنایی دارند. پس مراقب باشید! آنچه ما امروز در این مقاله گفتیم درست که بر پایه تحقیقات علمی است اما اگر در پیروی از هر کدام از آن ها مراقب نباشید و مصرف مواد غذایی روزانه خود را برسی نکنید، ممکن است در این کار زیاده روی کنید و نتایج معکوسی دریافت کنید. پس اگر می گوییم مصرف شکر را به حداقل برسانید، جوری رفتار نکنید که با افت قند و کاهش فشار خون مواجه شوید.

منظورمان از ارزیابی و کنترل مواد غذایی مصرفی روزانه، وزن کردن و محاسبه تعداد کالری آن ها نیست، خوشبختانه در من و رژیم شما درگیر این مسائل نمی شود، اما با ارزیابی بر آنچه که می خورید می توانید تصویر درستی از رژیم غذایی خود داشته باشید و برای تغییر آن بهتر برنامه ریزی کنید. با ثبت نام در من و رژیم و وارد کردن اطلاعات شخصی خود نظیر قد، وزن و جنسیت می توانید رژیم غذایی کاهش وزن منحصر به فرد خود را دریافت کنید و ظرف مدت سی روز، نتیجه چشم گیر آن را مشاهده کنید و از داشتن بدنی سالم و البته تناسب اندام، لذت ببرید.

سمیرا علی جانی

Published by
سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل