آشنایی با انواع چاقی و خطرناک ترین آن

آیا از چاقی رنج می برید؟ آیا نمی توانید به دلیل افزایش وزن لباس های قدیمی تان را بر تن کنید و اعتماد به نفس کافی برای حضور در اجتماع را ندارید؟ اگر با این مسائل روبرو هستید باید بدانید که تا مرز افسردگی پیش رفته اید. پس فرصت را از دست ندهید و انواع چاقی تان را تشخیص و برای درمان آن اقدام کنید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریبا گریبان گیر تمام خانواده ها شده است. از آنجایی که در هر خانه یک یا دو نفر سر کار می روند و زمان زیادی را بیرون از منزل هستند، بدون شک نمی توانند برای تهیه غذای سالم زمان بگذارند. در نتیجه وزنشان بالا می رود.

چرا به انواع چاقی دچار می شویم؟

قبل از اینکه به بررسی انواع چاقی بپردازیم باید از خود بپرسیم که علت افزایش وزن من چیست؟ آیا تنها با زیاد خوردن و بالا رفتن کالری روزانه وزنم زیاد می شود؟ نکته اینجاست که در صورتی چربی زیاد در بدن فرد ذخیره می شود که بیشتر از نیاز روزانه کالری دریافت کند و فعالیت بدنی هم نداشته باشد. هیچ فرد چاقی در دنیا پیدا نمی شود که از ظاهرش خوشش بیاید. اما در کنار این موضوع، سلامتی حرف اول را می زند زیرا ممکن است احتمال ایجاد بیماری‌های جسمی مانند دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، آرتروز و سکته پدید آید.

 

 

آشنایی با انواع چاقی و روش درمان

برای اینکه بتوانید با انواع چاقی مبارزه کنید و به وزن ایده آل خود برسید، باید بتوانید اول از همه نوع را شناسایی کنید و سپس راه درمان مناسب را انتخاب کنید. در حالت کلی آشنایی را انواع چاقی و روش درمان آن یکی از مهم ترین راه های خلاص شدن از شر چربی های شکم است.

 

 

با زیاد خوردن چاق می شوید؟

یکی از معمول ترین انواع چاقی که به مقدار زیاد در میان جوامع دیده می شود، افزایش وزن بر اثر زیاد خوردن است. شاید ندانید که چقدر شکر و چربی غذا برای تان مضر است اما خوراکی های حاوی شکر و روغن به قدری خطرناک است که نه تنها شکل و فرم بدن را خراب و زشت می کند، بلکه سلامتی را به خطر می اندازد.
برای درمان این نوع چاقی توصیه می شود که روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و تا جایی که می توانید مصرف شکر و غذاهای چرب را به حداقل برسانید.

 

عصبانیت خود را کنترل کنید

زمانی که تحت فشار عصبی هستید یا استرس دارید، میل تان برای خوردن شیرینی جات افزایش می یابد. در این حالت از انواع چاقی، باید هر طور شده استرس خود را پایین بیاورید و به یک آرامش نسبی برسید.
یوگا بهترین گزینه برای کاهش استرس و کم شدن میل فرد به شیرینی می باشد

 

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی از افراد هم هستند که به نوعی از چاقی گرفتار می شوند که پایه و اساس آن ژنتیک است. در این حالت فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی جات را به حداقل برساند و همیشه در زندگی ورزش کند به نوعی که متابولیسم بدن او همیشه در حال فعالیت باشد. پس ورزش هایی همچون ایروبیک و وزنه آزاد را بیشتر از قبل انجام دهید و تا می توانید سیگار و مشروبات الکلی را کنار بگذارید. برخی از زنان نیز پس از دوران بارداری و زایمان دچار چاقی پاها می شوند. به آن ها نیز توصیه می شود که بجای استفاده از آسانسور، از پله استفاده کنند و تمرینات وزنه آزاد را جایگزین پیاده روی کنند.

 

 

بی تحرک نمانید
معمولا افرادی که در شرکت ها و ادارات مشغول به کار هستند و به گونه بیشتر از بقیه می شینند، دچار این نوع از چاقی می شوند. چرا که هیچ گونه فعالیت بدنی ندارند. معمولا این افراد بیشتر خوراکی های شیرین را مصرف می کنند. به این گروه توصیه می شود حتما از وب سایت هایی همچون من و رژیم، یک برنامه غذایی سالم تهیه کنند و در کنار آن ورزش را چاشنی کار کنند.
البته برخی از ورزشکاران هم با رها کردن ورزش به دلیل آسیب های بدنی یا سایر موارد ممکن است دچار چاقی از نوع بی تحرکی شوند.

 

معرفی انواع چاقی شکم

اگر شکمی بزرگ دارید اصلا خجالت نکشید زیرا من و رژیم با ارائه رژیم غذایی کاهش وزن، مسیر رها شدن از شر چربی های شکم را برای تان باز می کند. تنها کافی است انواع چاقی شکم را شناسایی کنید و به درمان آن بپردازید. کارتان سخت نیست تنها باید اراده خود را تقویت کنید و به صورت مستمر دنبال کننده رژیم باشید.

 

اطراف شکم و پایین سینه شما چربی دارد
اگر فردی هستید که چربی در اطراف شکم و زیر سینه شما جمع شده و بافت و ظاهری آزار دهنده، ندارد، باید استرس خود را پایین بیاورید.
استرس موجب می شود تا هورمون کورتیزول ترشح شود. این هورمون نیز برای کنترل استرس در بدن به وجود می آید. اما زمانی هم هست که این استرس به قدر بالاست که افراد برای بهتر شدن روحیه به سراغ مصرف شیرینی جات، قهوه و فست فود می روند. همین امر نیز موجب می شود که چربی بیشتری در بدن انباشته شود. برای رهایی از استرس:

  • قبل از خواب ریلکس کنید
  • ورزش را فراموش نکنید
  • فیلم های هیجانی یا ناراحت کننده نبینید
  • فکر خود را متمرکز کنید و به آرامش فکر کنید

 

شکم تان مثل توپ بزرگ شده است؟؟
شاید در خیابان مردانی را دیده اید که با وجود لاغری سایر اندام، شکمی چاق و شبیه به توپ دارند، این افراد غذاهای بسیار چرب بیش از حد مصرف می کنند و به جای استفاده از نوشیدنی های سالم، مشروبات الکلی را استفاده می کنند.

 

اگر دوس دارید دچار بیماری های کبدی و کلیوی نشوید، الکل را ترک کنید.

 

قسمت پایین شکم تان چربی دارد
معمولا زنان پس از زایمان شکم شان زشت می شود چرا که آن ها بین هشت تا نه ماه یک جنین را تا به رشد رسیدن در شکم نگه می دارند. حتی بعد از زایمان نیز دیده شده که کوچک کردن شکم به زمان زیادی نیاز دارد. این نوع چاقی شکم معمولاً در قسمت پایین شکم وجود دارد، زیرا رحم بعد از زایمان سنگین‌تر از قبل از شده و به این دلیل پایین می افتد. به همین دلیل توصیه می شود که در دوران شیردهی نوزاد، فرد از رژیم غذایی مناسب همچون من و رژیم استفاده کند و در کنار آن ورزش هایی نظیر پیلاتس را انجام دهد.

 

بعد از غذا خوردن شکم تان جلو می آید؟
شاید بارها شده که غذا خورده اید و بلافاصله شکم یا معده تان جلو آمده است. این تنها به دلیل نفخ و هضم نشدن غذا است. این حالت از انواع چاقی شکم است که باید برای رفع آن نزد پزشک بروید و از بوجود آمدن بیماری هایی همچون یبوست و مشکلات غذایی جلوگیری کنید.

  • حبوبات و لبنیات را کمتر استفاده کنید
  • شیرینی را حذف کنید
  • سبزیجات و گوشت مرغ و ماهی را جایگزین مواد ناسالم کنید
  • مواد حاوی پروبیوتیک را شناسایی و مصرف کنید
  • صبحانه را حذف نکنید، ناهار را زود و شام را سبک و ساعات اولیه شب بخورید

 

چربی در کمرتان ذخیره شده است؟
اگر چربی در کمر و شکم تان ذخیره شده باید بدانید که علت آن مصرف بی رویه قند و شکر است. پس وقت آن رسیده که این ماده مضر و خطرناک را از خود دور کنید. اگر شیرینی جات و بیسکوئیت می خورید، از سوپرمارکت ها فرار کنید و به سمت سبزی و میوه فروشی ها حرکت کنید.

 

 

شکر و نوشیدنی‌های شیرین به علت داشتن فروکتوز، باعث اضافه وزن می‌شوند.

 

آیا ران و باسنی تپل دارید؟
بعضی ها به صورت ارثی ران و باسن چاقی دارند و باید برای آب کردن چربی اطراف آن ها ورزش کنند و رژیم غذایی سالم را رعایت کنند. اما بیشتر زنان زمانی که یائسه می شوند شکم و قسمت پایین بدنشان چاق می شود و این حالت به دلیل کاهش سطح هورمون استروژن است.
نکته مهم این است که به دلیل کاهش سطح این هورمون چربی بیشتری در بدن انباشته شده و سوخت و ساز کم می شود. پس این گروه از زنان اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارند بهتر است پیاده روی کنند و 30 دقیقه از روز خود را به فعالیت بدنی اختصاص دهند. شاید هم از قصد داشته باشند از انواع قرص های چاقی استفاده کنند.

 

انواع چاقی در طب سنتی چه هستند؟

انواع چاقی در طب سنتی نیز یکی از بحث هایی است که همه به دنبال آن هستند. چرا که از این روش تعداد بی شماری لاغر شده اند و به وزن ایده آل شان رسیده اند. افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، انواع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی لحمی
  • چاقی شحمی

 

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و فرد باید نسبت به درمان آن ها اقدام کند. در این بخش به بررسی هر یک به صورت جداگانه می پردازیم.
فردی که دچار چاقی لحمی است، دارای استخوان بندی درشت است، پوست بدنش گندمی است و زمانی که ورزش می کند یا زمانی که فعالیت دارد، عرق در روی بدنش آشکار است. او معمولا دچار چاقی شکم می شود و با ناهار نخوردن می تواند تا حدی به تناسب اندام برسد. یعنی صبحانه را کامل و شام را سبک میل کند.

اما کسی که از چاقی شحمی رنج می برد، بدنی پف کرده دارد و دارای چاقی به اصطلاح بلغمی است. این افراد معمولا دارای استخوان بندی لاغر هستند که چاق شده اند، این گروه به دلیل سرد مزاجی و مصرف غذاها با طبع سرد به این حال و روز افتاده اند. به افراد بلغمی توصیه می شود که خوراکی های گرم مثل زنجبیل و عسل را مصرف نمایند. البته برخی از زنان و مردان برای لاغری به سراغ انواع قرص چاقی گیاهی و انواع پودر چاقی گیاهی می روند. این نکته را هم در نظر بگیرید.

 

 

استراتژی های مبارزه با انواع چاقی را بشناسید

متخصصان بر این باورند که شما به عنوان یک فرد گرفتار بر انواع چاقی باید با استراتژی های مبارزه با افزایش وزن آشنا شوید و به طور کلی سبک زندگی را به گونه ای مثبت تغییر دهید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • خواب کافی داشته باشید
  • به طور منظم ورزش کنید
  • انواع قرص های چاق کننده را فراموش نکنید
  • از پر خوری بپرهیزید
  • اهداف کوچک و قابل دستیابی خود را در زندگی تعیین کنید
  • همه وعده های غذایی خود را مصرف کنید
  • برای چاقی بیش از از جراحی استفاده و قبل از آن با پزشک مشورت کنید
  • هوس های غذایی را مدیریت کنید
  • محیط خود را برای رهایی از استرس کنترل کنید

 

نتیجه‌گیری

این رو بیاد داشته باش که تو آن چیزی هستی که می خوری زیرا خوراکی ها شکل و فرم بدن ما انسان ها را می سازند. درست است که ورزش کردن تاثیر بسزایی دارد اما می توان گفت که حدود 70 درصد تاثیر لاغری را از رژیم می گیریم. پس باید به رژیم لاغری و انواع رژیم‌های غذایی که می گیریم، به شدت توجه کنیم.
فراموش نکنید که برنامه های غذایی من و رژیم به تمام مواد مورد نیاز بدن شما توجه می کند و در آن تمامی املاح معدنی را تامین می شود. اگر هم قصد دارید خودتان نکات رژیمی را عایت کنید، متن زیر را بخوانید.

  • غذاهای متنوع بخورید.
  • غذایی که می خورید را با فعالیت بدنی متعادل کنید
  • یک رژیم غذایی با مقدار فراوان غلات، سبزیجات و میوه ها انتخاب کنید
  • رژیم غذایی کم چرب با مقدار مناسب چربی اشباع و کلسترول برگزینید
  • از مصرف نمک بکاهید
  • مکمل های ویتامینی و امگا3 را فراموش نکنید
امیر احمدی

Published by
امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل