تقویت سیستم ایمنی بدن با چند راهکار ساده

این روزها به دلیل وجود بیماری همه گیر کرونا، زیاد درباره تقویت سیستم ایمنی بدن می شنویم. از آنجایی که کرونا یک ویروس است، اگر بتوانیم سیستم دفاعی بدن مان را بهبود ببخشیم، تا حدود زیادی می شود مانع از ورود این ویروس به بدن شد. اما حتی در صورتی که به کرونا هم مبتلا شدید، یک سیستم ایمنی قوی می تواند روند درمان و بهبودی شما را تسهیل کند.
حال چگونه می توان سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشید؟ به طور کلی، سیستم دفاعی بدن کار بزرگی در دفاع از شما در برابر میکروارگانیسم های بیماری زا انجام می دهد. اما گاهی اوقات هم از کار می افتد، شاید یک میکروب به بدنتان حمله می کند و با بیمار کردن شما به مرور، سیستم ایمنی بدن را کم می کند.

با وجود این مسائل، آیا رژیم غذایی در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر دارد؟ آیا باید از دارو ها و قرص تقویت سیستم ایمنی برای پیروزی در مقابل ویروس ها استفاده کرد؟ یا کدام مواد غذایی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند؟ برای اینکه به جواب سوال های خود در این باره برسید، توصیه می کنیم که دست به دامان من و رژیم شوید و این مقاله جذاب را از دست ندهید.

 

میخوای بدونی اوضاع وزنت چطوره؟
تست رایگان bmi

 

قرص تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم دفاعی بدن شامل مجموعه ای پیچیده از سلول ها، فرآیندها و مواد شیمیایی است که به طور مداوم از بدن در برابر عوامل بیماری را از جمله ویروس ها، سموم و باکتری ها محافظت می کند.
از این رو باید بدانید که برای سلامت بیشتر، چه دارویی سیستم ایمنی بدن را بالا میبرد؟ علاوه بر این، تحقیقات نشان داده که مکمل هایی شامل ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان و سایر مواد می توانن منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شوند.
بهترین مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید دارای مواد زیر باشد:

  • ویتامین D اثرات مبارزه با پاتوژن های مونوسیت ها و ماکروفاژها – گلبول های سفید خون که قسمت های مهمی از دفاع ایمنی بدن شما هستند – را افزایش می دهد و موجب کاهش التهاب می شوند.
  • روی یک ماده معدنی است که معمولاً به مکمل ها، شربت و قرص تقویت سیستم ایمنی بدن در داروخانه ها یافت می شود.
  • ویتامین C همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که با تجمع مولکول های واکنشی به نام رادیکال های آزاد ایجاد می شود.
  • شاه توت سیاه (Sambucus nigra)، که مدت هاست برای درمان عفونت استفاده می شود، بر سلامت سیستم ایمنی نیز اثر می گذارد.
  • سلنیوم یک ماده معدنی است که وجود آن برای سلامتی بدن ضروری است و از بدن در برابر بیماری آنفلوانزا و دیگر بیماری های ویروسی محافظت می کند.
  • ویتامین B6 برای حفاظت از بدن در مقابل واکنش های بیوشیمیایی و در تقویت سیستم دفاعی بدن حیاتی است.
  • ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن در مبارزه با عفونت کمک می کند و باید در داروی تقویت سیستم ایمنی بدن، موجود باشد.

برخی نیز به دنبال بهترین شربت تقویت سیستم ایمنی بدن هستند. از آنجایی که ترکیبات شربت دایان ایمیون کاملا گیاهی است، می توان آن را به عنوان یک دارو برای قوی کردن سیستم دفاعی بدن به حساب آورد.
عده ای دیگر نیز در جست و جوی کپسول پاورفیت هستند. این یک قرص تقویت سیستم ایمنی بدن است که دارای عصاره طبیعی قارچ شیتاکه و پروتئین است. پروتئین موجود در این قارچ تمام اسیدهای آمینه ضروری برای بدن را دارد و از موادی همچون هیدروکسی پروپیلن و هیدروکسی لیزین تشکیل شده است.

بالا بردن سیستم ایمنی بدن

بالا بردن سیستم ایمنی بدن کار چندان راحتی نیست و باید به مروز زمان به وجود آید. سیستم دفاعی بدن یک مجموعه پیچیده است نه یک واحد کوچک و چند عضو از بدن را درگیر می کند و همه با هم با هدف تقویت سیستم ایمنی جلو می روند.
نکته مهمی که در افزايش سيستم ايمني بدن نقش دارد، توجه به نوع سبک زندگی است که معمولا توسط دانشمندان ومحققان مورد بررسی قرار می گیرد. علاوه بر این، بالا بردن سیستم ایمنی بدن به عواملی همچون تأثیر رژیم غذایی، ورزش، سن، میزان استرس فرد بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی: لاغری با ورزش

 

راه های تقویت سیستم ایمنی بدن

برای پاسخ به سوال چگونه سیستم دفاعی بدن خود را بالا ببریم؟ باید بدانید که اولین خط دفاعی شما در مقابل ویروس ها و بیماری های جور واجور، انتخاب یک سبک زندگی سالم است. همچنین پیروی از دستورالعمل های عمومی درباره سلامتی، مهمترین گامی است که می توانید در جهت حفظ و استفاده از راهای تقویت سیستم ایمنی بدن خود بردارید.
هر قسمت از بدن، از جمله سیستم ایمنی، در صورت محافظت در برابر حملات محیطی و درونی نظیر ویروس ها عملکرد بهتری خواهند داشت. با توجه به نکات گفته شده توصیه می کنیم که از راه هاي تقويت سيستم ايمني بدن استفاده کنید.

  • سیگار نکشید
  • رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات داشته باشید
  • به طور منظم ورزش کنید
  • وزن سالم و ایده آل داشته باشید
  • خواب کافی داشته باشید
  • دست ها را قبل از پخت و پز بشورید
  • سعی کنید استرس را به حداقل برسانید
  • مصرف شیرینی جات را به حداقل برسانید
  • غذاهای چرب و فست فودی را کمتر مصرف کنید

 

 

برای تقویت سیستم ایمنی بدن چه بخوریم

اگر به دنبال این هستید که بدانید چه چیزهایی سیستم ایمنی بدن را بالا میبرد، باید بگوییم که مکان را درست انتخاب کرده اید. چرا که همه این روز ها به دلیل وجود ویروس کرونا می خواهند بدانند که چه بخورند که از بیماری هایی همچون سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر عفونت ها، حتی کرونا مصون بمانند. توجه به تغذیه ممکن است به قوی کردن سیستم دفاعی بدن کمک کند.
اولین و مهم ترین قدم برای پیدا کردن غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، رفتن به فروشگاه های مواد غذایی و در نظر گرفتن یک برنامه تغذیه مناسب است که کلیه املاح معدنی را داشته باشد.
یکی از مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مرکبات است که تقریباً تمام همه آن ها دارای ویتامین C زیادی هستند. با انتخاب چنین تنوعی، افزودن یک میوه خوشمزه که سرشار از این ویتامین است، توصیه می شود.
مرکبات معروف عبارتند از:

  • گریپ فروت
  • پرتقال
  • نارنگی
  • لیمو
  • لیموترش سبز

فلفل دلمه ای قرمز نیز همچون ویتامین سی منبع غنی از بتا کاروتن بوده و برای افزایش ایمنی بدن بسیار موثر است. یکی دیگر از مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کلم بروکلی است که مملو از ویتامین های A ، C و E و همچنین فیبر و بسیاری از آنتی اکسیدان های دیگر است که بدون هیچ نگرانی می توانید آن را در بشقاب خود قرار دهید.

حتما بارها نام سیر و زنجبیل را به عنوان داروی کرونا و بالا برده سیستم ایمنی بدن را شنیده اید، چرا که این دو ماده غذایی با وجود گرمایی که دارند به کاهش التهاب کمک می کنند و میکروب ها را در بدن می کشند. اگر گلو درد دارید و به زنجبیل حساسیت ندارید، می توانید آن را با عسل و آب ولرم مخلوط کرده، هم زده و بنوشید. البته سیر و زنجبیل برای کسانی مناسب است که طبع غذایی سرد دارند. در زیر به برخی دیگر از مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره می کنیم:

  • اسفناج به دلیل غنی بودن از ویتامین C در این لیست قرار می گیرد
  • ماست همچنین می تواند منبع خوبی از ویتامین D باشد
  • بادام ها، دارای ویتامین E هستند و همچنین چربی های سالم در آن ها وجود دارند
  • دانه های آفتابگردان یا همان مغز تخمه پر از مواد مغذی از جمله فسفر، منیزیم و ویتامین های B-6 و E هستند
  • چای سبز نیز منبع خوبی از اسید آمینه L-theanine است. L-theanine می تواند به تولید ترکیبات ضد میکروب در سلول های T کمک کند
  • طیور مانند مرغ و بوقلمون سرشار از ویتامین B-6 هستند
  • مصرف انواع مواد دریایی که شامل انواع صدف های دریایی، خرچنگ و میگو هستند نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می شوند
  • غذاهای غنی از ویتامین B6 شامل مرغ و ماهیان آب سرد مانند ماهی آزاد و ماهی تن است
  • ویتامین B6 همچنین در سبزیجات سبز و نخود وجود دارد که ماده اصلی در هوموس نامیده می شود

 

با من و رژیم سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

تغذیه مناسب کلید اصلی حل مشکل سیستم ایمنی ضعیف است. مصرف تنها یک نوع از وعده های غذایی به شما در مبارزه با آنفولانزا یا سایر عفونت ها کمک نمی کند. پس سعی کنید خوراکی هایی مصرف کنید که تقریبا تمامی ویتامین ها و مواد معدنی گفته شده را داشته باشد.
اینکه از امروز تصمیم بگیرید و در انتخاب غذا برای تقویت سیستم ایمنی بدن سهل انگاری نکنید، خود یک شروع عالی است.
توصیه ما این است که برای افزایش سیستم دفاعی بدن و محافظت از خود و خانواده در برابر آنفولانزا و حتی کرونا دست بکار شوید و از برنامه ها و رژیم غذایی عالی سایت من و رژیم بهره مند شوید.

نگران نباش و سیستم ایمنی بدنت و با رژیم تقویت کن
دریافت برنامه غذایی

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل