راهنمای کامل رژیم تک خوری

آیا تا به حال با امتحان کردن هزاران راه، در کاهش وزن شکست خورده اید؟ یا اینکه مدت های طولانی رژیم لاغری گرفته اید و نتیجه خاصی عایدتان نشده است؟ آیا به دنبال روشی هستید که بدون دردسر و در کمترین زمان ممکن به بهترین نتیجه دست پیدا کنید؟ باید بدانید که مسیر را درست انتخاب کرده اید چرا که سایت من و رژیم شما را با انواع برنامه های غذایی لاغری آشنا می کند و هر آنچه شما برای رسیدن به اندامی ایده آل به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد.

شاید هم بخواهید خود را برای مراسم خاصی مانند عروسی، مصاحبه شغلی یا خاستگاری آماده کنید و نمیدانید با این چند کیلو اضافه وزن چه کنید. رژیم تک خوری یکی از بهترین گزینه هاست که می توانید در طی چند روز با خوردن تنها یک ماده غذایی به اندام رویایی تان برسید. تنها با خوردن یک نوع خوراکی در رژیم تک خوری به وزن ایده آلتان برسید.

 

رژیم تک خوری چیست؟

حال سوالی که پیش می آید این است که رژیم تک خوری چیست؟ آیا فواید یا مضرراتی در بردارد؟ چه موادی در آن بکار رفته است؟ برای اینکه به جواب سوالتان برسید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید. رژیم تک خوری یا مونو رژیم، یک نوع از برنامه غذایی است که فرد باید تا مدتی تنها نوع خاصی از غذا را مصرف کند. این رژیم می تواند به سم زدایی و پاکسازی بدن کمک کرده و حتی چند کیلو از وزن تان را کم کند. بدون شک شما از گروه طرفداران برنامه های سریع کاهش وزن هستید و از مطالبی که گفته خواهد شد، به مقدار زیاد لذت خواهید برد. خلاصه اگر اضافه وزن دارید و می خواهید از شر چربی های اضافی بدتان رها شوید، دستور رژیم تک خوری برای لاغری را از دست ندهید.

 

رژیم تک خوری چند نوع است؟

رژیم تک خوری یا رژیم مونو روش های متنوعی دارد و در هر یک فرد می تواند یک ماده خاص مانند شیر، موز یا چیزهای دیگر را به صورت یکنواخت مصرف کند. فراموش نکنید این رژیم تنها مناسب لاغری است. آیا آماده شروع هستید تا بدنی ایده آل داشته باشید؟

رژیم اول

در این رژیم تک خوری لاغری تنها مجاز هستید که آب میوه بنوشید. حتما در نظر بگیرید که آب میوه باید طبیعی باشد و مصرف نوشیدنی با مواد افزودنی اصلا صحیح نیست. البته اضافه کردن سبزیجات تازه نیز توصیه شده است. البته با طعم دار کردن این خوراکی ها می توانید املاح معدنی را به وفور دریافت کنید.
شاید اوایل دل ضعفه بگیرید اما بدانید که نتایج چشمگیری در کاهش وزن انتظار شماست.

رژیم دوم

شاید تا به حال اسم رژیم پاک سازی را شنیده باشید اما ندانید که چه بخورید تا معده تان به مشکل نخورد؟ این نوع رژیم تک خوری توسط افراد مشهور در امریکا، سایر کشورها حتی ایران استفاده شده است و آن ها نیز از این روند بسیار راضی بوده اند. اگر می خواهید از این نوع رژیم استفاده کنید باید برای خود وقت بگذارید و نوشیدنی های مخصوص پاکسازی را تهیه کنید.

یکی از آن ها ترکیبی از آبلیمو، فلفل آتشین و دو تا سه قطره عصاره افرا است که برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. فراموش نکنید که آن را روزی بین 5 تا 6 بار بنوشید. البته کلا رژیم های سم زدایی را باید به صورت کوتاه مدت انجام داد و ممکن است در زمان طولانی عوارضی در برداشته باشد چرا که مصرف مقدار زیاد فلفل تند برای معده مضر است.

رژیم سوم

اگر عاشق مرغ و ماهی هستید این مطلب را از دست ندهید و با ما همراه باشید. افرادی که علاقه مند به خوردن گوشت سفید هستند، مصرف مرغ و ماهی را در اولویت قرار می دهند. این دو نوع ماده لذیذ و خوشمزه نه تنها کم کالری هستند، بلکه یک منبع عالی پروتئین و ویتامین ها هستند. البته سعی کنید این خوراک را بدون کربوهیدارت بخورید. هرچند انجام این کار سخت است اما با مصرف بیش از حد کربوهیدارت کار را خراب خواهید کرد.

رژیم چهارم

حتما در میان فامیل یا دوستان بارها دیده اید که قبل از عروسی یا مراسم های خانوادگی اضافه وزن داشته اند اما به طور شگفت انگیزی در مدت زمان کم، چند کیلو لاغر شده اند. از آن ها می پرسید که چطوری لاغر شدی؟ و مسلما جواب او استفاده از رژیم تک خوری میوه موز، سیب یا گریپ فروت خواهد بود. شاید باورش سخت باشد اما این کار هم امکان پذیر است. شاید گریپ فروت برای آن ها که معده درد دارند مناسب نباشد چرا که ترشی بیش از آن ممکن است وی را اذیت کند. اما در حالت کلی میوه ای مانند موز خاصیت بالایی دارد و می تواند فرد را در طولانی مدت سیر نگه دارد. گریپ فروت هم به مقدار قابل توجهمی در کالری و چربی سوزی نقش مهم دارد.

 

 

رژیم پنجم

رژیمی که معمولا مدل های لباس و فشن شو ها از آن استفاده می کنند. رژیم سوپ کلم است. دقت کنید که آن را رقیق درست کنید. ممکن است به مقدار زیاد دل ضعفه بگیرید اما اصلا نگران نباشید چرا که می توانید در کنار آن از میوه و سبزیجات که حاوی مقدار زیادی از فیبر است، استفاده کنید. رژیم تک خوری سوپ مرغ را نیز می توان در این گروه قرار داد. این رژیم سرشار از پروتئین است. فقط در اضافه کردن نمک و روغن احتیاط کنید.

رژیم ششم

یکی دیگر از این نوع برنامه غذایی لاغری، رژیم گیاه خواری است. برای مثال در این رژیم باید تنها یک نوع سبزی را بر اساس گفته متخصصان تغذیه انتخاب کنید و آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

رژیم هفتم

این نوع از رژیم تک خوری را همه کسانی که به دنبال تغییر سبک زندگی هستند می توانند استفاده کنند. چرا که باید غذاهای مفید و سالم را جایگزین خوراکی های سالم کنید. برای مثال هویج و موز را بخورید و چیپس و پفک را دور بیندازید تا از کالری دریافتی روزانه تان بکاهید و چربی و قند اضافی دریافت نکنید.

 

آنچه باید درباره رژیم تک خوری هفت روزه بدانید

علاوه بر رژیم هایی که بالا گفته شد، یک برنامه غذایی تحت عنوان رژیم تک خوری هفت روزه وجود دارد که فرد با توجه به اینکه روزانه تنها یک نوع غذا می خورد، می داند که چقدر کالری نیاز دارد. شاید با خود بگویید که ممکن است وزن من باز گردد یا اینکه خطری سلامتی من را تهدید کند. اما اصلا اینگونه نخواهد بود، زیرا هر قدر هم کالری دریافتی کم شود، به میزان دریافت املاح، ویتامین ها و پروتئین ها لطمه ای وارد نخواهد شد. در رژیم لاغری صبحانه چی بخورم؟ ناهار و شام را چه کنم؟ نگران نباشید من و رژیم با شماست

صبحانه چی بخورم؟

صبحانه را فراموش نکنید که مهم ترین وعده است. اما تنها در این وعده مجاز هستید که خوراکی خاصی مانند، سفیده تخم مرغ، آب پرتقال، شیر سویا، چای سبز و سیب، نان تست، کیوی و لیمو بخورید. برای اینکه بدانید در هر روز چه مصرف کنید باید با پزشک و متخصصان تغذیه همچون من و رژیم مشورت کنید.

ناهار چی بخورم؟

انواع سوپ ها مانند سوپ کلم، مرغ، هویج و اسفناج در این نوع رژیم تک خوری هفت روزه جایز است. حتی می توانید عدس را بپزید و به آن ادویه بزنید. قارچ را فراموش نکنید که سوپ شما را به شدت لذیذ خواهد کرد.

شام چی بخورم؟

شاید بگویید با شام نخوردن هم می شود لاغر شد، اما این یک اشتباه محض است و هر سه وعده غذایی حتی در رژیم تک خوری باید تامین شود. اگر به مرغ یا ماهی آب پز ادویه طعم دار بزنید، این غذا بسیار لذیذ خواهد شد. شاید عجیب باشد اما میوه جات هم در این وعده مجاز هستند. برای مثال پاپایا که همان انبه هندی است را می توان مصرف کرد. یا حتی خوردن گوجه فرنگی و چند برگ کاهو را از دست ندهید.

 

مزایای و معایب رژیم تک خوری

درست است که رژیم تک خوری باعث کاهش وزن می شود اما ممکن است تکرار مصرف یک وعده غذایی خسته کننده باشد و فرد را از داشتن یک روال عادی بی حوصله کند. چرا که مجبورید هر روز یک خوراکی بخورید!!!! دقت کنید که اکثر موادی که در رژیم تک خوری استفاده می شوند یا مسهل هستند یا یبوست آورد!!!!!!!!!

با این حال، پیروی از یک رژیم تک خوری یا مونو فواید خوبی دارد که شامل:

    • به کاهش وزن سریع کمک می کند
    • باعث سم زدایی و پاسازی می شود
    • شما را به فردی قوی از نظر روحی و فیزیکی تبدیل می کند
    • این رژیم بسیار ارزان است زیرا نیازی نیست خوراکی های متنوع بخرید
    • رژیم تک خوری بسیار ساده است و از تنوع غذایی در آن خبری نیست
    • قدرت دفاع ایمنی بدن را افزایش می‌دهد

با وجود این همه خوبی، بدی هایی هم وجود دارد که در این بخش به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

    • شاید بدن را با کمبود پروتئین، ویتامین و املاح معدنی روبرو کند
    • ممکن است میل و علاقه به غذا را حتی بعد از اتمام رژیم از دست بدهید
    • تمایل به خارج شدن از رژیم غذایی افزایش می یابد
    • بوی دیگر غذاها شما را اذیت خواهد کرد
    • انسان به صورت طولانی مدت گرسنه می ماند
    • به استرس و افسردگی دچار می شود
    • اسهال نیز باعث از دست رفتن مقدار زیادی از آب بدن می شود
    • از طرفی یبوست نیز اشتها را سرکوب می کند و سموم را در روده افزایش می دهد
    • مشکل رفلاکس یا ترش کردن معده را تشدید می کند
    • نفخ و ناراحتی های گوارشی به وجود خواهد آمد

 

برای لاغری به ندای بدن گوش دهید

شاید با رژیم تک خوری هفت روزه یا یک ماهه بتوانید به وزن ایده آل خود برسید و از شر چربی های بدن تان خلاص شوید. اما فراموش نکنید که این پایان راه نیست و بدن شما به املاح معدنی بسیاری برای سلامتی و زنده ماندن نیاز دارد .در نتیجه می توان گفت که، معایب این رژیم به‌‌ مراتب بیشتر از مزایای آن است. این را هم بدانید که نتیجه ای که زود بدست آید، زود هم از بین می رود. پس بهتر است وقت خود را هدر نداده و یک رژیم غذایی سالم همچون رژیم غذایی من و رژیم را دنبال کنید.

سمیرا علی جانی

Published by
سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل