رژیم کرب سایکلینگ

باز هم چاقی! که این روزها فکر و ذکر خیلی ها را درگیر خود کرده است. گزارش ها و آمارهایی که از سراسر جهان می شنویم، تنها یک چیز را نشان می دهد، درگیری اکثر افراد با چاقی مفرط! همین عامل موجب می شود که سر و کله ی رژیم های مختلف پیدا شود، خصوصا رژیم های فستینگ. یکی از این رژیم های لاغری که کم تر کسی با آن آشنایی دارد رژیم کرب سایکلینگ است. در این رژیم، بدن مقدار کمی کربوهیدرات در یافت کرده و به جای آن گروه های دیگری از مواد غذایی مثل پروتئین، چربی سالم و سبزیجات را در برنامه غذایی می گنجاند. پس چنانچه به دنبال یک رژیم غذایی سریع هستید که در کمترین زمان وزن شما را کاهش دهد از رژیم غذایی کرب سایکلینگ غافل نشوید. اگر می خواهید بدانید که کرب سایکلینگ چیست و دریافت رژیم آن چگونه است در مطلب پیش رو با ما همراه باشید…

 

 

به طور خلاصه این طور می توان گفت که این رژیم غذایی با کاهش کربوهیدرات های ورودی به بدن و افزایش چربی های ورودی، سعی بر سوراندن چربی های اضافه بدن دارد و در صورتی که به درستی از آن پیروی کنید می توانید مقدار قابل توجهی از وزن خود را کاهش دهید.

 

کرب سایکلینگ چیست؟

کرب سایکلینگ یک نوع برنامه غذایی است که به رژیم چرخه کربوهیدرات نیز معروف است یعنی مصرف کربوهیدرات ها در این برنامه به صورت هفتگی یا ماهانه متناوب می شود و در کل کاهش می یابد. در حقیقت این رژیم کاهش وزن هدفش این است که طی دوره کوتاه مدتی، مصرف کربوهیدرات را کاهش دهد و فقط در زمان هایی که دریافت کربوهیدرات بالاترین مزیت را برای فرد داشته باشد، استفاده شود. در برنامه رژیم کرب سایکلینگ در عین حال که میزان کربوهیدرات ورودی بدن تان تنظیم می شود، عملکرد فیزیکی بدن شما هم تثبیت می گردد. به یاد داشته باشید که کربوهیدرات در کنار تمرینات ورزشی باعث ریکاوری و رساندن مواد مغذی و تجدید گلیکوژن ورزشکار می شود که همچنین به رشد عضلانی نیز کمک خواهد کرد.

 

 

رژیم کرب سایکلینگ یکی از سریع ترین راه های لاغری و چربی سوزی است.

 

چطور با رژیم کرب سایکلینگ لاغر شویم؟

مکانیسم اصلی این رژیم نیز مانند بسیاری دیگر از برنامه های غذایی دیگر، کاهش کالری است. این بدین معناست که در طی یک دوره طولانی، کمتر از میزانی که بدن تان کالری می سوزاند، دریافت مواد غذایی داشته باشید. بنابراین اگر رژیم کرب سایکلینگ در کنار کاهش کالری اجرا شود، وزن شما کاهش خواهد یافت.

 

 

البته به خاطر داشته باشید به همان نسبت که این رژیم سریع جواب می دهد، نباید در پیروی از برنامه کرب سایکلینگ ریسک کرد. پس حتما از متخصصین تغذیه در دریافت رژیم کرب سایکلینگ کمک بگیرید. در ضمن شما می توانید وارد وب سایت من و رژیم شده و با درج اطلاعات شخصی تان رژیم لاغری مناسب خودتان را دریافت کنید. زمانی که با برنامه پیش می روید، نتیجه بهتری هم از رژیم تان خواهید گرفت. پس فراموش نکنید که هرگز خودسرانه پیش نروید و حتما براساس یک برنامه غذایی اصولی و سالم از این رژیم غذایی پیروی کنید.

 

 

قوانین رژیم کرب سایکلینگ

هیچ مطالعه ای مبنی بر اینکه در این رژیم به طور کل مصرف کربوهیدرات منع شود وجود ندارد اما بر اساس تحقیقات، رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک می تواند باعث کاهش وزن شود بعلاوه بر سلامت کلی بدن نیز تاثیر می گذارند. بنابراین به طور کلی باید قوانین خاصی در برنامه کرب سایکلینگ رعایت شود:

  • پروتئین، باید هر روز در برنامه شما حتما گنجانده شود.
  • میزان دریافت کربوهیدرات (زیاد و کم) باید در طول هفته مشخص ‌شود.
  • میزان دریافت چربی باید با توجه به دریافت کربوهیدرات تان تنظیم گردد.
  • روزهایی که فعالیت شما بالاست، باید دریافت کربوهیدرات بیشتر شود.
  • روزهای استراحت یا وقتی فعالیت کمی دارید، مصرف کربوهیدرات محدود یا حتی حذف خواهد شد.

 

در روزهای پرکربوهیدرات چه اتفاقی می ‌افتد؟

در روزهایی که بدن باید بیشتر کربوهیدرات دریافت کند، حساسیت به انسولین در بدن بیشتر می‌ شود و بدن تان بهتر به کربوهیدرات ورودی پاسخ می ‌دهد. همچنین با فریب بدن برای مصرف چربی به‌ عنوان سوخت، چربی‌ سوزی رخ می‌ دهد. در روزهای کم ‌کربوهیدرات چه اتفاقی رخ می‌ دهد؟ احساس سرحالی و انرژی بیشتری دارید، ذخایر گلیکوژن (منبع سوخت عضلانی) دوباره بازیابی و پر می ‌شود، رژیم کرب سایکلینگ با ایجاد یک محیط آنابولیک، رشد عضلات را نیز تحریک می ‌کند.

 

 

بخور نخورهای رژیم کرب سایکلینگ

اگر بخواهیم به نمونه ای از رژیم کرب سایکلینگ اشاره کنیم توصیه ما به شما این است که تمام تلاش خود را بکنید تا در طول این برنامه غذایی همه خوراکی ها و مواد غذایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را مبنای رژیم خود قرار دهید، تا مقدار کمتری کربوهیدرات دریافت کنید:

  • گوشت: انواع گوشت قرمز، گوشت گاو، بره، گوشت مرغ، بوقلمون و غیره
  • ماهی: ماهی قزل ‌آلا، سالمون، روغن ماهی کوچک و غیره. یادتان باشد ماهی ‌های غیرپرورشی بهترین گزینه‌ ها هستند
  • تخم ‌مرغ: تخم‌ مرغ‌ های غنی شده با امگا ‌۳ و تخم ‌مرغ‌ های محلی بهترین انتخاب هستند
  • سبزیجات: اسفناج، کلم بروکلی، گل کلم، هویج و انواع سبزیجات دیگر
  • میوه‌ ها: سیب، پرتقال، گلابی، زغال اخته و خانواده‌ ی توت ‌فرنگی
  • آجیل‌ و تخمه: بادام، گردو، تخمه‌ ی آفتابگردان و غیره
  • لبنیات پرچرب: پنیر، کره، خامه و ماست کم‌ چرب
  • چربی و روغن ‌های سالم: روغن نارگیل، کره، روغن زیتون و روغن جگرِ ماهی

 

اگر تمایل دارید که مقدار زیادی از وزن تان را کاهش دهید می بایست مراقب خوردن پنیر و آجیل ‌ها باشید. این نوع مواد غذایی به دلیل این که بسیار خوش خوراک هستند، میل به خوردنشان هم بیشتر است. غافل از اینکه اگر بیش از حد مصرف کنید، مقدار بیشتری از کالری مورد نیاز بدن خود را دریافت خواهید کرد.

 

 

مراقب این خوراکی ها در رژیم کرب سایکلینگ باشید

شاید تعریف جالبی باشد که بگوییم، این خوراکی ‌ها زنگ تفریح شما محسوب می‌ شوند، بنابراین باید حواس تان جمع باشد که زنگ تفریح تا آخر دنیا طول نمی ‌کشد! البته لازم به ذکر است، درصورتی که پرهیز غذایی خاصی ندارید و قرار نیست خیلی جدی و به میزان زیادی وزن کم کنید، این تخفیف را برای خود قائل شوید و کمی از کربوهیدرات های زیر را بخورید:

  • انواع سیب ‌زمینی: سیب ‌زمینی شیرین مناسب ‌تر است، اما متاسفانه در ایران چندان مرسوم نیست.
  • غلات بدون گلوتن: برنج، جو، کینوا (نوعی غله مشابه برنج است، سرشار از مواد مغذی همانند آهن، روی، سلنیم و ویتامین E و غیره
  • حبوبات: عدس، لوبیا، لوبیا چیتی و…
  • شکلات تلخ: حواس تان باشد که شکلات تلخی که خریداری می کنید حتما از برندهای معتبر باشد و همچنین دقت کنید که میزان کاکائوی آن

بالای ۷۰ درصد باشد. شکلات تلخ آنتی ‌اکسیدان بالایی دارد و در صورتی که در خوردن آن زیاده ‌روی نکنید، می‌ تواند برای سلامتی مفید باشد. از طرفی شکلات تلخ جزو خوراکی هایی است که می تواند به راحتی جلوی اشتهای کاذب ‌تان را هم بگیرد و شما را از پرخوری دور نگه دارد.

سمیرا علی جانی

View Comments

  • من که هیچی از این رژیم نفهمیدم، یعنی چربی بیشتر بخوریم بجاش کربوهیدراتو کم کنیم؟؟؟؟

    • درود به شما کاربر عزیز،
      بله تا حدودی درست متوجه شدید، اما توصیه می کنیم خودسرانه این رژیم را اجرا نکنید. بهتره با رژیم های سالم و استاندارد من و رژیم شروع کنید ...

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل