رژیم لاغری و چشم چه ارتباطی با هم دارند؟

رژیم لاغری و چشم چه ارتباطی با هم دارند؟

رژیم لاغری و چشم چه ارتباطی با هم دارند؟ | کبودی و گودی دور چشم در آقایان و خانم ها رایج است. اغلب این سیاهی های زیر چشم به همراه پف کردگی باعث می شوند تا سن تان بیشتر از آنچه هست به نظر آید. سیاهی زیر چشم بسته به رنگ پوست ممکن است بنفش، آبی، قهوه ای تیره یا سیاه به نظر برسد. در بعضی موارد، سیاهی زیر چشم می تواند نشان دهنده نیاز به تغییر در شیوه زندگی، از جمله بهبود عادات خواب یا رژیم و تغذیه باشد.
اگرچه سیاهی زیر چشم در اکثر افراد وجود دارد اما در بعضی افراد بیشتر است مثل افرادی که:

  • سالخورده هستند
  • استعداد ژنتیکی به این بیماری داشته باشند
  • رنگ پوستشان تیره تر است (تیره پوست ها بیشتر مستعد به سیاهی دورچشم هستند )

در حالی که خستگی ممکن است منطقی ترین توضیح برای این بیماری به نظر برسد، عوامل زیادی وجود دارند که می توانند درسیاهی زیر چشم نقش داشته باشند، پس بیایید ببینیم چه عواملی باعث این عارضه می شوند.

رژیم لاغری

چه عواملی باعث ایجاد سیاهی دور چشم می شود؟

سیاهی دور چشم دلایل متعددی دارد که اینجا به برخی از آن ها می پردازیم:

  • خستگی

خستگی بیش از حد، خواب زیاد و یا کم خوابی و تا دیر وقت بیدار ماندن می تواند باعث ایجاد سیاهی زیر چشم شود. کمبود خواب می تواند باعث لکه دار شدن پوست و رنگ پریدگی شود و هم چنین بافت های تیره و رگ های خونی در زیر پوست شما ظاهر می شود. کمبود خواب همچنین می تواند باعث جمع شدن مایعات زیر چشم و پف کردن آن شود.

  • سن

پیری طبیعی یکی دیگر از دلایل عمده سیاهی دور چشم است. هرچه پیرتر می شوید ، پوست شما نازک تر می شود. همچنین چربی و کلاژن مورد نیاز برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست خود را از دست می دهید. با این کار رگ های خونی تیره در زیر پوست شما نمایان تر می شوند و باعث سیاه شدن ناحیه زیر چشم شما می شوند.

  • خستگی چشم

خیره شدن به صفحه تلویزیون یا موبایل می تواند باعث ایجاد فشار چشمگیری در چشم شما شود. این فشار می تواند باعث بزرگ شدن رگ های خونی اطراف چشم شما شود. در نتیجه، پوست اطراف چشم شما می تواند تیره شود.

  • آلرژی

واکنش های آلرژیک و خشکی چشم می تواند باعث ایجاد سیاهی دور چشم شود. هنگامی که یک واکنش آلرژیک دارید، بدن شما هیستامین ها را به عنوان پاسخ به باکتری های مضر آزاد می کند. به غیر از ایجاد علائم ناراحت کننده از جمله خارش، قرمزی و پف چشم، هیستامین ها باعث می شوند رگ های خونی شما گشاد شده و در زیر پوست شما نمایان تر شوند. آلرژی همچنین می تواند میل شما به خاریدن اطراف چشم را افزایش دهد. این اقدامات می تواند علائم شما را بدتر کند و باعث التهاب، تورم و شکسته شدن رگ های خونی شود و سیاهی دور چشم را افزایش دهد.

  • کم آبی

کم آبی بدن یک دلیل شایع در سیاهی دور چشم است. هنگامی که بدن شما به مقدار کافی آب دریافت نکند، پوست زیر چشم شما شروع به لکه دار شدن می کند. این به دلیل نزدیکی آنها به استخوان زیرین است.

  • بیش از حد در معرض نور خورشید قرارگرفتن

قرارگرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث شود بدن شما مقدار زیادی ملانین تولید کند. ملانین رنگدانه ای است که به پوست شما رنگ می دهد. بیش از حد در معرض نور خورشید قرار گرفتن به ویژه چشم ها، باعث تیره شدن رنگدانه های اطراف چشم می شود.

  • ژنتیک

همچنین تاریخچه خانواده در ایجاد سیاهی دور چشم نقش دارد. این می تواند یک ویژگی ارثی باشد که در اوایل کودکی نمایان می شود، و ممکن است با افزایش سن بدتر شود یا به آرامی از بین برود. بیماری تیروئید نیز می تواند باعث ایجاد سیاهی دور چشم شما شود. البته موارد دیگری نیز وجود دارند که باعث سیاهی زیر چشم می شوند. این موارد عبارتند از:

  • فشار خون بالا، که هنگام تولید ملانین بیشتر اتفاق می افتد
  • کاهش سطح چربی در اطراف چشم
  • نازک شدن پوست زیر چشم
  • کم خونی ناشی از کمبود آهن
  • مالش مکرر چشم
  • سیگار کشیدن

درمان های خانگی برای سیاهی دور چشم

محصولات مراقبت از پوست که حاوی آنتی اکسیدان هستند ممکن است به کاهش سیاهی دور چشم کمک کنند. داروهای خانگی یکی از روش های سنتی برای درمان سیاهی دور چشم است که عبارتند از:

  • خواب بیشتر

هر شب به اندازه کافی بخوابید. خواب کافی به کاهش و پیشگیری از سیاهی دور چشم کمک می کند. بالش اضافی زیر سر خود بگذارید و این باعث کاهش سیاهی دور چشم و تورم در اطراف چشم می شود

رژیم لاغری

  • خیار

گذاشتن خیار بر روی چشم خستگی زیر چشم را تسکین می دهد و تورم در آن قسمت کاهش می یابد. مقدار زیاد آب و ویتامین C خیار ممکن است به تغذیه و مرطوب کردن پوست کمک کند.

  • کمپرس سرد

گذاشتن کمپرس سرد بر روی چشم می تواند عروق خونی را منقبض کرده و ظاهر سیاهی را کاهش دهد.

  • چای

چای ممکن است به کاهش سیاهی و پف زیر چشم کمک کند. کافئین خاصیت آنتی اکسیدان دارد و باعث تحریک گردش خون می شود.
شخص می تواند دو کیسه چای را در آب جوشانده و قبل از اینکه سرد شود، روی چشم قرار دهد. برای این کار می توانید از چای سیاه، سبز یا گیاهی استفاده کنید.

  • پاکسازی پوست یا فیشال

گردش خون ضعیف در اطراف چشم می تواند باعث ایجاد سیاهی شود. ماساژ ملایم در اطراف ناحیه چشم از طریق فیشال می تواند به بهبود گردش خون کمک کند.

  • محصولات مراقبت از پوست آنتی اکسیدان

کرم های صورت و محصولات زیر چشم که حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین Eهستند به کاهش سیاهی کمک می کنند.

  • زرد چوبه

یک چهارم قاشق چای خوری پودر زرد چوبه را با یک قاشق چای خوری روغن بادام ترکیب کنید، آن را روی قسمت آسیب دیده بمالید و به آرامی ماساژ دهید و بعد از 20 دقیقه با آب بشویید. برای گرفتن نتایج بهتر این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید.

  • آرایش

اگرچه آرایش باعث از بین رفتن سیاهی نمی شود، اما افراد از کانسیلرهای زیر چشم برای از پوشاندن سیاهی استفاده می کنند.

درمان های پزشکی رفع سیاهی دور چشم

اگر با داروهای خانگی از شر سیاهی دور چشم خلاص نشدید، می توانید برای مشاوره به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.
گزینه های درمانی شامل موارد زیر است:

  • کرم های موضعی: کرم های سفید کننده می توانند به کاهش فشارخون کمک کنند. این کرم ها شامل موارد زیر است:
    هیدروکینون
    ترتینوئین
    ترکیبی از هر دو
    برای اینکه به تاثیر دلخواه دست یابید حداقل باید 3 ماه مداوم مصرف کنید.
  • آزلائیک اسید: از اسید آزلائیک برای درمان فشار خون بالای زیر چشم استفاده کنید و استفاده از آن در طولانی مدت بی خطر است.
  • تزریق چربی: تزریق چربی دور چشم در مواردی توصیه می شود که سیاهی زیر چشم بر اثر نازک بودن پوست و کم بودن حجم چربی و بافت زیر پوست باشد. تزریق چربی زیر چشم مانند تزریق ژل است، با این تفاوت که در این روش چربی از یک ناحیه دیگر بدن گرفته شده است و زیر چشم تزریق می شود. بر خلاف تزریق ژل، نتایج این روش معمولا ماندگار است.

در وب سایت من و رژیم خیال تان راحت است که رژیم های من و رژیم طوری طراحی شده اند و مواد غذایی دارند که سیاهی دور چشم را کاهش می دهند. بسیار دیده شده است که رژیم لاغری باعث کم آبی در افراد می شود که می تواند منجر به سیاهی دور چشم شود. اما خوشبختانه در رژیم هایی که از متخصصین من و رژیم دریافت می کنید به این نکته مهم توجه ویژه شده است. پس درنگ نکنید و با ثبت نام در وب سایت من و رژیم و وارد کردن اطلاعات شخصی تان، همین الان رژیم مناسب خود را دریافت کنید و از نتایج آن لذت ببرید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل