چطور از لاغر شدن صورت جلوگیری کنیم؟

چطور از لاغر شدن صورت جلوگیری کنیم؟

چطور از لاغر شدن صورت جلوگیری کنیم؟ | همیشه افرادی که به دنبال لاغر شدن و کاهش وزن هستند، خصوصا خانم ها، بسیار نگران ایجاد تغییر در صورت و زیبایی شان هستند. در حقیقت این طور می توان گفت که مهم ترین نگرانی آن ها لاغر شدن بیش از اندازه صورت شان است. به دلیل اهمیت این موضوع قصد داریم در این مقاله به علت ابتدا توضیح دهیم که چرا این اتفاق در برخی از رژیم های غذایی میافتد، سپس مواردی را بگوییم که با رعایت آن ها می توانید از لاغر شدن صورت تان جلوگیری کنید.

چرا در طول یک رژیم غذایی، صورت لاغر می شود؟

ابتدا برای دانستن این موضوع بهتر است به طور خلاصه درباره چربی سوزی و ترتیب مصرف چربی ‌ها در بدن کمی برای تان توضیح دهیم. هنگامی که شما پیروی از یک رژیم لاغری را آغاز می ‌کنید، اولین اتفاقی که برای تان میافتد، این است که بدن با کمبود انرژی دریافتی معمول خود روبرو می ‌شود.

به عنوان مثال درصورتی که میزان کالری دریافتی تان به طور متوسط در هر روز 2500 کیلو کالری بوده، حال با شروع رژیم کاهش وزن کاملا اصولی و مناسب، این مقدار باید به حدودا 2000 کیلو کالری برسد. کاهش این مقدار از انرژی دریافتی روزانه شما، بدن را مجبور به استفاده از ذخایر انرژی خود می ‌کند.

به طور کلی سوخت بدن می تواند از سه منبع مختلف چربی ها و پروتئین ها (عضلات) و کربوهیدرات ها (گلیکوژن) تامین شود. در این میان اولویت با استفاده از کربوهیدرات ‌های ذخیره‌ ای است، زیرا استفاده و یا به اصطلاح سوزاندن آن ‌ها راحت ‌تر و کم هزینه ‌تر از دیگر منابع سوخت ‌هاست. اما یک نکته درباره کربوهیدرات ها وجود دارد، آن ها بسیار محدود هستند و نمی توانند بیشتر از چند ساعت انرژی بدن را تأمین کنندف به همین علت خیلی سریع اتمام می ‌رسند.

به همین علت بدن پس از کربوهیدرات ها به طور هم زمان به سراغ چربی و پروتئین ها می رود و از آن ها استفاده می کند، که البته سهم چربی ها بیشتر است. مصرف پروتئین ‌ها نیز موجب می شود تا تغییراتی در حجم عضلات دست، پا و حتی صورت فرد به وجود بیاید که برای جلوگیری از این فرآیند لازم است، فردی که رژیم کاهش وزن را طراحی می‌کند، حداقل 8/0 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن پروتئین در نظر بگیرد.

چطور از لاغر شدن صورت جلوگیری کنیم؟

به نظر شما چربی سوزی از کدام قسمت بدن شروع می شود؟

تا به حال به این موضوع فکر کردید؟ چربی سوزی از کجا شروع می شود؟ ران ها، شکم، پهلو یا صورت؟!؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که سوختن چربی ها از تمام این قسمت ها شروع می شود البته با یک نسبت مشخص. شاید تعجب برانگیز باشد، اما این یک واقعیت علمی است و همین اصل در مورد حرکات ورزشی نیز صادق است. برای مثال اگر در تمرینات ورزشی فقط حرکت دراز و نشست را انجام دهید به همان نسبتی که بدن از چربی‌ های ناحیه شکمی شما استفاده می‌ کند از چربی ‌های ناحیه پهلو، ران ‌ها، بازوها و حتی صورت نیز استفاده می ‌کند. اما خوب، بدن اغلب اوقات براساس ضرب المثل معروف “هرکه بامش بیش، برفش بیشتر” عمل می کند و در بخش هایی که چربی بیشتری قرار دارد، چربی سوزی بیشتر اتفاق میافتد.

چگونه از لاغری صورت در رژیم لاغری جلوگیری کنیم؟

حال که با نحوه عملکر سوخت و ساز بدن آشنا شدید و دانستید که چطور این اتفاق میافتد، آیا فکر می کنید می توان در طول دوره یک رژیم غذایی کاهش وزن، از لاغر شدن صورت جلوگیری کرد؟ بله می توان تا حدودی جلوی آن را گرفت. در زیر به روش هایی می پردازیم که می ‌توانند زیبایی صورت شما را در این دوران تا حد ممکن حفظ کنند:

  • حتما از یک رژیم مناسب و اصولی پیروی کنید

در بخش های قبل هم به این موضوع اشاره شد که صورت نیز جزو آن بخش هایی است که چربی سوز در آن نیز انجام می شود. به همین علت اگر از یک رژیم ناسالم و غیراصولی با میزان کالری غیر استاندارد پیروی کنید، دچار تغییراتی در میزان عضله، چربی، نرمی و لطافت پوست خود خواهید شد. بنابراین این نکته را مد نظر قرار دهید که میزان کاهش انرژی در رژیم باید با وزن ایده ‌آل و هدفی که شما از کاهش وزن خود دارید، مطابقت داشته باشد؛ نکته ای که در رژیم های نا مناسب خیلی به آن توجه نمی شود!

  • آب کافی بنوشید

سعی کنید در طول روز به مقدار کافی آب و مایعات بنوشید. این نکته بسیار مهمی طول دوران پیروی از یک رژیم غذایی است. هنگامی که در طول یک شبانه روز میزان کافی آب و مایعات دریافت کنید، احتمال بروز چین و چروک و خشکی پوست صورت تان هم بسیار کم خواهد شد.

  • آهسته اما پیوسته وزن کم کنید

یکی یگر از مهم ترین عواملی که سبب بروز افتادگی در صورت و به طور کلی پوست بدن شود، کاهش وزن سریع است. اگر قصد دارید لاغر شوید، هرگز عجله نکنید؛ کم کردن وزن باید آرام و در طولانی مدت انجام شود، زیرا در صورت زیاد بودن سرعت چربی سوزی و کاهش وزن، به دلیل آزاد شدن حجم زیادی از سموم موجود در بافت های چربی، آسیب ‌های جدی به بدن وارد می‌ شود. یک نمونه از این آسیب‌ ها می ‌توان به افتادگی و تیره شدن پوست صورت اشاره کرد که اکثر افراد از این اتفاق می ترسند. بر اساس استانداردها، میزان کاهش وزن باید در طول یک ماه، در حدود ۲ تا نهایتاً ۴ کیلوگرم باشد. به‌ طور کلی زمانی کمترین آسیب به بدن وارد می ‌شود، که حدود ۱۰ درصد از وزن در طول ۶ ماه کاهش یابد.

چطور از لاغر شدن صورت جلوگیری کنیم؟

  • ورزش و رژیم غذایی هم زمان را فراموش نکنید

این روزها ورزش کردن و انجام حرکات فیزیکی در کنار رژیم های لاغری، بحث بسیاری داغی است. ورزش همیشه در درمان و پیشگری از بیماری ها تاثیرگذار بوده، اما نه به تنهایی! در کنار داشتن ورزش می بایست از یک رژیم غذایی سالم نیز پیروی کرد. اگر تمایل دارید که پس از دوران رژیم تان، صورتی افتاده و چروک نداشته باشید، بخشی از روزتان را به ورزش نیز اختصاص دهید. اما این موضوع را فراموش نکنید که ورزش به تنهایی و بدون رعایت یک برنامه غذایی موثر نیست!!!

  • سبزیجات را از سفره تان حذف نکنید

متاسفانه بسیاری از افراد علاقه ای به مصرف این مواد غذایی ارزشمند و مفید ندارد؛ موادی که می تواند عوارض ناشی از کاهش وزن را تا حد قابل قبولی کمتر کند. داشتن مقادیر زیادی انواع مواد معدنی و ویتامین ‌ها در کنار وجود انواع آنتی ‌اکسیدان‌ ها می ‌توانند در حفظ لطافت و شادابی پوست شما مؤثر باشند. از طرفی ویتامین ‌ها برای لاغری بسیار موثر هستند. یکی دیگر از عوامل محبوبیت سبزیجات در میان افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، پایین بودن میزان کالری آن ها می باشد. به‌ گونه ای که اکثر مشاوران تغذیه در تنظیم رژیم غذایی برای مراجعین خود، مصرف سبزیجات را آزاد می‌ گذارند.

  • ضد آفتاب بزنید

یکی از عوامل تخریب کلاژن ها، اشعه فرابنفش خورشید است. در واقع باید کاری کنید که پوست صورت تان در معرض نور آفتاب قرار نگیرد، به خصوص زمانی که برای انجام کار یا ورزش بیرون می روید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید برای ورزش یا پیاده روی بیرون بروید، صبح زود یا نزدیک غروب آفتاب این کار را انجام دهید انجام دهید و حتما از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. این مورد بسیار مهمی است که بسیاری از افراد از آن اطلاعی دارند.

  • سیگار را ترک کنید

یکی از موارد یک باید برای حفظ شادابی پوست و جلوگیری از لاغری آن به آن توجه کنید، پرهیز از مصرف دخانیت خصوصا سیگار است. اگر دچار این مشکل هستید همین حالا سیگارهای تان را دور بریزید و از هر نوع دود بپرهیزید. بهتر است بدانید که سیگار کشیدن حالت ارتجاعی پوست را کم می ‌کند. همچنین براساس مطالعات انجام شده این طور می توان نتیجه گرفت که قرار گرفتن در معرض دود موجب افزایش سطح پروتیین ‌های التهابی در پوست، کاهش کلاژن و افزایش چین و چروک پوست می‌ شود.

  • به فیبر درمانی بپردازید

یکی از بهترین کارها برای آب رسانی به بدن و پوست صورت مصرف میوه ها است، چرا که این مواد غذایی حاوی مقدار بسیار زیادی اب هستند. همچنین سبزیجات و میوه ها دارای مقدار زیادی فیبر هستند که موجب می شود بیشتر احساس سیری کنید و کم تر سراغ تنقلات خشک بروید. برای مثال حتما در طول روز هویج مصرف کنید، این ماده غذایی مفید بسیار کم کالری و دارای آب فراوان می باشد. پس با یک تیر دو نشان بزنید، با خوردن میوه ها هم خودتان را سیر کنید و هم به بدن و پوست صورت تان آب برسانید.

  • مصرف ماهی را فراموش نکنید

حتما در سبد غذایی تان ماهی را قرار بدهید چرا که این ماده غذایی به دلیل داشتن امگا 3 به چاقی صورت تان کمک بسیار زیادی می کند. اگر ماهی تازه در دسترس تان نیست می توانید به مصرف تن های ماهی روی بیاورید. همچنین از غذاهای دیگری که در کنار ماهی می توانید برای پر شدن صورت استفاده کنید، سیب زمینی یا تخم مرغ است.

  • از ماسک خیار و گلاب استفاده کنید

خیار جزو میوه های بسیار پر آب است که به دلیل خواص بسیار زیدی که دارد می تواند موجب تلطیف و آب رسانی سلول های سطوح پوست شود. استفاده از این ماده خوراکی به صورت موضعی می تواند به بهبود آبرسانی سلول های پوستی کمک کند. شما می توانید در طول یک هفته دوبار به مصرف این ماسک روی بیاورید و به پرتر شدن صورت تان کمک کنید. برای درست کردن این ماسک می توانید از گلاب مرغوب نیز استفاده کنید.

با رعایت اصول از لاغری صورت تان جلوگیری کنید

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، باید بگوییم که در اکثر رژیم های غذایی، افراد شاهد لاغر شدن صورت شان هستند اما با درنظر گرفتن و رعایت نکاتی که به آن ها اشاره کردیم می توان این میزان را تا حد قابل توجه ای کاهش داد. هرگز پیروی از یک رژیم لاغری مناسب و اصولی را از یاد نبرید. اگر هم نمی دانید چطور و از کجا آن را دریافت کنید، ما به شما وب سایت من و رژیم را پیشنهاد می کنیم.

شما می توانید با ورود و ثبت نام در این وب سایت رژیم آنلاین، اطلاعات خود را کاملا دقیق وارد کرده سپس برنامه غذایی مناسب با این اطلاعات را دریافت نمایید. رژیم های غذایی که توسط من و رژیم به افراد متقاضی ارائه می شود، براساس اطلاعات و دانش روز طراحی شده و سعی دارند که علاوه بر رساندن افرادبه وزن ایده آل شان، سبک زندگی آن ها را تغییر داده و بهبود دهد تا علاوه بر لاغر بودن همیشه سالم نیز باشند.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل