افزایش اشتها با این روش ها

اشتها و مشکلات مرتبط با آن از جمله افزایش اشتها و کاهش اشتها، مقوله ای است که بسیاری از افراد در چالش با آن هستند. معمولا افراد خیلی چاق یا خیلی لاغر همواره دچار کاهش یا افزایش اشتها می شوند و این سبب می شود که به دنبال راه حل هایی باشند تا بتوانند تعادل در نوع خوردن خود ایجاد کنند. در واقع برطرف کردن مشکلات اشتهایی می تواند به عنوان پیش زمینه ای برای درمان عارضه چاقی یا لاغری بیش از حد باشد. در این مطالب قصد داریم که در مورد اشتها و راه های افزایش اشتها توضیحاتی عنوان کنیم.

معمولا افراد خیلی لاغر از معضل بی اشتهایی رنج می برند و همین مسئله سبب می شود که روز به روز از حجم غذای مصرفیشان کم شود و لاغر و لاغر تر شوند. این افراد معمولا به دنبال راه هایی برای زیاد شدن اشتها هستند.

 

روش های افزایش اشتها

راه های افزایش اشتها و تحریک حس گرسنگی در بدن افراد، برای هر فرد کاملا متفاوت است. در واقع بسته به شرایط بدنی و گوارشی هر فرد، روشهای افزایش اشتها کاملا متفاوت است. یکی با خوردن ترشیها و کلا مواد خوراکی ترش گرسنه می شود و دیگری با خورد میوه های غیر شیرین. یکی با استفاده از دمنوش ها، اشتهایش تحریک می شود و دیگری با خوردن شکلات تلخ…. در واقع راه های افزایش اشتها برای هر فرد کاملا متفاوت است و بایستی به تجربه متوجه شود که با کدام مورد می تواند اشتهای خود را افزایش دهد.

برای زیاد شدن اشتها، خوراکی های زیادی وجود دارد که عبارتند از:

  • انواع دمنوش ها
  • سیر
  • جینسینگ
  • ترب
  • گلپر
  • شکلات تلخ
  • میوه ها و سبزیجات

 

خوراکی های اشتها آور و چاق کننده کدامند؟

خوراکی ها و مواد غذایی فراوانی وجود دارد، که افراد لاغر اندام می توانند با مصرف آنها اشتهای خود را افزایش داده و کمی چاق شوند.

در سفره ایرانی، با توجه به طعم های متفاوت و لذت بخش غذاها، می توان غذاهای اشتها آور زیادی پیدا کرد. غذاهایی نظیر سوپ های ترش، مرغ پرتغالی، سوپ سبزیجات و هزاران مورد دیگر. به راستی که غذاهای اشتهاآور در فرهنگ غذایی ایرانی کم نیستند. افراد لاغر به راحتی می توانند با مصرف غذاهای اشتها آور در کنار معجون افزایش اشتها، به اندازه کافی غذا خورده و به وزن دلخواه خود برسند.

البته ناگفته نماند که در طب سنتی ایرانی، نیز گیاهان اشتها آور و چاق کننده وجود دارد که می توان با استفاده از آنها نیز به وزن مورد نظر خود دست پیدا کرد. البته در مورد مصرف گیاهان اشتها آور و چاق کننده، مشاوره با متخصص طب سنتی الزامی است. روزانه انواع اشتها آور قوی گیاهی در عطاریهای سنتی ایرانی به فروش می رسد که خود گواه تنوع گیاهان اشتها آور و چاق کننده در طبیعت است. البته در کنار تمامی این موارد، استفاده از رژیم چاقی من و رژیم سبب می شود که فرد با تغییر سبک غذایی خودش و به صورت کاملا غیر ملموس و آزار دهنده به مرور چاق شده و به وزن دلخواه خود برسد.

 

علت اشتهای زیاد چیست؟

دلایل اشتهای زیاد، متفاوت است. اما یکی از مهمترین دلایل اشتهای زیاد، وجود باکتریهای معده است. گاهی بدون اینکه گرسنه باشیم احساس گرسنگی کاذب داریم و به اصطلاح چشم مان از خوردن غذاهای رنگ و وارنگ سیر نشده است. زیادی اشتها در بسیاری از شرایط کاملا غیر قابل کنترل بوده و باعث می شود که فرد به خوردن انواع خوراکی ها روی آورد و در دراز مدت به بیماریها و مشکلات بیشماری مبتلا شود.

به گفته متخصصین تغذیه و مطابق با آخرین یافته های علم تغذیه، علت زیاد شدن ناگهانی اشتها، افزایش میزان باکتریهای معده است. بنا بر تحقیقات انجام شده، دو نوع باکتری در معده وجود دارد که این باکتریها بر افزایش اشتهای افراد و یا تصمیمات او برای نخوردن یا خوردن غذایی تاثیر می گذارد.

دانشمندان با توجه به آزمایش هایی که روی کرم میوه کردند، متوجه شدند که بین رژیم غذایی و میکروب ها و تاثیر آن به غذا خوردن یا نخوردن ارتباط مستقیم وجود دارد. در این بررسی ها مشخص شد که کرم میوه هایی که آمینواسیدها را مصرف نمی کنند، قدرت باروری کمتری دارند و تمایل دارند که خوراکیهایی غنی از پروتئین مصرف کنند. مضاف بر این، دو نوع باکتری وجود دارد که موجب می شوند میزان اشتها و تمایل مصرف به پروتئین در کرم هایی که از خوردن آمینواسید محروم بوده اند، کاهش پیدا کند.

در کرم میوه فقط 5 نوع باکتری وجود دارد که در مقایسه با بدن انسان این تعداد به صدها نوع باکتری می رسد. به گزارش مجله سلامت، گام بعدی در این تحقیق این است که مشخص شود چگونه باکتریها برای افزایش اشتها بر سلول های مغز تاثیر می گذارند.

افزایش اشتها

 

آیا مصرف انواع قرص اشتها آور برای چاقی مفید است؟

امروزه صدها قرص افزایش اشتها قوی و شربت افزایش اشتها در بازار وجود دارد که بایستی برای انتخاب هر کدام از آنها کلی تحقیق کرد. اگر چه مصرف شربت افزایش اشتها گیاهی و یا انواع قرص اشتها آور گیاهی، برای چاق شدن خواهان زیادی دارد، اما باز هم اگر بتوان به صورت طبیعی و با تغییر عادات غذایی و همچنین سبک زندگی به چاقی و یا وزن دلخواه خود رسید، قطعا در دراز مدت عوارض بسیار کمتری دارد. البته این روزها مصرف شربت اشتها راسیپ در بین افراد لاغر تبدیل به یک ترند شده است که در مصرف آن نیز باید احتیاط کرد.

 

 

استفاده از پودر چاق کننده و اشتهاآور درمان دارو نیز به عنوان روشی موثر در بین لاغرها برای چاق شدن استفاده می شود. انواع داروی اشتها آور نیز در داروخانه ها وجود دارد که با استفاده از آنها نیز به صورت مقطعی، اشتهای فرد افزایش پیدا می کند.

اگرچه مصرف داروی افزایش اشتها و انواع داروهای اشتها آور ظاهرا به پر خوری و چاقی ختم می شود اما استفاده از آنها در دراز مدت نیز ممکن است که فرد را دچار چربی شکمی و پهلو کند.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل