رژیم غذایی خطرناک

رژیم غذایی خطرناک

رژیم غذایی خطرناک | چاق هستید یا اضافه وزن دارید. در فکر فرو رفته اید که بهترین راه را برای حذف چربی های اضافی بدن و کاهش وزن و لاغری انتخاب کنید. به دنبال سریع ترین راه و یا حتی میانبر هستید. ولی گاهی اوقات پیش آمده است که تصمیم گیری از روی عجله آن هم برای سلامتی، خطرناک است. هنگامی که بحث بر سر لاغری پیش می آید، کاهش وزن ترکیبی از میل و تغییر عادت است. فقط وقتی رفتار و رژیم غذایی خود را تغییر دهید می توانید به تدریج نتیجه هایی را که همیشه مد نظر شماست کسب کنید. مشکل از دست دادن وزن سالم، برای بسیاری از افراد این است که نتایج بلند مدت اغلب کندتر از حد انتظار است . این را بدانید، همانطور که در دراز مدت چاق شدید، در دراز مدت هم می توانید لاغر شوید. راه سریع و روش میانبر برای لاغری وجود ندارد. برخی از روش های لاغری مانند خوردن قرص ها بدون نظر پزشک می تواند برای سلامتی شما خطر آفرین باشد. حقیقت اینست که کاهش وزن بسیار زمان می برد ولی نیازی به نگرانی نیست. سعی کنید از روش های خطرناک لاغری جدا پرهیز کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد روش های لاغری خطرناک اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

رژیم غذایی کاهش وزن

گرسنگی دادن به خود یا رژیم غذایی با کالری پایین یکی از روش های لاغری خطرناک

کاهش شدید کالری ممکن است به کاهش وزن منجر شود ، اما وزن از دست رفته به چه قیمتی، به قیمت از دست دادن ماهیچه ها و سوخت و ساز پایین بدن. محدودیت شدید کالری همچنین باعث افزایش چربی های بدن می شود که خطر ابتلا به سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. اگر رژیم غذایی درستی نداشته باشید، نمی توانید به خوبی لاغر شوید. به عنوان مثال سعی کنید بیش از 1200 کالری در روز نسوزانید. البته این میزان به عواملی مانند قد، وزن و سن شما بستگی دارد. به خاطر داشته باشید وقتی وزن خود را سریعا کاهش می دهید ، ممکن است در معرض خطر این باشید که دوباره اضافه وزن پیدا کنید- یا چربی بیشتر بدست آورید – به خصوص اگر بالای 50 سال سن داشته باشید.

همانطور که قبلا بدان اشاره شد، استفاده از یک رژیم لاغری مناسب، عامل تعیین کننده برای لاغری است. اگر رژیم غذایی درستی را دنبال نکنید، انتظار نداشته باشید که سریعا لاغر شوید. من و رژیم این فرصت عالی را برای شما فراهم می کند. با من و رژیم می توانید در هر زمان و هر جا که بخواهید میزان پیشرفت لاغری و کاهش وزن خود را به صورت آنلاین مشاهده کنید. همچنین می توانید در صورت نارضایتی، هزینه ای را که پرداخت نموده اید، استرداد نمایید. رژیم های من و رژیم بر اساس روش های جدید تغذیه و مزاج شما تهیه شده است.

استفاده از مکمل ها

بر خلاف سازندگان داروهای بدون نسخه ، شرکت هایی که مکمل ها را تولید می کنند ، لازم نیست قبل از عرضه محصولاتشان اثبات کنند که محصولات آنها بی خطر یا مؤثر است. حتی محصولاتی که ادعا می کنند طبیعی هستند ، برای شما خطرات جدی به همراه دارند. اگر به فکر مصرف هرگونه محصول کاهش وزن هستید ، ابتدا از پزشک خود سوال کنید. بهتر است از مواد غذایی درست و سالم از جمله رژیم غذایی خود بیشتر تمرکز کنید. استفاده نادرست از مکمل ها اثرات سوء به دنبال دارد که حتی ممکن است باعث نارسایی های مختلف در بدن شوند.

رژیم غذایی کاهش وزن

استفاده از مواد پاکساز

پاکسازی اصطلاحی در علم پزشکی است که به موجب آن کاری می کنید که استفراغ کنید، غذا را بجوید و سپس آن را تف کنید. هم چنین به آن، استفاده سوء از مُلیّن هم گفته می شود. این رفتارهای ناسالم و ناامن در افرادی رایج است که به دنبال لاغری سریع و خطرناک هستند. استفاده از این مواد مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد می کند و منجر به اختلالات غذا خوردن می شود. اسید معده بسیار قوی است. برای تهیه مواد غذایی برای هضم و جذب ، اسید قوی لازم است. محتویات معده به معنای ماندن در معده است و در گلو و دهان مجدداً مورد استفاده قرار نمی گیرد. استفراغ بسیار اسیدی می تواند باعث فرسایش در مری و دهان و مینای دندان شود. این می تواند خطر ابتلا به برخی از سرطانها ، پوسیدگی دندان ها را هنگام پاکسازی افزایش دهد. پاکسازی منظم با استفراغ یا سوء استفاده از ملین ها نیز باعث از بین رفتن مایعات اضافی می شود که می تواند باعث کم آبی جدی و عدم تعادل الکترولیت ها شود.

تمرین ورزشی بیش از حد

ورزش شدید ممکن است باعث اثرات سوء در بدن شما شود و مشکلات بزرگی ایجاد کند. ورزش شدید ممکن است باعث پارگی و یا خستگی شدید می شود. هم چنین تمرین ورزشی بیش از حد خطر آسیب دیدگی ، کم آبی و عدم تعادل الکترولیتها را افزایش می دهد. و از نظر روانشناختی، اثر سوء دارد. کالج پزشکی ورزشی آمریكا و انجمن قلب آمریكا توصیه می كنند که حداقل 30 دقیقه به مدت 5 روز در هفته ورزشهای هوازی با شدت متوسط انجام شود یا 20 دقیقه ورزش قدرتی شدید به مدت 3 روز در هفته انجام شود كه تمام عضلات بدن را پوشش دهد. بعضی افراد فکر می کنند ورزش بیشتر بهتر است ولی برعکس برای سلامتی بسیار مضر است. این نوع ورزش وسواسی می تواند سلامت فرد را دچار مخاطره کند. برای ورزش از یک رویکردی متعادل استفاده کنید.

استفاده از داروهای ادرار آور

داروهای ادرارآور باعث می شوند سدیم و آب از بدن شما دفع شود و بیشتر برای درمان شرایط خاصی مانند فشار خون بالا استفاده می شود. اما استفاده از آنها برای کاهش وزن سریع امری خطرناک است ، زیرا مصرف آنها بدون تجویز پزشک می تواند بسیار خطرناک باشد. استفاده از داروهای ادرار آور بدن شما را به شدت کم آب می کند و ممکن است باعث نارسایی های کلیوی شود. همچنین تداخل مصرف این داروها با داروهای خاص می تواند بسیار خطرناک باشد وعوارض جانبی بسیاری داشته باشد. به یاد داشته باشید که فقط با خوردن این داروها فقط آب بدن خود را از دست نمی دهید بلکه قسمتی از بافت های شما هم آسیب می بینند. زیرا دو سوم بدن ما را آب تشکیل داده است. پس در استفاده از این داروها باید مراقب باشید.

استفاده از مکمل های کافئین

برخی از تبلیغات که مکمل های کافئینی را نشان می دهند می گویند که کافئین سوخت و ساز بدن شما را تقویت می کند و جادوی چربی سوزی دارد. و مطالعات حتی نشان می دهد که مکمل های کافئین می توانند به سوزاندن حدود 100 کالری اضافی در روز کمک کنند. اما در پایان روز ، این میزان هیچ ارزشی ندارد. هر چه مقدار کافئین بیشتری مصرف کنید ، احتمال بروز عوارض جانبی بد مانند اضطراب ، ضربان قلب سریع و مشکلات خواب بیشتر می شود. در حالی که می توانید قهوه زیادی با خطر کمتری بنوشید بسیار موثر و سالم تر از این است که مکمل های کافئینی زیادی مصرف کنید که منجر به ضربان قلب نامنظم ، استفراغ ، سرگیجه ، اسهال، توهم و … دیگر عوارض جانبی می شوند.

استفاده از مُلیّن ها

مُلیّن ها به اشکال مختلفی وجود دارند – از قرص ها گرفته تا مواد غذایی گرفته تا تنقیه. کار مُلیّن ها بین بردن یبوست بوده که به عنوان روان و نرم کننده مدفوع یا تحریک حرکات روده عمل می کنند. تحقیقات اخیر نشان می دهد اکثر ملین ها فقط برای استفاده کوتاه مدت در نظر گرفته شده اند. هنگام استفاده از ملین ها به عنوان یک روش کاهش وزن ، به احتمال زیاد ، عوارض جانبی و سوء به دنبال خواهد داشت. عوارض مصرف بیش از حد ملین برای سیستم گوارشی مضر بوده و این ارزش را ندارند که از آنها زیاد استفاده کنید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل