رژیم غذایی سالم برای داشتن پوستی زیبا

رژیم غذایی سالم برای داشتن پوستی زیبا

رژیم غذایی سالم برای داشتن پوستی زیبا | پوست بزرگترین عضو بدن است. وقتی سالم است ، لایه های آن برای محافظت از بدن ما سخت کار می کنند. اما وقتی مشکلی پیدا کند ، توانایی پوست در محافظت از بدن مختل می شود . بنابراین حال می خواهیم بهترین راه ها برای بهبود سلامت پوست را به شما پیشنهاد دهیم . پنج اشتباه در کارهای روزمره باعث می شود شما از داشتن پوستی سالم و درخشان محروم شوید .

پوست شما پنجره بدن شماست که داستانهای زندگی شما را فاش می کند. از بریدگی آکنه در سالهای نوجوانی ، ماندن زیر تابش خورشید بدون هیچ حفاظتی ، بارداری تا لکه های آفتاب پیری . این پوست شماست که هم سن و هم سلامت شما را منعکس می کند .

پوست عملکردهای زیادی دارد و از آن به عنوان اصلی ترین عضو بدن انسان یاد می شود . مهمترین نقش آن ، ایجاد اولین خط دفاعی بین بدن و جهان خارج ، محافظت از ما در برابر باکتری ها ، ویروس ها ، و آلودگی ها و مواد شیمیایی است که در محیط کار و خانه با آنها روبرو می شویم.

پوست دمای بدن را تنظیم می کند ، تعادل مایعات را حفظ می کند ومانع کاهش رطوبت می شود . همچنین به عنوان مانع میکروبها عمل می کند ، احساس درد را گوشزد می کند تا در معرض خطر قرار نگیریم و در واقع شما را در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش خورشید UV محافظت می کند.

رژیم غذایی سالم

عوامل زیادی روی پوست شما تأثیر می گذارد. ژنتیک ، پیری ، هورمون ها و شرایطی مانند دیابت عوامل داخلی هستند که روی پوست تأثیر می گذارند. بعضی از اینها را نمی توانید کنترل کنید، اما بسیاری از عوامل بیرونی وجود دارند که می توانید به راحتی آنها را به کنترل خود در آورید .

عوامل خارجی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون ، شستن بیش از حد مکرر یا با آب خیلی گرم می تواند به پوست آسیب برساند. یک رژیم غذایی ناسالم ، استرس ، کمبود خواب ، ورزش نا کافی ، کم آبی ، سیگار کشیدن و داروهای خاص همگی می توانند بر توانایی و عملکرد پوست تأثیر بگذارند.

رعایت نکات بهداشتی پزشکی زیر می تواند شما را دراز بین بردن چین و چروک ، حفظ درخشش و شادمانی و لطافت پوست یاری رساند .

از رژیم غذایی سالم استفاده کنید

یک صنعت چند میلیارد دلاری به محصولاتی اختصاص داده شده است که پوست شما را به بهترین وجه ممکن نگاه می دارد و ادعا می کند با علائم پیری مبارزه می کند. اما مرطوب کننده ها به عمق پوست نمی روند و باید بگوییم که پیری پوست در سطح عمیق و سلولی رشد می کند.

آنچه می خورید به اندازه همان محصولاتی که روی پوست خود می گذارید مهم است. رژیم غذایی سالم می تواند سلامت پوست شما را از داخل و خارج بهبود بخشد ، بنابراین با خوردن یک رژیم غذایی سالم ، چهره ای روشن و پوستی شاداب داشته باشید .

غذاهای سالم پوست

در اینجا برخی از غذاهایی که بعد از تحقیقات گسترده به عنوان بشیر پوست سالم شناخته شده اند آورده شده است.
انبه حاوی ترکیباتی با خاصیت آنتی اکسیدانی است. این ترکیبات به محافظت از اجزای پوست مانند کلاژن کمک می کند.
گوجه فرنگی دارای مزایای پیشگیری از سرطان پوست است. تحقیقات روی موش ها نشان داد که مصرف روزانه گوجه فرنگی پس از قرار گرفتن در معرض نور اشعه ماوراء بنفش ، 50٪ رشد تومورهای سرطان پوست را کاهش می دهد.

مصرف روزانه گوجه فرنگی به صورت روزانه ممکن است به محافظت در برابر سرطان پوست کمک کند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از رب گوجه فرنگی در وعده های غذایی شما ممکن است به محافظت در برابر آفتاب سوختگی کمک کند. بعد از 10 هفته ، افرادی که روزانه 40 گرم رب گوجه فرنگی مصرف می کردند نسبت به گروه کنترل 40 درصد کمتر از آفتاب سوختگی رنج می بردند .

رژیم غذایی سالم

تصور می شود لیکوپن ، رنگدانه ای که رنگ قرمز گوجه فرنگی به سبب وجود آنهاست خاصیت حفاظت از پوست در برابر ، آسیب UV را بر عهده دارند .

روغن زیتون منبع قابل اعتمادی است که آسیب ناشی از نور آفتاب را در صورت – یعنی آسیب تجمعی پوست که شامل چین و چروک ، لکه های تیره و تغییر رنگ ناشی از طولانی مدت قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کم می کند .

فلاوانول های کاکائو موجود در شکلات تیره ممکن است ساختار و عملکرد پوست را بهبود بخشد. دانشمندان دریافتند که فلاوانول های کاکائو باعث کاهش زبری و پوسته پوسته شدن پوست ، افزایش هیدراتاسیون پوست می شوند و در واقع به قدرت دفاعی پوست در برابر آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می کنند.

چای سبز مزایای بسیاری برای پوست دارد . ترکیبات موجود در چای سبز به نام پلی فنول سلولهای پوستی در حال مرگ را جوان سازی می کند ، سلول هایی که باعث بهبود زخم ها یا شرایط خاص پوستی می شوند.

خواص چای سبز به عنوان یک درمان بالقوه برای شرایط پوستی مانند پسوریازیس و شوره سر نشان داده است. در این بیماری معمولاً در نتیجه التهاب و تولید بیش از حد سلولهای پوستی پوستی خشک ، پوسته پوسته و قرمز ایجاد می شود. چای سبز ممکن است تولید سلولهای پوستی را کند کرده و التهاب را سرکوب کند.

چای سفید خاصیت ضد سرطانی و ضد پیری دارد. مطالعات نشان می دهد که برخی از ترکیبات موجود در چای سفید می توانند پوست را از استرس اکسیداتیو و آسیب سلولهای ایمنی محافظت کنند. در كل چای سفید يكي از بهترين منابع لوتئين و زاكزانتين است. لوتئین و زاكزانتین می توانند از آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش نور محافظت کنند.

امگا 3 موجود در روغن ماهی ، گردو و تخمه کدو یا روغنهایی مانند روغن دانه روغنی و روغن ذرت از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری کند. مصرف سویا به بهبود چین و چروک های پوستی که در گوشه بیرونی چشم در زنان یائسه ظاهر می شود ، کمک کند.

هرگز به مصرف غذاهای جهت در امان ماندن از افتاب و کاهش آسیب آفتابزدگی اطمینان نکنید . از ضد آفتاب با SPF حداقل 15 استفاده کنید ، بین ساعات 10 صبح و 2 بعد از ظهر به دنبال سایه باشید و لباس هایی بپوشید که پوست شما را پوشانده و کلاه پهن دارد.

رژیم غذایی سالم

رژیم محدود کننده کالری

تحقیقات در موش ها نشان داده است که کاهش کالری ، روند پیری سلولی را کند می کند. این یافته می تواند یک استراتژی ضد پیری باشد که در آینده در انسان آزمایش شود. دانشمندان دریافتند که کاهش تعداد کالری های مصرفی 35 درصد بر پیری داخل سلول تأثیر دارد. کاهش کالری باعث شده تا تولید پروتئین های سلول به نام ریبوزوم ها کند شوند و روند پیری نیز کاهش یابد.

این کاهش سرعت نه تنها تولید ریبوزوم ها را کاهش می داد بلکه به آنها زمان می داد تا خودشان را ترمیم کنند و کل بدن را به خوبی حفظ کنند. در واقع این موارد شمه ای از پنج دشمن بزرگ پوست محسوب می شود . سایت من و رژیم همواره با در نظر داشتن این موارد و اعمال آنها در رژیم های غذایی سعی بر آن داشته که پوست کاربرانش را در سطح عالی نگه داشته و با تغذیه سالم ، دارا بودن پوست سالم و درخشان را به آنها هدیه دهید با استفاده از رژیم های غذایی سالم در سایت من و رژیم، پوست خود را سالم و زیبا نگه دارید .

سمیرا علی جانی

Published by
سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل