برنامه فوق العاده چربی سوزی شکم در طی دو هفته

چربی شکم و پهلو نه تنها ظاهری زشت و زننده دارد بلکه فرد را دچار بیماری های خطرناکی همچون دیابت نوع دو و سکته قلبی می کند. از این رو تعداد بسیاری به سراغ قویترین چربی سوز ها، رژیم چربی سوزی شکم و انواع قرص های لاغری می روند اما نمی دانند کدام یک را انتخاب کنند. برای اینکه هیچ یک به تنهایی کارآمد نیست و باید همراه با فعالیت های بدنی همراه شود.

راه های چربی سوزی شکم و پهلو را بشناسید

شاید با خود بگویید که چطور می توانم از شر چربی های شکم و پهلو راحت شوم؟ این چربی ها را احشایی می نامند که دور شکم جمع شده اند و عملا باعث می شود چاق تر از آنچه که هستیم به نظر برسیم. برای اینکه از دست این چربی های عذاب آور خلاص شویم باید از رژیم چربی سوزی سریع همراه با فعالیت های ورزشی استفاده کنیم.

انجام حرکات ورزشی مناسب چربی سوزی شکم از جمله مهم ترین اقدامات است. یکی از حرکاتی که مناسب چربی سوزی شکم و پهلو است، اسکات است که اسکوات نیز نامیده می شود. با قرار دادن این حرکت در برنامه ورزشی می توانید چربی های شکم، پهلو و باسن را هدف قرار دهید  و ظاهری زیبا را به شکم و باسن بدهید. این حرکت مناسب آب کردن چربی های کمر نیز می باشد.

شاید هم بخواهید بدانید که بهترین زمان برای ورزش و چربی سوزی کدام است؟ بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی چیست؟ قبل از ورزش برای چربی سوزی چه بخوریم؟ برای پاسخ به این سوال ها باید اول بفهمیم که عملکرد بدن ما در طی 24 ساعته چگونه است.

ساعت بیولوژیکی بدن ما انسان ها به نحوه تنظیم کردن الگوی خواب، هنگام غذا خوردن، فشار خون و دمای بدن بستگی دارد. با در نظر گرفتن این نکات می توانیم بفهمیم که چه زمانی برای چربی سوزی شکم مناسب است؟

برای عده ای این زمان صبح ها با شکم خالی و برای عده ای دیگر عصر ها بعد از تایم کاری یا حتی ظهرها در نظر گرفته شده است. گاهی اوقات هم چربی سوزی در شب هنگام اتفاق می افتد.
مهم ترین بخش هم رژیم چربی سوزی شکم و پهلو است که به شما می گوید چه بخورید تا همیشه تناسب اندام داشته باشید. خبر خوب این است که من و رژیم برنامه غذایی لاغری و تناسب اندام را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

برنامه غذایی چربی سوزی شکم و پهلو

اگر فردی قصد دارد به تناسب اندام برسد باید به برنامه غذایی چربی سوزی شکم و پهلو توجه کند. اولین قدم برای رژیم چربی سوزی محدود کردن کالری دریافتی روزانه است. شاید در ابتدا انجام این کار سخت باشد اما اگر در هنگام خرید به لیست کالری مواد غذایی توجه شود، مشکلی پیش نخواهد آمد.

هفته اول یک دفترچه بردارید و هر آنچه می خورید را بنویسید، سپس با استفاده از جدول کالری ها، میزان کالری روزانه را محاسبه کنید. نیازی نیست خیلی به خود در چربی سوزی سریع سخت بگیرید، همین که بفهمید کجای کارتان اشتباه است خودش 70 درصد حل شدن مشکل است.

تنها کافی است که قبل از سیر شدن از سر میز غذا بلند شوید و مقداری که بدن تان نیاز دارد به آن غذا برسانید تا مجبور نشوید به سراغ قویترین چربی سوز ها بروید. همچنین رعایت کردن نکات زیر خالی از لطف نیست:

  • از مصرف نوشیدنی های شکر جلوگیری کنید
  • خوراکی های حاوی پروتئین را فراموش نکنید
  • مصرف خانواده کربوهیدارت را به حداقل برسانید
  • حتما شنیده اید که خوردن فیبرها در رژیم حرف اول را می زند
  • بدون ورزش چربی سوزی امکان پذیر نیست

برنامه غذایی بدنسازی چربی سوزی

برنامه غذایی بدنسازی چربی سوزی باید به گونه ای باشد که حجم چربی کم شده و به ماهیچه تبدیل شود. شاید سوزاندن چربی شکم برای ورزشکاران راحت باشد اما این کار با از دست رفتن ماهیچه همراه خواهد بود.

اصول آن است که در تمام برنامه های تمرینی چربی سوزی حدودا نیم کیلو سوزانده شود. اگر این اتفاق افتاد خوشحال باشید چرا که صرفا چربی از دست داده اید و بافت ماهیچه ای شما تکان نخورده است.

یک فرد بدنساز باید بدانید که بدنش از چه نوعی است، آیا اکتومورف است؟ مزومورف یا اندرومورف است؟

  • اندومورف: مشخصه استخوان بدنی افرادی که چربی بیشتری در بدن دارند
  • مزومورف: مشخصه افرادی که با عضلات ورزیده دارند و درشت اندام هستند
  • اکتومورف: مشخصه افرادی که فاقد چربی و فیبر عضلانی کافی هستند

بر اساس این دیدگاه نیز متخصصان رژیم و برنامه غذایی بدنسازی چربی سوزی، مقدار پروتئین، چربی و کربوهیدرات مورد نیاز بدن را تعیین می کنند.

قويترين چربي سوز ها کدامند

ممکن است سوال در ذهن تان پیش می آید که برای لاغری شکم چه بخوریم؟ چطور باید آن ها را مصرف کرد و قویترین چربی سوز ها کدامند؟ نگران نباشید در این بخش جواب همه سوال هایتان را خواهید گرفت.

نکته مهم اینجاست که چربی دور شکم به بیماری هایی مانند دیابت نوع دو و همچنین بیماری های قلبی منجر می شود. پس بهتر است تا کار به جاهای باریک کشیده نشده به فکر سلامت خود باشید و خوراکی های خوشمزه و غذا را برای چربی سوزی شکم بشناسید.

آووکاد: تقریبا نیمی از یک آووکادو حاوی ده گرم چربی سالم می باشد که مانع افزایش قند خون می شود. با افزایش قند خون این پیغام به بدن شما داده می شود که چربی ها را در شکم و پهلو ذخیره کن!!! پس نه تنها چربی های سالم آووکادو باعث عدم تجمع چربی در شکم می شود بلکه موجب می شود که کاروتینوئید ها را جذب کند. در واقع کاروتینوئید ها ضد سرطان هستند و بیشتر در میوه های رنگی و سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، هویج و کدو یافت می شود.

موز: موز حاوی 422 میلی گرم پتاسیم است و پتاسیم عنصری است که نقش بسزایی در کاهش چربی های پهلو و آب کردن شکم دارد. پس این خوراکی خوشمزه را خصوصا به عنوان میان وعده مصرف کنید.

لبنیات مثل ماست: یک فنجان ماست باعث تولید باکتری های مفید در روده می شود. اما این چه تاثیری در چربی سوزی شکم و پهلو دارد؟ با تجمع باکتری های مفید در روده، چربی های مضر در اطراف شکم و پهلو سوزانده می شوند و شما به تناسب اندام می رسید.

نکته مهم: درست است که ماست های خامه ای خیلی خوشمزه هستند، اما کربوهیدرات ها و پروتئین ها در آن شنا می کنند و باعث تثبیت سطح انسولین در خون می شود. انسولین هم ماده ای است که اگر زیاد شود، به بدن پیغام می دهد کالری های دریافتی را به شکل چربی ذخیره کند! پس مراقب آنچه می خورید باشید!!!

انواع توت ها: آنتی اکسیدان ها می توانند جریان خون را بهتر کنند و در نتیجه اکسیژن بیشتری به اندام ها و ماهیچه ها بفرستند، در نتیجه عملکرد قلب را نیز بهتر می کنند. در انواع توت ها، آنتی اکسیدان وجود دارد. مصرف انواع توت قبل از شروع تمرین های ورزشی می تواند کمک شایانی به حذف چربی ها از اطراف ماهیچه های شکمی شما کند و در نهایت لاغری سریع شکم را برای تان میسر کند. تمشک یکی از توت هاست که سرشار از فیبر و پلی فنول هایی مانند آنتوسیانین ها و اللاگیتانین ها است که به فرد کمک می کند تا در روده خود عملکرد بهتری داشته باشو و در مدت طولانی سیر بماند.

وجود آنتی اکسیدان ها در تمشک التهاب و چاقی را کاهش می دهد. تمشک را در وعده صبحانه یا اسموتی مصرف کنید.

شیر کم چرب شکلاتی: شیر کم چرب شکلاتی می تواند مجموعی از کربوهیدرات و پروتئین برای عضله و ماهیچه سازی باشد. از این نوشیدنی خوشمزه می توانید بعد از ورزش استفاده کنید تا زمان ریکاوری ماهیچه های تان کمتر شود. علاوه بر این با مصرف این نوشیدنی می توانید کلسیم کافی برای داشتن استخوان های قوی تر هم دریافت کنید و در کنار آن نیز به لاغری شکم برسید.

چای سبز: سه فنجان چای سبز در روز می تواند متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما را بالا ببرد و باعث سوزاندن 30 کالری شود. پس می توانید این نوشیدنی را در طول روز به جای چای سیاه استفاده کنید تا ضمن نوشیدن یک چای خوشمزه، کالری هم سوزانده باشید که به مرور زمان به آب کردن شکم و پهلو هم رسیده باشید.

مرکبات: طبق تحقیقات اعلام شده، مصرف مرکبات که حاوی ویتامین C هستند می تواند به چربی سوزی در حین ورزش به شما کمک زیادی کند. برای مثال می توانید در زمان ورزش کردن مرکباتی مانند، پرتقال، نارنگی، لیمو و نارنج استفاده کنید. همچنین چربی سوزی با لیمو ترش معجزه می کند، آن را فراموش نکنید. ( لینک داده شود به صفحه لاغری با لیمو ترش)

غلات کامل: غلات کامل مانند جو دو سر، برنج قهوه ای و گندم می توانند سطح انسولین خون شما را پایین نگه دارند، و در نتیجه منجر به چربی سوزی سریع شکم و پهلو شوند. معمولا بعد از مصرف این مواد غذایی بدن شما خیلی دیر تر آن ها را هضم می کنند و باعث می شود، مدت زمان بیشتری سیر بمانید.

خیار و آب کردن شکم: 96 درصد از این میوه را آب تشکیل می دهد. از طرفی آنتی اکسیدان فلاونوئید کوئرستین موجود در آن، به پیشگیری از ورم و کم کردن چربی شکم کمک می کند. شما می توانید خیار را در سالاد و یا ماست مصرف کنید و از خاصیت آن برای چربی سوزی سزیع شکم بهره ببرید.

حبوبات: عدس، لوبیا سفید، نخود فرنگی و نخود سرشار از فیبر و پروتئین هستند و منجر به احساس سیری در افراد می شوند. از طرفی این مواد غذایی منبع خوبی برای جذب آهن می باشند. جالب است بدانید که کمبود این نوع از مواد معدنی در بدن شما منجر به کاهش سوخت و ساز در بدن و در نهایت چربی در شکم می شود. اضافه کردن عدس به سالاد و یا مصرف آن در کنار سبزیجات، وعده ای بدون چربی و سرشار از پروتئین می باشد. اگر هم بدنساز هستید که این ماده در عضله سازی و کاهش چربی برای تان معجزه می کند

روغن زیتون: پخت و پز با روغن زیتون برای کاهش وزن و سلامت عمومی مفید است زیرا به کم شدن کلسترول بد کمک می کند و سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد . این روغن را حتما در رژیم لاغری شکم استفاده کنید. از الان به بعد هم می توانید از آن برای پخت و پز یا خوشمزه کردن غذای خود استفاده کنید.

رازیانه: رازیانه مدت ها است که به منظور کاهش دادن نفخ، چربی شکمی و یا آب کردن شکم، بهبود بخشیدن عملکرد هضم و تسکین اسپاسم های شکم مورد استفاده قرار می گیرد. با مصرف دمنوش این گیاه می توانید نفخ شکم تان را از بین ببرید و همچنین دانه های این گیاه به صورت خام یا پخته، نقش چشمگیری در کوچک کردن شکم دارند.

زنجبیل: با استفاده از زنجبیل و گنجاندن آن در در برنامه غذای تان می توانید از تاثیر آن در سلامتی تان بهت زده شوید! زنجبیل علاوه بر نقشی که در تسکین درد معده دارد، در کنترل وزن افراد نیز نقش بسزایی دارد. ریشه این گیاه در چربی سوزی شکم و پهلو نیز موثر است.

بادام: مصرف بادام به شما کمک می کند تا با احساس گرسنگی خود مقابله کنید و بتوانید چربی های شکم خود را بسوزانید. چنانچه از بادام به جای کربوهیدرات ها استفاده کنید و مصرف آن را به عنوان یکی از وعده های غذایی تان قرار دهید متوجه خواهید شد که زودتر از سایر افراد وزن کم می کنید، همچنین به چربی سوزی سریع شکم خواهید رسید.

کره بادام زمینی گزینه ای عالی برای شیرین کردن صبحانه یا اسموتی شماست. کره گردو پر از پروتئین، ویتامین E، آهن، پتاسیم، روی، آنتی اکسیدان ها، فیبر غذایی و پلی فنول ها است. برای جلوگیری از رفع گرسنگی، مقدار کمی از بادام زمینی خیس یا آب پز را به عنوان میان وعده مصرف کنید.

ماهی: ماهی شامل امگا 3 و چربی های خوبی است که با قرار دادن آن در برنامه غذایی تان می توانید چربی های بد بدن تان را کاهش دهید و از طرفی سوخت و ساز و چربی سوزی بدن تان را افزایش دهید. یکی از ماهی های خوشمزه و مفید، ماهی سالمون است. ماهی سالمون در حقیقت، به دلیل داشتن چربی های سالم سطح آدیپونکتین را افزایش می دهد، این هورمون باعث بالا رفتن متابولیسم شده و در نتیجه چربی ها را می سوزاند.

بنابراین اگر به دنبال شکم تخت هستید، ماهی سالمون را فراموش نکنید، زیرا این ماده سرشار از از EPA و DHA است که دو شکل فعال اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

سرکه سیب: مصرف سرکه سیب مزایای قابل توجهی برای سلامتی از جمله کاهش سطح قند خون دارد. این ماده حاوی استیک اسید است که در چندین مطالعه صورت گرفته تاثیر آن بر آب کردن شکم ثابت شده است. مصرف 1 تا 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب به صورت روزانه برای بیشتر افراد بی خطر است و منجر به کاهش چربی شکم می شود. این ماده را به دو صورت می توانید مصرف کنید؛ رقیق کردن آن با آب یا اضافه کردن آن به سالاد.

دانه چیا: نام دانه های چیا را حتما در اینستاگرام و پیج های رژیم غذایی دیده اید. این ماده غذایی واحی پروتئین و چربی سالم است. نکته جالب این است که با اضافه کردن دانه چیا به خوراکی ها و اسموتی ها، سیر می شوید و سراغ غذاهای مضر نمی روید.

دانه چیا خاصیت ضد التهابی، ضد دیابتی، آنتی اکسیدان و ملین دارد.

قارچ: شاید بارها در مطالب علمی خوانده باشید که اگر به مقدار کافی ویتامین D دریافت نکنید، چاق خواهید شد. برای اینکه جلوی این کار را بگیرید باید قارچ بخورید. قارچ خوشمزه است، می توانید با طعم دار کردن آن مواد مورد نیاز بدن تان را تامین کنید. سوپ و سالاد گزینه مناسبی برای خوردن قارچ هستند.

لوبیا سیاه: یکی از حبوباتی که برای کاهش چربی شکمی معمولا مورد استفاده قرار می گیرد، لوبیای سیاه است. در این خوراکی خوشمزه باکتری های مفید موجود در روده در آن وجود دارند که هم فیبر بدن را تامین می کند، هم چربی های شکم و پهلو را آب!!

نیم فنجان لوبیای سیاه بیشتر از هشت گرم فیبر دارد که تقریبا دو برابر یک سیب است.

قارچ: یکی از جواب هایی که می توانید به سوال برای برنامه غذایی چربی سوزی شکم و پهلو چه بخوریم؟ مصرف خمیر میسو است. این خمیر سرشار از باکتری های مفید روده ای است، با این ماده نه تنها غذای تان هضم می شود بلکه چربی سوزی را تا حدودی بالا می برد.

چغندر: چغندر به عنوان یک گیاه ریشه ای یک منبع منحصر به فرد از بتائین است. حال می پرسید بتائی چیست؟ این ماده یک آمینو اسید است که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و بر مکانیسم مقاومت به انسولین نیز تاثیر می گذارد، همین امر موجب می شود تا لاغری شکم و پهلو نصیب فرد شود.

لوبیا سیاه: چه کسی فکرش را می کرد که با اضافه کردن کمی دارچین به غذا می توان به از بین بردن چربی های شکمی کمک کرد. نتایج مطالعات بالینی نشان می دهد که این ادویه نه تنها تنظیم کننده قند خون در کاهش ترشح انسولین است، بلکه از ذخیره شدن قند به شکل چربی در بدن نیز جلوگیری می کند.

دارچین از آن دسته ادویه هایی است که به راحتی می توان آن را در تهیه انواع غذا، اسموتی و میان وعده ها استفاده کرد و به لاغری شکم رسید.

پودر پروتئین: شما می توانید پروتئین آب پنیر ، پودر پروتئین وگان یا پودر پروتئین خانگی را برای کمک به بهبود توده عضلانی و افزایش متابولیسم مصرف کنید.

عرق نعناع: نعناع یا همان نعنا به هضم سریع تر غذا و جلوگیری از تجمع چربی ها کمک شایانی می کند. با نعناع می توانید از شر نفخ معده که خود نیز عامل چاقی در اطراف شکم و پهلو است، رهایی پیدا کنید. بنابراین با عرق نعنا را در رژیم چربی سوزی قرار دهید.

آب آناناس: آب آناناس به عنوان بهترین درمان برای حذف چربی های شکم شناخته شده است. آنزیمی که در آب آناناس وجود دارد بروملین نام دارد که باعث سوزاندن پروتئین و چربی های اطراف شکم و پهلو می شود. پس توصیه متخصین تغذیه من و رژیم به شما این است که از این نوشیدنی خوشمزه در رژیم غذایی تان بیشتر استفاده کنید تا تاثیرات آن را مشاهده کنید.

آب کرفس: آب کرفس هم می تواند از نفخ معده جلوگیری کرده و باعث کاهش سایز اطراف شکم و پهلو های شما شود. کرفس به مانند یک داروی ادرار آور طبیعی عمل می کند و در نتیجه مانع از احتباس آب در بدن که یکی دیگر از عوامل چاقی شکم است، می شود. با اضافه کردن مقداری زنجبیل به این آب معجزه آسا می توانید ضمن اضافه کردن یک طعم تند و دلچسب به چربی سوزی شکم کمک کنید.

سخن آخر

هیچ راه شگفت انگیزی درباره آب کردن و چربی سوزی شکم وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام شود، این است که تلاش مستمر، اراده و کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید تا بتوانید با تغییر سبک زندگی و رفتار های نادرست دست از داشتن رژیم غذایی نادرست بردارید.

حال که با هم نام چند ماده چربی سوز دیگر را مرور کردیم، جا دارد که بگوییم که سایت من و رژیم با اشراف داشتن بر تمامی این اطلاعات و دانش غذایی کافی همواره در صدد تدوین دستور غذایی و رژیم های لاغری و درمانی مناسب برای افراد بوده است.

من و رژیم همواره سعی بر این داشته است که افراد را در بهترین وضعیت بدنی و سلامت خویش قرار داده و همواره به آن مداومت ورزد.

سمیرا علی جانی

Published by
سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل