تناسب اندام با پیلاتس

تناسب اندام با پیلاتس

تناسب اندام با پیلاتس | اگر به دنبال کاهش وزن هستید، باید به نکاتی توجه کنید تا در رسیدن به وزن ایده آل به شما کمک کند. ورزش یکی از راه های موثر در لاغری می باشد اما بر اساس تیپ بدن و نوع استخوان بندی باید به دنبال انجام حرکات مناسب باشیم. در طول چند سال اخیر به دلیل وجود پیشرفت‌های صنعتی، فعالیت جسمی به حداقل رسیده و در این راستا، علاوه بر دور کردن انسان از ورزش، مشکلاتی مانند چاقی و اضافه وزن را به دنبال داشته است. چربی شکم یکی از عوامل خطرزایی است که باعث بوجود آمدن بیماری‌های مختلفی چون فشار خون، دیابت، ورم مفاصل، بیماری‌های قلبی عروقی و اختلالات كلیه می شود و همچنین اضطراب و فقدان اعتماد به نفس را نیز به همراه دارد. در حالت کلی بر اساس گفته متخصصان، افراد باید به همراه ورزش از رژیم غذایی لاغری نیز استفاده کنند.

تناسب اندام با پیلاتس

و اما ورزش پیلاتس چیست؟

پیلاتس ورزشی است که روی قدرت بدن تمرکز دارد و به بهبود تناسب اندام و تقویت قوای بدن کمک می کند. پیلاتس مانند یوگا، براساس استقامت، تعادل و انعطاف پذیری بدن می باشد. در این ورزش احتمال آسیب دیدگی بسیار کمتر از سایر ورزش های دیگر است. پیلاتس همچنین بر ارتباط ذهن وبدن دلالت دارد. در حالی که تمرین های مختلفی را انجام می دهید، ذهن باید هر لحظه از تنفس و نحوه حرکت بدن آگاه باشد. این ورزش را شخصی به نام جوزف پیلاتس ابداع کرد که وی ژیمناستیک کار بود. او پیلاتس را به عنوان یک برنامه تمرینی برای رقاصان و سربازان آسیب دیده در جنگ به وجود آورد. جوزف پیلاتس معتقد بود كه سلامت جسمی و روحی با هم ارتباط نزدیكی دارند.

آیا افراد در همه سنین قادر به انجام این ورزش هستند؟

از آنجا که پیلاتس می تواند یک برنامه تمرینی با قدرتی ملایم یا تمرینی چالش برانگیز ارائه دهد، بیشتر افراد با این نوع ورزش مشکلی ندارند. پیلاتس هم برای مبتدیان و هم برای افرادی که مرتب ورزش می کنند، مناسب است و همه را به تناسب اندام می رساند. اگر مبتدی هستید، می توانید با انجام تمرینات ساده ورزش خود را شروع کنید و پس از آن که به مهارت رسیدید، روی حرکات پیشرفته تر کار کنید. بهتر است برای شروع از مربی خصوصی استفاده کنید تا با انجام حرکات صحیح از آسیب جلوگیری کنید. توصیه می شود اگر مدتی ورزش نکرده اید، سن بالایی دارید، باردار هستید و یا دارای بیماری می باشید، با پزشک متخصص خود مشورت کنید و در حین انجام این ورزش، از یک رژیم لاغری مناسبی استفاده کنید.

در صورت داشتن شرایط زیر، پیلاتس توصیه نمی شود:

  • داشتن فشار خون ناپایدار
  • داشتن دیسک کمر
  • داشتن پوکی استخوان شدید و خطر لخته شدن خون

قبل و بعد از ورزش پیلاتس خوردن چه مواد غذایی توصیه می شود؟

اگر در هنگام صبح می خواهید به کلاس پیلاتس بروید، بهتر است از مواد غذایی استفاده کنید که در حین ورزش به شما انرژی دهد، می توانید روز خود را با خوردن موز، یک مشت آجیل یا توت آغاز کنید. اگر در کلاس پیلاتس بعد از ظهر ثبت نام کرده اید، وعده غذایی خود را یک ساعت و نیم تا دو ساعت قبل از پیلاتس مصرف کنید تا معده شما فرصت هضم کردن را داشته باشد. در رژیم غذایی لاغری همراه با این ورزش، از خوردن مواد غذایی دارای چربی جلوگیری کنید زیرا انرژی زیادی برای سوزاندن کالری را از فرد می گیرد. در اینجا نظر شما را به مواد غذایی که باید قبل ورزش پیلاتس بخورید، جلب می کنیم.

  • تخم مرغ و آووکادو
  • ماست با آجیل توت
  • سیب با کره بادام یا کره گردو
  • سالاد همراه با پروتئین
  • کاهو با پروتئین
  • ماهی و سبزیجات
  • سوپ همراه با پروتئین

تناسب اندام با پیلاتس

در این قسمت نیز می توانید به مواد غذایی دقت کنید که بهتر است آن ها را در رژیم لاغری خود قرار دهید و همچنین آن را 30 دقیقه بعد از ورزش پیلاتس مصرف کنید.

  • ½ موز
  • کره بادام زمینی
  • پودر پروتئین
  • مقداری کاکائو
  • دانه های چیا
  • شیر بادام
  • نعناع تازه

انجام ورزش پیلاتس چه فوایدی برای بدن دارد؟

بنابراین، بزرگترین سوالی که مردم راجع به ورزش پیلاتس می پرسند، این است که نمی دانند این ورزش چه فوایدی دارد. از آن جا که پیلاتس روی استحکام، استقرار و انعطاف پذیری بدن تمرکز دارد، دارای فواید بسیاری است که به آن ها اشاره می کنیم:

  • وضعیت بدن را به بهترین حالت می رساند.

پیلاتس به ورزش کاران کمک می کند تا وضعیت بدنی خوبی بدست آورند. تمرینات باعث استوار ماندن و تناسب اندام فرد می شود. این امر به ویژه در بهبود کمر درد نیز موثر است.

  • حجم عضله بدن را افزایش می دهد.

این تمرینات عضله هایی را درگیر می کند که در فعالیت های روزانه از آن ها استفاده نمی شود. بعد از درد اولیه در حین ورزش، بدن در حال افزایش حجم عضله است. این ورزش برای افراد مسن نیز مناسب است زیرا حجم عضلانی بدن معمولاً با افزایش سن و عدم تحرک، از بین می رود.

  • عضلات شکمی را صاف می کند.

از آنجا که پیلاتس در تقویت عضلات مرکزی بدن موثر است، یکی از فواید این فعالیت بدنی این است که شکمی صاف ایجاد می کند.

  • باعث بالا رفتن انعطاف پذیری می شود.

پیلاتس از جمله ورزش هایی است که انعطاف پذیری بدن را به شدت افزایش می دهد. پس از مدت زمانی که این حرکات را انجام می دهید، از اینکه بدن تان انعطاف پذیرتر شده، شگفت زده می شوید. این امر به ویژه برای جلوگیری از صدمات ناشی از سقوط بسیار مهم است.

  • تعادل بدنی را بالا می برد.

از طریق ارتباط ذهن و بدن در ورزش پیلاتس، از نحوه حرکت و عمل کرد بدن آگاه خواهید شد. بنابراین این ورزش نه تنها تعادل جسمی را بهبود می بخشد بلکه تعادل ذهن و بدن را نیز بر برقرار می سازد.

  • استرس را کاهش می دهد.

در هنگام انجام تمرینات، به طور معجزه آسایی، مشکلات زندگی را فراموش می کنید و به نفس کشیدن درست عادت می کنید، به همین دلیل است که پیلاتس ورزشی است که برای کاهش استرس توصیه می شود.

تناسب اندام با پیلاتس

آیا پیلاتس در کاهش وزن موثر است؟

از آنجا که پیلاتس نوعی ورزش برای تقویت عضله است، می تواند در قدرتمند کردن بدن موثر باشد. یک تمرین کامل باید تمام ویژگی های مربوطه را داشته باشد. البته این را بدانید که پیلاتس جزء ورزش های هوازی محسوب نمی شود، بنابراین برای کاهش وزن موثر باید ورزش پیلاتس را همراه با یک رژیم غذایی لاغری و ورزش های هوازی منظم مانند پیاده روی، شنا یا دوچرخه سواری ترکیب کنید.

آیا به تجهیزات خاصی احتیاج دارید؟

اگر در این ورزش تازه کار هستید، یک تشک روی زمین تنها چیزی است که به آن نیاز دارید و جالب است بدانید، بسیاری از تمرین های اولیه مبتدی را می توان از این طریق انجام داد. هنگامی که پیشرفته‌ تر شدید، شاید به دنبال یک سالن ورزشی حرفه ای باشید که کلاس های خصوصی پیلاتس را برگزار می کنند، البته در بیشتر موارد این ورزش در سالن تخصصی خود برگزار می شود که در اکثر سالن ها وسایل مورد نیاز نیز وجود دارد.

تفاوت بین کلاس های یوگا و کلاس های پیلاتس چیست؟

اگرچه که بین یوگا و پیلاتس شباهت هایی وجود دارد و هر دو بر ارتباط ذهن و بدن تمرکز می کنند، یوگا تمایل دارد بیشتر به قسمت های معنوی توجه کند زیرا یک ورزشی آرامش بخش است، در حالی که پیلاتس بیشتر یک برنامه بدنی است که به تقویت عضلات بدن، ماهیچه ها و تناسب اندام می پردازد.

آیا پیلاتس در فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرد؟

در حال حاضر بسیاری از کلینیک های توان بخشی و مراکز بهداشتی درمانی، پیلاتس را به عنوان نوعی از درمان های فیزیکی ارائه می دهند. تحقیقات نشان می دهد که این ورزش می تواند برای بهبود صدمات و بیماری هایی زیر موثر باشد.

  • درد مزمن گردن و کمر
  • تعویض مفصل ران یا زانو

در حالت کلی باید بدانید که ورزش به تنهایی برای کاهش وزن موثر نیست. به منظور داشتن بدنی متناسب، بهتر است از انواع رژیم غذایی لاغری استفاده کنید تا مواد مورد نیاز بدن تان  تامین شود. علاقه مندان می توانند از امکاناتی همچون برنامه رژیم لاغری و نمودار تغییرات وزن در سایت من و رژیم بهره مند شوند تا به سلامتی برسند.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل