معرفی یک روتین مراقبت از پوست

معرفی یک روتین مراقبت از پوست

معرفی یک روتین مراقبت از پوست | شما چقدر به پوست تان اهمیت می دهید؟ آیا می خواهید به پوستی شفاف و سالم دست پیدا کنید؟ از جوش ها و لکه های پوستی خسته شدید؟ نگران نباشید! تنها با رعایت یک روتین مراقبت از پوست حرفه ای می توانید به یک پوست سالم، شفاف، روشن، بدون جوش و سرحال دست پیدا کنید. کارشناسان من و رژیم امروز قصد دارند شما را با این روتین جذاب آشنا کنند و تاثیر یک رژیم غذایی سالم روی پوست، سبک زندگی سالم و عادت های سالم روی پوست را بررسی کنند، پس با ما همراه باشید…

با این همه لوسیون و کرم چه کنیم؟

همه ما به دنبال این هستیم که پوستی زیبا و سالم داشته باشیم، اما در کنار آن می خواهیم با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن به این هدف برسیم. وقتی هم صحبت درباره روتین های مراقبت از پوست می شود، همه می خواهیم یک عادتی را در خود پرورش دهیم که در کوتاه ترین زمان بتوانیم هر روز آن را انجام دهیم و البته تاثیر گذاری زیادی هم داشته باشد. برای این کار وقتی پا در فروشگاه های لوازم بهداشتی و مراقبت از پوست می گذاریم با دنیایی از لوسیون ها، کرم ها، پاک کننده ها و سرم ها مواجه می شویم که چیزی جز سردرگمی برای ما به همراه ندارد. بهتر است این موضوع را همین جا فراموش کنید و توجه تان را معطوف من و رژیم کنید تا با هم روش های ساده، سریع و تاثیر گذار برای مراقبت از پوست را مرور کنیم.

مراقبت از پوست

برای سلامت و زیبایی پوست تان، برنامه ریزی کنید و زمان بگذارید

می دانیم که شما هم به دنبال این هستید که هر چه زود تر به پوستی صاف و درخشان برسید، اما دست نگه دارید و عجله نکنید. بلاهایی که سر پوستمان آورده ایم یک شبه نبوده اند که یک شبه هم می خواهیم از شر آن ها خلاص شویم. بسیاری از مشکلات پوستی ما ناشی از پیروی یک رژیم غذایی نا سالم و پیروی از سبک زندگی غیر اصولی است. آیا تا به حال به این فکر کرده اید کدام یک از خوراکی هایی که می خوریم، پوست ما را زشت، کدر و پیر می کند؟ بسیاری از ما بیشتر به دنبال این هستیم که چه بخوریم و یا چه محصولی را استفاده کنیم تا پوستی زیبا و سالم داشته باشیم، اما کمتر کسی از ما به رژیم غذایی اش توجه می کند و این سوال را از خود می پرسد که کدام یک از مواد خوراکی روزانه باعث آسیب دیدن پوست مان می شود؟

وقتی می گوییم برای زیبایی و سلامت پوست تان برنامه ریزی کنید، دقیقا یعنی همین! یعنی رژیم غذایی خود را مرور کنید و اگر مواد خوراکی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم را بیش از حد مصرف می کنید، حتما برای آن فکری کنید و به دنبال رژیم غذایی سالمی باشید که این موارد را کمتر در خود داشته باشد.

  1. نمک: باعث پف صورت و بی حالی آن می شود.
  2. مشروبات الکلی: باعث مختل کردن هورمون های بدن و از بین رفتن آب میان بافتی پوست و در نتیجه بی حالی و کدری پوست می شود.
  3. کافئین: مصرف بیش از حد کافئین باعث پیری زودرس پوست می شود.
  4. دسر های شیرین: شکر موجود (سم سفید) در این دسر ها منجر به افزایش قند خون و تخریب سلول های جوان پوست می شود.
  5. نوشابه های گازدار: نشاط و جوانی پوست را ریشه کن می کند.
  6. خوراکی های فراوری شده: کیک ها، آبمیوه، چیپس و کنسرو ها همه برای جوانی پوست مضر هستند.
  7. گوشت قرمز: چربی موجود در گوشت قرمز، جوانی پوست را هدف می گیرد.
  8. غذا های سرخ شده: اسید های چرب موجود در این خوراکی ها سلامت پوست را به خطر می اندازد.
  9. فست فودها: از مضرات فست فود ها هرچه بگوییم کم گفته ایم…

مراقبت از پوست

شما چقدر از این خوراکی هایی که زیبایی پوست تان را به خطر می اندازند، استفاده می کنید؟ خوشمزه بودن این خوراکی ها مهم تر است، یا بهره مندی از پوستی سالم و شاداب؟ همین جا توصیه می کنیم با ثبت نام در من و رژیم و وارد کردن مشخصات خود (قد، وزن، سن) رژیم هوشمند منحصر به فرد خود را دریافت کنید. فرقی نمی کند لاغر باشید یا چاق و یا حتی از تناسب اندام برخوردار باشید، با رژیم های سه مرحله ای من و رژیم می توانید به تناسب اندام برسید، وزن ایده آل خود را ثابت نگه دارید، تمامی مواد مغذی لازم بدن را دریافت کنید و در نهایت از داشتن پوست و مویی سالم و زیبا هم لذت ببرید.

روتین مراقبت از پوست را شروع کنید

دست به کار شوید! حالا که رژیم غذایی تان را اصلاح کرده اید، باید یک سری کار های دیگری هم برای سلامت و زیبایی پوست تان انجام دهید. قبل از اینکه به این مراحل مهم بپردازیم، لازم است یادآور شوم که نوشیدن آب را فراموش نکنید. اکسیر جوانی و کلید شفافیت پوست شما در همین مایع سفید و ارزان قیمت است که خدای منان با سخاوت تمام، آن را در اختیار ما گذاشته است. پس همین الان یک لیوان آب بنوشید و ادامه مقاله را مطالعه کنید.

مراحل یک روتین مراقبت از پوست شامل موارد زیر می شود:

مرحله اول: نوع پوست خود را شناسایی کنید

تشخیص نوع پوست، به مراقبت از آن کمک زیادی می کند. انواع پوست شامل پوست های چرب، مختلط و خشک می باشند. اگر پوست تان دارای منافذ بزرگی است و دائما روی گونه ها و بینی شما از چربی ترشح شده برق می زند، یعنی شما پوستی چرب دارید و اتفاقا مستعد جوش های سر سفید و سر سیاه هستید. اما اگر بعد از شستن صورت و پاک کردن آرایش تان احساس سوزش و خارج در پوست خود دارید و مدام در اطراف لب ها و پیشانی شاهد پوسته پوسته شدن لایه های پوست تان هستید، شما پوستی خشک و حساس دارید. یادتان باشد شما بیشتر در معرض چروک شدن پوست و لکه های پوستی هستید. حالا در این میان یک سری از افراد هم هستند که گونه ها و بینی شان چرب و پیشانی و اطراف لب شان خشک است. این افراد دارای پوستی مختلط هستند.

مرحله دوم: پاک کننده مناسب

حالا که نوع پوست خود را شناسایی کردید، باید به دنبال محصولات پاک کننده ای باشید که مناسب تان باشد. پاک کردن پوست از آرایش و آلودگی ها بعد از یک روز کاری، مهمترین بخش یک روتین مراقبت از پوست است. اگر کارمند هستید و بیرون از خانه کار می کنید، این موضوع را جدی بگیرید. بسیاری از مشکلات پوستی تنها به این دلیل رخ می دهند که آلودگی ها ساعت های طولانی روی پوست ما می نشینند و منافذ پوستمان را می بندند در نتیجه پوست مان نمی تواند نفس بکشد.

پس برای اینکه منافذ پوست مان مسدود نشود، جوش نزنیم و پوست مان کدر نشود، ضروری است که روزی دو بار (صبح ها و شب ها) صورتمان را با محصولات پاک کننده و شوینده مناسب تمیز کنیم. فکر نکنید که صبح ها نیازی به تمیز کردن پوست نیست، اولین کاری که بعد از بیدار شدن انجام می دهید باید همین تمیز کردن صورت باشد. پاک کننده ها می توانند در شکل صابون، شیر پاک کن، تونر، مایع شست و شو و یا لوسیون باشند. ترجیها توصیه می شود زیاد از صابون، استفاده نکنید چرا که پوست تان را بیشتر خشک می کند (یا حداقل از صابون های کرمی استفاده کنید). افرادی که دارای پوست خشک هستند باید پاک کننده های غیر الکلی و بدون عطر استفاده کنند. افرادی هم که پوست چرب دارند باید از فوم های بدون روغن برای پاک کردن صورت شان استفاده کنند.

مرحله سوم: انتخاب تونر

تونر چیست؟ چرا باید از آن استفاده کنیم؟ استفاده از تونر یک راه بسیار خوب و مقرون به صرفه برای اضافه کردن ترکیباتی است که در دیگر محصولات مراقبت از پوست موجود نیست. اما وظیفه اصلی تونر پاک کردن عمیق پوست است. با تونر می توانید بقایای محصولات شوینده و پاک کننده را از روی پوست تان حذف کنید. با مصرف تونر پوست شما برای جذب مواد و کرم های دیگر به خوبی آماده می شود.

تونر ها هم انواع مختلفی دارند که ضروری است با توجه به نوع پوست و هدف تان از استفاده آن ها، انتخاب شان کنید. پس بعد از تمیز کردن پوست و قبل از هر اقدام دیگری از تونر استفاده کنید. برای تاثیر بهتر و وارد کردن آسیب های کمتر به پوست، توصیه می کنیم تونر را با دست های تمیز مستقیما به پوست خود بزنید و کمتر برای این کار از پد ها استفاده کنید.

مراقبت از پوست

مرحله چهارم: سرم های پوست

محصولاتی که این روز ها زیاد هم باب شده اند، سرم های پوست هستند که کارشان تقویت پوست می باشد. این سرم ها از آنجایی که از مولکول های بسیار ریز تر از کرم ها تشکیل شده اند بیشتر می توانند در عمق پوست نفوذ کنند. برای هر نوع پوست باید سرم مناسب همان پوست را انتخاب کنید. معمولا سرم ها می توانند مشکلات پوستی مانند لکه ها، چروک، آکنه و … را درمان کنند. اما این به این معنا نیست که اگر این مشکلات را ندارید، می توانید استفاده از سرم های پوست را نا دیده بگیرید. شما با انتخاب سرم مناسب به جوانی، شفافی، سلامت و درخشندگی پوست خود کمک زیادی خواهید کرد.

مرحله پنجم: آبرسان

یکی از راز های زیبایی مدل ها و بازیگران معروف، استفاده مداوم از آب رسان ها و مرطوب کننده ها است. فراموش نکنید که حتی اگر پوستی چرب دارید، به مرطوب کننده نیاز دارید و در ضمن یادتان باشد، ما با افزایش سن، انجام فعالیت های سنگین و ورزش و شست و شوی روزانه صورت، مقداری از رطوبت پوست را از دست می دهیم که باید آن را با استفاده از همین کرم های مرطوب کننده و آب رسان آن را جبران کنیم. پس بعد از استفاده از سرم، به فکر آب رسان یا مرطوب کننده مناسب پوست خود باشید.

تمام شد! این بود یک روتین حرفه ای مراقبت از پوست…

چند نکته اساسی در روتین مراقبت از پوست

در کنار این مواردی که تا اینجا عنوان کرده ایم، لازم است که چند نکته دیگر را در مراقبت از پوست خود جدی بگیرید. برای مثال باید استفاده از کرم های روز و شب را جدی بگیرید. کرم های روز همان هایی هستند که پوست شما را در زمان خروج از منزل در مقابل آلودگی ها و و رادیکال های آزاد محافظت می کنند. در کنار آن استفاده از کرم های شب به ترمیم پوست و درمان مشکلات پوست کمک زیادی می کنند.

کرم دیگری که باید توجه خاصی به استفاده آن داشته باشید، کرم ضدآفتاب است. استفاده از این کرم را نباید محدود به تابستان و زمان هایی که زیر نور شدید آفتاب هستید بکنید. اشعه های خورشید می توانند تاثیرات جبران ناپذیر بسیاری روی پوست ما داشته باشند که پیری زودرس و چروک ، یکی از اصلی ترین آن ها است. یادتان باشد حتی هوای سرد هم تاثیر پرتوهای فرابنفش را کم تر نمی کند و یا هوای ابری مانع عبور اشعه های UV نمی گردد. این اشعه ها حتی از شیشه هم عبور می کنند و اگر در ارتفاعات زندگی می کنید، باید بدانید شدت تاثیرگذاری این اشعه در این مکان بیشتر است.

کرم دور چشم، کلید سلامت و جوانی پوست اطراف چشم شما است. پوست اطراف چشم خیلی نازک تر و حساس تر است و به تبع به مراقبت بیشتری هم نیاز دارد. در دهه بیست سالگی می توانید از کرم های آب رسان دور چشم استفاده کنید و در دهه سی سالگی کرم های دور چشم ضد چروک و ضد پف را حتما در دستور کار مراقبت های روزانه پوستان قرار دهید.

برای نکته آخر هم بد نیست اشاره کنیم که استفاده از روغن ها برای پوست و ماساژ هم تاثیر شگفت انگیزی (البته در دراز مدت) روی زیبایی و شادابی پوست شما دارد. استفاده از روغن های مناسب صورت می تواند خیلی راحت پوست شما را هیدراته کند، پوست تان را روشن تر کند، لکه ها و جوش های صورت را از بین ببرد، التهاب و قرمزی را کاهش دهد و … همچنین شما با ماساژ صورت می توانید به جریان خون صورت کمک کنید و با این کار نشاط و جوانی را به پوست خود هدیه دهید. نکاتی که در بخش آخر عنوان کردیم را می توانید از روتین مراقبت از پوست خود حذف کنید، اما وجود آن ها می تواند پوست زیبا تری برای شما به ارمغان آورد.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل