چگونه از ترک پوست در رژیم غذایی جلوگیری کنیم؟

چگونه از ترک پوست در رژیم غذایی جلوگیری کنیم؟

چگونه از ترک پوست در رژیم غذایی جلوگیری کنیم؟ | در این مقاله سعی داریم موضوع مورد علاقه بسیاری از دوست داران سلامتی و زیبایی را تشریح نماییم… بسیاری از افراد و مخصوصا خانم ها از ترک های پوستی رنج می برند، باید گفت پوست بدن هر انسانی مهم ‌ترین دیوار حفاظتی به شمار می ‌آید که در زیبایی نیز بسیار تأثیر گذار است، به همین دلیل شناخت پوست و مشکلات آن کمک می ‌کند تا با مشکلات ناشی از آن به درستی برخورد نماییم چرا که زیبایی امر بسیار مهمی است و پوست زیبا هم نشانه ی سلامت جسمی است و هم به طبع سلامت جسمی، سلامت روحی را به همراه خواهد داشت. ما اینجاییم تا شما را با راه های پیشگیری از بروز آشنا نماییم چرا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و قطعا هزینه های کمتری را به همراه خواهد داشت. اگر دوست دار سلامتی و زیبایی هستید ادامه ی مقاله را از دست ندهید.

رژیم غذایی

ترک های پوستی رنج آور…

نام علمی این ترک های رنج آور، استرچ مارک می باشد. اغلب مردم حتی نوجوانان هم با استرچ مارک ‌ها درگیرند، این ترک‌ های سفید رنگ پوست در 70 درصد خانم های باردار دیده می ‌شود، این ترک ها گاه باعث افسردگی در زنان و مردان نیز می‌ شود. اما دلیل اصلی ایجاد آن، کشیدگی لایه ‌های پوست می باشد، که با جدا شدن لایه ‌هایی از پوست به دلیل چاقی، لاغری و بارداری و … به وجود می ‌آیند. گاه این ترک‌ ها به‌ صورت قرمز رنگ، صورتی مایل به قرمز و قهوه ‌ای یا سفید ظاهر می ‌شوند. اما افزایش وزن بیش ‌از حد باعث کشیدگی پوست می ‌شود و دلیل اصلی این مشکل می ‌باشد؛ همچنین از دست دادن کلاژن ‌ها، کمبود تغذیه، کودکانی که به ‌سرعت چاق می ‌شوند به این مشکل دچار خواهند شد. این ترک‌ ها معمولاً در مناطقی مانند: باسن، ران، بازو ها، سینه و شکم دیده می ‌شوند. حتی برخی از ورزشکاران هم دارای این ترک‌ ها هستند.

ترک های پوستی بر اثر چاقی و لاغری، زیبایی پوست را در هنگام پوشیدن لباس های مجلسی و کوتاه از بین می برند. هرگز از ایجاد ترک های پوستی ناراحت نباشید، زیرا روش های مختلفی برای پیشگیری و همچنین از بین بردن ترک های پوستی بر اثر چاقی و لاغری وجود دارد. استفاده از مواد گیاهی و خانگی این ترک ها کم رنگ تر می کنند. یک پیشنهاد عالی برای پیشگیری و کم رنگ کردن ترک های پوستی بر اثر چاقی و لاغری وجود دارد…

حال افراد زیر بیشتر مستعد این عارضه هستند:

  • افراد با استعداد چاقی.
  • افراد با رشد جسمی سریع به ویژه در بلوغ.
  • افراد با بیماری غدد درون ریز مانند: سندروم کوشینگ ( پر کاری غده فوق کلیوی ).
  • افرادی که به دلایلی از پماد یا کِـرِم های کورتون به مدت طولانی مصرف می کنند.
  • خانم های باردار.

بعد از بــلوغ و پایان حاملگی ممکن است از وضوح این خطوط کاسته شود ولی از بین نمی روند و تا آخر عمر باقی می مانند. برای پیشگـیری از این عـارضه می توان از آماده کردن پوست برای افزایش وسعت آن، با چرب کردن و مـاساژ دادن مکرر و رژیم غذایی مناسب دوری کرد. چند نکته مهم همچون، ماساژ پوست که موجب گردش خون منظم می ‌شود و یا مرطوب نگه ‌داشتن پوست؛ همچنین رژیم سالم و استفاده از رژیم ‌های لاغری و چاقی اصولی بهترین راه درمان برای جلوگیری از به وجود آمدن این ترک ‌ها هستند. در مورد مقابله با این مشکل اصلی ‌ترین و مؤثر ترین راه کم کردن از روند افزایش و یا کاهش وزن است به این معنی که افزایش و کاهش وزنی که در برنامه دارید را معقولانه و با شتاب مناسب پیاده کنید. این مسئله در مورد کاهش وزن نیز شدیداً صدق می‌کند به این معنی که وزن از دست ‌رفته در این مدت که ناشی از دفع آب بوده از سویی با چین خوردن پوست همراه بوده و از سوی دیگر پس از مدت کوتاهی با بازگشت وزن مواجه خواهید شد.

رژیم غذایی

دلایل اصلی ایجاد ترک های پوستی

دلیل اصلی بروز این پارگی‌ ها در پوست از هم‌ گسسته شدن و پاره شدن رشته ‌های کلاژن است به این معنی که این رشته که در پوست بدن وجود داشته و خاصیت ارتجاعی پوست را رقم می‌ زنند به دلیل افزایش یا کاهش ناگهانی و شدید حجمی که شما رقم ‌زده‌ اید توان و طاقت ارتجاع خود را از دست‌ داده و از هم جدا می‌ شوند و نتیجه نیز به ‌صورت پارگی ‌های گاهی شدید پوستی رخ می ‌نماید. زمانی که زنان باردار شده و با افزایش محسوس و فوری حجم شکم رو به رو می ‌شوند نیز پارگی پوستی درنتیجه از هم گسستن رشته ‌های کلاژن رخ می‌ دهد. صد البته در این میان به ژنتیک هم باید اشاره ‌ای کرد به این معنی که برخی از افراد به دلیل دارا بودن ژنتیک برتر از چنین پارگی ‌هایی در امان هستند و رشته ‌های کلاژن و پوست آن ‌ها مقاوم ‌تر از حد معمول عمل می‌کند.

پیشگیری بهتر از درمان است…

حال که با مشکل آشنا شدیم باید به دنبال پیشگیری بود، بهترین روش برای پیشگیری از ایجاد ترک های پوستی، کنترل وزن و استفاده از تغذیه ی مناسب می ‌باشد؛ یعنی اگر به‌ مرور زمان افزایش وزن پیدا کنید، دیگر این ترک ‌ها ایجاد نمی ‌شوند. با این حال بسیاری از افراد تمایل زیادی به چاق و یا لاغر شدن و در مجموع استفاده از رژیم های غذایی دارند، استفاده از رژیم لاغری شکم اصولی هیچ گاه برای شما مشکلات پوستی به وجود نخواهند آورد. ما این جاییم تا به شما کمک کنیم که با استفاده از رژیم غذایی اصولی و با خیال راحت چاق و یا لاغر شوید، بدون این که پوست شما در معرض کشیدگی سریع قرار گیرد.

کافی است وارد وب سایت رسمی من و رژیم شوید و با وارد کردن مشخصات خود از رژیم های غذایی متخصصین تغذیه ی ما استفاده نمایید و نسبت به تغییر وزن خود اقدام نمایید. نکته ی بسیار مهم در مورد سایت من و رژیم این است که این وب سایت به شما کمک می کند که وزن خود را ثابت نگه دارید و دائما وزن شما نوسان نداشته باشد و به این طریق همیشه در سلامت جسمی و روحی باشید… شما هم امتحان کنید و بدون هیچ گونه نگرانی با متخصصین تغذیه ما در ارتباط باشید و با اصولی ترین روش ممکن رژیم بگیرید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل