عدم آشنایی با روانشناسی لاغری با اندامتان چه کرده!

چاقی یکی از بزرگترین چالش های موجود در دنیاست. متاسفانه چاقی از جهات مختلفی بر فرد و زندگی اش تاثیر می گذارد. اینکه آدم چاقی باشید، نه تنها مربوط به سلامت جسم تان است بلکه سلامت روان تان را نیز تحت شعاع قرار می دهد. عدم اعتماد به نفس ناشی از چاقی یکی از این مسائل است. اضطراب، افسردگی و عدم اعتماد به نفس ناشی از چاقی باعث اختلالات بسیاری می شود.

فردی که شاخص توده بدنی 25 یا کمتر دارد انسان سالمی است. افرادی که به لحاظ ژنتیکی مستعد چاقی هستند ممکن است شاخص توده بدنی شان 28 یا بیشتر هم باشد. کسانی که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند، تجمع ذخایر چربی در بدنشان بیش از حد بوده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت و فشار خون در این افراد زیاد است. اما اگر سبک زندگی افراد چاق اصلاح شود، تغییراتی را در طرز تفکر و رفتار خود به وجود بیاورند و رژیم غذایی استانداردی را در پیش گیرند، می تواند کاهش وزن بسیاری را تجربه کنند. مسئله مهم در این میان روانشناسی رژیم لاغری است. اگر فکر درستی داشته باشید و بتوانید به خوبی تصمیم بگیرید که چطور برنامه غذایی خود را تنظیم کنید، می توانید تناسب اندام ایده آلی را بدست بیاورید.

 

 

ارتباط چاقی و عدم اعتماد به نفس

بر اساس تحقیقات و مطالعات، چاقی بر سلامت جسم و روح تاثیر دارد و از نظر عاطفی و روانی شخص را درگیر می کند. شیوع علائم افسردگی در زنان چاق نبست به افرادی که وزن معمولی دارند 20 درصد بیشتر است. اما فراموش نکنید که این مورد قابل حل است و ما در وب سایت من و رژیم بهترین درمان چاقی را به شما ارائه می دهیم.

  • نگرانی های اجتماعی

افرادی که اضافه وزن دارند معمولا در مورد اینکه دیگران چه فکری در مورد آن ها می کنند همیشه نگرانند. افراد چاق احساس حقارت و عدم اعتماد به نفس دارند. افراد چاق به عنوان کسانی هستند که عیب و ایراد دارند و در اجتماع با آن ها متفاوت رفتار می شود. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که ظاهر، شغل، ثروت و سایر مزایای اجتماعی و اقتصادی در برخورد افراد با یکدیگر تاثیر می گذارد. افراد چاق معمولا با تبعیض اجتماعی روبرو می شوند.

  • تصویر نامناسب از خود

بیشتر افراد چاق احساس زشت و یا غیر جذاب بودن می کنند. این موضوع بر اعتماد به نفس آن ها در تعامل یا معاشرت با سایرین تأثیر می گذارد. در نتیجه این افراد به سمت تنهایی تمایل پیدا می کنند و از نظر اجتماعی معمولا به افراد بی دست و پا تبدیل می شوند. تحقیقات نشان می دهد که هرچه افراد چاق تر باشند احتمال بیشتری دارد که درگیر تنهایی شوند.

  • احساس گناه و شرم به دلیل چاقی

افراد چاق از قرار گرفتن در جمع خودداری می کنند. بیشتر بزرگسالانی که اضافه وزن دارند، برای محدود کردن تعاملات اجتماعی، از انجام فعالیت های ورزشی و یا سایر کارهای تفریحی خودداری می کنند. البته به دلیل مشکلات سلامتی همچون عدم توانایی در انجام حرکات سریع، تعریق بیش از حد یا سایر موارد مربوط به چاقی احساس معذب بودن دارند.

 

آیا با کمک روانشناسی رژیم لاغری می توان اعتماد به نفس را تقویت کرد؟

ملاک های اجتماعی و فرهنگی بسیاری برای اندام متناسب در نظر گرفته می شوند که در میزان اعتماد به نفس افراد، نقش پر رنگی دارند. البته روش های موثری نیز وجود دارند که می توانید با بکار گیری آن ها اعتماد به نفس تان را تقویت کنید.

  • با دوست داشتن خود شروع کنید

به جای اینکه روی قسمت هایی از شخصیت یا بدن خود که دوست ندارید تمرکز کنید، توانایی ها و استعدادهایتان را در نظر بگیرید. وزنتان را از شخصیت خود جدا بدانید.

  • هدف تعیین کنید

یکی از روش های عالی افزایش اعتماد به نفس تعیین هدف است. اگر می خواهید وزن کم کنید هدفتان باید تغییر رفتار و عادات باشد نه کاهش وزن، زیرا چاقی ناشی از عادات و رفتارهای اشتباه است. اهداف کوچک و واقعی تعیین کنید و مرتب خودتان را ارزیابی کنید تا ببینید در کجای مسیر قرار دارید.

 

تصمیم برای کاهش وزن و تاثیرات روانشناسی رژیم لاغری

نگذارید برخی حرف ها به لحاظ روانی بر روی شما و تصمیمتان برای لاغری تاثیر بگذارند. یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در طول دوره پیروی از یک رژیم غذایی دارید، شنیدن حرف های اطرافیان تان است. حرف هایی که اگر زده نشوند، روند درمان چاقی را سریع تر کنند. بارها با شنیدن صحبت های دوستان و خانواده انگیزه تان را برای کاهش وزن از دست داده اید؟ اگر با دیدگاه روانشناسی لاغری پیش بروید و به اصلاح عادات نادرست غذایی تان بپردازید، مطمئنا نتایج بهتری می گیرید.

محال است تصمیم به لاغر شدن بگیرید و از سوی دوست، آشنا و خانواده، حرف ها یا به اصطلاح توصیه هایی را نشنوید. اگرعزمتان را برای سوزاندن چربی های اضافه و کاهش وزن خود جزم کرده اید، و می خواهید به جای استفاده از داروهای لاغری و روش های ناسالم، رژیم غذایی سالم و مناسب با شرایط خودتان را دنبال کنید، اجازه ندهید حرف ها و توصیه های غیر علمی سایرین بر روی شما تاثیر بگذارد. برخی از این صحبت های فریب دهنده که شما را از مسیرتان برای رسیدن به تناسب اندام دور می کنند، عبارتند از:

  • بیا از این شیرینی بخور، آن را مخصوص تو پخته ام
  • چند کیلو کم تر یا بیشتر چه فرقی برایت دارد؟
  • آیا تا به حال فلان رژیم کم کالری را که خیلی زود جواب می دهد را امتحان کرده ای؟
  • نکند دچار بی اشتهایی شوی؟
  • تو وقتی چاق باشی بهتر هستی
  • قبلا هم این کار را کردی و موفق نشدی، این بار هم نمی توانی موفق شوی
  • یک قاشق به جایی بر نمی خورد
  • جمعه، موقع جشن یا مسافرت فرق دارد، رژیم را بگذار برای بعد
  • اگر رژیم بگیری دیگر مثل قبل نیستی و عصبی می شوی
  • حالا این یکبار را بخاطر من از این شیرینی ها بخور

 

 

راه اصولی کم کردن وزن با فکری منطقی و روشی درست

امروزه سایت های معتبری مثل من و رژیم در دسترس است که فقط با یک جستجو در اینترنت به آسانی به آن دسترسی پیدا می کنید و می توانید خیلی ساده و راحت از خدمات رژیم های مختلف آن برای درمان چاقی خود و همچنین دانش مشاوران متخصص بهره مند شوید. در این وب سایت ضمن محاسبه آنلاین شاخص توده بدنی خود می توانید رژیم منحصر به فرد تان را دریافت کنید و همچنان از خوردن غذا های خوشمزه نیز لذت ببرید. زیرا من و رژیم شما را وادار به نخوردن و گرسنگی کشیدن نمی کند. پس حتما آن را امتحان کنید!

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل