جراحی اسلیو چیست و چه تاثیری در درمان چاقی دارد؟

یکی از محصولات زندگی ماشینی و مدرن که منجر به تغییر سبک زندگی و تغذیه مردم شده، پیدایش معضلی به نام چاقی است. چاقی به خودی خود می‌تواند یک مشکل مهم و جدی به شمار آید، ولی این تمام ماجرا نیست. در واقع، چاقی مادر بسیاری از بیماری‌هاست.
همین دلایل کافی است تا افراد چاق به دنبال راهی برای نجات خود از این ورطه خطرناک باشند. راه‌های زیادی برای کاهش وزن و لاغر شدن پیشنهاد شده که البته بسته به ویژگی‌های فیزیکی بدن افراد، بسیاری از آنها هم اثر بخش بوده‌اند. از انواع رژیم‌های غذایی گرفته تا تغییر در سبک زندگی و ترکیب و زمان غذا خوردن همه و همه از جمله این روش‌ها هستند.

اما این روش‌ها ممکن است همیشه جواب ندهند یا اینکه آن قدر کار از کار گذشته باشد که برای درمان چاقی فرد کافی نباشند. یکی از جدیدترین روش‌ها برای کاهش وزن بدن، نوعی عمل جراحی به نام اسلیو معده است. شاید بپرسید عمل اسلیو چیست؟ البته باید بگوئیم که برخی از مردم اشتباهاً سؤال خود را مطرح کرده و می‌پرسند جراحی اسلیف چیست! در ادامه با ما باشید تا بیشتر در مورد این موضوع صحبت کرده و بررسی کنیم که آیا این روش درمانی می‌تواند روش مناسبی برای درمان چاقی افراد باشد؟

 

 

آیا عمل اسلیو معده نوعی جراحی زیبایی است؟

درست است که چاقی تأثیر زیادی در زیبایی افراد دارد و عمل اسلیو معده منجر به کاهش وزن چشمگیر در افراد و در نتیجه تناسب اندام آن‌ها می‌شود، ولی نمی‌توان آن را صرفاً نوعی جراحی زیبایی به شمار آورد.
در واقع جراحی اسلیو معده یک روش درمانی است. به طوری که در طول عمل، حجم معده کاهش پیدا می‌کند. طبیعی است که با حذف بخشی از فضای معده، میزان جذب مواد غذایی توسط بدن هم کاهش پیدا می‌کند. به زبان ساده، جذب غذای کمتر یعنی کاهش وزن و نهایتاً لاغری!

در عمل اسلیو معده که در بیشتر موارد با لاپاراسکوپی انجام می‌شود، حدود 75 درصد از حجم معده برداشته شده و آنچه از این عضو گوارشی باقی می‌ماند، تنها بخشی لوله‌ای شکل است که گنجایش کمی برای جای دادن مواد غذایی دارد.
البته گفته می‌شود این نوع روش درمان، برای افرادی مناسب است که به چاقی حاد و یا چاقی گلابی شکل مبتلا هستند و با توجه به خطرات و عوارضی که هر عمل جراحی به دنبال دارد استفاده از آن برای همه افراد چاق توصیه نمی‌شود. مخصوصاً اینکه ممکن است انجام عمل اسلیو معده ساعت‌ها طول بکشد.

 

زیبایی و تناسب اندام حق شماست، حق و رژیم را با هم بگیرید!

 

نکته‌ای که قبل از هرچیزی باید مورد توجه قرار دهیم این است که حتی جراحان متخصص هم بر این باور هستند که انجام اعمال جراحی در مرحله آخر درمان قرار دارد. بیشتر پزشکانی که سالها در درمان بیماران خود تجربه دارند بر این باورند که اولین و مهمترین مرحله درمان برای رفع هر مشکلی اصلاح سبک زندگی و تغذیه است و درمان‌های دارویی، جراحی و غیره در مراحل بعدی قرار می‌گیرند.
بنابراین اگر با مشکل چاقی یا لاغری مواجه هستید، بهتر است ابتدا سعی کنید با انتخاب یک رژیم غذایی مناسب، شانس خود را امتحان کنید. در بیشتر موارد افراد در همین مرحله به نتیجه دلخواه خود می‌رسند. ولی این هم مشروط به انتخاب رژیم مناسبی است که مطمئن و سالم باشد.

یکی از معتبرترین منابعی که می‌توان از سلامت و ایمنی رژیم‌های غذایی ارائه شده در آن اطمینان داشت، سایت من و رژیم است. کارشناسان و مشاوران تغذیه این سایت، پس از سالها کسب تجربه و تخصص در زمینه سبک تغذیه سالم، اقدام به معرفی رژیم‌های غذایی چاقی و لاغری نموده‌اند. یکی دیگر از مزایای این سایت دریافت مشاوره رایگان می‌باشد. رژیم‌های سایت من رژیم برای هر فردی منحصر به فرد است. زیرا BMI یا همان شاخص توده بدنی مبنای اصلی آن می‌باشد.

آنچه باید در مورد هزینه عمل اسلیو معده بدانید

در مواردی که تشخیص داده می‌شود برای درمان چاقی باید عمل اسلیو معده را به کار گرفت، یکی از مهمترین فاکتورهای مهم برای بیمار، هزینه اسلیو معده است. بدیهی است که انجام هر جراحی مستلزم پرداخت هزینه در مراحل مختلف است. هزینه عمل اسلیو معده را می‌توان در سه بخش در نظر گرفت: هزینه‌هایی که بابت آزمایشات و معاینات پیش از جراحی پرداخت می‌شود، هزینه‌های بیهوشی، انجام جراحی، ابزارهای مورد نیاز و بستری شدن در بیمارستان و در نهایت هزینه مراقبت‌های پس از عمل و دوران نقاهت.

البته وقتی در مورد هزینه اسلیو معده صحبت می‌کنیم، باید بدانیم که این هزینه به بسیاری از عوامل بستگی دارد؛ از جمله نوع پوشش درمانی، بیمارستانی که جراحی درآن انجام می‌شود و یا دستمزد جراح و بسیاری موارد دیگر. علاوه‌براین، هزینه داروها، ویتامین‌ها و مکمل‌هایی که باید بعد از جراحی مصرف شوند را نیز باید به هزینه عمل اسلیو معده اضافه کرد.

 

 

ماهیت عمل اسلیو چیست و چه تغییراتی در بدن ایجاد می‌کند؟

با تمام توضیحاتی که ارائه شد، ممکن است هنوز این سؤال برای بسیاری از افراد مطرح باشد که واقعاً عمل اسلیو معده چیست؟ و تا چه اندازه می‌توان به ایجاد تغییر سایز پس از آن امیدوار بود؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوئیم آن طور که فیلم عمل اسلیو معده نشان می‌دهد، در واقع بخش اعظم معده در طول این جراحی از دستگاه گوارشی حذف خواهد شد. اگر بپرسید که نتیجه جراحی اسلیو معده چیست، پاسخ این است که انجام این عمل به شدت منجر به کاهش احساس گرسنگی و البته ایجاد حس بی اشتهایی در بیماران خواهد شد.

البته اگر بخواهید بدانید که پیش شرط‌های لازم برای جراحی اسلیو چیست و یا روش انجام اسلیو معده چیست، به شما پیشنهاد می‌کنیم با یک پزشک متخصص مشاوره کرده و یا از فیلم‌های موجود که روش عمل را دقیقاً نشان می‌دهند استفاده کنید. البته باز هم در اینجا خاطر نشان می‌کنیم که اسلیو معده هم ممکن است مثل هر روش دیگری معایبی داشته باشد. در ادامه برای شما خواهیم گفت که معایب عمل اسلیو معده چیست و چه مراقبت‌هایی بعد از عمل باید انجام شود.

 

عوارض عمل اسلیو معده کدامند و چطور می‌توان از شدت آنها کم کرد؟

در پاسخ به این سؤال که عوارض عمل اسلیو معده چیست باید گفت که معمولاً انجام جراحی اسلیو معده عوارض کمی به دنبال دارد. یکی از نگران‌کننده‌ترین عوارض اسلیو معده نشت از محل بخیه است که می‌تواند در طول یا بعد از عمل جراحی رخ دهد. معمولاً این اختلال در طول عمل جراحی شناسایی و قبل از به پایان رسیدن عمل اصلاح می‌گردد. ولی این اشکالی است که در طول ماه اول بعد از عمل جراحی رخ می‌دهد و ممکن است به علت خوردن غذاهای نامناسب باعث آسیب بافت معده و عدم ترمیم مناسب آن شود.

در برخی موارد نشت منجر به عفونت معده و ورود مایعات و محتویات آن به فضای درون شکم خواهد شد. علائم آن به صورت افزایش ضربان قلب، تب، درد قفسه سینه و درد شکم بروز می‌کند. در ضمن، احتمال مرگ به واسطه عمل اسلیو معده بسیار کم است و برای درمان سایر عوارض گفته شده، مصرف داروهای تجویزی در چند ماه ابتدایی پس از عمل می‌تواند اثربخش باشد.

 

 

آیا احتمال بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو وجود دارد؟

بیشتر کسانی که تن به عمل اسلیو معده می‌دهند، به امید کاهش وزن و لاغری در بلندمدت راضی به انجام آن می‌شوند. باید توجه داشته باشیم که پس از انجام جراحی اسلیو، در صورتی که مراقبت‌های لازم انجام نگرفته و یا به توصیه‌های پزشک عمل نشود احتمال بازگشت به وزن قبلی نیز وجود دارد.

 

برای لاغر شدن عمل بای پس معده بهتر است یا اسلیو؟

اگر بخواهیم عمل بای پس معده را با اسلیو مقایسه کنیم، تنها می‌توان گفت که هر دو آنها از جمله روش‌های جراحی برای درمان چاقی هستند و شاید مقایسه آنها با یکدیگر چندان کار درستی نباشد. زیرا هر کدام در جای خود کارآیی مناسبی دارند و می‌توانند مؤثر باشند.
تنها کسی که می‌تواند لزوم هریک از این دو روش را برای بیمار تشخیص دهد پزشک متخصص است.
البته پیش‌تر گفتیم که جراحی در پله آخر روش‌های درمانی قرار دارد و قبل از هر گونه تصمیمی برای انجام چنین جراحی‌های پرخطری بهتر است رژیم‌های غذایی سالم را برای کاهش و یا افزایش وزن امتحان کنیم.
استفاده از رژیم‌های چاقی یا لاغری راهی بی خطر و مطمئن برای کاهش و یا افزایش وزن است که در مقایسه با سایر روش‌ها عوارض بسیار کمتری نیز دارد. سایت من و رژیم در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه اقدام به ارائه انواع رژیم‌ لاغری و چاقی برای تمامی سنین نموده است. برای آشنایی بیشتر با این رژیم‌ها و نیز مشاوره رایگان با کارشناسان مشاوران تغذیه این سایت، کافی است همین حالا از طریق لینکی که در اختیار شما قرار داده شده، ثبت نام کرده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل