آیا همه باید تناسب اندام داشته باشند؟

آیا همه باید تناسب اندام داشته باشند؟

آیا همه باید تناسب اندام داشته باشند؟ | تناسب اندام و خوش اندام بودن این روزها به هدف بزرگی برای بسیاری از زنان و مردان جوان تبدیل شده است. اما آیا همه باید خوش هیکل و خوش اندام باشند؟ متخصصین من و رژیم در مقاله امروز می خواهند به این سوال شما پاسخ دهند، پس تا انتها همراه ما باشید. خوش اندامی و تناسب اندام از لحاظ روحی و روانی تاثیر زیادی بر زندگی افراد دارد اما در این میان هستند افرادی که با وجود اضافه وزن باز هم از زندگی خود لذت می برند و از شرایط جسمانی شان راضی هستن. در یک کلام اگر بخواهیم بگوییم، تنها زمانی که به سلامت شما آسیبی نرسد می توانید چاق یا لاغر باشید، اما از مزایای تناسب اندام ها نباید غافل شوید.

در هر حال افرادی که یا از اضافه وزن رنج می برند و یا دچار کمبود وزن زیادی هستند نمی توانند آنطور که دوست دارند لباس بپوشند یا به فعالیت‌های فیزیکی دلخواه شان بپردازند. متاسفانه در جوامع امروزی شاهد تبلیغات بسیار نادرست و غلط هستیم که تنها کارشان فریب اذهان عمومی است و باعث خالی شدن جیب شما می شود، که در نهایت به هیچ وجه تناسب اندام در کنار سلامت جسمانی را برای شما به همراه ندارد. در این تبلیغات آنقدر اضافه وزن و یا لاغری مفرط را در چشم همگان بد جلوه داده اند که افراد با کاهش اعتماد به نفس شان رو به مصرف داروهای شیمیایی می آورند. توصیه ما به شما این است که هرگز برای دستیابی به اندام دلخواه تان به سمت داروها نروید مگر در شرایطی که پزشک شما دارویی را برایتان تجویز کرده باشد.

تناسب اندام شرایطی است که در آن بدن شما در بهترین حالت خود می باشد و نه از اضافه وزن و نه لاغری مفرط در آن خبری نیست، ضمن اینکه روح و ذهن شما نیز در آرامش است. اما ارتباط تناسب اندام با روح چیست؟ یکی از ارکان مهم برای رسیدن به تناسب اندام برخورداری از سلامت روح و ذهن می باشد. زمانی که شما از وضعیت روحی خوبی برخودار باشید، رو به پرخوری  نمی آورید و یا دچار بی اشتهایی های عصبی نمی شوید. در این شرایط می توانی از یک رژیم سالم و مغذی پیروی کنید و خود را برای رسیدن به وزن ایده آل آماده کنید.

افراد برای اینکه به تناسب اندام برسند، راه های مختلفی را امتحان می کنند و با این کار به دنبال افزایش اعتماد به نفس خود هستند. همانطور که در ابتدای مقاله عنوان کردیم بسیاری از افراد سودجو با ارائه روش های غیر اصولی و غیر علمی تنها می خواهند با فریب دادن افرادی که به دنبال تناسب اندام می باشند، محصولات چاقی یا لاغری خود را بفروشند. اما آنچه از نظر پزشکان اهمیت زیادی دارد، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مغذی می باشد. پس اگر رویای تناسب اندام را در سر می پرورانید، بهتر است فکر مصرف دارو های لاغری و چاقی را از سر خود بیرون کنید، با این کار تنها عوارض زیادی را به جان خواهید خرید. سعی کنید با تمرین های ذهنی در ابتدا فکر و ذهن خود را برای این کار آماده کنید و زمانی که به آرامش ذهنی رسیدی پیروی از یک رژیم اصولی را آغاز کنید.

از جمله ساده ترین کار هایی که می توانید برای تناسب اندام انجام دهید، اضافه کردن میوه ها و سبزیجات به رژیم غذایی تان می باشد. خیلی ها از میوه ها و سبزیجات فقط در میان وعده ها استفاده می کنند و یا آن ها را به عنوان مخلفات کنار غذای اصلی میل می کنند. اما اگر از ارزش های غذایی میوه ها و سبزیجات اطلاع داشتید، یک وعده غذایی کامل را به آن اختصاص می دادید.

سالم بمانید!

سالم بودن مهمترین بخش در طول دوران زندگی هر فرد می باشد که می تواند روی فعالیت های فیزیکی و حتی فکری و احساسی ما تاثیر زیادی بگذارد. زمانی که بدن ما در طول گذر زمان تغییر می کند باید بتوانیم با موضوعات مختلفی کنار آییم. برای مثال وقتی در حال رشد هستیم، با دوران بلوغ و مشکلات آن و یا زمانی که در حال پیر شدن هستیم باید با ناتوانی های خاصی کنار آییم. اما اگر بتوانید طول دوران زندگی خود را همیشه در سلامت به سر ببرید و از لحاظ جسمی سالم باشید، می توانید چالش های دوران پیری را خیلی ساده تر پشت سر بگذارید. پس سالم بودن و سالم ماندن رکن اصلی زندگی ما به حساب می آید و باید تلاش کنیم همیشه خود را در بهترین وضعیت جسمانی نگه داریم.اما چرا تناسب اندام از اهمیت برخوردار است؟

تناسب اندام برای همه

دلیل اهمیت داشتن تناسب اندام

وقتی از لحاظ جسمانی سالم باشید می توانید احساسات و افکار خود را هم در بهترین حالت ممکن و در سلامت کامل نگه دارید. اگر خوراکی های مناسب بخورید و رژیم های غذایی اصولی را دنبال کنید و همیشه تناسب اندام داشته باشید، خیلی راحت تر و قوی تر می توانید موقعیت های استرس زای زندگی تان را مدیریت کنید و اجازه ندهید مشکلات بر روح و روان شما تاثیر منفی گذارد. تغذیه خوب داشتن و ورزش کردن دو عامل بسیار مهم برای رسیدن به این هدف می باشند و این موضوع را باید از همان دوران کودکی و خصوصا نوجوانی آغاز کنید تا در شما تبدیل به یک عادت خوب شود که به کمک آن ادامه زندگی تان را نیز به سلامت طی کنید.

بخشی از سلامت بدن و تناسب اندام را می توانید از طریق داشتن خواب کافی به دست آورید. پس خواب هم نقش مهمی در تناسب اندام ایفا می کند. سعی کنید شب ها زود بخوابید تا روز بعد با خستگی از خواب بیدار نشوید. رعایت همین نکته به ظاهر ساده و کوچک، می تواند تاثیر زیادی روی سلامت روحی و جسمانی شما داشته باشد. شاید برای شروع کمی سخت باشد، اما با کمی تمرین می توانید به آن دست پیدا کنید. فراموش نکنید که هشت ساعت خواب کامل تقریبا برای همه افراد ضروری است.

پس می بینید که برای داشتن تناسب اندام باید خواب کافی و تغذیه سالم داشته باشید. در نتیجه داشتن اندام زیبا و خوش هیکل بودن یک هدف زیبایی نیست، بلکه دنیایی حرف از سلامتی پشت آن نهفته است. زمانی که شما تناسب اندام داشته باشید، از وضعیت روحی و جسمانی بهتری برخوردار می شوید. برای مثال با تناسب اندام می توانید در فعالیت های فیزیکی چابک تر باشید، تمرکز تان روی موضوعات و مسائل کاری و شخصی بیشتر می شود، کمتر دچار بیماری می شوید و بسیاری از موضوعات دیگر. اما چطور می توانیم به تناسب اندام برسیم و یا تعریف واقعی از تناسب اندام چیست؟

منظور از تناسب اندام چیست؟

تناسب اندام به تنهایی داشتن وزن ایده آل نیست. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، تناسب اندام شش بخش مهم دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. اول استقامت است که یکی از ارکان تناسب اندام به حساب می آید و بر اساس تمرین های ایروبیک و هوازی میزان استقامت فرد در آن سنجیده می شود. اگر از استقامت خوبی برخودار باشید، اولین بخش تناسب اندام را دارید. بعد از استقامت، استحکام اهمیت دارد که شامل قدرت هوازی فرد می شود. بعد از آن سرعت، نرمش، مهارت و روانشناسی فاکتور های مهمی در تناسب اندام می باشند. پس برای اینکه بدانید واقعا تناسب اندام دارید یا نه، باید این فاکتور ها را هم در نظر گیرید. اما ما در ادامه این مقاله مبنای تناسب اندام را روی داشتن وزن ایده آل و سلامت جسمانی قرار می دهیم و راه کار هایی را برای دست یابی به آن برای شما عنوان می کنیم.

روش های دست یابی به تناسب اندام

برای اینکه به تناسب اندام برسید لازم است که یک سری عادت ها را در خود ایجاد کنید و از یک سری اصول پیروی کنید. در وهله اول باید در انتخاب خوراکی ها و نوشیدنی های تان دقت زیادی کنید. پیروی از یک رژیم غذایی کاملا سالم شاید کمی سخت به نظر آید، خصوصا زمانی که شما عاشق خوردن خوراکی های نا سالمی مانند فست فود ها یا نوشابه ها باشید. اما چاره چیست؟ بهترین کار این است که میان این خوراکی ها توازن و تعادل برقرار کنید و سعی کنید از تمامی گروه های غذایی در رژیم تان استفاده کنید.

تناسب اندام برای همه

یک رژیم غذایی متعادل شامل نوشیدنی ها هم می شود. بدن ما برای ادامه فعالیت هایش به آب نیاز دارد و ما مسئول آب رسانی به آن هستیم تا همیشه در بهترین شرایط کار کند. اما مراقب آنچه که می نوشید هم باشید. مصرف نوشیدنی هایی که حاوی کافئین و شکر هستند می توانند منجر به تغییرات خلق و خو شوند و یا روی سطح انرژی در بدن شما اثر سوء بگذارند. همچنین با مصرف این نوع نوشیدنی ها ممکن است شما دچار اضافه وزن شوید و از تناسب اندام دور شوید. همچنین نوشیدنی های حاوی کافئین باعث بی خوابی یا اختلالات خواب در شما می شوند. بهترین نوشیدنی برای داشتن بدنی سالم و رسیدن به تناسب اندام آب است و بعد از آن می توانید از آب میوه های طبیعی هم استفاده کنید.

اگر می خواهید به تناسب اندام برسید باید در رژیم های غذایی تان مواد زیر وجود داشته باشد:

  • کربوهیدرات ها: مانند سیب زمینی، پاستا، ماکارونی، برنج و نان.
  • پروتئین های به دست آمده از منابع غیر لبنی: مانند گوشت، ماهی، انواع لوبیا، سویا و توفو یا پنیر سویا.
  • لبنیات: مانند شیر و پنیر.
  • میوه ها و سبزیجات: حداقل روزی یک بار در یکی از وعده های غذایی تان باید میوه و سبزی را استفاده کنید.

ورزش و تناسب اندام

یک راه دیگر برای رسیدن به تناسب اندام ورزش است ورزش بهترین راه برای ریلکس کردن و سلامت بدن به شمار می رود. متخصصان توصیه می کنند در صورت امکان روزی نیم ساعت را به ورزش کردن اختصاص دهید. روش های زیادی برای ورزش کردن وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز و شرایط خود بهترین را انتخاب کنید. برای مثال ورزش در خانه موقعیتی است که افراد پر مشغله می توانند از آن استفاده کنند و یا شرکت در کلاس های ورزشی گروهی که متشکل از همکاران می باشد هم راه خوبی برای ورزش بعد از ساعت کاری است. به هر طریقی سعی کنید یک زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید.

اما از ساده ترین روش های ورزش پیاده روی، شنا، رقص و یوگا است که به راحتی می توانید وقتی را برای آن در طول روز تعیین کنید. فراموش نکنید که برای رسیدن به تناسب اندام باید یک سری از عادت ها را نیز ترک کنید. مانند مصرف الکل و دخانیات. این مواد می توانند تاثیر بسیار مخربی روی سیستم ایمنی شما و حافظه به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه این موارد باعث اختلالات روحی و روانی در شما نیز می شود.

تناسب اندام برای همه

رسیدن به تناسب اندام با من و رژیم

اگر می خواهید در مدت سی روز به وزن ایده آل تان برسید و خود را خوردن خوراکی های خوشمزه هم محروم نکنید، می توانید به وب سایت من و رژیم اعتماد کنید. این وب سایت که رژیم های هوشمند به کاربرانش می دهد، علاوه بر اینکه می تواند شما را در رسیدن به وزن ایده آل تان همراهی کند، پیشنهاد های خوشمزه ای هم به شما می دهد. پس افرادی که تا کنون برای دست یابی به اندام زیبا خود را از خوردن محروم می کردند و یا رژیم لاغری را تنها در حذف وعده های غذایی و خوردن سبزیجات می دیدند، رژیم های این وب سایت فرصت مغتنمی برای شان به حساب می آید.

در من و رژیم چه برای چاق شدن و چه لاغر شدن، به شما سخت نمی گذرد. افرادی که می خواهند وزن زیاد کنند مجبور به پرخوری نیستند و افرادی که می خواهند وزن کم کنند هم گرسنگی نمی کشند. آنچه برای ما مهم است پیروی از یک رژیم متعادل می باشد که تمام گروه های غذایی را شامل شود و ضمن کنترل اشتهای شما، مواد مغذی مورد نیاز را به بدنتان برساند. بعد از ثبت نام در این وب سایت می توانید دور اول رژیم خود را دریافت کنید. رژیم های وب سایت ما در سه مرحله اجرا می شوند و مرحله آخر آن ها رژیم تثبیت وزن می باشد.

بعد از اینکه افراد به وزن ایده آل شان می رسند، ضروری است که بتوانند در همان وزن بمانند. به همین دلیل رژیم های هوشمند تثبیت وزن برای شما طراحی شده است که با پیروی از آن می توانید تا مدت ها وزن خود را ثابت نگه دارید. بعد از اجرای سه مرحله رژیم عادت های غذایی که برای شما طراحی شده اند، دیگر به صورت خودکار در ذهن شما ثبت می شود و ذهن تان همیشه برای خوردن و آشامیدن مواد غذایی مناسب آگاه است. از طرفی در این وب سایت شما امکان استفاده از پیشنهاد های خوشمزه ناهار، شام و صبحانه را دارید. پس دیگر نیازی نیست به فکر این باشید که امروز چه بخورید؟ با فعال کردن این خدمات می توانید پیشنهادات غذایی را به صورت پیامک روی تلفن همراه خود همواره مشاهده کنید. پس برای رسیدن به اندامی زیبا و سلامت جسمانی با من و رژیم همراه باشید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل