تاثیرات لاغری سریع بر سلامت

تاثیرات لاغری سریع بر سلامت

تاثیرات لاغری سریع بر سلامت | مسلما همه شما به دنبال داشتن یک زندگی سالم هستید و برای رسیدن به آن تمام تلاش خود را می کنید. داشتن بدنی سالم و عاری از هرگونه بیماری هدف همه افراد است اما گاها برای رسیدن به این هدف دست به کارهای عجیب و غریب می زنند.
واقعا کدام یک از شما از تناسب اندام بدتان می آید؟!؟ قطعا هیچکس. هیچ یک از شما دوست ندارید به وزن ایده آل تان حتی گرمی اضافه شود. این که هریک از شما از چاقی مفرط و بیش از اندازه فراری باشید، کاملا طبیعی است. تمام این موارد موجب می شوند که شما برای رسیدن به اندام زیبا و متناسب، به رژیم های غیراصولی روی بیاورید. و یا حتی بسیار بدتر از اجرای این رژیم ها، سرخود تصمیم می گیرید که غذای تان را کم کنید یا برخی از مواد غذایی را از برنامه غذایی خود حذف کنید. یکی بزرگترین و بدترین اشتباهاتی که می توانید انجام دهید؛ حذف مواد غذایی بدون بررسی و تحقیق.

آرزوی داشتن اندام متناسب و به دنبال آن اجرای رژیم های نامناسب و حذف موادی که بدن به آن ها احتیاج دارد، عواقب بسیار خطرناکی دارد. تا به حال برای تان پیش آمده که بدون مراجعه به متخصص تغذیه و دریافت برنامه غذایی، دست به پیروی از رژیم های نامعتبر و غیراصولی بزنید؟ به احتمال خیلی زیاد پس از اجرای این رژیم ها نه تنها هیچ تغییری در وزن یا اندام تان ایجاد نشده بلکه دردها و ناراحتی های جسمی را احساس کردید. این موارد دقیقا همان عوقب خطرناکی هستند که اشاره کردیم.

تاثیرات لاغری سریع بر سلامت

در این روزها افراد زیادی خصوصا جوان ها تمام فکر و ذکرشان لاغر و خوش اندام شدن است. اما نکته ی مهمی که باید در این بین به آن توجه کنید؛ بازار سیاهی است که در این راستا ایجاد شده و بسیاری از مراکز غیر قانونی با رژیم های غذایی غیر اصولی، سلامت افراد را به بازیچه می گیرند. ممکن است شما هم این تجربه بد را داشته باشید که در دام این کلاهبرداران افتاده و یا حتی خودسرانه اقدام به کم کردن یا حذف بعضی از مواد مصرفی در هر وعده غذایی تان کردید. اما هیچ تغییری مشاهده نکردید. مسلما این سوال همیشه در ذهن تان وجود دارد که “با تمام تلاشی که می کنم، چرا لاغر نمی شوم؟” پاسخ سوال تان بسیار ساده است؛ رژیم معتبر و اصولی.

نخوردن و سریع لاغر شدن؛ ممنوع!!!

این جمله را هرگز فراموش نکنید که “نخوردن چاره ی کار نیست!” شاید شما هم از اندام خود ناراضی هستید و چاقی بیش از حد شما را آزار می دهد. احتمالا بارها برای تان اتفاق افتاده، دست روی هر لباسی که می گذارید، سایزتان را ندارند. این موارد تنها تعدادی از دلایلی هستند که شما را مجبور می کند تا به لاغری فکر کنید. ممکن است حتی به قدری ناراضی باشید که بدون هیچ تعللی تصمیم می گیرید که فقط سایز و وزن تان را خیلی سریع کاهش دهید، حتی در این راه هم بسیار مصمم هستید. اما احتمالا اولین چیزی که برای اجرای یک رژیم غذایی لاغری به ذهن تان می رسد، نخوردن غذا و تحمل گرسنگی است، درصورتی که اصلا این طور نیست.

متاسفانه افرادی که به لاغری سریع فکر می کنند و کاملا خودسرانه تصمیم به کاهش وزن می گیرند، سعی می کنند که خود را گرسنه نگه دارند، حتی بسیاری از مواد غذایی را بدون هیچ آگاهی و فقط براساس شنیده ها از برنامه غذایی شان حذف می کنند. و یا برخی هم تصمیم می گیرند که از رژیم های غذایی موجود در سایت های نامعتبر که دقیقا برهمین اساس طراحی شده، پیروی کنند. شاید شما هم یکی از آن ها باشید و با انجام این کارها وزن تان کاهش پیدا کرده باشد، اما به چه قیمتی؟؟؟ این نوع رژیم های غیراصولی یک خطر بزرگ برای سلامتی شما محسوب می شوند، حتی ممکن است اجرای یک برنامه غذایی بدون مشورت با پزشک یا دکتر متخصص نتیجه عکس داشته باشد یا اصلا کمکی به کاهش وزن تان نکند. این جاست که با خود می گویید: “پس چرا با تمام تلاشی که کردم وزنم تغییری نکرد؟ پس آن همه تحمل گرسنگی چه نتیجه ای داشت؟”

تاثیرات لاغری سریع بر سلامت

پاسخ به این سوالات فقط در دو کلمه خلاصه می شود؛ رژیم غیراصولی. اگر اضافه وزن موجب شده که دیگر نتوانید به راحتی از پله ها بالا رفته یا راه بروید؛ چاره اش تحمل گرسنگی و پیروی از یک رژیم خودسرانه نیست! شما باید برای حفظ سلامتی تان و پیشگری از هر آسیب جدی جسمی، یک برنامه غذایی مناسب و اصولی را اجرا کنید. برای این کار هم نیازی نیست از این مطب به آن مطب بروید، ما یک راه کم هزینه تر و بی دردسر برای تان داریم. اما اجازه دهید پیش از هرچیز شما را با مهم ترین اسیب های جسمی و روحی ناشی از اجرای رژیم ای لاغری سریع و غیراصولی آشنا کنیم.

  • یبوست یا اسهال

اگر در حالت عادی فردی هستید که در طول روز آب و مایعات زیادی مصرف نمی کنید باید بگوییم که با لاغری سریع و کاهش وزن ناگهانی میزان آب بدن تان را بسیار بیشتر از گذشته کاهش می دهید و این کم آبی سبب می شود که میزان ابتلا به یبوست بالا رود. ابدا برای سریع تر لاغر شدن مصرف آب را کاهش ندهید! بلکه بالعکس مصرف میزان کافی مایعات برای بدن بسیار مهم است. اما درنظر داشته باشید که مایعات دارای شکر بسیار زیاد اصلا توصیه نمی شود.

  • سردرد

یکی از بارزرین عوارض لاغری سریع و غیراصولی، بروزسردرد است. تنها دلیل آن هم نرسیدن کربوهیدرات به میزان لازم به بدن و خروج گلیکوژن از بدن است. اجازه دهید به بان ساده علت بروز این سردردها را توضیح دهیم. در نظر داشته باشید که بدن تنها می تواند از گلوکز به عنوان سوخت استفاده کند. درصورتی که این ذخیره ها نابود و تمام شوند، بدن ذخیره های چربی رو گرفته و آن ها را به چیزی شبیه به گلوکز تبدیل می کند تا مغز بتواند از آن ها به عنوان سوخت استفاده کند. زمانی هم که این اتفاق رخ می دهد سردرد یکی از عوامل جانبی آن می باشد.

  • خشکی و اختلالات پوستی

از دیگر تاثیرات لاغری سریع بر سلامت، خشکی و اختلالات پوستی اس. شما با اجرای یک رژیم سخت، قدرت ارتجاعی پوست تان را کاهش داده و موجب شل شدن پوست بدن تان می شوید. البته در نظر داشته باشید که علاوه بر پوست عضلات هم استحکام و قدرت ارتجاعی خودشان را از دست می ‌دهند که این مورد هم منجر به شل شدن و افتادگی عضلات می‌ شود.

  • کاهش قدرت ایمنی بدن

کاهش قدرت ایمنی بدن، یکی دیگر از عوارضی است که این نوع رژیم های سخت و غیراصولی دارند. این عارضه سبب می شود که آمادگی فرد برای ابتلا به انواع عفونت ‌ها و بیماری‌ ها بیشتر شده و یا حتی بهبود بیماری نسبت به دیگر اشخاصی که از رژیم‌ های اصولی و مناسب پیروی می ‌کنند در این دسته افراد طولانی‌ تر شود.

  • ریزش موها

از دیگر عوارض مهم اجرای رژیم های سخت و حذف برخی مواد غذایی می توان به ریزش، خشکی و بدحالت شدن موها، شکنندگی ناخن ‌ها اشاره کرد.

دیگر از قرص ها و عمل های لاغری دست بکشید

داشتن اندامی ایده ال و کنترل وزن آرزوی همه افراد خصوصا خانم هاست. اما نباید برای رسیدن به این آرزو دست به هر کاری زد. همان طور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم، این روزها رژیم های لاغری سریع با هدف خوش هیکل شدن و کاهش وزن بسیار در میان افراد مختلف پرطرفدار است؛ اما در کنار این رژیم های سخت، متاسفانه موارد دیگری مثل استفاده از داروهای لاغری و عمل های جراحی پرخطر برای کاهش وزن سریع به وجود آمده اند که تقریبا افراد زیادی هم این روش ها را اجرا می کنند. درصورتی که اگر نگاهی کوتاه به هزینه دریافت رژیم های لاغری بیاندازید متوجه می شوید که دربرابر هزینه های گزاف قرص ها و عمل های لاغری، بسیار ناچیز است.

باتوجه به این موضوع پس بهترین کار روی آوردن به رژیم های لاغری و پیروی از آن هاست؛ اما نه هر رژیمی! متاسفانه بسیاری از افراد به اشتباه این طور فکر می کنند، رژیم هایی که برپایه ی نخوردن تهیه می شوند، بسیار عالی هستند یا به عبارتی آن ها بهترین رژیم های لاغری هستند، درصورتی که این یک اشباه بزرگ است. رژیم لاغری در واقع به کارها و عادات سالم برای زندگی گفته می شود که شامل، خوردن میوه و سبزیجات، تعادل در وعده های غذایی، عدم استعمال دخانیات و نخوردن الکل را شامل می شود. شما باید با پیروی از یک رژیم غذایی اصولی به تغییر سبک زندگی تان نیز بپردازید.

اما یک سوال بسیار مهم وجود دارد، این که آیا راهی وجود دارد که پس از رژیم گرفتن و اتمام آن نیز وزن مان را ثابت نگه دارید و به وزن ایده آل خود بازنگردیم؟ بله، چرا که نه؛ ما یک پیشنهاد فوق العاده برای شما داریم.

تاثیرات لاغری سریع بر سلامت

آیا کم کردن سریع وزن فکر خوبی است؟

مسلما تا به این جا دانستید که کم کردن سریع وزن می‌ تواند، اثرات نامطلوبی بر سلامتی بدن بگذارد، دقیقا به همان میزانی که چاقی برای سلامتی مضر است، لاغری سریع و سخت نیز می تواند مضر باشد. به همین دلیل اجرای رژیم‌ های غذایی که کالری کم تری دارند، راهی منطقی برای کم کردن وزن در افرادی با اضافه‌ وزن بسیار بالا است که به دلایل مشخصی (مانند جراحی کاهش وزن) نیاز به کم کردن سریع وزن دارند. اما این هم باید اصولی و طبق یک برنامه درست انجام شود، نه با خوردن قرص های لاغری.

رژیم‌ های غذایی کم ‌کالری می بایست تحت نظارت یک متخصص انجام شوند و تنها در مدت زمان کوتاهی اجرا شوند. در این رژیم‌ ها، غذاهای تجویز شده به لحاظ ارزش غذایی و داشتن تمامی مواد مغذی، کاملا متعادل هستند؛ مانند رژیم هایی که در سایت من و رژیم ارائه می شود. فراموش نکنید که رژیم‌ های کم‌ کالری طول 12 هفته حدود 15 تا 25 درصد از وزن بدن را کم می ‌کنند. این میزان از کاهش وزن برای افرادی است که رژیم غذایی را تا انتها ادامه می ‌دهند. اما 25 تا 50 درصد از افراد این رژیم را تا انتها ادامه نمی‌ دهند.

اما جالب است بدانید، وقتی رژیم غذایی به طور ناگهانی متوقف شود، احتمال آن که وزن بدن دوباره به حالت قبل بازگردد، بسیار زیاد است. به همین دلیل بسیاری از متخصصین معتقدند که برای کاهش وزن باید راه پایدارتری از رژیم‌ های موقت انتخاب شود. البته اغلب افرادی که این نوع رژیم های لاغری را اجرا می کنند، خودشان این کار را انجام می‌ دهند. اکثرا هم اجرای چنین رژیم هایی برای رسیدن به یک هدف کوتاه ‌مدت مانند پوشیدن یک لباس خاص یا رفتن به یک مهمانی است.

تحمل گرسنگی قطعا کار صحیحی نیست. خصوصا زمانی که بدن تان سالم نیست و دچار بیماری خاصی هستید. در این صورت با محدود کردن غذاهایی با کالری بسیار بالا حتی برای مدتی کوتاه هم می تواند ضرر زیادی برای شما داشته باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که رژیم ‌های سخت‌ گیرانه نمی‌ توانند به نحوی سالم و پایدار وزن شما را کاهش دهند و اغلب افرادی که این رژیم‌ ها را دنبال می ‌کنند، بلافاصله بعد از متوقف کردن رژیم دوباره به وزن قبلی بازمی ‌گردند.

با من و رژیم سریع لاغر شوید و سالم بمانید!

اگر فکر داشتن کمری باریک و اندامی خوش فرم، تمام فکر و ذهن تان را مشغول کرده، از روی آوردن به رژیم های پرخطری که به آن اشاره کردیم بپرهیزید. ما، متخصصان و کارشناسان من و رژیم راه و رژیم غذایی مناسب را به شما معرفی می کنیم که با اجرای آن درعین حال که لاغر شده به تناسب اندام می رسید، سلامتی تان نیز حفظ می شود.

اما مهم ترین و بیشترین نگرانی در پروسه لاغر شدن؛ ثابت نگه داشتن وزنی است که به آن رسیده اید. پس از این که تصمیم به لاغر شدن و کاهش وزن خود می گیرید و به دنبال یک رژیم غذایی مناسب هستید، باید دقت داشته باشید که این فاکتور مهم را نیز داشته باشد؛ ثبات وزنی.
قطعا شما هم دل تان نمی خواهد که پس از این که به ‌سختی وزن خود را کم کردید، دوباره با افزایش وزن روبرو شوید. مشکل این جاست که بدن از طریق کاهش میزان سوخت و ساز برای بازگرداندن چربی از دست ‌رفته تلاش خواهد کرد. درباره‌ ی این سوال، هنوز اختلاف ‌نظر و سلیقه وجود دارد و سؤال همچنان باقی است. جالب است بدانید که این مطلب با پاسخ به این سوال مهم به پایان می رسد، پس همین چند خط طلایی را از دست ندهید.

شما می بایست برای از دست دادن وزن، در برخی از عادات فعلی غذایی تان تغییر ایجاد کنید، همان طور که پیش تر هم ذکر شد، این معنای کمتر و متعادل خوردن است، حتی زمانی که غذایی سالم می خورید. این روزها به تعداد مکرر با رژیم های غذایی مواجه می شوید که با شعار کاهش وزن سریع، در فضای مجازی دست به دست می شوند. اما اثر این نوع رژیم های غذایی ناسالم نمی توانند برای مدت طولانی کار کنند چرا که این نوع تغییر در شیوه زندگی، حفظ نمی شود و ماندگار نیست و زمانی که شما رژیم غذایی تان را متوقف می کنید به احتمال زیاد دوباره به عادات قدیمی و وزن اولیه بازمی گردید و حتی کمی هم چاق تر می شوید. در عوض، انتخاب رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی، تغییراتی هستند که شما می توانید آن ها را یک بخشی از زندگی روزمره خود قرار دهید.

من و رژیم به عنوان یک وب سایت ارائه رژیم های غذایی به شما کمک می کند تا رژیمی مناسب با خود و اصولی دریافت کنید تا دیگر نگران بازگشت دوباره وزن تان را نباشید. تعادل در برنامه غذایی و سالم بودن آن ماهیت رژیم هایی است که از این وب سایت دریافت می کنید. شما می توانید بدون پرداخت هزینه های گزاف و اتلاف وقت در راه رسیدن به مطب های مختلف، در وب سایت من و رژیم ثبت نام کرده و اطلاعات خود را با دقت وارد کنید. متخصصان من و رژیم با بررسی اطلاعات تان، رژیمی در اختیارتان می گذارند که با پیروی از نتیجه ای فوق العاده می بینید؛ ان هم بدون هیچ گرسنگی و بازگشت مجدد وزن! همین حالا برای ثبت نام در وب سایت معتبر من و رژیم اقدام کنید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل