تا پیر نشدی، غذاهای ضد چین و چروک را بشناس

تا پیر نشدی، غذاهای ضد چین و چروک را بشناس

تا پیر نشدی، غذاهای ضد چین و چروک را بشناس | غذاهایی که همه در سفره های شان قرار می دهند و موادی که در آن ها موجود است، مستقیما بر روی ظاهر فرد تاثیر می گذارد. حال می خواهد موادی سالم و خواه نا سالم به شمار رود. اگر فردی تنها از کرم ها و ژل های شست و شوی صورت استفاده کند و برنامه غذایی مناسبی نداشته باشد، اثر آنچنانی نخواهد دید و پوست و مویی زیبا نیز نخواهد داشت. همان طور که می دانید پیری پوست یکی از فرآیند های طبیعی است که به مرور زمان در انسان ایجاد می گردد به علاوه یکی از عللی که پوست پیر می شود، آسیب دیدن سلول های اپیدرمی می باشد که ممکن است پیری زودرس را ناشی شود.

تاثیر روش های مراقبت از پوست

لازم به ذکر است که تمام گروه های انسانی از کودک گرفته تا میان سالان و پیران بایستی به رژیم غذایی سالم اهمیت ویژه ای دهند، علاوه بر آن روش های مراقبت از پوست نیز در مرحله دوم قرار می گیرد، زیرا تنها با مواد مصنوعی و کرم های کاربردی موضعی مرکب، نمی توان به پوستی زیبا رسید. جالب است بدانید که مواد موجود در بعضی غذاها با ایجاد کلاژن باعث می شوند تا ساختار پشتیبانی از پوست به شیوه ای صحیح انجام گیرد. البته باید در نظر بگیرید که روش های مراقبتی پوست شامل تغذیه و انواع رژیم غذایی سالم نیز می گردد چنین موادی می توانند پوست را در مقابل آسیب ها و اشعه های خورشید محافظت کنند. آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها، سبزیجات و ادویه ها نیز یکی از عواملی باشند که از سلول های این بخش از بدن مراقبت می کنند. به علاوه غذاهایی که حاوی ویتامین C و آمینو اسید های کلاژن ساز هستند، بهتر است در رژیم لاغری یا چاقی نیز بکار گرفته شود. البته می توان اشاره کرد که مصرف مواد سالم، از بین برنده سریع چین و چروک نخواهد بود، اما می توان از آن ها برای جلوگیری از پیری زودرس استفاده کرد.

غذاهای ضد چین و چروک

اهمیت تغذیه در زیبایی

تغذیه یکی از مواردی است که نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و زیبایی پوست ایفا می کند. جالب است بدانید که رعایت الگوی تغذیه صحیح که مبتنی بر تناسب، تعادل و تنوع در رژیم غذایی باشد، می تواند سلامت عمومی بدن را تامین کرده و زیبایی روح و صورت را برای شخص به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که به منظور پیشگیری از پیری پوست و حفظ سلامت و زیبایی، باید برنامه غذایی فرد ترکیبی از مواد مغذی مختلف باشد تا با این روند فرآیند پیری سلولی را کند ‌سازد. از این جهت توصیه می شود از مواد غذایی استفاده شود تا ترکیبات زیرا را در بر داشته باشد.

قرار دادن ویتامین A در برنامه غذایی

جالب است بدانید که این ویتامین محلول در چربی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و برای رشد طبیعی، تکثیر و بازسازی سلول های پوست ضروری تلقی می شود. ویتامین A باعث شده تا رنگ و روی پوست بهتر گردد و از به وجود آمدن خطوط عمیق در سطح پوست جلوگیری کند.

بکارگیری موادی که ویتامین D دارند

یکی از دلایلی که استفاده از ویتامین دی ضروری می گردد، رشد و تمایز سلول های پوست است که رطوبت بسیاری را در پوست صورت و سطح سر ایجاد می کند. از جمله غذاهایی که سرشار از ویتامین D است، روغن کبد ماهی می باشد که به وفور در ماهی ها، تخم مرغ و جگر مشاهده می شود.

ویتامین Eاز مهم ترین منابع غذایی پوست

ویتامین E یکی از مهم ترین منابعی است که به صورت آنتی اکسیدان محلول در چربی در سلول مشاهده می شود و نقش تاثیر گذاری در حفظ رطوبت و شفافیت پوست دارد. این ویتامین موجب شده تا رادیکال های آزاد خنثی گردد و مشکلاتی همچون سوختگی، التهاب و بریدگی ها به زودی التیام بخشیده شود.

وجود ویتامین K در برنامه غذایی

وجود ویتامین K باعث می شود تا کبودی های صورت زود تر از حالت عادی بهبود پیدا کند و همچنین سیاهی زیر چشم نیز کمتر گردد. بهترین منابع غذایی ویتامین K سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کاهو، کلم ها و همچنین جگر و چای سبز می باشند که بهتر است آن ها را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهید.

بکارگیری ویتامین F در سبد غذایی

بهتر است بدانید که اسیدهای چرب ضروری را همه به نام ویتامینF می شناسند. این ماده مهم برای رشد و تکثیر سلول های پوست نه تنها حیاتی بوده، بلکه به انعطاف پذیری بیشتر پوست کمک می کند. مواد غذایی همچون مغزها، روغن های گیاهی، آووکادو و ماهی، این ویتامین را در اختیار بدن قرار می دهند.

غذاهای ضد چین و چروک

بهترین غذاهای ضد چین و چروک را شناسایی کنید

وقتی رژیم غذایی خود را با غذاهای پر از آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم، آب و مواد مغذی اساسی بهینه سازی می کنیم، بدن از طریق بزرگترین و مهم ترین ارگان خود یعنی پوست، ظاهر را نشان می دهد. از این جهت، پوست اغلب اولین بخش از بدن است که مشکلات درون بدن را نمایان می کند. از این رو تنها با ظاهر سازی و استفاده از لوسیون ها، کرم ها، ماسک ها و سرم ها نمی توان نگاهی دقیق به سلامت پوست انداخت، بلکه بایستی با انجام آزمایش های مناسب تشخیص داد که درون بدن چه می گذرد و چه نوعی از ویتامین کمتر در درون اعضا مشاهده می گردد. در نتیجه برای بهره گیری بهتر تنها کافی است از غذاهایی استفاده کرد تا چین و چروک صورت را کاهش دهد و به نوعی از پیری زودرس جلوگیری نماید.

      • سبزی آب تره

فواید سبزی آب تره بسیار چشم گیر است و ممکن است تعداد بی شماری از انسان ها از آن آگاه نباشند. این نوع سبزی آب رسان خوبی برای پوست به شمار می رود و باعث می شود تا چین و چروک در پوست ایجاد نگردد. همچنین موادی نظیر، کلسیم، پتاسیم، منگنز، فسفر و ویتامین ها A ، C ، K ، B- 1 و B-2در سبزی آب تره به وفور وجود دارد.
واترچر یا سبزی آب تره بعنوان یک ضد عفونی کننده داخلی پوست عمل می کند و باعث می شود تا گردش خون افزایش یابد، همچنین تحویل مواد معدنی مورد نیاز به کلیه سلول های بدن امکان پذیر می گردد. در نتیجه اکسیژن رسانی به پوست بالا خواهد رفت. آنتی اکسیدان های موجود در این ماده غذایی و ویتامین A و C ممکن است راهی در نظر بگیرند تا رادیکال های آزاد مضر را خنثی کرده و از پیری زودرس جلوگیری نمایند.

      • فلفل قرمز رنگ

فلفل های قرمز رنگ سرشار از آنتی اکسیدان های مفید و مورد نیاز هستند که از به وجود آمدن چین و چروک بروی پوست جلوگیری می کنند. علاوه بر مقدار بالای ویتامین C، که برای تولید کلاژن مفید است، آنتی اکسیدان قدرتمندی به نام کاروتنوئیدها نیز در فلفل قرمز رنگ وجود دارد که از پوست محافظت می کند. کاروتنوئیدها رنگ دانه های گیاهی هستند که موجب شده تا فلفل به رنگ های متنوعی دیده شود. آن ها دارای انواع خاصیت ضد التهابی هستند و از پوست در برابر آفتاب، آلودگی و سموم محیطی محافظت می نمایند.

غذاهای ضد چین و چروک

      • پاپایا، انبه هندی

این ماده غذایی فوق العاده خوشمزه سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که ممکن است به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و همچنین به حداقل رساندن خطوط و چین و چروک کمک کند. پاپایا شامل مواد غذایی زیر می شود.

      1. ویتامین های A ، C ، K و E
      2. کلسیم
      3. پتاسیم
      4. منیزیم
      5. فسفر
      6. ویتامین های گروه B

طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان ها در پاپایا به مبارزه با آسیب های رادیکال آزاد می پردازند و ممکن است علائم پیری را به تأخیر بیندازد. پاپایا همچنین حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که با کار کردن به عنوان یکی از بهترین داروهای ضد التهابی در طبیعت، عوامل ضد پیری دیگری را نیز، فراهم می کند. به علاوه از مواد موجود در انبه هندی می توان برای ساخت محصولات لایه بردار استفاده کرد.

      • کلم بروکلی

کلم بروکلی منبعی است که به عنوان ضد التهاب و ضد پیری از آن استفاده می شود. این سبزی خوشمزه نیز بهتر است به دلیل وجود موادی نظیر ویتامین های C و K، انواع آنتی اکسیدان ها، فیبر، فولات، لوتئین و کلسیم، در برنامه و رژیم غذایی سالم فرد استفاده گردد. از آن جایی که بدن انسان برای تولید کلاژن و پروتئین اصلی در پوست به ویتامین C احتیاج دارد، توصیه می شود به منظور استحکام و افزایش خاصیت ارتجاعی در پوست، از کلم بروکلی استفاده شود.

      • اسفناج

جالب است بدانید که اسفناج ماده ای فوق العاده آبرسان و پر از آنتی اکسیدان ها می باشد که به اکسیژن کردن و احیای دوباره کل بدن کمک می کند و موادی نظیر ویتامین های A ، C ، E و K، منیزیم، آهن موجود در گیاهان و لوتئین به وفور در آن مشاهده می گردد. ویتامین C موجود در اسفناج، باعث افزایش تولید کلاژن می شود تا پوست را صاف و زیبا را برای فرد به ارمغان می آورد. اما بهتر است در نظر بگیرید که این همه چیز نیست و ویتامین A موجود در این سبزی ممکن است موهای قوی و براق ایجاد کند، از طرفی دیگر، ویتامین K نیز منبع خوبی برای کاهش التهاب در سلول ها به شمار می رود.

با من و رژیم هرگز پیر نشوید

همان طور که در مقاله بیان شد، همه گروه های سنی بایستی از پوست خود نگه داری نموده و روش های مراقبت از پوست را در اولویت قرار دهند. البته در بیشتر مواقع، افرادی که در حال استفاده از رژیم لاغری یا چاقی اند، ممکن است از مواد مفیدی که باعث می شود پوست را زنده نگه دارند، استفاده نکنند و پس از مدتی بدن خود را با مشکلات درونی و همچنین بهم ریختن ظاهر پوست، روبرو سازند. در نتیجه توصیه شده تا به منظور بهتر انجام شدن رژیم، راهنمایی های پزشک تغذیه در وب سایت های عالی نظیر من و رژیم بکار گرفته شوند.

بهترین غذاهای ضد چین و چروک را شناسایی کنید

  • روغن زیتون

با مصرف روغن زیتون می توانید تغییرات مثبتی را در ظاهر پوست مشاهده کنید زیرا چربی های سالم بی شماری در آن وجود دارد. لازم به ذکر است که اشعه ماوراء بنفش برای سلامتی ضرر دارد و اگر فردی این روغن را در سبد غذایی خود قرار دهد، خواهد توانست از بدن محافظت نماید. یکی از فواید دیگری که زیتون دارد، جلوگیری از آسیب زدن به DNA است. جدای از مصرف کردن آن، می توانید مقداری را بر پوست بمالید و پس از ده دقیقه آن را شست و شو دهید.

  • بلغور جو دوسر

جالب است بدانید که بلغور جو دو سر از گروه غلات کامل به شمار می رود. این ماده مفید سرشار از فیبر است. واد درون فیبر نیز باعث می شود تا روده از سلامتی بسیاری برخوردار شود. زمانی که گوارش درست صورت بگیرد نیز، سموم از بدن خارج شده و ظاهری زیبا را برای فرد به ارمغان می آورد. بلغور جو دو سر از جمله موادی است که از آن برای تهیه اسکراب پوست استفاده می شود.

  • شکلات تلخ

فلاونول های موجود در شکلات تلخ باعث می شود تا از آسیب های پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش خود داری به عمل آید. این مورد بدین منظور نیست که قبل از وارد شدن زیرا آفتاب یک قالب کاکائو بخورید و تا می توانید زیر نور آفتاب بمانید. بدین معنی است که شکلات تلخ را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

  • آووکادو

بهتر است بدانید که به دلیل سطح بالای اسید اولئیک موجود در گیاه آووکادو، آسیب های پوستی مورد بازسازی قرار گرفته می شود. از این رو پوره را تهیه کرده و آن را روی پوست خود بمالید.

  • ماست

محصولات پروبیوتیک نظیر ماست به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. در ضمن التهاب بدن نیز کم شده و از به وجود آمدن آکنه و چین و چروک های پوستی، جلوگیری کرده است.

  • نوشیدن آب

همان طور که می دانید برای آبرسانی بدن بایستی روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید، زیرا سلول های پوستی به میزان زیادی مایعات احتیاج دارد تا غشای نرمی را ایجاد کرده و سپس مواد مغذی مورد نیاز را جذب گرداند. به علاوه زمانی که از گرمی بیش از حد هوا عرق می کنید، بدن تان به میزان آب بیشتری نیاز دارد. متخصصان تغذیه و پوست به خانم ها و آقایان توصیه می کنند که روزانه 11 تا 15 لیوان مایعات نظیر آب، آب میوه، قهوه و چایی بنوشند.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل