راه های کم هزینه برای رسیدن به تناسب اندام

راه های کم هزینه برای رسیدن به تناسب اندام

لاغر شدن، چاق شدن، آب کردن چربی ها و رسیدن به تناسب اندام یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از مردم امروزی است. با توجه به افزایش نرخ چاقی، رژیم های غذایی ناسالم و خطرناک، سبک زندگی خطرناک، مشکلات و معضلات خواب، آلودگی هوا، منابع غذایی ناسالم و بسیاری از موارد ریز و درشت دیگر، امروزه موانع بسیاری در راه سلامتی انسان ها وجود دارد.

در واقع امروزه اگر کسی بخواهد به تناسب اندام و سلامتی برسد موانع بسیاری در راه او وجود خواهد داشت. در این میان، تبلیغات بسیاری برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی وجود دارد و هر کس به نوبه ای مردم به روش خود تشویق می کند.

راه های کم هزینه برای رسیدن به تناسب اندام

برخی از این روش ها بسیار پر هزینه و گران بوده و برای برخی می تواند یک معضل باشد. با توجه به مشکلات و معضلات اقتصادی، پرداخت هزینه های سنگین برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی بدن منطقی نمی باشد. بسیاری از مردم فکر می کنند برای رسیدن به مقصود خود و سلامتی حتما می بایست هزینه های سنگین پرداخت کنند. در این شرایط بهتر است به دنبال راه های کم هزینه برای رسیدن به تناسب اندام باشید. با من و رژیم همراه باشید تا در ادامه با بهترین نکات در انتخاب راه های کم هزینه رسیدن به تناسب اندام آشنا شویم.

رسیدن به تناسب اندام با هزینه کم ممکن است؟

همان طور که گفته شد، افراد بسیاری برای رسیدن به تناسب اندام هزینه های بسیاری پرداخت می کنند و حتی برخی در این راه هستند که به نتیجه دلخواه نرسیده اند. نکته ای که در میان می بایست به آن توجه کرد این است که ابتدا باید هدف خود را مشخص کرده و طبق آن مسیر خود را انتخاب کنید. هیچ کس در این موضوع شکی ندارد که صرف هزینه های بیشتر می تواند شما را سریع تر به مقصد رسانده و نتیجه بهتری برای شما داشته باشد، اما این در صورتی است که شما از منابع مالی کافی برخوردار بوده و می خواهید در مدت زمانی کوتاه و مشخص به نتیجه برسید. در نتیجه اگر با توجه شرایط اقتصادی خود می خواهید از این روش های گران دوری کرده و با کمترین هزینه به تناسب اندام برسید، بهتر است به دنبال روش های جایگزین برای آن بوده و با کمترین هزینه در این مسیر قدم بردارید.

راه های کم هزینه برای رسیدن به تناسب اندام

با من و رژیم همراه باشید تا در ادامه با برخی از مهم ترین موارد پر هزینه و روش جایگزین کم هزینه آن در رسیدن به تناسب اندام آشنا خواهیم شد.

      • ورزش های کم هزینه

امروزه ورزش های بسیاری وجود دارد که برخی از آن ها برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد. ورزش از جمله فعالیت هایی است که علاوه بر مزایایی که به شکل ویژه و اهداف به خصوص همانند کاهش چربی و  لاغر شدن دارد، برای سلامت کلی بدن نیز مفید بوده و مزایای بسیاری برای بدن به همراه دارد. یکی از تفکرات اشتباه در راه رسیدن به تناسب اندام این است که حتما می بایست به باشگاه های بدنسازی رفته و تنها با استفاده از آن است که می توان به تناسب اندام رسید.


 

 

 

 

 

 

 

باشگاه های بدنسازی با در اختیار داشن تجهیزات و دستگاه های مختلف و متعدد می توانند برای تمامی عضلات به کار رفته و در راه رسیدن به تناسب اندام بسیار به شما کمک کنند. اما نبود آن ها نیز مانعی در این راه نمی باشد. در این جا نیز می توان همان بحث هزینه ها، هدف و زمان را مد نظر قرار داد. اگر در این راه عجله دارید، باشگاه بدنسازی می تواند گزینه خوبی برای شما باشد اما اگر می خواهید هزینه ها را مد نظر قرار دهید، باشگاه های بدنسازی هزینه زیادی می طلبند. علاوه بر شهریه ای که هر ماهه می بایست برای استفاده از تجهیزات و امکانات باشگاه پرداخت کنید، هزینه های جانبی دیگری همچون رفت و آمد و یا برنامه های ورزشی نیز به هزینه قبلی اضافه می شوند.ورزش های مختلفی وجود دارند که با انجام آن ها می توانید در مسیر تناسب اندام قدم برداشته و در هزینه های خود به میزان قابل توجهی صرفه جویی کنید. پیاده روی و دویدن از بهترین ورزش های برای سوزاندن کالری است. همچنین می توانید به ورزش های هوازی و تقویتی همچون پلانک و نرمش های متنوع برای تقویت عضلات پرداخته و بدن خود را تقویت کنید. این ورزش ها را می توانید در منزل، پارک، فضای باز و … انجام دهید. همچنین برای تقویت سایر عضلات بدن می توانید از دمبل و یا کش های ورزشی مختلف بهره مند شده و در هر زمان و مکانی به تمرین بپردازید. با این کارها از صرف هزینه های سنگین برای باشگاه های ورزشی معاف شده و در هزینه های خود صرفه جویی می کنید.

    • نکات تغذیه ای کم هزینه

تغذیه را می توان از مهم ترین موارد در راه رسیدن به تناسب اندام دانست. بدون در اختیار داشتن یک رژیم غذایی خوب و ترک عادات بد غذایی نمی توان به تناسب اندام رسید. به جرأت می توان گفت تا زمانی که به یک رژیم سالم و مختص به خود نرسید، برنامه های ورزشی متعدد و هزینه های بسیار نیز به شما کمک نخواهند کرد. در این مورد نیز بسیاری از مردم گمان می کنند می بایست هزینه های هنگفتی برای دریافت یک رژیم غذایی خرج کرده تا به تناسب اندام برسند. ذکر چند نکته در این جا ضروری است.

نکته اول این که دریافت یک رژیم غذایی و در اختیار داشتن آن نمی تواند به تناسب اندام شما کمک کند! بلکه اجرا و عمل کردن به آن است که شما را به سمت هدف می کشاند. افراد بسیاری هستند که برنامه های غذایی مختلف و رژیم های غذایی متنوع در اختیار دارند اما به دلایل مختلف نتیجه ای از آن ها نگرفته اند. دلیل این امر می تواند اجرا نکردن یا اجرای ناقص برنامه غذایی باشد.

راه های کم هزینه برای رسیدن به تناسب اندام

نکته دوم این است که با اصلاح عادات بد غذایی و مصرف مواد مغذی و مفید می توانید به میزان قابل توجهی در بحث تغذیه پیشرفت نمایید. کاهش مصرف غذاهای فست فود و آماده، کاهش میزان مصرف قندها و کربوهیدرات ها و افزایش مصرف پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به شما در کاهش وزن یا عضله سازی و رسیدن به تناسب اندام کمک کند. افزایش اطلاعات و آگاهی در خصوص مواد غذایی، کالری های آن ها و ماهیت آن ها، انتخاب دقیق تر و بهتر منابع غذایی، اصلاح الگوهای مصرف غذایی و ترک عادات بد غذایی می تواند به شما بسیار کمک کند.

من و رژیم جایی است که با کمترین هزینه می توانید رژیم غذایی مختص به خود را دریافت کرده و در مسیر رسیدن به تناسب اندام قدم بردارید. این رژیم ها به صورت هوشمند بوده و مختص فیزیک و شرایط شما تهیه خواهد شد و با توجه به قیمت مناسب، راهی برای صرفه جویی در هزینه ها می باشد.

    • کاهش مصرف محصولات صنعتی

مواد غذایی صنعتی و آماده علاوه بر مشکلات متعدد، گران بوده و هزینه های زیادی را متحمل شما خواهند کرد. با توجه به این که در سلامت بسیاری از این محصولات ابهام وجود دارد، بهتر است این مواد را خودتان تهیه کرده و یا از بازارهای محلی و به صورت ارگانیک خریداری کنید. خرید محلی و استفاده از محصولات خانگی، محلی یا ارگانیک علاوه بر سلامتی بیشتر و اطمینان بالاتری که در خرید و مصرف به شما می دهند، ارزان تر بوده و موجب صرفه جویی در هزینه های شما می شوند. به عنوان مثال لبنیات صنعتی را می توان در خانه به شکل خانگی تهیه کرده و یا به صورت محلی خریداری کرد.

    • کنار گذاشتن تنبلی

از رفتارهای اشتباهی که برخی افراد در راه لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام انجام میدهند، تنبلی است. بسیاری افراد گمان می کنند تنها رعایت رژیم غذایی و کمی ورزش می تواند آن ها را لاغر کرده و از انجام بسیاری از فعالیت های روزانه، کارهای شخصی و منزل خودداری می کنند. انجام کارهای منزل همانند نظافت، آشپزی، تعمیرات و بسیاری از کارهای ریز و درشت دیگر می تواند به شما در کالری سوزی و لاغر شدن کمک کند. آماده کردن مواد غذایی، خرید کردن، آشپزی کردن، شستشوی لباس های و بسیاری از فعالیت های دیگر نیز می توانند در این راه به شما کمک کنند. با لم دادن بر روی مبل و تنبلی کردن در این مسیر کاری از پیش نمی برید.

راه های کم هزینه برای رسیدن به تناسب اندام

    • خرید عمده

خرید عمده یکی از بهترین روش ها برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در آن ها است. معمولا خرید مواد غذایی و مصرفی به صورت عمده علاوه بر تخفیفاتی که برخی فروشنده ها و فروشگاه ها بر روی محصولات ارائه می دهند، به صرفه تر از خرید تکی و سایز پایین بوده و موجب صرفه جویی در هزینه های برای شما می شود. اگر چه این مورد در ابتدا هزینه های زیادی به شما تحمیل خواهد کرد، اما در دراز مدت گزینه ای بسیار منطقی است که با توجه به افزایش مداوم قیمت محصولات غذایی و مصرفی، منطقی تر می شود. اگر به تغذیه خود برای رسیدن به تناسب اندام اهمیت می دهید، خرید عمده گزینه خوبی برای شما است.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل