رژیم غذایی به منظور افزایش میل جنسی

رژیم غذایی به منظور افزایش میل جنسی

رژیم غذایی به منظور افزایش میل جنسی | گذشته از تولید مثل، رابطه جنسی به دلایل بسیاری در روابط زناشویی حائز اهمیت است. در نهایت کیفیت در زندگی زوجین به صمیمیت، آرامش، و لذت روابط دو طرفه ختم می شود. زوجین بایستی به این درک برسند که بالا بودن کیفیت روابط جنسی شان نه تنها به خودشان کمک می کند بلکه به پیوند بیشتر طرفین نیز منتهی می شود.

ازدواج علاوه بر آرامش خاطری که برای طرفین ایجاد می کند به زندگی جنسی اشخاص نیز نظم می بخشد. داشتن روابط جنسی سالم و منظم مزایای بسیاری دارد. مطالعات نشان داده است که فعالیت جنسی، به سوختن کالری و چربی منتهی می شود، همچنین سیستم ایمنی افراد را قوی تر کرده و بدن را از سرماخوردگی و آنفولانزا در امان نگه می دارد.

اکسی توسین که در حین ارگاسم رها می شود، یک خواب آرام را برای هر دو فرد ایجاد می کند. اکسی توسین به سایر اعضای بدن نیز کمک می کند و مشکلات قلبی را در زنان و مردان کاهش می دهد. همچنین از نقش این هورمون در تسکین درد یاد شده است که بنابر مطالعات صورت گرفته در دانشگاه ایلینویز جنوبی، نیمی از زنان مبتلا به میگرن پس از رابطه، از تسکین دردشان گزارش داده اند.

در این قسمت سعی کردیم در مورد اهمیت روابط جنسی و تاثیر آن بر کیفیت زناشویی صحبت کنیم و اما در ادامه قصد داریم در مورد تاثیر رژیم غذایی بر روی کیفیت این دسته از روابط و نقش آن در افزایش و یا کاهش میل جنسی صحبت کنیم.

امروزه روش های بسیاری برای افزایش میل جنسی زوجین پیشنهاد می‌شود که از این میان می‌توان به داروهای شیمیایی موجود در بازار اشاره کرد. همانطور که خودتان می دانید داروهای شیمیایی اگرچه می توانند در کوتاه مدت شما را به آنچه می خواهید برسانند اما در طولانی مدت می توانند آثار مخربی بر سلامت شما داشته باشند که غیرقابل جبران هستند. جالب است بدانید که تنها با بالابردن آگاهی خود در این مورد و با کنترل برنامه غذایی تان و دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب این میل را در خود به حد تعادل رسانده و  با کیفیت بالای روابط خود در زندگی زناشویی تان، لذت بیشتری را از آن خود کنید و همچنین رضایت همسرتان را نیز کسب کنید. با ما همراه باشید.

در این قسمت سعی داریم اشاره‌ به دلایلی داشته باشیم که منجر به کاهش میل جنسی در افراد می‌شود. از جمله این عوامل می توان به افسردگی، اعتیاد به الکل و یا مواد مخدر، داروهای تجویزی و بیماری های همچون دیابت اشاره کرد که می توانند در پایین آوردن میل و توان جنسی افراد نقش داشته باشند. در صورتی که از کیفیت  رابطه زناشویی خود راضی نیستید و یا اینکه احساس می کنید جدیداً از کیفیت آن کاسته شده است در قدم اول بهتر است که با مراجعه به پزشک  به دنبال پیدا کردن علت باشید و همچنین با خودداری از از رفتارهای پرخطر همچون اعتیاد به الکل و یا مواد مخدر به خودتان کمک کنید.

در ادامه سعی داریم در مورد خوراکی هایی صحبت کنیم که با مصرف آن ها می توانید میل جنسی خود را افزایش داده و همچنین به آن دسته از مواد غذایی اشاره کنیم که بایستی از خوردن آنها اجتناب کنید تا به کیفیت روابط جنسی خود بیفزایید.

رژیم غذایی به منظور افزایش میل جنسی

سطح کلاژن موجود در بدن در کیفیت روابط جنسی زوجین نقش موثری دارد. در واقع تولید کلاژن در بدن با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند که تاثیر منفی بر سلامت پوست خواهد داشت. با پایین آمدن سطح کلاژن در آقایان، عمل انزال به سختی شکل می‌گیرد و همچنین دیواره واژن زنان شل می شود. از این رو به منظور افزایش سطح کلاژن می توان به خوردن گوشت روی استخوان اشاره کرد! در واقع استخوان ها دارای بافت ژله ای هستند که همزمان با جوشیدن در آب آزاد می شوند. از این رو این آبگوشت به تولید کلاژن در بدن کمک زیادی می کند.

سبزیجات نیز تاثیر موثری در تولید کلاژن دارند. در واقع کلروفیل و ویتامین ث موجود در گیاهان منجر به افزایش سطح کلاژن در پوست می شوند.

مصرف میوه و سبزیجات قرمز نیز در تولید کلاژن موثر هستند بنابراین در رژیم غذایی تان می توانید جایگاه ویژه‌ای به مصرف فلفل قرمز، هویج و گوجه پخته شده بدهید.

مرکبات نیز حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث هستند که  برای تشکیل کلاژن لازم می باشد. این رو می‌توانید در برنامه غذایی روزانه خود مصرف پرتقال، لیمو و یا گریپ فروت را داشته باشید.

تخم کدو نیز به عنوان یک منبع روی و آنتی بیوتیکی برای تشکیل کلاژن بسیارموثر است.

تخم مرغ نیز از دیگر منابع طبیعی کلاژن بوده که دارای مقادیر بالایی از گوگرد است و برای تولید کلاژن ضروری می باشد.

علاوه بر این به شما پیشنهاد می‌کنیم که هویج را در برنامه غذایی خود داشته باشید چرا که باعث می شود تا کشش پوست افزایش پیدا کرده و در واقع به گونه‌ای کلاژن را احیا می‌کند.

سیر نیز از جمله منابع غنی کلاژن به حساب می آید که می تواند بسیار مفید واقع شود.

هندوانه شامل ترکیباتی است که منجر به  اتساع عروق خونی و همچنین افزایش میل جنسی می گردد. در واقع این میوه باعث افزایش اکسید نیتریک متسع کننده عروق شده که همچون ویاگرا عمل کرده و  به منظور درمان اختلالات جنسی می توان بدون هیچ گونه عوارض جانبی منفی از آن استفاده کرد.

مصرف موز نیز به منظور افزایش میل جنسی پیشنهاد می‌شود. در واقع موز دارای انرژی و حاوی بروملین است که در نهایت منجر به تولید تستوسترون می شود و از قدیم به عنوان تحریک کننده میل جنسی شناخته شده است.

همچنین ادویه هایی همچون زعفران، جوز هندی و میخک منابع غنی از آنتی اکسیدان هستند که در نهایت منجر به افزایش رفتار جنسی در مردان می شود.

شکلات تلخ نیز از جمله خوراکی های محرک برای افزایش میل جنسی است. این خوراکی به علت فنیل اتیل آمین موجود در خود حالات روحی و سطح انرژی افراد را بهبود می بخشد در نتیجه منجر به این می‌شود که خانم ها تمایل بیشتری نسبت به رابطه پیدا کنند.

نوشیدن به اندازه قهوه نیز می تواند در افزایش میل جنسی مخصوصاً برای خانم ها موثر باشد.

و اما میوه خوشمزه توت فرنگی که به خاطر مقادیر زیادی از ویتامین ث با  بالا بردن جریان خون، شما را سرشار از احساس سرزندگی خواهد کرد. می توانید این میوه را همراه با شکلات بخورید تا تاثیر آن را چند برابر کنید.

خردل و نقش آن در افزایش میل جنسی از دیرباز مورد توجه افراد واقع شده است به گونه‌ای که در قرون وسطا خوردن آن در صومعه ها ممنوع شده بود! در واقع احساس گرما و تندی که به هنگام خوردن خردل در شما به وجود می‌آید همان چیزی است که در نهایت منجر به افزایش میل جنسی در شما خواهد شد.

افرادی که به دنبال افزایش این میل در خود هستند می‌توانند آجیل‌ ها را نیز در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند. آجیل ها در واقع سرشار از سلنیوم بوده که نقش بسزایی در حفظ سطوح سالم تستوسترون دارند.

در رژیم غذایی روزانه خود سعی کنید که مواد غذایی که سرشار از پروتئین  هستند همچون ماهی، تخم مرغ و یا گوشت گاو را داشته باشید چرا که این مواد سرشار از تریپتوفان هستند که در نتیجه منجر به افزایش سروتونین و بهبود حالات جنسی و روحی در شما می شوند.

از نقشی که میوه هایی که دارای طبعی گرم هستند در افزایش میل جنسی نمی‌توان غافل شد. برای مثال می توان به انجیر، انگور، خرمالو، خربزه، موز و گردو اشاره کرد. زیتون سبز نیز از جمله محرک های مناسب برای آقایان و زیتون سیاه برای خانم ها به حساب می آید.

غذاهای دریایی در کنار تمامی مزایای که برای سلامتی انسان دارند به دلیل مقادیر زیادی از روی، سلنیوم و ید، نقش بسزایی در تامین انرژی و همچنین افزایش ترشح هورمون های جنسی در زنان و مردان دارند.

یکی از دلایل سرد مزاجی بین زنان و مردان دغدغه های روزمره و ناراحتی هایی است که این روزها ذهن افراد را به خود درگیر کرده است. بنابراین با افزایش مواد غذایی که مقدار سروتونین یا همان هورمون شادی بخش را در بدن افراد افزایش می دهد، می توان روابط جنسی گرم تری را تجربه کرد. از این رو می توانید با قرار دادن خوراکی های همچون سبزیجاتی که برگ پهن دارند مثل ترب و اسفناج، شیر و گوشت ماهی مقدار هورمون سروتونین را در بدن خود افزایش دهید.

رژیم غذایی به منظور افزایش میل جنسی

و اما غذاهایی که از مصرف آنها بایستی اجتناب کنید و یا این که مصرف آن ها را به حداقل برسانید:

  • از غذاهای فرآوری شده خودداری کنید چرا که این غذاها منجر به چاقی شده و چاقی خود رابطه مستقیمی با کاهش میل جنسی دارد.
  • تا آنجایی که می توانید از مصرف گوشت هایی که در کارخانه ها و به صورت غیر ارگانیک  تهیه می‌شود خودداری کنید و سعی کنید مواد غذایی را انتخاب کنید که ارگانیک و سالم باشند چرا که هورمون هایی که برای تولید گوشت غیر ارگانیک از آن ها استفاده می شود مضر هستند.
  • غذاهایی که سرشار از سدیم هستند همچون غذاهای کنسروی منجر به فشار خون بالا در افراد می شوند که در نهایت جریان خون به اندام های جنسی را کاهش میدهد و در طولانی مدت تاثیر مخربی بر روابط جنسی افراد خواهند داشت.
  • مصرف زیاد شکر نیز تاثیر مخربی بر هورمون های جنسی خواهد داشت. طی مطالعات انجام شده مصرف گلوکز در واقع میزان تستوسترون خون را کاهش می دهد که این امر طبیعتاً بر کیفیت روابط زناشویی شما بی تاثیر نخواهد بود.
  • به خاطر داشته باشید که مصرف به اندازه و کم کافئین خود می‌تواند منجر به افزایش تستوسترون در شما شود اما مصرف بیش از اندازه آن نیز خود میزان کورتیزول شما را افزایش داده که در نهایت منجر به ایجاد استرس شده و بی میلی جنسی را به همراه خواهد داشت.
  • مصرف الکل نیز منجر به کاهش میل جنسی خواهد شد.

در این مقاله به طور کلی به آن دسته از مواد غذایی اشاره شده است که با مصرف آن می توانید میل جنسی خود را بهبود بخشیده و در واقع افزایش دهید و همچنین به معرفی خوراکی هایی که تاثیری مخرب بر روابط جنسی شما و کیفیت آن دارد، پرداخته است. البته همانطور که در ابتدا گفته شد روابط جنسی اهمیت بسزایی در حفظ چهارچوب زندگی زناشویی دارد، بنابراین اگر اگر احساس می کنید که دچار مشکل شده اید، این قضیه را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کنید تا دلیل را شناسایی کنید.

به خاطر بسپارید که راز سلامتی شما و کیفیت زندگی تان ارتباط مستقیمی با رژیم غذایی‌تان دارد. بنابراین می توانید با بهبود برنامه غذایی خود، زندگی سالم و با کیفیتی را از آن خود و عزیزان تان کنید. چنانچه به دنبال این هستید که از یک رژیم غذایی استاندارد بهره مند شوید به شما توصیه می کنیم که به سایت “من و رژیم” که به همت کارشناسان مجرب تغذیه طراحی شده است مراجعه کنید و سلامتی را به خود هدیه دهید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل