لاغر شوید اما نه از صورت

لاغر شوید اما نه از صورت

لاغر شوید اما نه از صورت | اضافه وزن دارید و به فکر کاهش وزن هستید، شروع به پیروی از یک رژیم لاغری می کنید. اولین تاثیری که شاهد آن هستید، لاغر شدن صورت، کدر شدن پوست، گود افتادن پای چشم های تان هست. این نتیجه ای نیست که به دنبال آن هستید! چرا این اتفاق افتاده است؟ آیا برای اینکه اندام تان لاغر شود، باید حتما اول از صورت شروع کنید؟ آیا لاغر شدن صورت در شروع هر رژیم لاغری ضروری است؟ اگر شما هم در رژیم های لاغری که از آن پیروی می کنید، این مشکل را دارید، در این مقاله همراه من باشید، تا بیشتر درباره لاغری صورت، عوامل آن، پیشگیری از آن و تاثیر رژیم های لاغری روی آن صحبت کنیم .

دلایل لاغری صورت چه هستند؟

بسیاری از ما با درجاتی از لاغری صورت در طول زندگی مان مواجه بوده ایم. بعضی از افراد کافی است کوچکترین تغییری در رژیم غذایی شان ایجاد کنند و یا حتی برخی دیگر اگر چند شب متوالی خوب نخوابند و کمبود خواب داشته باشند، لاغری صورت، خستگی و کدری پوست صورت را تجربه می کنند. اما صورت ما ارزشمند تر این صحبت ها است. زیبایی ما در وهله اول در چهره مان پیداست و هیچ کدام از ما دلش نمی خواهد با این مشکل مواجه شود. اجازه دهید اول بررسی کنیم که چه عواملی باعث لاغر شدن صورت می شود…

لاغر شوید

    • کاهش وزن زیاد و ناگهانی: اولین عاملی که این روز ها بیشترین تاثیر را روی لاغری صورت دارد، کاهش وزن ناگهانی است. خیلی از افرادی که به دنبال رسیدن به تناسب اندام هستند، می خواهند یک شبه به این هدف شان دست پیدا کنند. از همین روی از رژیم های سختی پیروی می کنند که بدن آن ها را با شوک بزرگی مواجه می کند. در نتیجه اولین جایی از بدن که تاثیر می پذیرد، صورت است.
    • نبود کلاژن: کلاژن پروتئینی است که به حفظ شادابی، جوانی و استحکام پوست و موی شما کمک زیادی می کند. حال اگر این پروتئین به اندازه کافی به بدن شما نرسد، روند پیری پوست تان با سرعت بیشتری ادامه پیدا می کند. تا وقتی که ما جوان هستیم، همین کلاژن پوست ما را محکم و سفت نگه می دارد اما از سی سالگی به بعد میزان کلاژن در بدن کاهش پیدا می کند و به تدریج از دست می رود.
    • تغییرات وزن یو یویی: منظور از تغییرات وزن یو یویی، این است که مدام وزن تان بالا و پایین شود. برای مثال یک دوره رژیم بگرید و وزن کم کنید و مجددا با رهایی رژیم لاغری، چاق شوید. این انقباض ها و انبساط های مداوم برای پوست صورت، باعث می شود، پوست به تدریج انعطاف پذیری اش را از دست بدهد، در نتیجه کلاژن در آن نیز کاهش پیدا می کند و شما با لاغری صورت و شل شدن پوست مواجه می شوید.
    • استرس و اضطراب: امان از استرس که در هر بیماری یک رد پای از خود به جای گذاشته است. استرس، نگرانی و اضطراب در سلامت و شادابی پوست شما هم تاثیر زیادی دارد و در صورتی که شرایط استرس برای شما طولانی شود، با لاغری صورت مواجه خواهید شد. شاید یکی از دلایل آن این باشد، افرادی که استرس دارند، هم تغذیه خوبی ندارند و هم خوب نمی خوابند و این دو عامل، نقش بسیار مهمی در سلامت و زیبایی پوست ایفا می کنند.

حالا که با عوامل و دلایل لاغری صورت آشنا شدید، شاید بهتر بتوانید از بروز این اتفاق پیشگیری کنید. اما در ادامه با ما همراه باشید، تا با هم مروری بر روش های درمان لاغری صورت داشته باشیم. قبل از اینکه درباره درمان صحبت کنیم، اجازه دهید بررسی کنیم که در یک رژیم لاغری چه اتفاقاتی در بدن رخ می دهد که با لاغری صورت مواجه می شویم…

لاغر شوید

در رژیم لاغری در بدن ما چه می گذرد؟

برای اینکه بتوانیم لاغری صورت را در طول رژیم لاغری بهتر توضیح دهیم باید کمی درباره فرایند چربی سوزی بیشتر بدانید. وقتی شما شروع به پیروی از یک رژیم لاغری می کنید، اولین اتفاقی که در بدن رخ می دهد این است که با کمبود انرژی مواجه می شود، آن هم انرژی که قبل از رژیم به آن عادت داشته. با این اتفاق بدن شما مجبور می شود برای جبران این کمبود انرژی به سراغ ذخایر انرژی خود برود.

حالا ما سه نوع ذخیره عمده در بدن مان داریم که شامل کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها می باشد و بدن در وهله اول به سراغ کربوهیدرات های ذخیره شده می رود چون سوزاندن آن ها راحت تر است، ولی ذخایر کربوهیدرات در بدن ما اندک می باشد و تنها برای چند ساعت می تواند انرژی مورد نیازمان را فراهم کند. پس بلافاصله تمام می شود و اینجاست که بدن مان به سراغ ذخایر پروتئین و چربی می رود. پروتئین و چربی ها هم دقیقا موادی هستند که در عضلات صورت یافت می شوند، به همین دلیل است که با رژیم لاغری خیلی زود شاهد لاغری صورت خود هستید.

تحقیقات ثابت کرده اند که چربی سوزی در طول رژیم های لاغری از شکم، ران ها، پهلو ها و صورت آغاز می شود. اما از آنجایی که چربی صورت کمتر است، نمود ظاهری بیشتری دارد. حالا با این توضیحات آیا می شود از لاغری صورت در طول یک رژیم لاغری جلوگیری کرد؟ پاسخ مثبت است، اما نه صد درصد.

روش های درمان لاغری صورت در رژیم لاغری

روش های زیادی برای پیشگیری و درمان لاغری صورت در زمان کاهش وزن وجود دارد که من در ادامه به ذکر و توضیح چند مورد از اصلی ترین ها می پردازم.

یک) از رژیم لاغری اصولی پیروی کنید

با توضیحاتی که درباره فرایند چربی سوزی برای تان دادم، حتما متوجه شده اید رژیمی که دریافت می کنید، چقدر روی لاغری صورت شما تاثیر دارد. پس دریافت یک رژیم لاغری اصولی از آنچه که فکرش را هم می کنید، مهم تر است. پیشنهاد من به شما رژیم های هوشمند من و رژیم است که کاملا استاندارد می باشند و بر اساس ویژگی های قد و وزن شما یک رژیم منحصر به فرد به شما ارائه می دهد. با دریافت این رژیم ها می توانید طرف مدت سی روز نتیجه را مشاهده کنید و در سه مرحله آن را ادامه دهید و در نهایت با دریافت یک رژیم تثبیت وزن، وزن تان را ثابت نگه دارید تا آن مشکل تغییرات وزن یو یویی را نداشته باشید. رژیم لاغری مانع لاغری صورت شما می شود که شوک به بدن شما وارد نکند و تمام مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن را به آن برساند.

دو) دوست صمیمی پوست تان، آب را دریابید

نوشیدن آب فواید بی نظیری برای سلامتی شما دارد. از جمله فواید آن پوستی درخشان و چهره ای شاداب و البته صورتی تو پر است. زمانی که شما در رژیم لاغری هستید، موضوع نوشیدن آب از اهمیت بیشتری هم برخوردار می شود. چرا که هم برای جلوگیری از لاغری صورت مهم است و هم وجود آب کافی در بدن تان، مانع از بروز چین و چروک و خشکی پوست صورت تان می شود.

لاغر شوید

سه) از کاهش وزن پیوسته پیروی کنیدوزن کم کردن باید آرام ولی پی در پی باشد. وقتی به سرعت وزن کم می کنید، حجم زیادی از سموم موجود در چربی های بدن شما می تواند آسب جدی به بدن وارد کند. یکی از این آسیب ها تیرگی پوست، شل شدن پوست صورت و لاغری صورت است. یادتان باشد نهایت کاهش وزنی که در یک ماه باید تجربه کنید چهار کیلو می باشد.

چهار) ورزش کنید

ورزش هم درست مانند نوشیدن آب فواید سلامتی زیادی برای شما به همراه دارد که تنها یکی از آن ها زیبایی و چاقی صورت است. ورزش با رفع تنش ها و فشار های روحی در شما می تواند واکنش های مخرب در پوست صورت تان را در طول یک رژیم لاغری به طرز شگفت انگیزی متوقف کند.

پنج) مصرف میوه و سبزی را جدی بگیرید

سبزیجات و میوه ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و وجود آنتی اکسیدان های مختلف در آن ها می تواند به شادابی و سلامت پوست شما کمک زیادی کند. در طول هر رژیم لاغری باید مصرف میوه و سبزی را جدی بگیرید و حتما در کنار وعده های غذایی تان از این دو منبع غذایی طلایی هم استفاده کنید.

شش) روش های تهاجمی!

در نهایت یک سری روش تهاجمی تر باقی می ماند که این روز ها افراد زیادی هم به استفاده از آن ها روی آورده اند. اما قبل از اینکه به آن ها اشاره کنم، باز هم یادآور می شوم اگر از یک رژیم لاغری اصولی و مناسب استفاده کنید و اگر درمان هایی که در بالا به آن ها اشاره کردم را انجام دهید، مطمئن باشید، تا حد زیادی در طول دوران کاهش وزن خود با مشکل لاغری صورت مواجه نمی شوید. اما روش های تهاجمی چه هستند؟

تزریق ژل یکی از این روش ها است که امروزه به عنوان یک روش درمان لاغری صورت توسط متخصصین پوست و زیبایی انجام می گیرد. ژل ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع نیاز شما می تواند متفاوت باشد. اما تزریق چربی هم یکی دیگر از روش هایی که است که به کمک آن و با استفاده از چربی های اضافه بیمار در دیگر نقاط بدنش، صورت و بخش هایی از بدن که لاغر هستند، را چاق تر و تو پر تر می کنند. بوتاکس و نهایتا کاشت پروتز هم می تواند تیر خلاص به لاغری صورت باشد. حالا انتخاب با خودتان است که با چه روشی می خواهید به چاقی صورت برسید…

ورزش صورت و چاق شدن آن

در کنار توصیه هایی که در این مقاله در خصوص لاغری صورت به شما کردم، ذکر این نکته نیز واجب است که می توانید با انجام چند ورزش مخصوص صورت، شادابی و جوانی را به پوست خود هدیه دهید. این روش ها که خیلی ساده هستند، اگر جدی گرفته شوند و در مدت زمان طولانی از آن ها استفاده کنید، می تواند نتایج چشم گیری برای شما به همراه داشته باشد. ضمن اینکه می توانید در هر جا و مکان خیلی راحت آن ها را انجام دهید و هیچ هزینه ای ندارد و نیازی به تعیین وقت خاصی هم نمی باشد. چه کار باید کرد؟

با ورزش گونه، آن ها را برجسته تر کنید. چطور؟ صبح ها زمانی که در حال آماده شدن برای رفتن به سر کار هستید، لبخند بزنید! اما نه یک لبخند معمولی، بلکه یک لبخند اغراق آمیز که فشار زیادی را روی گونه های شما آورد. ده ثانیه در این حالت بمانید و پنج مرتبه این کار را انجام دهید. بعد از آن همانطور که مشغول گوشیدن لباس های تان می باشید، لپ های تان را باد کنید و ده ثانیه هم در این وضعیت بمانید و باز هم پنج بار آن را تکرار کنید. هنوز هم وقت دارید؟ اگر وقت دارید با انگشت اشاره تان، گونه های تان را با حرکات دایره وار ماساژ دهید و تا زیر گونه ادامه دهید. حالا می توانید از خانه بیرون بروید و از شادابی صورت و چهره خود لذت ببرید.

تناسب اندام و دستیابی به وزن ایده آل می تواند همراه با برخورداری از چهره ای زیبا باشد. پس این دو را با رعایت اصولی که در این مقاله به آن اشاره کردیم به خود هدیه دهید و با ثبت نام در من و رژیم و دریافت رژیم های هوشمند آن، زیبایی و سلامتی را با هم داشته باشید. اگر به مطالعه درباره زیبایی و رژیم غذایی علاقه بیشتری دارید می توانید از دیگر مقالات ما در این دسته بندی استفاده کنید.

به هر حال زیبایی برای هر بانویی اهمیت خاص دارد، اما متاسفانه درباره زیبایی آقایان کمی اجحاف شده است. لاغری صورت در رژیم لاغری برای آقایان نیز اتفاق نا خوشایندی است اما شاید به این دلیل که آن ها، آن را زیاد جدی نمی گیرند، به نظر کم اهمیت تر جلوه می کند. هدف ما در من و رژیم این است که شما را چه مرد و چه زن، در داشتن یک اندام زیبا، سالم و چهره ای زیبا و سرحال یاری کنیم. پس حتی اگر آقا هم هستید، به فکر زیبایی خود در کنار سلامتی باشید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل