چربی و اضافه وزن، معضل جدید قرن

چربی و اضافه وزن، معضل جدید قرن

چربی و اضافه وزن، معضل جدید قرن | در قدیم الایام معمولا غذاهایی مانند مربا خامه سرشیر کره کله پاچه دیزی پای ثابت سفره های ایرانی بود، غذاهای پرچرب و شیرینی که مضرات خوردن آن ها بیشتر از مزایایشان بود. این‌ها تمامی غذاهایی بود که از اول صبح به منظور تامین انرژی لازم برای کارهای منزل و بیرون از خانه تدارک دیده می‌شد. البته هیچ کدام از سفره های ایرانی خالی از این موادغذایی نبودند این بود که پیشتر، اندام اکثر افراد چاق و دارای اضافه وزن بود و تناسب اندام خیلی معنایی نداشت.

در قدیم، در سایه زندگی پر تحرک و فعالیت‌های سنگین روزانه، کالری های دریافتی بدن به کلی مصرف شده و کسی به چربی خون و فشار بالا فکر می‌کرد و در واقع کمتر کسی از مرض قند رنج می برد. اما این روزها به دلیل ماشینی شدن کلیه فعالیتهای انسان و همچنین کاهش فعالیت های فیزیکی و البته پرکالری شدن، مصنوعی و خوش طعم شدن غذاها، سیستم زندگی افراد به کلی دگرگون شده و بسیاری از آنها در معرض ابتلا به بیماری کشنده چاقی قرار گرفته اند. اینکه امروزه که بحث لاغری، رعایت سبک درست زندگی به عنوان یک اصل درست زندگی مطرح شده و لاغری و تناسب اندام بین تمامی افراد متجدد به ترند تبدیل شده است، همه افراد سعی می‌کنند که به نوعی سبک زندگی شان را به سبک زندگی سالم تغییر داده همواره به دنبال راه های تناسب اندام و  لاغری و کاهش وزن باشند، چراکه سلامتی بدن در گروه لاغری و تناسب اندام است.

چربی و اضافه وزن

آمارها در سرتاسر دنیا نشان می دهد که چاقی یکی از مهمترین بیماری های قرن شناخته شده که البته فراگیری آن از اپیدمی نیز گذشته است، به همین دلیل متخصصان تغذیه دیگر برای چاقی از واژه ی آندمیک استفاده می کنند که به معنای وجود عامل بیماری زا و یا بیماری دائمی در یک منطقه یا گروه جمعیتی خاص است.متخصصان تغذیه در رابطه با شیوع چاقی در جهان همگی متفق النظر می‌گویند که متاسفانه روند افزایشی بیماری چاقی در جهان رو به افزایش است به گونه ای که پیش بینی شده در سال 2022 در آمریکا حدود ۷۰ درصد از افراد به چاقی مبتلا می شوند. آمارها نشان دهنده این است که در کشور ما نیز علیرغم توجه زیاد افراد به تناسب اندام، لاغری و تمایل به لاغری و پیگیری رژیم لاغری، باز هم چاقی و اضافه وزن در افراد رو به افزایش است.

تمامی متخصصان تغذیه بر این باور هستند که چاقی، مشکلی بیماری بسیار خطرناک تر از بیماری سرطان است، چرا که علاوه بر بروز بیماری‌های خطرناکی مانند افزایش فشار خون، افزایش چربی خون، دیابت و سندرم متابولیک، عوارض و مشکلات روحی روانی زیادی به همراه دارد. آنها با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است توصیه می‌کنند که بایستی به سبکهای قدیمی زندگی یعنی سبک زندگی سالم برگردیم. بدین معنا که که صرفاً از مواد ارگانیک و طبیعی استفاده کرده و تحرک و فعالیت های فیزیکی خود را از افزایش دهیم و همواره در نظر داشته باشیم که مرض چاقی مادر تمامی بیماری هاست، بیماری هایی که نه تنها جسمی بوده بلکه ما را به مشکلات روحی و روانی هم دچار میسازد. افرادی که بسیار چاق بوده و از چاقی های مفرط رنج می برند آنچنان که باید در محیط جامعه و کار مورد توجه قرار نمی گیرند و کم کم با کناره گیری از جامعه به تنهایی و انزوا خو گرفته و بیشتر وقت خود را در منزل می گذراند. این زمان است که نشاط و شادی از زندگی این گونه افراد رخت بر بسته و بسیاری از آنها درگیر بیماری هایی مانند افسردگی پریشانی و بیماری های روحی حادتر میشوند.

چربی و اضافه وزن

اما در بسیاری از اوقات بازگشت به سبک سنتی و قدیمی برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست انگار اصل تکنولوژی، انسان را در مسیر باتلاق گونه ای قرار داده که نمی‌تواند به راحتی از آن خارج شده و سبک زندگی اش را تغییر دهد، افزایش مشکلات افراد و کمبود زمان همچنین عدم امکان پیاده روی های روزانه که در گذشته زیاد اتفاق می افتاد که امروزه دیگر وجود ندارد، امکان استفاده از انواع غذاهایی که برای تهیه آن ها زمان بسیاری صرف می‌شود در این عصر دیگر وجود ندارد. به شکلی که بسیاری از افراد به طور کاملاً ناخواسته با استفاده از غذاهای فست فود و سریع، دچار مشکلات چاقی شده و علیرغم پیگیری رژیم غذایی مختلف و گاهی زجرآور و سخت هم نتوانسته اند مشکل چاقی اشان را حل کنند.
در این جا در ادامه مقاله می خواهیم بدانیم که برای این دسته از بیماران چه کاری باید انجام دهیم؟

متاسفانه این دسته از افراد به واسطه سبک زندگی ناسالم نه تنها دچار مشکلات شده اند بلکه مشکلاتشان کل خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل باید به دنبال درمان اساسی بود. اگرچه درمان اصلی و قطعی چاقی همان رعایت رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی است اما در مورد افرادی که به دلیل عادت های نادرست غذا خوردن و پیروی از سبک نادرسته تغذیه دچار بزرگی معده شده و به چاقی مفرط مبتلا شده اند صحبت کردن از رژیم غذایی و ورزش کاری بس بیهوده است. معده اینگونه افراد اندازه یک و نیم لیتر ظرفیت دارد، در حالی که ظرفیت معده طبیعی به مراتب کمتر است اما باید برای درمان افراد چاق چه کاری انجام داد؟

دوئل برای زندگی

هنگام مواجهه با چنین مشکلاتی افراد‌چاق معمولاً سعی می کنند که به گونه ای از این مشکل رهایی یابند. آنهایی که افزایش وزن و چاقی کمتری دارند با استفاده از انواع رژیم لاغری همچنین انجام تمرینات سخت ورزشی بعد از گذشت چندین ماه می توانند به وزن دلخواه خود برسند اما عده‌ای دیگر که دچار چاقی های مفرط هستند معمولاً به دنبال عمل جراحی برای لاغر شدن می رود.

گذشته از افرادی که راه خود را برای لاغر شدن و کاهش چربی و اضافه وزن در عمل جراحی پیدا می‌کنند. هستند کسانی که می‌خواهند بدون انجام عمل جراحی و مشکلات و عوارض ناشی از آن خود را لاغر کرده و چربی شکم و پهلو را از بین ببرند.

برای این گونه افراد، متخصصین تغذیه، معمولاً استفاده از انواع رژیم غذایی مناسب و یا رژیم لاغری اصولی و همچنین انجام تمرینات ورزشی ممتد و روزانه را توصیه می کنند.
افراد چاق بهتر است قبل از از رو آوردن به هر گونه عمل های جراحی لاغری تمامی راههای اصولی با استفاده از رژیم لاغری و انجام تمرینات ورزشی امتحان چرا که با پیگیری این سبک زندگی به راحتی می‌توانند بعد از گذشته ها ۷ الی ۱۰ ماه به وزن دلخواه خود رسیده و سلامت و تناسب اندام را تجربه کنند.

رژیم لاغری و سایت من و رژیم

اگر هدف شما کاهش وزن و لاغری باشد، بهتر است که پیگیر انواع رژیم لاغری و کاهش وزن باشید، البته انواع رژیم لاغری که توسط متخصصین تغذیه با اصول و روش های کاملاً استاندارد تهیه شده باشد. چرا که اگر رژیم هایی را دنبال کنیم که غیر اصولی بوده و برای مدت طولانی ناسازگار با بدن باشند، بعد از کاهش وزن و لاغری دچار مشکلات عدیده ای می شویم که گاهاً از بین رفتن کامل کبد و مرگ خاموش را باعث می شود. چرا که بودند افرادی که بدون در نظر گرفتن عوارض رژیم های نادرست لاغری به دنبال لاغر شدن و کاهش وزن بودند و اما بعد از آن با وجود رسیدن به لاغری دچار مشکلات عدیده سلامتی شده و گاه حتی تا مرگ نیز رفته اند.

چربی و اضافه وزن

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی حتماً اگر به دنبال لاغری و کاهش وزن هستید پیشنهاد ما به شما این است که از بهترین و اصولی ترین رژیم های لاغری استفاده کرده تا بتوانید آنها را برای دراز مدت و همچنین حفظ وزن طبیعی خود و نگهداری آن دنبال کنید. اگر بتوانید با چنین رژیم های اصولی اضافه وزن خود را برطرف کرده و به تناسب اندام برسید، متعاقباً سلامت بدن را احساس کرده و از شر بیماریهای فشارخون، مرض قند و چربی خلاصی پیدا میکند. در کنار رژیم لاغری و تمرینات سخت، پیاده روی بهترین روش برای به دست آوردن نتایج طولانی مدت و ماندگار است پس از آن غافل نشوید.

به منظور داشتن تناسب اندام و لاغری می توانید کلیه رژیم‌های لاغری سایت من و رژیم را دنبال کرده و در کنار آن با انجام تمرینات ورزشی به راحتی به وزن دلخواه مورد نظر خود دست پیدا کنید. سایت من و رژیم با بهره گیری از دانش انواع متخصصین متبحر تغذیه بر آن است که بهترین و کاملترین متد های لاغری و کاهش وزن و همچنین چاقی و افزایش وزن و تناسب اندام و سلامت بدن را به دلخواه افراد ارائه دهد.

با سایت من و رژیم همراه باشید و همواره از به روز ترین و علمی ترین متد های درمانی لاغری، چاقی و همچنین رژیم های غذایی مناسب بهره مند شده و نتیجتا تناسب و سلامت بدن را تجربه کنید. دغدغه سایت منو رژیم، همواره بر این بوده است که بهترین متد های لاغری و چاقی را در اختیار افراد دچار مشکلات چاقی و لاغری قرار داده و نهایتاً تجربه ی یک زندگی خوشایند و تناسب اندام را با آنها به اشتراک بگذارد. پس درنگ نکنید و همین حالا برای رفع مشکلات خود به سایت من و رژیم مراجعه کرده و با توجه به نیاز خود بهترین و اصولی ترین رژیم ها را دریافت کنید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل