چگونه موهایی ابریشمی داشته باشیم؟

چگونه موهایی ابریشمی داشته باشیم؟

چگونه موهایی ابریشمی داشته باشیم؟ | این روزها، رعایت کردن رژیم غذایی و برنامه غذایی مناسب، برای  پیشگیری و همچنین درمان بسیاری از بیماری ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است، اکثر افراد به دلیل اینکه دوست ندارند از داروهای شیمیایی به ‌طور مکرر استفاده کنند، ترجیح می‌دهند که از خواص درمانی مواد غذایی استفاده کرده و مشکل سلامتی خود را درمان کنند. هواداران رژیم درمانی بر این عقیده اند که “انسان ها همان چیزی هستند که از آن تغذیه می کنند” بدن انسان همانند وسیله نقلیه روشنی بوده که نوع سوخت آن تعیین کننده کیفیت عملکرد دستگاه های آن است. اگرچه مکمل های غیر طبیعی و شیمیایی می توانند مفید باشند اما به تنهایی قادر نیستند مشکلات موها را رفع کنند اما با یک رژیم غذایی ساده و درمانی سرشار از ویتامین رفع می شوند.

متخصصین تغذیه معمولاً بر این باورند که می‌توانند با بررسی اعضای بدن مانند پوست مو ناخن به راحتی متوجه شوند که مشکل اصلی فرد چه بوده و به کیفیت رژیم غذایی وی پی ببرند، بدین ترتیب به راحتی می توانند با پیشنهاد استفاده از مواد غذایی خاص خاص مشکل مورد نظر را رفع کنند، مثلاً شکنندگی و یا نازکی موها می ‌تواند نشانه کمبود ویتامین ها در تغذیه ی  روزانه باشد. اما دلیل این مشکلات چیست؟

موهایی ابریشمی

در این مقاله قصد داریم که رژیم های درمانی مناسبی که برای افرادی که مشکل شکنندگی یا نازکی یا ریزش مو دارند، را عنوان کنیم که به راحتی بتوان با رعایت رژیم غذایی  و مصرف ماده ی غذایی خاص مشکلشان را حل کرده . موهایی هرچه زیباتر پیدا کنند.

نازکی موها

یکی از مهمترین مشکلاتی که افراد با بالا رفتن سن با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نازکی موهاست. این مسئله بخشی از سیر طبیعی افزایش سن است اما روش های خاصی وجود دارد که با به کارگیری آنها می توانید سرعت پیشروی این مشکل را کم کنید. هر فردی روزانه به طور متوسط ۶۰ تا ۱۰۰ رشته مو از دست می دهد و بدن برای اینکه بتواند این موها را جایگزین کند به مقدار زیادی پروتئین نیاز دارد که موهای از دست رفته را مجدداً بسازد. چطور می توانیم از طریق رژیم غذایی مناسب و برنامه غذایی خاص، پروتئین بیشتری به بدن برسانیم؟

گوشت مرغ، بوقلمون، گاو، گوسفند و همچنین غذاهای دریایی یکی از منابع سرشار از پروتئین هستند. اگر گیاهخوار هستید و نمی توانید از گوشت استفاده کنید به راحتی می توانید از جایگزین های گیاهی پروتئین استفاده کند مثلاً به جای استفاده از گوشت می توانید از عدس، نخود، انواع مغزها، بادام، تخمه آفتابگردان و شاهدانه استفاده کنید.

کدری موها 

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند کدری موهاست. موهای شما برای حفظ درخشش و زیبایی طبیعی خود به چربی های سالم مواد غذایی نیاز دارد که حاوی روغن های طبیعی گیاهی یا حیوانی هستند. بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳، انواع غذاهای دریایی و ماهی قزل آلا هستند.

امگا ۳ نه تنها ماده ای برای تامین درخشش مو و زیبایی است بلکه سلامت قلب و کلیه ها را نیز تضمین  می کند. متخصصین تغذیه استفاده از غذاهای دریایی را در هفته، ۲ یا ۳ بار توصیه می کنند.

موهایی ابریشمی

شوره سر یا پوست ریزی کف سر 

شاید بارها و بارها مشکل شوره ی سر را تجربه کرده باشید،  این مشکل نه تنها باعث خارش پوست سر می شود بلکه ظاهر بسیار بدی به موهای شما می دهد. برای از بین بردن شوره سر کافیست که مواد غذایی که زینک سرشاری دارند استفاده شوند.

این ماده نه تنها نقش مهمی در کارکرد سایر اندام های بدن دارد بلکه به جلوگیری از شوره سر و پوست ریزی کف سر کمک می کند. با مصرف مواد غذایی مانند ماست، کدو حلوایی، گوشت گاو و مرغ به راحتی می توانید این مشکل را حل کنید.

سفید شدن مو

اگرچه بخش عمده سفید شدن موها مربوط به مسائل ژنتیکی است، اما کمبود ویتامین b ۱۲ می تواند باعث سفید شدن زود هنگام موها شود. با انجام یک آزمایش ساده می توانید از میزان ویتامین b12 بدنتان مطلع شده و به راحتی میزان این ماده مغذی را در بدن تان به سطح استاندارد برسانید. با مصرف غذاهایی مانند گوشت ماهی لبنیات و تخم مرغ می توانید ویتامین b۱۲ لازم برای بدن تان را تامین کرده و همچنین سفیدی مو های تان را به تعویق بیندازید.

موهایی ابریشمی

ریزش شدید موها

اگر ریزش موهایتان را  به حدی تجربه کرده اید که کف سرتان به وضوح دیده می شود احتمال دچار کمبود آهن هستید. مشکلی که در زنان بسیار رایج است با دادن یک آزمایش ساده می‌توانید، مقدار آهن خون تان را بررسی کرده و متوجه شوید که دلیل اصلی ریزش مو های تان چیست. کمبود آهن در بدن باعث می‌شود که بدن اکسیژن موها را گرفته و آنها را به بخش‌های مورد نیاز منتقل کند. مو ها برای ادامه حیات خود به اکسیژن نیاز دارند، البته زمانی که اکسیژن کافی را دریافت نکنند، مطمئناً شروع به ریزش می کنند کمبود آهن در بدن می‌تواند علائم دیگری مانند خستگی مفرط و گیجی به همراه داشته باشد. اما اگر کمبود آهن را رفع کردید و متوجه شدید که علت ریزش مو هایتان کمبود آهن نیست ممکن است مشکلات جدی تری مانند اختلالات تیروئید و یا ژنتیک داشته باشید. برای دریافت بیشتر آهن در مواد غذایی خود می توانید از سبزیجاتی مانند اسفناج، شوید، فلفل دلمه و یا گوشت گاو و مرغ استفاده کنید. البته آهن موجود در پروتئین های حیوانی راحت تر از نوع گیاهی آن جذب بدن میشوند.

حال اگر رژیم لاغری خاصی را دنبال می کنید، که به واسطه ی آن دچار ریزش مو شده اید و یا یا اگر کمبود مواد غذایی خاصی در بدن تان دارید، می ‌توانید با دنبال کردن برنامه غذایی مناسب و یا رژیم غذایی موردنظرتان در سایت من و رژیم به راحتی مشکل ریزش مویتان را حل کرده و موهایی هر چه زیباتر و ابریشمی تر به خود هدیه کنید.

و اما مراقبت از موها و درمان های خانگی

برای اینکه موهای ابریشمی و زیبا داشته باشیم جدا از درمان های غذایی می توانیم از روشهای خانگی نیز برای محافظت از موها استفاده کنیم.

درمان با تخم مرغ

اگر موهای خشک یا شکننده دارید می‌توانید از تخم مرغ برای درمان این گونه موها استفاده کنید، به شکلی که یک دوم فنجان هر تخم مرغ را به روی موهای تان مالیده و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید، مهم است که هم از سفیده ی تخم مرغ و هم زرده ی تخم مرغ برای شستشوی موها در این روش استفاده کنید. یکی از موثرترین روش ها برای داشتن موهای زیبا، همین است. امتحان کنید.

تمیز نگه داشتن موها

مهمترین دلیل بروز شوره سر یا ریزش موها چربی یا گرد و غبار روی موهاست. برای درمان خانگی این حالت بهتر است که هفته ای سه بار موهای خود را شستشو دهید.

استفاده نکردن از آب گرم

آب گرم باعث می شود روغن محافظ موها گرفته شده، بنابراین خشک و شکننده شوند. برای جلوگیری از این حالت بهتر است با آبی حمام کنید که درجه حرارتی آن فقط کمی بیشتر از دمای بدنتان باشد.

درمان با کدو

عصاره کدو را گرفته و روی موهای تان زده و ماساژ دهید اجازه بدهید که نیم ساعت روی موهایتان بماند و بعد آن را به طور کامل شستشو دهید. این یکی از روش های ساده ی زیبایی برای موی سر است.

استفاده از عسل

با این روش بایستی نرم کننده را با مقداری عسل مخلوط کرده بر روی موهای تان بمالید. ۳۰ دقیقه به آن زمان دهید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه آن را به طور کامل شستشو دهید، این ماده کوتیکول مو ها را بسته و آنها را درخشان می کند

استفاده از جوش شیرین

یکی دیگر از درمان های خانگی با جوش شیرین است. در این حالت بایستی سه قاشق جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و بعد از اینکه موهایتان را با شامپو شستشو دادید، آن را با این محلول بشویید، بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه روی موهایتان بماند، این درمان باعث می شود که مواد شیمیایی شامپو از روی موها پاک شده و موهای درخشنده تر و ابریشمی تر داشته باشید.

استفاده از سرکه سیب خانگی

در این روش بایستی مخلوط آب را با سرکه سیب بر روی موها مالیده و به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید، بعد بلافاصله آن را بشورید و درخشش موهای خود را تجربه کنید، البته این روش بیشتر برای موهای لخت توصیه می شود.

استفاده از نرم کننده های خانگی

برای ساخت نرم کننده خانگی می‌توانید ماست و تخم مرغ را مخلوط کرده و این ماده را بر روی موها مالیده و اجازه بدهید ۳۰ دقیقه بر روی موها باقی بماند، بعد از آن ماساژ کمی داده و بلافاصله با آب ولرم بشویید.

استفاده از روغن بادام

با استفاده از روغن بادام از شر موهای آسیب دیده و خشک رهایی پیدا کنید، بدین منظور می‌توانید روغن بادام را به مدت ۴۰ ثانیه گرم کرده و بر روی موهایتان بمالید و حدود ۳۰ دقیقه ماساژ دهید بعد از آن ها را با آب ولرم و شامپو و نرم کننده شستشو دهید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل