نکات آب کردن شکم

نکات آب کردن شکم

نکات آب کردن شکم | بزرگی شکم علاوه بر اینکه برای سلامتی مضر است ما را در انتخاب لباس مورد علاقه خود نیز محدود می کند، چرا که مجبوریم لباسی را بپوشیم که ظاهر ما را نا زیبا جلوه ندهد. چاقی شکم که از انباشته شدن چربی اضافه در ناحیه شکم بوجود می آید عامل بسیاری از بیماری ها است که مهمترین آنها دیابت نوع 2 و انواع بیماری های قلبی است.

در بسیاری از موارد برای طبقه بندی وزن و پیش بینی خطر ابتلا به بیماری های ناشی از چاقی تنها از شاخص توده بدنی استفاده می کنند. اما در بسیاری از افراد این شاخص درست عمل نمی کند چرا که فرد با وجود شاخص توده بدنی که او را در دسته افراد نرمال قرار می دهد در ناحیه شکم چربی اضافی دارد.

اگرچه لاغر کردن شکم برای بعضی از افراد کار ساده ای نیست اما راه کارهایی وجود دارد که در عین سادگی بسیار موثرند. تنها نکته برای نتیجه گرفتن از چنین راه کارهایی تداوم در بکارگیری آنها است. پس بیایید نگاهی به این نکته های موثر برای لاغر کردن شکم بیندازیم:

آب کردن شکم

مواد غذایی سرشار از فیبر بخورید

فیبر موجود در بعضی مواد غذایی قابلیت حل شدن در آب را دارد و پس از حل شدن توسط آب به صورت ماده ای ژله ای شکل در می آید. این ماده ژله ای عبود غذا از روده را کند تر کرده و باعث می شود دیرتر احساس گرسنگی کنیم. زمانی که دیرتر احساس گرسنگی می کنیم میل به خوردن غذا در ما کاهش پیدا کرده و این موضوع به تدریج باعث کاهش وزن می شود. در حقیقت بدن غذای کمتری دریافت می کند و برای تامین سوخت مورد نیاز خود به سراغ چربی های اضافی بدن می رود. به این ترتیب چربی انباشته شده در ناحیه شکم را به تدریج استفاده می کند و در نهایت منجر به لاغر شدن شکم می شود.

بنابراین اگر به دنبال کاهش وزن یا کوچک کردن شکم خود هستید یک راه ساده اضافه کردن مواد غذایی سرشار از فیبر مثل انواع میوه و سبزیجات، تخم کتان، و غیره به رژیم غذایی است.

چربی های ترانس را از رژیم غذایی حذف کنید

چربی های ترانس جز آن دسته از چربی هایی هستند که با اضافه کردن هیدروژن به روغن های گیاهی به منظور بالا بردن نقطه ذوب در آنها درست می شوند. از این نوع چربی ها در تولید انواع روغن جامد مانند روغن های مخصوص شیرینی پزی و مارگارین استفاده می شود. مطالعات صورت گرفته در مورد اثرات این نوع چربی بر بدن نشان می دهد که این چربی ها باعث بیماری های قلبی، مقاومت به انسولین و افزایش چربی شکمی می شوند.
برای کاهش مصرف چربی های ترانس به برچسب مواد تشکیل دهنده محصولات غذایی با دقت نگاه کنید. اگر میزان چربی ترانس محصولی بیش از حد مجاز است از خریدن آن خودداری کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که چربی های ترانس با اسامی مختلفی بر روی برچسب مواد تشکیل دهنده محصولات غذایی نوشته می شوند. پس بهتر است با اسامی مختلف چربی های ترانس نیز آشنا باشید.

مصرف پروتئین را در رژیم غذایی افزایش دهید

پروتئین یک ماده مغذی بسیار مهم برای کنترل وزن است. افزایش مصرف پروتئین باعث افزایش ترشح نوعی هورمون می شود که در کاهش اشتها نقش کلید دارد. علاوه بر این پروتئین میزان سوخت و ساز بدن را بالا می برد و به حفظ توده عضلانی در هنگام کاهش وزن کمک می کند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد افرادی که پروتئین بیشتری می خورند، نسبت به افرادی که در رژیم غذایی خود پروتئین کمتری مصرف می کنند، چربی شکمی کمتری دارند. مواد غذایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات و لوبیا منابع خوبی برای پروتئین هستند که می توانید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

سطح استرس خود را کاهش دهید

جالب است بدانید که استرس و چاقی در ناحیه شکم با یکدیگر رابطه دارند. در حقیقت استرس با تحریک غدد آدرنال باعث تولید کورتیزول یا همان هورمون استرس می شود. سطح بالای کورتیزول اشتها را افزایش داده و باعث تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو می شود. مطالعات صورت گرفته بر روی زنانی که در ناحیه شکم دچار چاقی هستند نشان داده است سطح کورتیزول آنها نسبت به افراد دیگر بالاتر است.
برای کمک به لاغر کردن شکم خود را مشغول فعالیت هایی بکنید که از آن لذت می برید. یوگا یا مدیتیشن یکی از روشی مؤثر و اثبات شده برای آرام شدن و کاهش سطح استرس است.

آب کردن شکم

مصرف قند را رژیم غذایی کاهش دهید

فروکتوز به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده قند در صورت مصرف بیش از حد عامل بیماری های زیادی از جمله بیماری های قلبی، دیابت نوع 2، چاقی و بیماری کبد چرب است. علاوه بر این بین میزان مصرف بالای قند و چاقی شکم ارتباط مستقیمی وجود دارد. نکته جالب در مورد مواد غذایی شیرین این است که حتی با وجود سالم و مفید بودن برخی از آنها مانند عسل باز هم باید در میزان مصرف مواد غذایی دارای قند دقت داشت.

برای آب کردن شکم ورزش هوازی انجام دهید

انجام ورزش های هوازی شیوه ای مؤثر و شناخته شده برای بهبود سلامتی و سوزاندن کالری است. طبق تحقیقات صورت گرفته یکی از موثرترین ورزش برای آب کردن شکم انجام دادن ورزش هوای است. البته شدت و دفعات و مدت زمان انجام چنین ورزش هایی را نیز باید در نظر گرفت. به همین دلیل ورزش های هوازی برای آب کردن شکم به طور خاص باید متناسب با شرایط جسمی هر فرد صورت گیرد تا نتیجه مطلوب بدست آید.

کربوهیدراتها را کم کنید

کاهش مصرف کربوهیدرات برای لاغر کردن شکم بسیار مفید است. رژیم های غذایی با کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز باعث لاغر شدن شکم در افراد دارای اضافه وزن، افراد در معرض خطر دیابت نوع 2 و زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک می شود.
اگر به خوردن غذاهایی که کربوهیدرات دارند علاقه دارید خبر خوب این است که لزومی ندارد حتما یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشته باشید. برخی تحقیقات نشان می دهد که تنها کافی است کربوهیدراتهای تصفیه شده را با کربوهیدراتهای نشاسته ای غیر فرآوری شده جایگزین کنید تا از تجمع چربی اضافه در ناحیه شکم جلوگیری کنید.

به اندازه کافی بخوابید

خواب در بسیاری از جنبه های سلامتی از جمله وزن نقش مهمی ایفا می کند. مطالعات نشان می دهد افرادی که خواب کافی ندارند بیشتر به افزایش وزن دچار شده و در نتیجه احتمال تجمع چربی در ناحیه شکم آنها بیشتر می شود. خواب کافی باعث می شود که بدن کالری بیشتری بسوزاند و در بیداری کمتر احساس گرسنگی کنید. از طرف دیگر خواب کم باعث می شود بدن هورمون گرلین که باعث افزایش اشتها است را بیشتر ترشح کند که باعث پر خوری و در نتیجه افزایش وزن می شود.

سرکه سیب سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

مصرف سرکه سیب مزایای قابل توجهی برای سلامتی از جمله کاهش سطح قند خون دارد. این ماده حاوی استیک اسید است که در چندین مطالعه صورت گرفته تاثیر آن بر آب کردن شکم ثابت شده است. مصرف 1 تا 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب به صورت روزانه برای بیشتر افراد بی خطر است و منجر به کاهش چربی شکم می شود. با این وجود بهتر است آن را با آب رقیق کنید زیرا سرکه خالص می تواند به مینای دندان آسیب برساند.

غذاهای پرو بیوتیک بخورید

پروبیوتیک ها باکتری هایی هستند که در برخی غذاها وجود دارند. این نوع باکتری مزایای زیادی برای سلامتی زیادی دارند که از جمله آنها می توان به تاثیر مثبت بر سلامت روده و افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. علاوه بر این نوع باکتری ها در تنظیم وزن نقش داشته و به کاهش وزن از جمله از بین رفتن آب کردن شکم کمک می کند.

چای سبز بنوشید

چای سبز یک نوشیدنی فوق العاده سالم است. کافئین و آنتی اکسیدان موجود در چای سبز سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند. EGCG نوعی ترکیب گیاهی است که کاتچین نامیده می شود و در چای سبز وجود دارد. چندین مطالعه نشان می دهد که این ماده در آب کردن چربی شکم مؤثر است. نوشیدن چای سبز در کنار ورزش نتیجه عالی برای کوچک کردن شکم به همراه دارد.

سبک زندگی خود را تغییر داده و روش مناسب خود را پیدا کنید

ممکن است تنها با رعایت یکی از موارد گفته شده در بالا تأثیر قابل توجهی در لاغر کردن شکم بدست نیاید. اگر به دنبال نتیجه خوب و قابل توجهی در کاهش وزن و به ویژه لاغری شکم هستید بهتر است روش های اثربخش مختلفی را در کنار هم بکار گیرید. تغییر سبک زندگی در کنار رژیم غذایی سالم عامل اصلی پیشگیری از انواع بیماری، افزایش وزن و چربی شکم است. در حقیقت هنگامی که عادات و رژیم غذایی سالم را جایگزین عادات نادرست و رژیم غذایی نامناسب می کنید علاوه بر سلامتی تناسب اندام و در نتیجه لاغری شکم اتفاق خواهد افتاد.

اگر نمی دانید که چطور می توانید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید من و رژیم به شما کمک می کنید تا رژیم مناسب خود را داشته باشید. اطلاعات خود را سایت من و رژیم وارد کنید و رژیم متناسب با خود را دریافت نمایید.

سمیرا علی جانی

View Comments

  • این شکم مارو کشت واقعا!!!! هر رژیمی که میگرم هرجایی از بدنم لاغر میشه به جز این شکم واقعا دیگه نمیدونم :|

    • درود بر شما کاربر عزیز
      پیشنهاد می کنم یک بار هم رژیم های هوشمند من و رژیم و امتحان کنید... ما همراه شما خواهیم بود.

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل