لاغری شکم و پهلو با آووکادو

بسیاری از افراد می خواهند با لاغری موضعی، فقط در برخی از نواحی بدن شان، وزن کم کنند. دربین مواد غذایی لاغر کننده، خصوصا چربی سوز شکم، بهتر است درباره خواص آواکادو در لاغری بیشتر بدانید!

آواکادو در واقع یک توت تک دانه بومی مکزیک است، اما اصلا شبیه انواع توت ها و یا زغال اخته نیست. تعداد کالری موجود در آووکادو به مراتب از 1 کالری موجود در تمشک بیشتر است. هر آووکادو دارای 322 کالری و 29.5 گرم چربی است، که حدود 10 تا 20 برابر بیشتر از کل سبزیجات کشاورزی است . بنابراین، به جرات می توان گفت که آووکادو قطعا می تواند چیزی بیشتر از یک میوه محسوب شود چرا که چربی موجود در آن بسیار بیشتر از میوه های معمولی است.

علاوه بر این، مقدار چربی موجود در آووکادو از نوع اشباع نشده است که محققان بر این باورند که وجود چربی اشباع نشده در آووکادو، این میوه را بسیار خاص کرده، به طوری که سزاوار شهرت یک غذای سالم شده است. برطبق مطالعات، اثبات شده است که آواکادو در کاهش کلسترول خون، کاهش فشار خون و سوزاندن چربی های شکمی و لاغری شکم و پهلو، به طور حتم یکی از غذاهای عالی برای کاهش وزن است.

در این مطلب علاوه بر آشنایی با خواص آواکادو، می فهمید که چرا صفت بهترین غذای دنیا به آووکادو داده شده است و فواید این میوه برای لاغری چیست. بعد از آن روشهای خوردن این میوه پرخاصیت را ذکر می کنیم تا به راحتی وزنتان را با وعده های غذایی خوشمزه کاهش دهید.

 

 

از خواص آواکادو چه می دانید؟

جالب است بدانید برای اینکه متابولیسم مناسب بدن تان را تنظیم کنید، بهتر است همواره مصرف آووکادو را در سبد برنامه غذایی خود بگنجانید. یک آووکادو با اندازه نرمال تقریبا چیزی حدود به 20 ویتامین، مواد معدنی و فیتون ها را در خود دارد. اگر بخواهید وزن متناسبی داشته باشید، توصیه می کنیم که هر روز یک آواکادو بخورید، که نتیجتا بعد از مصرف آن اشتهای شما نیز کاهش یافته و بهتر می توانید وسوسه های خوردن تان را مدیریت کنید.

یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو مغذی، با طعم ملایم حدود 120 کالری و 10 گرم چربی اشباع نشده، یک ماده غذایی تقریباً ایده ال است. این مقدار آواکادو، در واقع با مقدار یکسانی از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون برابر است. اما به علت وجود رادیکال های آزاد در این میوه پر خاصیت، بهتر است که از آن برای تهیه سس و غذاهای ساده و با پخت سطحی استفاده کنید.

در تحقیقاتی که بر 40 نفر از داوطلبین کالیفرنیایی انجام شده، مشخص شده است که مصرف نیمی از آووکادوی تازه به همراه ناهار روزانه باعث می شود حدود 40 درصد اشتها کاهش داده شود. در واقع آواکادو اگر به شکل خوراک گواکامول دربیاید به اندازه هر دو قاشق غذاخوری آن، فقط 60 کالری دارد و در ضمن احساس سیری زیادی هم ایجاد می کند.

 

 

برای تهیه گواکامولی یا دیپ آواکادوی مکزیکی باید یک آووکادوی کاملا رسیده را له کنید و با گوجه، گشنیز تازه، پیاز، فلفل و آبلیمو مخلوط کرده و به عنوان سالاد یا یک وعده غذایی نوش جان کنید.

لاغری شکم

 

آواکادو و خاصیت لاغری

امروزه محققان بر این باورند که مصرف روزانه آواکادو حتی اگر با مقدار کمی از این میوه خوش طعم شروع شود، می تواند سلامت بدن شما را تضمین و به راحتی لاغرتان کند. اگر بخواهیم از فواید آواکادو در لاغری برایتان بگوییم، خاصیت روغن آواکادو را دست کم نگیرید. چرا که احساس سیری بیشتری در شما بوجود می آورد.

جالب است بدانید که مطابق با آخرین آمار در بین مصرف کنندگان آووکادو، پیش بینی می شود که نهایتا روغن آووکادو جایگزین روغن زیتون خواهد شد. بنابراین در بین روغن های گیاهی، پرچم سفید آواکادو بالاتر از بقیه است. پس از مصرف روغن این میوه ی مغذی در سالادها و انواع غذاها یتان نهایت لذت را ببرید.

اما از دیگر خواص آواکادو برای لاغری، هسته آواکادو است. شاید باورتان نشود که این هسته سرشار از فیبر و اسیدآمینه های ضروری برای بدن است،
پس هسته آن را دور نیندازید، آن را در آفتاب خشک کنید، سپس رنده کرده و بصورت پودر درآورید و بر روی سالاد یا غذایتان بپاشید و نوش جان کنید. هسته آواکادو به دلیل فیبر زیادی که دارد، خاصیت سیر کنندگی داشته و از بروز بسیاری از بیماری ها مثل مشکلات کبد نیز جلوگیری می کند. ضمنا آواکادو و هسته آن، برای سلامت مو و پوست نیز بسیار مفید است و از موخوره و ریزش مو جلوگیری کرده و چین و چروک پوست را نیز برطرف می کند.

 

کمی رقص شکم انجام دهید!

در وعده های غذایتان روغن آووکادو را بگنجانید. محققان می گویند جایگزین کردن روغن های پخت و پز با انواع مختلف روغن آووکادو که سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع و اولئیک هستند می توانند باعث کاهش چربی شکمی شوند که این امر می تواند خطر ابتلا به سندرم متابولیک را کاهش دهد. مطالعات اخیر در ایالت پن نشان داده است که افرادی که به مدت چهار هفته 40 گرم (حدود 3 قاشق غذاخوری) روغن آووکادو مصرف کرده بودند، چربی شکم خود را 1.6 درصد در مقایسه با افرادی که مخلوط روغن کتان/گلرنگ را استفاده کرده بودند، از دست دادند.

رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع نشده ممکن است در واقع با تنظیم ژنهای خاصی از چربی و پایین آوردن میزان آن، از توزیع چربی بدن در اطراف شکم تان جلوگیری کند. حتما شما هم دوستانی دارید که همیشه خوش اندام تر از شما، سبک تر و سالم تر هستند ؟ اما راز تناسب اندام آنها چیست؟ در واقع نه پول، نه ژن، نه هیچ چیز دیگر به اندازه برنامه غذایی مناسب نمی تواند در زیبایی اندام آنها تاثیرگذار باشد. مطمئنا مصرف غذاهای مقوی و کم کالری باعث شده که آنها همواره خوش هیکل بمانند و یکی از این غذاهای کم کالری و مقوی آووکادو است.

طبق مقالات به چاپ رسیده در این مورد، نشان داده شده است که مصرف منظم نیمی از آووکادو به صورت روزانه می تواند به میزان 50 درصد خطر ابتلا به سندرم متابولیک را کاهش دهد. در واقع مصرف کنندگان آووکادو از شاخص توده بدنی کمتری (چربی دور کمر کمتری) نسبت به مصرف کنندگان مواد غذایی دیگر برخوردارند. گویی با مصرف آواکادو مثل این است که شما دارید رقص شکم انجام می دهید و با قر دادن کمرتان سایز شکم و پهلو را کم می کنید.

سبزیجات کم کالری، سرشار از ویتامین و پر از مواد مغذی مهم هستند که می توانند سایز دور کمر شما را کوچک کنند، سبزیجات بهترین دوست رژیم غذایی شما هستند. اضافه کردن آووکادو به سالاد و مصرف آن باعث می شد که بدن سه تا پنج برابر بیشتر کاروتنوئیدها را جذب کند. پس سبزیجات و سالاد خود را با اضافه کردن چند برش آووکادو تازه یا یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو، مغذی تر کنید.

سبزیجات برگدار منبع غنی از ویتامین ها هستند که اگر آووکادو را به آنها اضافه کنید می توانید قند خون بدنتان را تنظیم کرده و همواره بدنی سالم و متناسب داشته باشید. به گفته محققان، خوردن آووکادو به طور طبیعی می تواند انرژی لازم برای بدنتان را فراهم کند.

اکنون که با خواندن این مطلب از خواص آواکادو و فواید آن برای لاغری مطلع شدید، این نکته نیز برایتان روشن شد که هر نوع ماده ی غذایی چقدر می تواند برای بدن فرد مفید یا مضر بوده و اثرات جانبی مناسب یا نامناسبی بر جای گذارد. پس رژیم غذایی بیش از آنچه که فکرش را بکنید اهمیت دارد.

خوشبختانه سایت من و رژیم با بهره گیری از به روزترین اطلاعات و تحقیقات بین المللی در مورد تغذیه و مواد غذایی، رژیم های مناسبی ارایه می دهد که هر فرد بتواند با آرامش خاطر و بدون دغدغه ذهنی از این رژیم ها استفاده کرده و همواره سلامتی را برای بدنش به ارمغان آورد. اگر می خواهید تناسب اندام داشته باشید و یا از چاقی شکم و پهلو رنج می برید و می خواهید با لاغری شکم و پهلو احساس سبکی را تجربه کنید، با ما همراه باشید.

سمیرا علی جانی

Published by
سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل