چگونه لاغر شویم ؟ صبحانه برای لاغری

چگونه لاغر شویم ؟ صبحانه برای لاغری

چگونه لاغر شویم ؟ صبحانه برای لاغری | شاید یکی از پاسخ ها به سوال چگونه لاغر شویم، خوردن صبحانه باشد. صبحانه سوخت و ساز بدن را آغاز کرده و به سوزاندن کالری در طول روز به شما کمک می کند. علاوه بر آن انرژی لازم برای انجام کارها برای بدن را فراهم کرده و قدرت تمرکز را افزایش می دهد. اینها تنها چند دلیل اصلی است که صبحانه را به مهمترین وعده غذایی تبدیل کرده است.

در بسیاری از تحقیقات خوردن صبحانه به سلامتی عمومی بدن، افزایش حافظه و تمرکز بهتر، پایین آمدن کلسترول بد و کاهش احتمال ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و اضافه وزن نسبت داده شده است. عادت به خوردن صبحانه باعث بوجود آمدن سبک زندگی سالم تر نیز می شود.

حذف وعده صبحانه ریتم سوخت و ساز بدن را بر هم می زند. هنگام بیدار شدن از خواب، قند خون لازم برای اینکه عضلات و مغز بهترین عملکرد را داشته باشند، معمولا پایین است. صبحانه خوردن به تنظیم قند خون کمک می کند. اگر بدن این سوخت را از مواد غذایی دریافت نکند، احساس بی حالی و کم انرژی بودن می کنیم و همین موضوع باعث می شود که در طول روز دچار پرخوری شویم.

چگونه لاغر شویم

علاوه بر این موضوع خوردن صبحانه مناسب ترین زمان برای دریافت مواد مغذی و انواع ویتامین ها است که در برخی مواد غذایی سالم مانند لبنیات، غلات و میوه ها به وفور وجود دارد. اگر از این فرصت استفاده نکنید، به احتمال زیاد در طول روز نیز مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را دریافت نخواهید کرد.

بسیاری از مردم وعده صبحانه را حذف می کنند زیرا عجله دارند که زودتر از منزل خارج شوند و به کار خود برسند. روشن است که این کار درستی نیست و بدن به غذا نیاز دارد. اگر خود را تا قبل از وعده ناهار گرسنه نگهدارید و چیزی نخورید این احتمال وجود دارد که آنقدر گرسنه شوید که به خوردن غذاهای پرچرب یا بسیار شیرین میل پیدا کنید. به طور کلی فواید صبحانه خوردن و مضرات حذف وعده صبحانه عبارتند از:

فواید

  • شاخص توده بدنی پایین تر
  • مصرف چربی کمتر در طول روز
  • میل به خوردن میوه و سبزیجات بیشتر
  • دریافت کلسیم بالاتر
  • دریافت فیبر بیشتر
  • عملکرد بهتر حافظه و تمرکز

مضرات:

  • افزایش احتمال اضافه وزن
  • میل کمتر به خوردن غذاهای سالم
  • میل بیشتر به خوردن غذاهای ناسالم

ارتباط صبحانه و وزن

فکر می کنید خوردن صبحانه در کاهش وزن نقش دارد؟ پاسخ برخی مطالعات به این پرسش بله است. محققان متوجه شده اند که افرادی که صبحانه می خورند معمولا نسبت به کسانی که صبحانه نمی خورند لاغرترند. شاید دلیل این موضوع این باشد که خوردن غذاهایی حاوی پروتئین و فیبر در صبح باعث کاهش اشتهای در طول روز می شود. البته باید به این موضوع توجه داشت که خوردن صبحانه تضمینی برای کاهش وزن نیست بلکه عامل موثری است که در کنار سایر عوامل بر روی کاهش وزن تاثیر می گذارد.

اگر قصد دارید رژیم بگیرید، فکر نکنید که حذف وعده صبحانه باعث کاهش کالری دریافتی می شود. مطالعات نشان می دهد بیشتر افرادی که وزن کم می کنند و وزن خود را در حال متعادل حفظ می کنند هر روز صبحانه می خورند. از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که چه نوع و چه مقدار غذا می خورید. افرادی که بیش از نیاز بدنشان صبحانه می خورند معمولا در طول روز نیز به پرخوری ادامه می دهند. پس چگونه لاغر شویم؟ صبحانه را جدی بگیرید !

چگونه لاغر شویم

اهمیت خوردن صبحانه در کودکان

بعضی اوقات کودکان صبح ها تمایلی به خوردن صبحانه ندارند، اما مهم است که آنها انجام دهند. بدن در حال رشد آنها به مواد مغذی و سوخت احتیاج دارد. کودکانی که صبحانه نمی خورند، در مدرسه تمرکز کمتری دارند و بیشتر احساس خستگی می کنند و برخی از آنها نیز ممکن است بی قرار باشند. محققین نشان داده اند کودکانی که صبحانه می خورند در انجام تکالیف مدرسه بهتر عمل می کنند. علاوه بر این احتمال اینکه با حذف وعده صبحانه کودکان دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن خود شوند زیاد است.

کودکانی که صبحانه را حذف می کنند بیشتر در طول روز به خوردن تنقلات و غذاهای ناسالم روی می آورند و معمولا دچار اضافه وزن می شوند. نوجوانانی که هر روز صبحانه می خورند نسبت به نوجوانانی که اصلا صبحانه نمی خورند از شاخص توده بدنی پایین تری برخورد هستند.

چه صبحانه ای مناسب است؟

شاید فکر کنید که یک کلوچه و یک فنجان چای یا قهوه برای صبحانه کافی است، اما متخصصان توصیه می کنند که نسبت به آنچه برای صبحانه انتخاب می کنید دقیق باشید. حتی گاهی حذف صبحانه ناسالم به مراتب بهتر از خوردن آن صبحانه است. پس با خوردن صبحانه چگونه لاغر شویم ؟ اما در صورتیکه صبحانه مناسب و متعادل میل کنید انرژی لازم برای شروع روز را دریافت کرده و باعث خواهد شد تا از خوردن بیش از حد در بقیه روز جلوگیری شود. در ادامه به بهترین غذاهایی که می توانید صبح ها میل کنید اشاره شده است.

تخم مرغ

خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه باعث افزایش احساس سیری، کاهش کالری دریافتی و حفظ سطح قند خون می شود. علاوه بر این زرده تخم مرغ حاوی لوتئین و زاكزانتین است. این آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از اختلالات چشمی مثل آب مروارید کمک می کنند. تخم مرغ یکی از بهترین منابع کولین نیز محسوب می شود که یک ماده مغذی بسیار مهم برای سلامت مغز و کبد است. اگرچه زرده تخم مرغ کلسترول زیادی دارد، اما در بیشتر افراد سطح کلسترول را افزایش نمی دهد. در حقیقت خوردن تخم مرغ کامل با تغییر شکل کلسترول بد، افزایش کلسترول خوب و بهبود ترشح انسولین خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

قهوه

قهوه یک نوشیدنی شگفت انگیز برای شروع روز است.کافئین موجود در قهوه باعث بهبود روحیه، افزایش سطح هوشیاری و عملکرد ذهنی می شود. حتی با مصرف مقدار کمی کافئین نیز این اثرات را در خود احساس خواهید کرد. مقدار مجاز قهوه 3 تا 4 فنجان در روز است. کافئین میزان سوخت و ساز بدن و چربی سوزی را نیز افزایش می دهد. 100 میلی گرم کافئین در روز به افراد کمک می کند تا150 کالری اضافی طی یک دوره 24 ساعته بسوزانید. علاوه بر این، قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث کاهش التهاب می شود.

جو دوسر

جو دوسر بهترین انتخاب صبحانه برای دوستداران غلات است. جو دوسر حاوی فیبر منحصر به فردی به نام بتا گلوکان است. این فیبر فواید چشمگیری برای سلامتی دارد که مهمترین آنها کاهش کلسترول است. علاوه بر این بتا گلوکان موجود در جو دوسر یک فیبر چسبناک است که باعث احساس سیری می شود.

جو دوسر سرشار از آنتی اکسیدان هایی است برای سلامت قلب و کاهش فشار خون مفید هستند. علاوه بر این جو دوسر فاقد گلوتن است و به همین دلیل این ماده غذایی گزینه مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن به حساب می آید.

چگونه لاغر شویم

چای سبز

چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی ها در دنیا است. این ماده غذایی حاوی کافئین است که همراه با افزایش میزان متابولیسم، هوشیاری و خلق و خوی را بهبود می بخشد. چای سبز به ویژه برای دیابت نیز بسیار مفید است زیرا میزان قند خون و انسولین را کاهش می دهد. همچنین حاوی آنتی اکسیدانی است که از مغز، سیستم عصبی و قلب شما محافظت کند.

میوه

میوه می تواند بخشی دلپذیر از یک صبحانه مغذی باشد. انواع میوه حاوی ویتامین، پتاسیم، فیبر بوده و از نظر کالری نسبتا پایین هستند. حدود یک فنجان میوه خرد شده بسته به نوع آن چیزی بین 80تا 130 کالری دارد. اکثر مرکبات سرشار از ویتامین هستند. یک پرتقال بزرگ ویتامین ث روزانه بدن را تأمین می کند. این میوه همچنین به دلیل داشتن فیبر و آب زیاد باعث بوجود آمدن احساس سیری می شود.

اینکه صبحانه بخورید یا نخورید یک انتخاب شخصی است. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این موضوع است که چه غذایی برای شما مناسب تر است. اگر به دنبال تغذیه سالم و انتخاب مواد غذایی مناسب برای وعده های غذایی خود هستید سایت من و رژیم با ارائه رژیم آنلاین به شما کمک می کند.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل