رژیم غذایی گوشت خواری

رژیم غذایی گوشت خواری

رژیم غذایی گوشت خواری | رژیم غذاییگوشت خواری کاملاً از گوشت و محصولات حیوانی تشکیل شده است. ادعا شده است که این رژیم به کاهش وزن، مشکلات خلقی و تنظیم قند خون کمک می کند. با این حال، این رژیم غذایی در طولانی مدت بسیار محدود و ناسالم است. در این مقاله رژیم غذایی گوشت خواری بررسی شده است، هم چنین تاثیرات مثبت و منفی این رژیم غذایی را به شما معرفی می کنیم.

رژیم غذایی گوشت خواری چیست؟

رژیم غذایی گوشت خواران رژیم محدود کننده ای است که فقط شامل گوشت، ماهی و سایر غذاهای حیوانی مانند تخم مرغ و برخی از لبنیات است.

این رژیم غذایی مواد غذایی دیگر، از جمله میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات وآجیل ها را شامل نمی شود. طرفداران آن هم چنین حذف و کاهش مصرف لبنیات و غذاهایی که کم لاکتوز هستند – قند موجود در شیر و لبنیات – مانند کره و پنیر چدار را توصیه می کنند.

رژیم غذایی گوشت خواری از این اعتقاد ناشی می شود که جمعیت اجدادی بشر بیشتر گوشت و ماهی می خوردند و رژیم های پرکربوهیدرات مقصر بسیاری از بیماری های امروز هستند. سایر رژیم های کم کربوهیدرات میزان مصرف کربوهیدرات را محدود اما حذف نمی کنند. با این حال، رژیم غذایی گوشت خواری به هیچ وجه کربوهیدرات ندارد. وی توصیفات کسانی را که از رژیم غذایی Carnivore پیروی می کنند ، عنوان می کند شواهد نشان می دهند که رژیم غذایی گوشت خواری می تواند افسردگی، اضطراب، آرتروز، چاقی، دیابت و موارد دیگر را درمان کند.

رژیم غذایی گوشت خواری

نحوه پیروی از رژیم غذایی گوشت خوار

پیروی از رژیم غذایی گوشت خواری شامل حذف تمام غذاهای گیاهی از رژیم غذایی و صرفاً خوردن گوشت، ماهی، تخم مرغ و مقادیر کمی از لبنیات کم لاکتوز است. غذاهای مخصوص افراد گوشت خوار شامل گوشت گاو، مرغ، بره، بوقلمون، گوسفند، ماهی قزل آلا، ساردین، ماهی سفید و پنیر چدار است. خوردن کره و مغز استخوان نیز مجاز است.
طرفداران این رژیم غذایی برای تامین نیاز های انرژی روزانه شما به خوردن گوشت های چرب تاکید دارند. رژیم غذایی گوشت خواری نوشیدن آب و آب گوشت را تشویق می کند اما شما را از نوشیدن چای، قهوه و سایر نوشیدنی های ساخته شده از گیاهان منع می کند.

در این رژیم غذایی معمولا دستورالعمل خاصی در مورد کالری دریافتی، اندازه و یا تعداد وعده های غذایی وجود ندارد. اکثر هواداران آن پیشنهاد می کنند هر زمان که مایل هستید، بخورید.

آیا رژیم غذایی گوشت خواری در کاهش وزن موثر است؟

رژیم غذایی گوشتخواری ممکن است به کاهش وزن منجر شود. برخی از مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی با پروتئین بالا و کم کربوهیدرات باعث کاهش وزن می شوند. زیرا بعد از مصرف پروتئین شما احساس سیر بودن می کنید و این امر منجر به کاهش کالری و وزن می شود. پروتئین هم چنین می تواند میزان متابولیک شما را افزایش دهد و به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید. بنابراین، پیروی از رژیم غذایی گوشت خواری حداقل در کوتاه مدت باعث می شود احساس سیری بیشتری بکنید و کمتر کالری مصرف نمایید. هم چنین شواهد نشان داده اند که افزایش پروتئین و کاهش مصرف کربوهیدرات ممکن است منجر به کاهش وزن پایدارتری نسبت به رژیم های غذایی با پروتئین کمتر وکربوهیدرات بیشتر باشد.

با این حال، برای کاهش وزن نیازی به حذف کردن کامل کربوهیدرات ها نیست. در عوض، کاهش کالری کلی مصرفی، که با مصرف بیشتر پروتئین همراه است، عامل اصلی کاهش وزن است. به علاوه، ماهیت محدود کننده این رژیم پیروی طولانی مدت از آن را دشوار می کند.

مزایای رژیم غذایی گوشت خوار

از آنجا که در رژیم غذایی گوشت خواری کربوهیدرات ها حذف می شوند، بنابرای کوکی، کیک، آب نبات، سس، شیرینی و غذاهای پر کربوهیدرات در این رژیم وجود ندارند. این غذاها دارای کمی مواد مغذی مفید هستند و مقادیر زیادی کالری دارند. بنابراین باید مصرف آن ها در رژیم های سالم محدود شود.

غذاهایی که حاوی قند زیادی هستند هم چنین برای مبتلایان به دیابت می توانند مشکل ساز باشد، زیرا قند خون را افزایش می دهند. در حقیقت، محدود کردن کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاهای قندی اغلب برای کنترل دیابت توصیه می شود. با این وجود حذف کامل کربوهیدرات ها در رژیم غذایی گوشت خواری برای مدیریت دیابت توصیه نمی شود. درعوض، خوردن مقادیر کم تری از غلات و کربوهیدت هایی که فیبر کمی دارند، توصیه می شود.

رژیم غذایی گوشت خواری

معایب رژیم غذایی گوشت خوار

به دلیل ماهیت بسیار محدود این رژیم و حذف کامل اکثر گروه های غذایی نقاط ضعف زیادی دارد.  این رژیم ها کلسترول، چربی و سدیم زیادی دارند.
با توجه به اینکه رژیم غذایی گوشت خواری فقط از غذا های حیوانی تشکیل شده است، سرشار از چربی اشباع شده و کلسترول است. چربی اشباع شده کلسترول LDLرا افزایش می دهد، و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. با این وجود، مصرف مقادیر زیادی چربی اشباع شده در رژیم غذایی گوشت خواری ممکن است نگران کننده باشد. علاوه بر این، برخی از گوشت های فرآوری شده، به ویژه بیکن و سوسیس هم چنین حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند.

خوردن مقدار زیادی از این غذاها در رژیم غذایی گوشت خواری می تواند به مصرف بیش از حد سدیم منجر شود، که این امر با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری کلیوی و سایر پیامدهای منفی سلامتی مرتبط است. مصرف گوشت فرآوری شده نیز با انواع خاصی از سرطان از جمله سرطان روده بزرگ و سرطان مقعد همراه است.

فاقد ریز مغذی ها و ترکیبات گیاهی مفید است

رژیم غذایی گوشت خواری مواد غذایی بسیار مغذی مانند میوه، سبزیجات، حبوبات و غلات سبوس دار را ندارد، همه این مواد حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مفیدی هستند. در حالی که گوشت مغذی است و ریز مغذی های بسیاری دارد، اما نباید تنها بخشی از رژیم غذایی شما باشد. پیروی از یک رژیم محدود کننده مانند رژیم گوشت خواری ممکن است منجر به کمبود برخی از مواد مغذی شود. از این گذشته، رژیم های سرشار از غذا های گیاهی به دلیل داشتن ویتامین، فیبر، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها با کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، برخی سرطان ها، آلزایمر و دیابت نوع 2 همراه هستند.

این رژیم فیبر را تأمین نمی کند

فیبر، کربوهیدرات غیر قابل هضم است که باعث تقویت سلامت روده و حرکات سالم روده می شود، که فقط در غذاهای گیاهی یافت می شود. بنابراین، رژیم غذایی گوشت خواری حاوی فیبر نیست، که ممکن است منجر به یبوست در برخی از افراد شود. علاوه بر این، فیبر برای تعادل مناسب باکتری ها در روده شما بسیار مهم است. به طور کلی، پیروی از رژیم غذایی گوشت خواری ممکن است به سلامت روده شما آسیب برساند.

این رژیم برای برخی افراد مناسب نیست

رژیم گوشت خواری ممکن است به خصوص برای برخی از افراد مشکل ساز باشد. به عنوان مثال، افرادی که به بیماری مزمن کلیوی مبتلا هستند و باید میزان مصرف پروتئین خود را محدود کنند، نباید از این رژیم غذایی پیروی کنند. همچنین، افرادی که نسبت به کلسترول موجود در غذاها حساسیت بیشتری نشان می دهند، باید در مصرف بسیاری از غذاهایی که کلسترول زیادی دارند، احتیاط کنند. علاوه بر این، این رژیم غذایی نیاز های غذایی بعضی افراد خاص مثل کودکان، زنان شیرده و باردار را تامین نمی کند.

سایت من و رژیم، رژیم های مناسبی را در اختیار شما می گذارد. این رژیم ها شامل همه مواد ضروری و مورد نیاز بدن شما هستند. رژیم های تخصصی ما با توجه به قد، وزن، سن، نیازهای بدن شما به سایر ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین ها طراحی شده است. پس فرصت را از دست ندهید ودر سایت من و رژیم ثبت نام کنید و رژیم مناسب خود را دریافت کنید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل