تمایل بالا به خوردن شیرینی در رژیم لاغری

افراد ذائقه های متفاوتی دارند. گاهی هوس شیرینی خوردن دارند و گاهی میل به خوردن ترشیجات دارند. اما اگر وقت و بی وقت میل به خوردن شیرینی جات دارید و نمی توانید این حس را در خود کنترل کنید، شاید هم اکنون مشغول خوردن شیرینی در رژیم لاغری باشید، اما در این مقاله سعی بر این داریم که متوجه شویم علت این امر در چیست؟

اولین علتی که می توانیم به آن بپردازیم مصرف ناکافی پروتئین است. اگر در رژیم غذایی تان پروتئین به اندازه کافی موجود نباشد، تمایل به مصرف مواد قندی در شما افزایش پیدا می کند. چرا که پایین بودن پروتئین منجر به پایین آمدن سطح قند خون در بدن می شود.

گاهی تمایل به شیرینی خبر از نامتعادل بودن هورمون شادی بخش سروتونین در سطح بدن می دهد. پایین بودن این هورمون در بدن تان اغلب احساس بی حالی و افسردگی را برای تان به وجود می آورد. و از آنجایی که کربوهیدرات موجود در شیرینی جات و مواد قندی منجر به احساس سرخوشی می شود، تمایل به مصرف شیرینی پیدا کرده و بی دلیل سراغ خوردن شیرینی در رژیم لاغری می روید.

از طرفی دیگر شیرینی جات منجر به افزایش سطح اندورفین در بدن می شود و این هورمون که مورفین طبیعی بدن نامیده می شود در نهایت منجر به تسکین درد در افراد می شود. از این رو اغلب بانوان قبل از دوران قاعدگی خود تمایل زیادی به مصرف شیرینی دارند.

حتی کم بودن آهن در بدن نهایتا شما را ترغیب به مصرف شیرینی جات می کند. چرا که پایین بودن آهن خون منجر به احساس خستگی می شود و شما برای جبران این احساس به دنبال راهی برای افزایش انرژی تان هستید و همانطور که قبلا اشاره کردیم مواد قندی سطح انرژی را در بدن به سرعت افزایش می دهد.

خواب ناکافی هم می تواند منجر به احساس خستگی در شما شود که در نهایت، مانند موارد قبلی هوس شیرینی خوردن را در شما به وجود می آورد. از طرفی کمبود خواب منجر به احساس گرسنگی می شود که این عامل خود شما را به مصرف بیشتر غذا، مخصوصا شیرینی جات ترغیب می کند و باعث می شود که افراد به سمت خوردن شیرینی در رژیم لاغری کشانده شوند.

چنانچه از بیماری های گوارشی رنج می برید، بهتر است هر چه سریع تر به دنبال درمان خود باشید و بدانید که این مشکل خود عاملی محرک برای شما در مصرف شیرینی جات است.

شیرینی جات در رژیم لاغری

چنانچه به دنبال کم کردن و یا افزایش وزن هستید حتما مصرف پروتئین ها را در رژیم غذایی و رژیم شیرینی برای لاغری قرار دهید. چرا که همانطور که قبلا اشاره کردیم کمبود این ماده غذایی محرک شما برای مصرف قند بیشتر است همچنین مصرف به اندازه از کربوهیدرات نیز در تنظیم قندخون شما نقش موثری ایفا می کند.

یکی از پیشنهادهای کارشناسان سایت من و رژیم به شما خوانندگان عزیز این است، زمانی که احساس کردید تمایل به مصرف مواد قندی دارید، کمی فکر کنید، موقعیت خود را بسنجید و ببینید به راستی چرا نیاز به این ماده خوراکی دارید؟ آیا احساس خستگی می کنید و یا اینکه استرس دارید؟ اگر استرس دارید بهتر است در وهله اول خود را از محیط استرس زا دور کنید و بعد از آن به فکر آرام کردن خود باشید.

با مصرف غذاهای غنی از فیبر و نوشیدن آب کافی می توانید هوس شیرینی خوردن را کم کنید. شاید برای تان جای سوال باشد و به دنبال ارتباط مصرف فیبر و کم شدن میل تان به مصرف شیرینی باشید. پاسخ ما به شما این است که فیبر منجر به تثبیت قند خون شما می شود از طرفی به شما احساس سیری می دهد.

البته به خاطر بسپارید که در کنار مصرف مواد غذایی که شامل فیبر می باشند همچون غلات، نان سفید و یا پاستا، بایستی آب کافی بنوشید تا فیبر قابلیت حل شدن در آب را داشته باشد.

مصرف میوه نیز در این راستا می تواند بسیار کمک کننده باشد. همانطور که می دانید میوه جات منبع غنی از قند طبیعی، فیبر، مواد معدنی، ویتامین و آنتی اکسیدان ها هستند. زمانی که شما آن ها را در برنامه غذایی خود جای می دهید در واقع به سلامتی خود بسیار کمک کرده اید چرا که بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیازتان از این طریق به بدن شما می رسد و از طرفی فیبر موجود در آن ها نیاز شما به مصرف شیرینی جات را کنترل و تثبیت می کند. لازم است بدانید که یک رژیم غذایی سالم و رژیم شیرینی برای لاغری حتما مصرف حداقل یک وعده میوه را به طور روزانه در خود دارد.

اگر به دنبال کاهش میل به خوردن شیرینی هستید و یا می خواهید وزن کم کنید یا اضافه باید تمامی ویتامین ها و مواد معدنی را به بدن برسانید و به اندام ایده آل خود برسید و در آن وزن ثابت بمانید، بهتر است یکبار از رژیم های غذایی سایت من و رژیم که توسط کارشناسان مجرب در بحث تغذیه طراحی شده استفاده کنید و ما را در حس لذت بخشی که تجربه خواهید کرد شریک کنید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل