کاهش وزن تا عید نوروز

کاهش وزن تا عید نوروز

کاهش وزن تا عید نوروز | حرف از لاغری و تناسب اندام همیشه نقل محافل بوده، خصوصا در میان خانم ها. داشتن شکمی تخت و نداشتن پهلوها و شکمی شل و آویزان رویای همه است. هیچ کس چاقی و اضافه وزن بسیار را دوست ندارد. شاید صحبت از رژیم لاغری و یا حتی رژیم لاغری شکم همیشه درمیان افراد بوده اما در ایران، هرچه به عید نوروز نزدیک و نزدیک تر می شویم، اهمیت این نوع رژیم ها بیشتر می شود.

اغلب خانم ها هستند که با فکر تناسب اندام و خوش هیکل بودن در دید و بازدید های عید از این مطب به آن مطب، به متخصصان تغذیه مختلفی مراجعه می کنند. حتی عده ای هم به سایت های نامعتبر رجوع می کنند و دست به خرید داروها و رژیم های ناسالم لاغری می زنند. اما نتیجه چه می شود؟ مسلما نتیجه آن چیزی نیست که به دنبالش هستند.

این روزها که بازار خوش اندام شدن داغ داغ است، افراد سودجو و کلاهبردار زیادی با عناوین مختلف قصد دارند که با ارائه داروهای لاغری یا رژیم های لاغری شکم و پهلو نامعتبر و ناسالم، پول بیشتری به جیب بزنند. متاسفانه عده زیادی هم به دام آن ها می افتند. افرادی که با فکر تناسب اندام، بدون هیچ بررسی و تحقیقی هر رژیم غذایی را اجرا می کنند. اما این کاملا اشتباه است.

شاید شما هم یکی از آن ها باشید؛ به دلیل نزدیک بودن به عید نوروز، دنبال این هستید که هرچه سریع تر به وزن ایده آل تان برسید، اما به یاد داشته باشید که تنها رژیم لاغری که می تواند به شما درمان چاقی تان کمک کند، رژیمی است که شما را به تحمل گرسنگی دعوت نکند و شامل مواد غذایی مفید باشد. در ادامه مقاله شما را با تعدادی از مواد غذایی مفید که حضورشان در هر رژیم لاغری برای تناسب اندام ضروری است، آشنا می کنیم و به شما می گوییم که چطور یک رژیم غذایی اصولی داشته باشید و از آن پیروی کنید.

  • برای خود یک هدف تعیین کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که برای شروع هرکاری باید یک هدف تعیین کنید. حتی اگر آن کار کم کردن وزن تان و درمان چاقی باشد. متاسفانه بسیاری از افراد این کار را انجام نمی دهند. اما این را بدانید تعیین هدف واقعا تاثیرگذار است. به عنوان مثال اگر قصد دارید تا عید نوروز، چربی های شکم تان را آب کنید و به دنبال یک رژیم لاغری شکم هستید، حتما آن را به عنوان هدف تان در جایی بنویسید. نخستین هدف برای کاهش وزن این است که این مسئله را بدانید و به خود بگویید که چقدر باید وزن کم کنید.

  • میزان کالری که می سوزانید بیشتر از مقدار مصرفی تان باشد.

شاید با دیدن این عنوان به خود بگویید که این کار خیلی ساده است؛ اما این طور نیست. شما به یک برنامه ریزی مناسب نیاز دارید. به عنوان مثال باید برنامه ی غذایی داشته باشید که میزان کالری مصرفی در طول روزتان کمتر از میزان کالری باشد که می سوزانید. اجرای چنین رژیم غذایی هم بدون مراجعه به یک سایت معتبر یا متخصص تغذیه امکان پذیر نیست. من و رژیم به عنوان وب سایت رژیم های غذایی با هدف کمک به خوش اندام شدن و حفظ سلامتی شما، در هر ساعت از شبانه روز در دسترس شماست تا برای درمان چاقی یا لاغری تان به آن مراجعه کنید.

کاهش وزن تا عید نوروز

  • قند رژیمی را جایگزین کنید.

سعی کنید به جای مواد خوراکی که حاوی مقدار زیادی قند هستند، از قندهای رژیمی استفاده کنید. این مواد طبیعی که میزان کالری‌ شان صفر است تقریبا در تمام فروشگاه ها بزرگ و زنجیره ای در‌دسترس هستند. همچنین مصرف این مواد علاوه بر کمک به کاهش وزن تان در کاهش قند خون و دیابت هم تاثیر بسزایی دارند.

  • به جای مصرف برنج سفید از برنج قهوه ای استفاده کنید.

میزان کالری برنج قهوه ای از نوع سفید آن بسیار کمتر است، از سوی دیگر به دلیل دارا بودن مقدار بیشتری فیبر، مصرف آن موجب می شود که برای مدتی طولانی ‌تر احساس سیر بودن داشته باشید. درضمن برنج قهوه‌ ای حاوی سبوس است که می ‌تواند میزان کلسترول را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

  • آجیل را فراموش نکنید.

سعی کنید در طول روز خوردن آجیل های شیرین را فراموش نکنید. خوردن میوه و آجیل ‌هایی مثل پسته، بادام و گردو که چربی کافی داشته و برای سلامت کلی بدن ‌تان مفید است و به کاهش وزن تان کمک می ‌کند، توصیه می شود.

  • هرگز برای کاهش وزن گرسنگی را تحمل نکنید.

از بزرگ ترین و غیرقابل جبران ترین اشتباهاتی که برخی افراد انجام می دهند، این است که برای درمان چاقی به رژیم هایی اعتماد می کنند که برپایه نخوردن تهیه شده اند!!! به خاطر داشته باشید، هنگامی که بدن متوجه شود که شما در حال تحمل گرسنگی هستید، خیلی سریع به جای سوزاندن بیشتر کالری، به ذخیره آن ها می پردازد؛ دقیقا برعکس هدفی که دارید. پس سعی کنید برنامه غذایی را اجرا کنید که اصولی بوده و شما را به نخوردن یا تحمل گرسنگی دعوت نمی کند.

  • شام را تا ساعت ۷:۳۰‌ شب بخورید.

متاسفانه عده ی زیادی عادت دارند که شام را سنگین و دیرهنگام بخورند؛ دقیقا چیزی که در هر رژیم لاغری شکم یا به طور کلی برنامه های لاغری، اصلا توصیه نمی شود. هنگامی که شام را دیر میل کنید، طبیعتا فاصله بین خوردن شام و خوابیدن تان بسیار کوتاه می شود. در این صورت سیستم هاضمه تحت ‌تاثیر قرار گرفته و در برنامه کاهش وزن شما اختلال ایجاد می ‌کند.

  • مصرف میوه و سبزیجات را تا پنج بار در روز افزایش دهید.

شما به خوردن مواد غذایی نیاز دارید که کم کالری باشند و از میزان بالای مواد مغذی برخوردار باشند. میوه و سبزیجات دقیقا موادی هستند که دارای این خصوصیات خوب هستند. سعی کنید هنگام صبح و پیش از صبحانه حتما یک میوه بخورید. پیش از خوردن ناهار نیز به خوردن سالاد بپردازید. در هنگام شب نیز از خوردن غذای سنگین و سرخ کردنی خودداری کرده و به خوردن سبزیجات بیشتری روی آورید.

  • میزان مصرف غذاهای نمکی را کم کنید.

قطعا شما هم عاشق خیارشور و پفک و هرچیز نمکی دیگری هستید، اما نمک برای برنامه کاهش وزن شما اصلا گزینه خوبی نیست و باعث حفظ آب در بدن و نفخ می‌ شود، پس تاجایی که می توانید مصرف آن را کاهش دهید یا به طور کلی حذف کنید.

کاهش وزن تا عید نوروز

  • سفارش غذا را فراموش کنید.

احتمالا شما هم مثل بسیاری از افراد به دلیل مشغله هایی که دارید، هرازگاهی از رستوران ها و فست فودها؛ غذا سفارش می دهید. خوشبختانه یا متاسفانه باید بگوییم که این کار را هم باید کنار بگذارید. همیشه سعی کنید غذایی را بخورید که خودتان در منزل تهیه کردید؛ غذایی که از نحوه آماده شدن آن اطمینان کافی دارید. برای خودتان محدودیت قائل شوید. سعی کنید به جای سفارش غذاهای آماده از رستوران غذاهای سالم را بپزید و بخورید.

  • ادویه‌ های بیشتری به غذاهای ‌تان اضافه کنید.

برخی ادویه های وجود دارند که به افزایش سوخت و ساز بدن تان کمک چشمگیری می کنند. سعی کنید ادویه‌ هایی مثل فلفل سیاه، فلفل قرمز، زیره سبز، زردچوبه و… را به غذای ‌تان اضافه کنید چون هم باعث بهتر شدن مزه غذا شده و هم به کاهش وزن تان کمک می ‌کند.

  • مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید.

مصرف مرغ و ماهی را در وعده های غذایی تان بیشتر کنید. مرغ پروتئین بیشتری داشته و شما را مدت بیشتری سیر نگه می دارد. ماهی نیز جزو موادی است که دارای چربی های سالم می باشد و گزینه ی خوبی برای کاهش وزن تان است.

  • هنگام گرسنگی آب بنوشید.

احتمالا با شروع یک رژیم غذایی، در اغلب مواقع کمی احساس گرسنگی دارید. سعی کنید چنین مواقعی آب بنوشید. اکثر اوقات به دلیل تشنگی، بدن هوس چیزی می ‌کند تا بخورد، بنابراین نوشیدن آب می‌ تواند هوس بدن را نسبت به خوردن از بین ببرد.

  • صبحانه مفصلی بخورید.

هرگز صبحانه را از میان وعده های غذایی تان حذف نکنید. شما برای شروع یک روز جدید نیاز به سوخت کافی دارید و نباید گرسنگی را تحمل کنید. سعی کنید لبنیات و نان و مغذی ‌ترین مواد غذایی در صبحانه تان بگنجانید.

حرف آخر

اگر برای کاهش وزن تا عید نوروز تصمیم تان جدی است، پس از همین حالا شروع کنید و یک رژیم لاغری معتبر را دریافت کرده و در کنار آن به توصیه هایی که در بالا گفته شد نیز عمل کنید. شاید بپرسید که رژیم لاغری را چگونه دریافت کنم؟ خیلی ساده است. در هرجایی که هستید؛ فرقی ندارد منزل یا محل کارتان؛ فقط وارد وب سایت من و رژیم شوید و با وارد کردن اطلاعات دقیق تان یک رژیم مناسب دریافت کنید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل