راه های درمان چاقی

راه های درمان چاقی

راه های درمان چاقی | امروزه افراد زیادی از چاقی رنج می برند، درمان چاقی و کوچک کردن شکم به یک چالش بزرگ در میان افراد چاق تبدیل شده است. آن ها همیشه می گویند چرا نمی توانیم وزن کم کنیم؟ چرا بعد از مدتی وزنمان ثابت می ماند؟ چاقی باعث مشکلات زیادی از جمله کاهش اعتماد به نفس، بیماری های قلبی عروقی و چربی، کبد چرب، دیابت، ساییدگی مفاصل و مشکلات گوارشی می شود، بنابراین همه به دنبال رژیمی با کمترین عوارض برای درمان چاقی موضعی و کوچک کردن شکم هستند.

تناسب اندام و وزن ایده آل علاوه بر این که اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد موجب کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و غیره می شود. رژیم هایی لاغری زیادی وجود دارند که در آن ها شما احساس گرسنگی می کنید و دنبال کردن این چنین رژیم ها کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است. بنابراین باید در انتخاب رژیم غذایی خود دقت زیادی داشته باشید. در ادامه به معرفی غذا هایی که برای لاغر شدن موثر هستند، می پردازیم.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

برای اینکه بتوانید برای درمان لاغری رژیم غذایی سالم داشته باشید باید از سبزیجات، میوه، غلات و حبوبات بیشتر استفاده کنید و از خوردن غذا های شور، شیرین و چربی های اشباع شده و ترانس دار بپرهیزید. یکی از مزایایی که رژیم های هوشمند من و رژیم دارد بهره مندی از همین مواد غذایی سالم و مغذی می باشد. پس با دریافت این رژیم ها خیالتان از بابت تامین تمامی مواد غذایی مفید در برنامه غذایی راحت می باشد.

راه های درمان چاقی

برای درمان چاقی به آرامی غذا بخورید

یکی از فاکتور های مهمی که می تواند در لاغر شدن به شما کمک زیادی کند، آرام غذا خوردن می باشد. هنگامی که غذای خود را با سرعت کم بخورید، زمان بیشتری برای ارسال سیگنال های سیری به مغز وجود دارد بنابراین شما زود تر احساس سیری می کنید و از همین طریق غذای کمتری می خورید.

غذا های کم کالری بخورید

بسیاری از افرادی که به دنبال لاغر شدن هستند، فکر می کنند باید کم غذا بخورند. اما آنچه اهمیت دارد تعداد کالری می باشد. پس به جای خوردن غذا هایی با کالری زیاد سعی کنید غذا های کم انرژی یا کم کالری بخورید. با خوردن این گونه غذا ها می توانید حجم وعده خود را افزایش دهید. همچنین سبزیجات و میوه بیشتری مصرف کنید.

حتما صبحانه بخورید

دلیل اینکه بسیاری از متخصصین رژیم از جمله متخصصین من و رژیم به خوردن صبحانه تاکید می کنند این است که نخوردن صبحانه باعث می شود بعد از مدتی گرسنه شوید و به خوردن خوراکی های ناسالم روی آورید که موجب چاقی خواهد شد.

کربوهیدرات کمتری مصرف کنید

برای درمان چاقی از خوردن قند و نشاسته مثل نان، پاستا و سیب زمینی بپرهیزید. قند و نشاسته گرسنگی شما را افزایش می دهد، در حالی که نخوردن آن ها اشتهای شما را کاهش می دهد.

چربی و کربوهیدرات را همزمان از رژیم خود حذف نکنید

حذف کردن چربی و کربوهیدرات به صورت همزمان از رژیم غذایی موجب گرسنگی و خستگی می شود و نهایتا بعد از مدتی نمی توانید این رژیم را دنبال کنید. بنابراین راه حل این است که چربی های سالم از جمله کره، روغن زیتون، گوشت، ماهی پر چرب، بیکن، تخم مرغ و روغن نارگیل بخورید.

همیشه به اندازه بخورید

برای این که در ابتدای دوره درمان چاقی احساس رضایت بکنید به اندازه کافی غذا بخورید. انجام این کار در رژیم غذایی کم کربوهیدرات به این معنی است که چربی مصرفی توسط بدن شما به عنوان سوخت سوزانده می شود، زیرا سطح ذخیره چربی در انسولین کاهش می یابد. بعد از مدتی بدون گرسنگی وزن بیشتری را از دست خواهید داد.

پروتئین بیشتری مصرف کنید.

پروتئین علاوه بر این که مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند، باعث می شود مدت زمان بیشتری احساس سیری بکنید و تمایلی به خوردن غذا نداشته باشید. بنابراین خوردن پروتیئن هایی مثل گوشت، ماهی، تخم مرغ و غیره به درمان چاقی موضعی در نواحی شکم و پهلو کمک می کند.

سبزیجات کم کربوهیدرات مصرف کنید

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم سبزیجات نقش بسیار مهمی در کاهش وزن ایفا می کنند. در کنار بشقاب غذای خود یک ظرف بزرگ از سبزیجات کم کربوهیدرات که شامل سبزی های زیر باشد به شما احساس سیری می دهد.

  • کلم بروکلی
  • اسفناج
  • گوجه
  • کلم بروکسل
  • کلم پیچ
  • کاهو
  • خیار

یک ساعت قبل از غذا آب بنوشید

مطالعات نشان می دهند نوشیدن آب قبل از غذا حجم قابل توجهی از معده شما را پر می کند و همین باعث می شود غذای کمتری بخورید و زود تر لاغر شوید.

چای و قهوه زیاد بنوشید

نوشیدن زیاد چای و قهوه از آن جایی کافئین زیادی دارد متابولیسم بدن را 3 تا 11 درصد افزایش می دهد و همین موجب لاغر شدن می شود.

راه های درمان چاقی

از مصرف الکل بپرهیزید

مصرف زیاد الکل باعث افزایش تراکم چربی های ناحیه شکم و پهلو ها می شود بنابراین برای کوچک کردن شکم و پهلو از مصرف الکل بپرهیزید.

به طور منظم غذا بخورید

اگر به طور منظم غذا نخورید یا یکی از وعده های غذایی را حذف کنید باعث می شود احساس گرسنگی بیشتری بکنید و بیشتر غذا بخورید. بنابراین هر وعده غذایی را طبق زمان بندی خاصی بخورید.

خواب کافی داشته باشید

کم خوابی یا به عبارتی خواب کمتر از 6 ساعت در روز بر هورمون های اشتها و جذب غذا تاثیر می گذارد و باعث می شود که غذای بیشتری بخورید. بنابراین خواب خود را کنترل کنید.

غذا های پر فیبر را فراموش نکنید

میوه هایی مانند آووکادو، گلابی، توت فرنگی، تمشک، نارگیل، نخود فرنگی و … فیبر زیادی دارند. فیبرهای محلول در آب پس از جذب آب به ماده ای ژله ای شکل تبدیل می شوند. این ماده ژله ای حرکت عبور غذا از روده را کند کرده و در نتیجه باعث احساس سیری می شود. در نتیجه زمانی که مدت بیشتری احساس سیری کنید، غذای کمتری می خورید و با خوردن غذای کمتر روزانه کالری کمتری دریافت می کنید. با دریافت کالری کمتر به تدریج وزن کاهش می یابد. علاوه بر این تحقیقات نشان می دهند که مواد موجود در فیبرهای حلال به آب شدن چربی های شکم و درمان چاقی موضعی نیز کمک می کند.

برای میان وعده از تنقلات سالم استفاده کنید

تنقلات سالم مثل آجیل و میوه های خشک سرشار از مواد مغذی هستند که می توانند به هنگام گرسنگی نیاز های اساسی بدن را تامین کنند. همچنین این تنقلات جایگزین مناسبی برای خوراکی های ناسالم هستند.
وسایت من و رژیم یکی از وبسایت هایی است رژیم های هوشمند آنلاین به شما ارائه می دهد. برای درمان چاقی باید به این نکته توجه داشته باشید که بتوانید وزن خود را همچنان کاهش دهید.

برای درمان چاقی، رژیم های زیادی وجود دارد اما رژیم های من و رژیم کاملا بدون عوارض هستند و هیچ گونه خطری برای سلامتی ندارند. تیم من و رژیم متشکل از متخصصین تغذیه ای است که بهترین رژیم های لاغری را برایتان طراحی می کنند. ما اینجا با توجه به شاخص توده بدنی و سن و وضعیت جسمانی افراد رژیم غذایی می دهیم. پس اگر به دنبال درمان چاقی هستید، می توانید با مراجعه به وبسایت من و رژیم از همین امروز رژیم خود را شروع کنید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل