چطور از بازگشت وزن کم شده، جلوگیری کنیم؟

چطور از بازگشت وزن کم شده، جلوگیری کنیم؟

چطور از بازگشت وزن کم شده، جلوگیری کنیم؟ | “همان قدر که برای لاغر شدن تلاش می کنید، برای تثبیت وزن نیز تلاش کنید.” اگر فردی چاق و دارای اضافه وزن هستید و درحال حاضر یک رژیم لاغری را اجرا می کنید، بد نیست که این جمله را نیز همیشه به یاد داشته باشید و آویزه ی گوش تان کنید. همه لاغر شدن را امری سخت و پیچیده می دانند اما در واقعیت این طور نیست، تعجب نکنید. شاید لاغر شدن تا حدودی سخت و زمان بر باشد اما چیزی که اهمیت دارد تثبیت وزنی است که از دست رفته. به نظر ما کارشناسان من و رژیم شما باید برای ماندن در همان وزنی که هستید، دقیقا به همان اندازه که برای رسیدن به آن جنگیدید، بجنگید.

روش کاهش وزن تان اشتباه بوده است…

اگر با مشکل بازگشت وزن مواجه شدید بهتر است ابتدا بررسی کنید که از چه روشی برای کاهش وزن استفاده کرده‌ اید؟ بسیاری از افراد برای کاهش وزن از رژیم‌ های غذایی سخت و نامعتبر استفاده می کنند. عده ای هم به خوردن داروها و قرص های لاغری روی می آورند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید پس بهتر است بدانید که بدون شک وزن شما دوباره بازمی گردد. برای کاهش وزن نیاز به اجرای روش‌ هایی سالم و معتبر است. شما نیاز دارید که در بازه ی زمانی مشخص و کمک کم وزن کم کنید، نه ناگهانی و سریع. به همین منظور هم باید از رژیم غذایی پیروی کنید که دقیقا مناسب خود شما طراحی شده نه رژیم های غیراصولی نامعتبری که در سایت های زرد و فضای مجازی دست به دست می شوند.

بازگشت وزن کم شده

این موارد را برای جلوگیری از بازگشت وزن جدی بگیرید

از ترازو استفاده نکنید

افرادی که موفق به کاهش وزن شان می شوند، اغلب در استرس و نگرانی هستند که نکند وزن از دست رفته شان دوباره بازگردد، به همین دلیل روزانه از ترازو استفاده می کنند و این کار اصلا درست نیست. این موضوع کاملا صحیح است که برای کنترل وزن و جلوگیری از بازگشت وزن در لاغری استفاده از ترازو لازم است.اما نباید این میزان استفاده از ترازو افراطی شود و در طول بارها روی آن بروید و وزن تان را چک کنید. تعادل داشتن در استفاده از ترازو می‌ تواند به شما در جلوگیری از بازگشت وزن کمک کند. براساس تحقیقات و مطالعات انجام شده افرادی که بیش از۱۰ کیلوگرم کاهش وزن داشته ‌اند، به طور میانگین هر هفته وزن خود را کنترل می ‌کردند.

سبک زندگی تان را تغییر دهید

اگر از همین حالا تصمیم گرفتید که وزن تان را کاهش دهید، هرگز به آن به عنوان هدفی کوتاه مدت نگاه نکنید. بلکه به آن به عنوان تصمیم بزرگتری برای کمک به تغییر سبک زندگی نگاه کنید. درصورتی که سبک زندگی تان را درست کنید مطمئنا جلوگیری از بازگشت وزن در لاغری برای تان کاری آسان خواهد شد. همان طور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم، داشتن تعادل در رژیم غذایی یکی از راه ‌های جلوگیری از بازگشت وزن در لاغری است. وقتی کالری دریافتی روزانه شما بیش از مصرف تان نباشد بی شک دچار اضافه وزن دوباره نخواهید شد.

از افتادگی پوست نهراسید

معمولا آن دسته از افرادی که قصد دارند وزن زیادی را کاهش دهند از این می ترسند که پس از کاهش وزن شان با پوستی شل و افتاده مواجه شوند. به همین دلیل هم تمایلی به اجرای رژیم های لاغری ندارند و همیشه این ترس موجب می شود که رژیم غذایی خود را کنار بگذارند و طبیعتا با بازگشت دوباره وزن شان مواجه می شوند. پس از افتادگی پوست تان نترسید، خوشبختانه راه‌ های فراوانی برای رفع این مشکلات وجود دارد. شما می توانید در طول رزیم تان آب بیشتر بنوشید، مصرف سبزیجات و میوه ها و به طور کلی مواد غذایی فیبردار را افزایش دهید.

از ریزه‌ خواری پرهیز کنید

ریزه‌ خواری اثر تمام رژیم‌ های غذایی برای تناسب اندام را خنثی کرده و تقریبا همه ی زحمات کشیده شده برای کاهش وزن را بی اثر می‌ کند. افرادی که دچار این عادت غلط غذایی هستند با خوردن پراکنده از مواد غذایی باعث افزایش حجم معده می ‌شوند و ندانسته کالری زیادی در طول روز دریافت می ‌کنند. برای اینکه از ریزه خواری پرهیز کنید و آن را کنترل کنید می توانید در طول روز چیزهایی که می خورید را یادداشت کنید تا در آخر شب متوجه شوید چقدر ریزه‌ خواری داشتید. همچنین به هیچ عنوان وعده‌ های اصلی غذایی را حذف نکنید چون باعث می ‌شود در طول روز احساس گرسنگی کرده و دچار عادت ریزه‌ خواری شوید.

گرسنگی نتیجه ای جز بازگشت وزن ندارد!

درصورتی که از چاق بودن و اضافه وزن تان خسته شدید و چربی های دور شکم و پهلوی تان فکرتان را درگیر کرده، بدانید که نخوردن چاره ی کارتان نیست. تحمل گرسنگی نتیجه ای به جز آسیب های جدی و بیماری های گوارشی و مختلفی ندارد. این جمله را هرگز از یاد نبرید که اولین چیزی که در انتخاب یک رژیم و اجرای آن مهم است، درست و اصولی بودن آن است؛ مهم این است که جسم تان دچار آسیب نشود و وزنی که با تلاش و زحمت بسیار از دست دادید دورباره بازنگردد.

بازگشت وزن کم شده

در این روزهایی که تقریبا هرجایی می رسید حرف از چاقی و اضافه وزن و راهی برای کاهش آن به میان میاد و بیش از 30 درصد مردم دنیا درگیر این معضل هستند، بهترین چیز پیروی از یک رژیم غذایی است که به دنبال آن عادت های بد غذایی تان حذف شود و به جای آن رفتارهایی مثل افزایش دسترسی به انواع میوه ‌ها، رواج پیاده ‌روی و استفاده از سالن‌ های ورزشی، افزایش آگاهی تغذیه ‌ای وبه طور کلی بهبود وعده ‌های غذایی افزایش پیدا کند.

اگر تمایل دارید که برای کاهش وزن تان، یک رژیم غذایی را اجرا کنید به این نکته توجه کنید که پیش از هرچیز باید مواد غذایی موجود در برنامه غذایی تان را دوست داشته باشید تا در ابتدای راه علاوه بر داشتن حس خوب، انگیزه کافی برای شروع رژیم غذایی خود نیز داشته باشید و سپس با این حس خوب به هدف تان نزدیک و نزدیک تر شوید. شما برای لاغر شدن و لاغر ماندن باید موادی با مقدار معلوم مصرف کنید که به تنظیم سیستم سوخت و ساز بدن تان کمک کند و از چاقی جلوگیری کند.

همان طور که گفتیم شاید موفق شوید و به وزن دلخواه تان برسید اما چیزی که بیشتر اهمیت دارد این است که در همان وزن ایده آل تان بمانید نه این که پس از گذشت مدتی و عدم اجرای رژیم لاغری تان متوجه شوید که وزن تان هر روز بیشتر از روز قبل می شود. این دقیقا همان کابوسی است که بسیاری از افراد با آن روبرو می شوند. اگر دل تان نمی خواهد که با چنین کابوسی روبرو شوید و برای لاغر شدن مصمم هستید، بهتر است با آگاهی وزن کم کنید. باید بدانید که چه رژیمی را رعایت کنید و چه موادی را به برنامه غذایی تان اضافه و مصرف کدامیک را محدودتر کنید نه این که آن را کامل حذف کنید. من و رژیم می تواند در این زمینه بهترین همراه شما باشد.

من و رژیم شما لاغر می کند و لاغر نگه می دارد

همه شما می دانید که برای رسیدن به ایده آل ها باید تمام تلاش تان را بکنید، چه داشتن خانه و ماشین و به طور کلی زندگی بهتر باشد و چه لاغر و خوش اندام شدن؛ فرقی ندارد برای دست یابی به همه آن ها لازم است که با برنامه پیش بروید. داشتن یک رژیم لاغری که شامل تمام مواد مصرفی مفید و مغذی باشد به راحتی بدون ذره ای تحمل گرسنگی، شما را از چاقی نجات می دهد. از همه ی این ها مهم تر به تثبیت وزن تان نیز کمک م یکند.

بازگشت وزن کم شده

اگر تصمیم تان برای لاغر شدن جدی است پس از همین الان شروع کنید. به خاطر داشته باشید که لاغر شدن، چربی سوزی، تناسب ‌اندام و تنظیم سیستم سوخت و ساز بدن، صرفا به کمک غذاهای لاغر کننده یا غذاهای رژیمی اتفاق نمی ‌افتد. در مرحله ‌ی اول باید سراغ مغزتان بروید و رویکرد ذهنی تان را نسبت به مفهوم غذا عوض کنید. سایت من و رژیم برای همه شما عزیزانی که به دنبال سلامتی و تناسب اندام تان هستید، برنامه غذایی مناسب دارد و به شما کمک می کند که فقط به لاغر شدن و کاهش وزن نپردازید بلکه سبک غذایی تان را نیز تغییر دهید.

هر زمان که بخواهید می توانید وارد وب سایت من و رژیم شوید و با ثبت نام و وارد کردن اطلاعات شخصی و پزشکی تان یک رژیم لاغری مناسب با خودتان دریافت کنید. شاید در اطراف تان با فردی برخورد کردید با پیروی از رژیم های نامعتبر به مشکلات و بیماری های جسمی بسیاری دچار شده است. حتی پس از گذشت مدتی از اجرا یک رژیم لاغری دوباره به وزن سابق خود بازگشته. همان طور که پیش تر هم گفتیم یکی از مهم ترین دلایل بروز این مشکلات متاسفانه این است که بسیاری فکر می کنند که رژیم لاغری مساوی است با گرسنگی!

درحالی که نمی دانند این تصور کاملا اشتباه است. اگر با متخصص تغذیه ای برخورد کردید که مبنای برنامه های غذایی که ارائه می دهد این ها هستند، همان لحظه مطبش را ترک کنید. سلامتی شما از هرچیزی مهم تر است. ما هم دقیقا به دنبال سلامتی شما هستیم. پس من و رژیم را به عنوان یک همراه خوب برای خوش اندام شدن و سالم ماندن بدانید.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل