آشنایی با چهار ادویه لاغری

شما هم می توانید مثل بقیه غذا بخورید و لاغر بمانید. ممکن است با خود بگویید که چطور ممکن است که این اتفاق بیفتد؟ نیازی نیست کار خاصی انجام دهید، تنها کافی است چهار ادویه لاغری و چربی سوز را به غذایتان اضافه کنید. توصیه می کنیم که این مطلب را از دست ندهید و با آشنایی با این پودر های طعم دهنده، غذایتان را خوشمزه کنید.

 

ادویه لاغری، یک چربی سوز عالی

معمولا کسانی که مایل هستند به تناسب اندام برسند، از ساده بودن غذاهای رژیمی شکایت دارند. شما به عنوان فردی که می خواهد وزن کم کند باید یک برنامه سالم تغذیه ای داشته باشید. احتمالا دیده اید افرادی که رژیم دارند غذاهای آب پز و بیمزه می خورند. اما این تازه اول راه است و شما می توانید با استفاده از ادویه لاغری غذای خود را خوشمزه کنید.

شاید متنوع و خوشمزه نبودن غذا تنها دلیل متنفر بودن از رژیم است. اما با من و رژیم خبری از سبک غذایی یکسان نیست. ادویه جات و گیاهان بهترین روش برای افزودن طعم به غذای شما است بدون اینکه به کالری دریافتی روزانه تان اضافه شود یا شکری یا نمک افزوده شود!!!! پس نگران نباشید و در ادامه با ما همراه باشید.

زردچوبه

طبق تحقیقاتی که در سال 2009 توسط دانشگاه تافتس انجام شد، زردچوبه یکی از ادویه های مخصوص لاغری است که می تواند به بدن در چربی سوزی کمک کند. در این مطالعه، متخصصان دریافتند که زردچوبه یک ادویه گرمابخش است، یعنی گرمای بدن را افزایش می دهد که می تواند موجب بالا رفتن سوخت و ساز شود. همچنین ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای لاغری بسیار ضروری است.

دارچین

گفته می شود که دارچین بهترین ادویه برای لاغری است زیرا ولع گرسنگی را کنترل می کند، سطح قند خون را تنظیم می کند و شما را برای یک مدتی طولانی سیر نگه می دارد. می توانید دارچین را به بلغور جو دوسر خود اضافه کنید، آن را در ماست مخلوط کرده یا در چای خود بریزید. همچنین افزودنی خوبی برای گوشت و مرغ خواهد بود.

فلفل هندی

فلفل کاین یکی از ادویه هایی که باعث لاغری میشوند، می باشد و با بالا بردن دمای بدن متابولیسم فرد را افزایش می دهد. هرچه میزان سوخت و ساز بدن تان بالاتر باشد، کالری بیشتری خواهید سوزاند. افزودن این ادویه به هر وعده غذایی می تواند 100 کالری بسوزاند. برای انجام اینکار تنها کافی است فلفل قرمز را روی آجیل، سوپ، تخم مرغ و آبغوره یا حتی برنج بپاشید.

زنجبیل

زنجبیل از جمله ادویه های لاغری است که به تنظیم سطح قند خون در بدن کمک می کند، این نکته به این معنی است که بدن شما پس از مصرف کربوهیدرات یا رژیم غذایی حاوی قند، از افزایش سطح گلوکز جلوگیری می کند. همانند زردچوبه و فلفل کاین، زنجبیل همچنین دارای خاصیت گرمازایی است که موجب چربی سوزی می شود. این ادویه لاغری تند را می توان به چای، سالادها، ماهی ها، میوه ها و ترکیب آب و عسل اضافه کرد.

زنجبیل هم مثل سایر ادویه ها طعم و مزه بسیار قوی دارد و شاید مصرف آن چندان برای همه خوش آیند نباشد. این ادویه به دلیل خواص ضد التهابی خود و همچنین موادی که در خود دارد نه تنها به هضم غذا کمک می کند بلکه بر جلوگیری از بیماری های گوارشی نیز تاثیر می گذارد. علاوه بر این باعث می شود که جذب برخی از مواد مغذی در روده ها بیشتر شود.

همچنین زنجبیل یکی از بهترین ادویه جات برای لاغری و برای درمان مشکلات گوارشی مثل التهاب معده، سوء هاضمه، ناراحتی معده، ریفلاکس است. مصرف زنجبیل تولید بزاق دهان را بیشتر می کند این موضوع بر فرآیند هضم غذا و راحت تر شدن روند هضم کمک زیادی می کند. کسانی که از مشکل اسید معده رنج می برند می توانند بین وعده های غذایی خود از زنجبیل استفاده کنند.

هل

این ادویه خوش بو و معطر به هضم غذا کمک می کند و علاوه بر آن تمایل به خوردن خوراکی های شیرین را کاهش می دهد. هل حاوی مقادیر بالایی از فیبر است که بر روی اشتها تاثیر گذاشته و در واقع آن را کاهش می دهد و باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و در نتیجه یکی از ادویه های مفید برای کاهش وزن و لاغری است. ملاتونین موجود در هل چربی سوزی را در بدن افزایش می دهد. در طب سنتی هند از هل به عنوان یک چربی سوز طبیعی استفاده می شود.

فلفل سیاه و لاغری

فلفل سیاه یکی از ادویه های مخصوص لاغری است که می توانید آن را در آشپزخانه های کشور هند پیدا کنید. این ادویه خوشمزه تند به طور کلی در انواع ادویه جات مانند کاری، سبزی، ریتاس، کاداها و پولائو استفاده می شود. همچنین املاح معدنی و آنتی اکسیدان های سالم به وفور در آن یافت می شود. نکته جالب آن است که اگر روی غذا این ماده را بپاشید به تسکین التهاب بدن خود کمک کرده و از شر سرماخوردگی و آنفولانزا برای همیشه راحت شده اید.

 

خواص فلفل سیاه برای لاغری

فلفل سیاه و قرمز در یک خانواده قرار دارند حتی پسر عموی فلفل دلمه ای، فلفل سیاه است که سرشار از پیپرین می باشد که به عطر و طعم غذا می افزاید. مواد تشکیل دهنده فلفل از بوجود آمدن چربی جلوگیری می کند و اگر سوء هاضمه دارید هم با خوردن فلفل سیاه می توانید آن را رفع کنید.

فلفل سیاه گرمای بدن را افزایش می دهد و در کنار آن چربی سوزی را هم بالا خواهد برد. فراموش نکنید که چای فلفل سیاه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

درست است که فلفل سیاه متابولیسم را افزایش می دهد، اما قرار نیست که در مصرف آن زیاده روی کنید. زیرا ممکن است بدنتان به آن حساسیت نشان دهد.

نحوه مصرف فلفل سیاه برای کاهش وزن

برای استفاده بیشتر از فلفل سیاه، می توانید آن را بدون اضافه کردن به چیزی مصرف کنید. اگر هم از آن گروه افرادی هستید که نسبت به خوراکی های گرم و تند حساسیت ندارید و می توانید گرمای زیاد آن را تحمل کنید، توصیه می شود که هر روز 1-2 دانه فلفل سیاه را بجوید تا سوخت و ساز بدن تان افزایش پیدا کند. اگر هم نمی خواهید آن را مزه مزه کنید، آن را به شکل روغن فلفل سیاه یا حتی ذرت فلفل سیاه رقیق شده در یک فنجان آب استفاده کنید.

چای فلفل سیاه نیز یکی از نوشیدنی های چربی سوز است که می تواند باعث کاهش وزن سریع شود. کافیست 1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده را به چای خود اضافه کنید. به علاوه افزودن سایر گیاهان و ادویه های بالا برنده متابولیسم مانند زنجبیل، تولی یا دارچین و زردچوبه و فلفل سیاه برای لاغری بسیار مهم هستند. اگر می خواهید شکمتان تخت شود، آن را صبح ها میل کنید.

 

قرص لاغری خانگی با ادویه جات

از آنجا که بعضی از افراد می ترسند که به سراغ قرص لاغری از نوع شیمیایی بروند، ساخت قرص لاغری خانگی با ادویه جات را امتحان می کنند چرا که از نظر سلامتی مطمعن تر و ایمن تر است. اما برای استفاده از این نوع قرص ها باید به طبع بدن خود توجه کنید تا یک قرص گیاهی همگام با نوع بدن انتخاب نمایید.

  • دارچین، زنجبیل، زیره، زرد چوبه و عسل را با هم ترکیب کنید و یک خمیر را به دست آورید. مواد به شکل قرص در آورید و پس از خشک شدن استفاده نمایید. اگر دچار بیماری یبوست هستید یک قاشق پودر سنا به آن اضافه کنید. اگر با مصرف روزی یک یا دو قرص احساس سبکی کردید و وزنتان کم شد، تعجب نکنید چرا که ادویه لاغر کننده شما را به تناسب اندام خواهد رساند.
  • اگر بلغور جو دوسر، تخم کتان و شیر کم چرب را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید، ماده جالبی به دست خواهد آمد. فراموش نکنید که حتما آن را به مدت 5 دقیقه در فر قرار دهید تا به خوبی پخته شود. هر سه ماده سرشار از آنتی اکسیدان است و به رفع یبوست کمک می کند. زمانی که نفخ و یبوست بر طرف شود، فرد دچار افزایش وزن نمی شود. اما اگر این قرص لاغری خانگی را به صورت روزانه بخورید، به کاهش وزن سریع خواهید رسید.

 

با من و رژیم خوشمزه لاغر شوید

تاثیر انواع ادویه لاغری بر بالا بردن سوخت و ساز بدن کاملا در دنیای کنونی ثابت شده است. هر یک از ادویه ها طعم و مزه منحصر به فرد خود را دارند که برای انواع غذا، دسر، سوپ و نوشیدنی می توان از آن ها استفاده کرد.

افزایش متابولیسم بدن به معنی سوزاندن کالری و در نتیجه کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است. با توجه به اینکه هر یک از انواع ادویه جات برای لاغری به غیر از تاثیر مشترکی که همان افرایش سوخت و ساز است به دلیل مواد تشکیل دهنده تاثیرات متفاوت دیگری نیز بر بدن می گذارند.

بهتر است که قبل از مصرف آن ها حتما با مشاورین و متخصصین مشورت کنید. مشاورین من و رژیم در کنار شما هستند تا با توجه به شرایط جسمی، یک رژیم غذایی سالم و مناسب به شما ارائه دهند تا علاوه بر کاهش وزن سلامتی شما هم تضمین شود، چرا که اولویت یک رژیم غذایی سالم توجه به حفظ سلامتی است.

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل