ورزش و کاهش وزن

ورزش و کاهش وزن

ورزش و کاهش وزن | اگر می خواهید همیشه در سلامت کامل بدنتان باشید و به وزن ایده ال خود برسید ، بایستی نکات مهمی را در مورد ورزش فرا بگیرید . پس اگر قصد دارید وزن کم کنید حتما به این نکات توجه کنید و انجامشان دهید تا هرچه زودتر به وزن ایده آل تان برسید. در این مقاله قصد داریم مهمترین تمرینات ورزشی را که منجر به لاغری و ا ز دست دادن وزن می شود، را یاد آور شویم .

ورزش هایی که منجر به لاغری می شود

  • طناب زدن

طناب زدن بهترین و راحت ترین روش برای لاغری محسوب می شود . در واقع این حرکت ورزشی به شما کمک می کند که کالری زیادی سوزانده و چربی فراوانی از دست دهید . هیچ ورزش خاص دیگری وجود ندارد که با طناب زدن برای از دست دادن وزن برابری کند . طناب زدن ، نوعی ورزش هوازی است که می تواند سرعت سوزاندن کالری را در حدود 1300 کالری در ساعت افزایش دهد . برای هر پرش در طناب زدن 1/0 کالری مصرف می شود . در واقع 11 دقیقه طناب زدن تقریبا معادل 8 دقیقه دویدن محسوب می شود. از آنجایی که احتمال آسیب دیدن در این ورزش نسبت به دویدن کمتر است ، طناب زدن بیشتر توصیه می شود . در واقع در حین طناب زدن عملکرد شناختی مغزتان تقویت شده و چگالی استخوان هایتان افزایش پیدا می کند .

کاهش وزن

  • ورزش تکواندو

ورزش تکواندو، با انجام تمرینات تکواندو ، چیزی حدود 937 کالری در ساعت می سوزانید . با انجام تمرینات تکواندو ، چربی زیادی از دست می دهید و لاغر می شوید .

  • شنا

شنا کردن ، یکی دیگر از ورزش هایی است که می توانید با انجام آن کالری بالایی بسوزانید و از شر چربی های اضافی خود خلاص شوید . اگر می خواهید که زیاد فعالیت نکنید اما مقدار کالری زیادی بسوزانید ، شنا کردن را در برنامه ی روزانه ی خود بگنجانید . این ورزش که ظاهرا کم تحرک به نظر می رسد ، بدون اینکه عرق کنید ، صدها کالری می سوزانید . حرکاتی که حین انجام دادن شنا انجام می دهید، مانند ورزش های مختلف هوازی است که بدنتان را به تحرک وا می دارد . همواره دقت کنید که تنها کافیست فقط چند روز شنا کنید تا به نتیجه ی دلخواه خود از لحاظ وزن بدن دست پیدا کنید . در واقع این نوع ورزش ، بدون هیچ گونه آسیبی ، وزنتان را کم کرده و سایز دور کمرتان را کم می کند .

  • بالا و پایین رفتن از پله ها

بالا و پایین رفتن از پله ها ، به گفته ی کارشناسان تربیت بدنی ، به منظور لاغری و کالری سوزی زیاد ، حتما این ورزش را جدی بگیرید .حرکاتی که حین بالا رفتن از پله ها انجام می شود ، باعث تقویت قلب و ریه ها شده و تاثیرات بسیار خوبی بر بدن دارد . تحقیقات نشان می دهد که وجود پله ها باعث می شود که بر خلاف جریان جاذبه ی زمین عمل کنید و در واقع بر قدرت بدنی و استقامتتان کار کنید .

حین بالا رفتن از پله‌ها مجبور می شوید که از عضلات تثبیت‌کننده، که در دویدن‌های معمولی چندان استفاده نمی شوند، استفاده کنید، زیرا همزمان که می خواهید تعادل‌ بدنتان را روی یک پا حفظ کنید، باید قدم بعدی را با پای دیگرتان بردارید. بالا رفتن از پله ها ورزشی هوازی محسوب می شود که باعث کاهش وزن شما شده و قلب و ریه هایتان را تقویت می کند .

  • بسکتبال

بازی بسکتبال ، ورزش تیمی فوق العاده ای محسوب می شود که بسیار کمک می کند که چربی های اضافی بدنتان را بسوزانید . در حین انجام این ورزش ، سیستم قلبی و عروقیتان تقویت شده و ضربان قلبتان افزایش پیدا می کند . در واقع ورزش بسکتبال فواید اعجاب انگیز زیادی دارد که عبارتند از: افزایش توان حرکتی،استحکام و تقویت استخوان ها

اگر بسکتبال را به بخشی از عادات و سبک سالم زندگی خود تبدیل کنید، می توانید مطمئن باشید که سال‌های زیاد متمادی می‌توانید از نظر جسمی و ذهنی، سالم و شاداب بمانید.

  • دویدن

با دویدن روزانه می توانید حدود 567 کالری در ساعت بسوزانید. دویدن آرام و یکنواخت یکی از بهترین ، تمرینات بدنی است که سوخت ساز بدنتان ر به میزان زیادی افزایش می دهد. استقامت بدن را بالا برده و کمک می کند که چربی های اضافی بدنتان را آب کنید . مراقب باشید که در دویدن یکنواخت هرگز مسافت و سرعت تان را را همزمان با هم افزایش ندهید . بهترین کار اینست که ابتدا مسافت دویدنتان را افزایش دهید.

  • دوچرخه‌سواری

با دوچرخه سواری روزانه 600 کالری بسوزانید . یکی از بهترین ورزش های هوازی برای قلب و سیستم تنفسی به شمار می رود که بسیار لذت بخش است . ترافیک ماشین‌ها را پشتِ ‌سر گذاشتن و حس کردن وزش باد روی صورت و سوزاندن کالری قابل توجه، تنها چند مزیت از امتیازات فراوان دوچرخه‌سواری است. یکی دیگر از امتیازات دوچرخه‌سواری این است که ورزشی رقابتی است، بنابراین می‌توانید برای انگیزه گرفتن ، اندکی از حس رقابت خود استفاده کنید.

کاهش وزن

هدفی برای خود انتخاب کنید که قابل دستیابی باشد و بتوانید تا انتهای آن پیش روید . بعد از مدتی به جایی خواهید رسید که اصلا خستگی را احساس نکرده و متوجه نمی شوید که در حال ورزش کردن هستید! روحیه‌‌ی رقابت‌گرتان در تمامی مراحل شما را به جلو می راند و به شما کمک‌ می‌کند تا خیلی سریع‌تر کاهش وزن داشته باشید.

  • بدن سازی

با انجام تمرینات بدن سازی ، 500 کالری در یک ساعت خواهید سوزاند . اگر دوست دارید که در طی 48 ساعت بدون وقفه ای ، کالری بسوزانید ، بدنسازی گزینه ی بسیار خوبی برای شما محسوب می شود .در واقع بعد از تمرینات بدنسازی بدن شما روند کالری سوزی را ادامه می دهد. بیشتر کسانی که خواهان کم کردن وزن هستند ، توجه زیادی به وزنه زدن در باشگاه ندارند. این تصور اشتباه می تواند فرایند کم کردن وزن تان را به تعویق اندازد چرا که افراد فکر می کنند زدن وزنه، صرفا برای تنومند شدن است . اما با انجام تمرینات بدنسازی هم زیاد کالری می سوزانید و هم روند کالری سوزی را در طی روز به طور ناخودآگاه ادامه می دهید.

سایت من و رژیم برای افرادی که خواهان کم کردن وزن شان و رسیدن به تناسب اندام هستند ، دستور های غذایی ویژه و رژیم غذایی خاصی ارایه می دهد که با دنبال کردن و رعایت آنها می توانید خیلی سریع به نتایج دلخواه خود برسید با ما همراه باشید و مزایای رژیم های سایت من و زبان بهره مند شوید .

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل