بهترین رژیم لاغری برای زیبایی اندام

بهترین رژیم لاغری برای زیبایی اندام

بهترین رژیم لاغری برای زیبایی اندام | بعضی از افراد به اشتباه براین باورند که تناسب اندام به معنای داشتن اندامی لاغر و کمری باریک است، در حالی که تناسب بدنی عملکرد قلب، شش ها و ماهیچه های بدن را شامل می شود و به طور ویژه ظرفیت قلبی-ریوی، نیروی عضلانی، استقامت عضلانی و انعطاف را مورد توجه قرار می دهد. همچنین تناسب از بعد روانی و احساسی ما را نیز متاثر می سازد، زیرا آن چه بدن ما انجام می دهد روان و افکار ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

در سال های اخیر اطلاعات ما در رابطه با اهمیت تغذیه در مورد موفقیت های ورزشی تناسب اندام به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. اما متاسفانه بسیاری از ما از مواد غذایی که نباید از آن ها مصرف کنیم یا باید به صورت کم مصرف شود در برنامه ی غذایی خود داشته ایم؛ که این خود به معنای دور شدن از هدف مان، یعنی رسیدن به تناسب اندام و زیبایی آن است. ما در این مقاله به شما می گوییم که برای رسیدن به زیبایی و تناسب اندام تان، چه کارهایی باید انجام دهید و بهتر است در تغذیه تان چه نکاتی را رعایت کنید. همچنین شما می توانید، با استفاده از وب سایت معتبر من و رژیم، چندین قدم به هدف تان نزدیک شوید! با ما همراه باشید تا بگوییم، چطور؟

بهترین رژیم لاغری

برای رسیدن به زیبایی اندام چه باید کرد؟

تناسب اندام و زیبایی آن یکی از مهم ترین مسائلی است که افراد باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند و باید الگوی زندگی شان به گونه ای باشد که هر لحظه این موضوع را مدنظر قرار بدهند. یکی از روش ها برای داشتن تناسب داشتن ورزش منظم در برنامه روزانه افراد است. درکنار داشتن فعالیت بدنی مناسب باید سعی شود از یک برنامه غذایی درست و اصولی تبعیت شود. جالب است بدانید که با بالا رفتن سن، چربی ها سخت تر از بین می روند چرا که بعد از سن 25 سالگی، به ازای هر ۱۰ سال، میزان متابولیسم، حدود ۵ درصد کاهش می یابد. به همین علت باید در هر دوره از زندگی مان مراقبت وزن و سلامتی جسمانی مان باشیم.

نکاتی که باید برای رسیدن به زیبایی اندام انجام دهید:

متاسفانه بسیاری از افراد سر از خود برخی مواد را از برنامه غذایی خود حذف می کنند، این کار بسیار اشتباه است. تمام خوراکی ها باید به اندازه و با کالری کمتری مصرف شود. همچنین برای رسیدن به زیبایی و تناسب اندام احتیاجی به حذف هیچ وعده غذایی نیست. برای مثال افرادی که به امید کاهش وزن یا رسیدن تناسب اندام، وعده غذایی شام یا صبحانه حذف می کنند سخت در اشتباه هستند؛ چرا که این افراد می توانند همه وعده های غذایی را میل کنند اما با کالری کمتر!

من و رژیم یک وب سایت در زمینه ارائه ی رژیم غذایی هوشمند است. با کمک من و رژیم شما می توانید رژیم غذایی هوشمند و مناسب خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید. بخاطر داشته باشید که داشتن تغذیه صحیح اولین گام برای رسیدن به زیبایی و تناسب اندام است؛ حال چرا با کمک متخصصین من و رژیم با شیوه و نوع صحیح غذا خوردن آشنا نشوید و از آن پیروی نکنید.

رژیم هوشمند وب سایت ما، یک برنامه غذایی متناسب با قد، وزن، جنسیت ،‌استخوان بندی و اقلیم ایرانی است که بر پایه اطلاعات تغذیه روز دنیا ساخته شده و هرروز در حال بروزرسانی می باشد و بر خلاف دیگر همکاران، تمامی اطلاعات از معتبرترین مراکز علمی تحقیقاتی تغذیه اروپا و آمریکا دریافت می شود. پس درنگ نکنید و رویای زیبایی اندام را به حقیقت برسانید.

چند توصیه تغذیه ای برای زیبایی اندام و حفظ تناسب آن

  1. همین امروز یک میوه جدید را امتحان کنید. تازه، یا میوه ی خشک مهم نیست. اما به آن شکر اضافه نکنید. بسیاری از افراد چاق تمایلی به خوردن میوه ندارند و یا اصلا در سبد غذایی روزمره شان میوه جایی ندارد.
  2. روزانه حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب خالص بنوشید. یک بطری آب در دسترس خود قرار دهید تا بتوانید پس از خالی شدن مجدد آن را پر کنید و در پایان روز نیز به خوبی آن را بشویید. اکثر اوقات، بین گرسنگی و تشنگی دچار اشتباه می شوید واگر آب در دسترس شما باشد از خوردن غذای اضافی رها می شوید.
  3. حداقل به میزان یک فنجان سبزیجات غیر نشاسته ای با برگ سبز تیره مصرف نمایید. به عنوان مثال: اسفناج، بروکلی، کلم، کاهو.
  4. پیش از وعده های اصلی غذا از سالاد استفاده نمایید.
  5. روزانه حداقل ۲ میان وعده سالم شامل حداقل دو گروه غذایی داشته باشید. به عنوان مثال ترکیب لبنیات و میوه.
  6. حداقل ۱ یا ۲ فنجان شیر بدون چربی یا ۱% چربی بنوشید. می توانید شیر را به تنهایی یا همراه غلات یا در قهوه یا در هنگام پخت غذا به کار برید.
  7. در هر وعده چند قاشق از غذای تان را در بشقاب باقی بگذارید. یا قبل از شروع به غذا تعداد قاشق های مورد استفاده خود را بشمارید.
  8. اگر غذایی خوشمزه نیست یا ارزش کالری مصرف کردن ندارد، بدون دلیل آن را مزه مزه نکنید چرا که در هر صورت حاوی انرژی می باشد.
  9. تنها در صورتی که پشت میز غذا و یا در کنار سفره نشسته اید، غذا بخورید. از خوردن غذا در حین تهیه آن به خصوص در آشپزخانه و در حین جمع کرن غذا بپرهیزید.
  10. هرگز اضافه غذای فرزندان خود را استفاده نکنید و یا با آنان در غذا خوردن، شریک نشوید.

این ده مورد، تنها گوشه ای از توصیه هایی است که برای رسیدن به تناسب و زیبایی اندام گفته می شود. در ادامه با موارد بیشتر و جالب تری آشنا می شوید.

بهترین رژیم لاغری

برای رسیدن به زیبایی و تناسب اندام، هیچ تنقلاتی را کنار نگذارید!

شاید این جمله کمی عجیب باشد، اما صحیح است. تجربه ثابت کرده است که افرادی که به طور کامل یک منبع نامناسب غذایی را کنار می ‌گذارند، نسبت به مصرف آن در آینده حریص ‌تر می ‌شوند و کمتر می ‌توانند تغذیه سالم داشته باشند.
افرادی که برای داشتن تغذیه سالم به خودشان برای مصرف تنقلات مورد علاقه‌ شان یک زنگ تفریح می‌ دهند برای مثال، فقط جمعه‌ها شیرینی، نوشابه یا هر چیز دیگری می‌ خورند، به مرور می ‌توانند تناسب اندام پیدا کنند و با تغذیه سالم، بدن سالم و جوانی داشته باشند.

آب و نوشیدنی سالم، حرف اول در تناسب اندام

به هیچ عنوان تغذیه سالم، تناسب اندام و بدن سالم بدون نوشیدن آب معنی ندارد. پیش از غذا آب بنوشید تا غذای کمتری بخورید و با افزایش سوخت و ساز بدن، به شما در کاهش وزن و تناسب اندام کمک کند.

سعی کنید آب را به نوشیدنی محبوب خود تبدیل کنید و از انواع دیگر کمتر استفاده کنید، مگر این که سالم و کم‌ کالری باشند. انواع نوشیدنی شیرین و قندی را برای همیشه کنار بگذارید، شاید بتوان اضافه وزن و چاقی را تا حدی که باعث بیماری قلبی و عروقی نشود نادیده گرفت، اما آلزایمر، سکته قلبی، افزایش سرعت پیری پوست و بدن و دیابت را نه!

یک روز سبزیجاتی را در برنامه غذایی خود بگنجانید

برای داشتن تغذیه سالم حتما در هر هفته، یک روز را بدون گوشت بگذرانید و فقط سبزیجات مصرف کنید. این کار فواید بسیاری دارد که به آن‌ ها اشاره خواهیم کرد:

  • تناسب اندام در طولانی مدت
  • جوان شدن پوست و شادابی آن
  • افزایش دریافت مواد مغذی‌ای که فقط در سبزیجات وجود دارند و برای داشتن بدن سالم ضروری هستند.
  • پاکسازی بدن از سموم مختلف
  • استراحت دادن به دستگاه گوارشی

از فست فود ها دوری کنید

اگر به دنبال زیبایی و تناسب اندام و درعین حال بدنی سالم هستید، باید از فست فودها دوری کنید و دور آن ها را خط بکشید. تغذیه سالم هیچ ارتباطی با این نوع غذاها ندارد، زیرا فست فودها سرشار از چربی، کالری، مواد بی ‌ارزش غذایی و نمک هستند که سلامت تان را به طور جدی به خطر می‌ اندازند. اگر نمی توانید برای داشتن تغذیه سالم، دور این نوع غذاها را به طور کامل خط بکشید، از کم کردن میزان و دفعات استفاده از آن‌ ها شروع کنید و کم‌ کم آن را قطع کنید.

کالری غذا را بسنجید

اصولا تغذیه سالم به این معنی نیست که غذای کم‌ کالری مصرف کنید، بلکه باید میزان دریافت کالری با میزان تحرک بدنی و سوخت و ساز انرژی را هماهنگ کنید تا تناسب اندام و بدن سالم و شادابی داشته باشید. درصورتی که فرد کم ‌تحرکی هستید؛ یا میزان غذایی که می‌ خورید را کمتر کنید و یا فعالیت فیزیکی و ورزش کردن تان را افزایش دهید که البته گزینه دومی برای داشتن تناسب اندام و بدن سالم بسیار بهتر است.

هرگز صبحانه را فراموش نکنید

شما اگر شام یا نهار را حذف کنید، مسلما باز هم می‌ توانید تغذیه سالم و مناسبی داشته باشید اما با حذف صبحانه، خیر! صبحانه اصلی‌ ترین وعده غذایی است که پس از چندین ساعت غذا نخوردن و برای شروع یک روز جدید و حفظ سلامتی بدن ضروری است. افرادی که صبحانه می‌ خورند، تناسب اندام بهتری دارند و کمتر دچار چاقی و اضافه وزن می ‌شوند. این هم یکی دیگر از نکات بهترین رژیم غذایی بود!

سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل