نکات رژیم غذایی کاهش وزن

نکات رژیم غذایی کاهش وزن

نکات رژیم غذایی کاهش وزن | همیشه این سؤال برای افراد پیش آمده است که وقتی می خواهند وزن کم کنند و رژیم لاغری سریع و موثر داشته باشند، دقیقا باید چه کاری انجام دهند تا در عین حال که رژیم غذایی کاهش وزن دارند و وزن کم می کنند، به سلامتی آنها ضرر زده نشود و بتوانند به طور اصولی رژیم غذایی خود را پیش ببرند. از رژیم های غذایی که شامل غذاهای خام هستند تا برنامه های غذایی که سبزی و میوه دارند، مشکل این است: اگرچه رژیم های بسیار محدود به احتمال زیاد منجر به کاهش وزن کوتاه مدت می شوند ولی اکثر افراد نمی توانند رژیم خود را حفظ کنند و در مدت چند هفته باز هم به همان عادات غذایی قبلی خود بازمی گردند و با دیدن یک همبرگر یا اسلایدر خوشمزه که روی آن کلی سس ریخته شده است، اراده خود را از دست می دهند.

اگرچه از دست دادن وزن زیاد مثلا 5 کیلو در هفته با پیروی از رژیم غذای مناسب ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد، واقعیت این است که این سبک از کاهش وزن اغلب ناسالم است. کلید اصلی کاهش وزن سالم این است که یک شیوه زندگی سالم را متناسب با نیازهای فردی خود داشته باشید و بتوانید آن را برای زندگی حفظ کنید. نکاتی که می خواهیم در این مقاله به شما ارائه دهیم، در واقع برای کاهش وزن در رژیم غذایی بسیار مفید واقع خواهند شد.

رژیم غذایی کاهش وزن

غذاهای سرشار از فیبر بخورید.

فیبر در غذاهای سالم از جمله سبزیجات، میوه ها، لوبیا و غلات کاملا یافت می شود. برخی مطالعات نشان داده اند که صرفاً خوردن غذاهای غنی از فیبر ممکن است به شما در کاهش وزن و ادامه رژیم کمک کند. به عنوان مثال می توانید لوبیا به سالاد خود اضافه کنید. خوردن جو دوسر برای صبحانه یا میان وعده های غذایی با آجیل و دانه های غنی از فیبر نیز راه خوبی برای دریافت فیبر است.

صبحانه غنی از پروتیئن بخورید. غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ در صبحانه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. جالب است که تخم مرغ هم به کاهش و هم به افزایش وزن کمک می کند. افزایش دریافت پروتئین در صبحانه به شما کمک می کند تا از خوردن میان وعده های ناسالم پرهیز کنید و اشتهای خود را طی روز افزایش دهید.

آب کافی بخورید.

نوشیدن آب کافی در طول روز برای سلامتی بدن بسیار مفید است و حتی می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. بر اساس تحقیقات اخیر، مشخص شده است که افرادی که به اندازه کافی هیدراته نشده اند، دارای شاخص های توده بدنی بالاتری هستند. بیشتر افرادی که به طور مناسب هیدراته شده بودند چاق تر بودند. علاوه بر این، افرادی که قبل از غذا آب می نوشند نشان داده شده است که کالری کمتری مصرف می کنند.

رژیم غذایی کاهش وزن

کربن های تصفیه شده را کمتر بخورید.

کربوهیدراتهای تصفیه شده شامل قندها و غلات هستند که فیبر و سایر مواد مغذی آنها از بین رفته است. کربن های تصفیه شده می تواند شامل آرد سفید، ماکارونی و نان باشد. این نوع غذاها فیبر کمی دارند و به سرعت هضم می شوند و فقط برای مدت کوتاهی معده شما را پر می کنند. در عوض، می توانید منابعی مانند کربوهیدرات های پیچیده مثل جو، دانه هایی مانند کینوآ و جو یا سبزیجاتی مانند هویج و سیب زمینی را انتخاب کنید. این مواد غذایی به شما کمک می کنند تا شکم پر تری داشته باشید. کربن های تصفیه شده مواد مغذی بیشتری نسبت به منابع غذایی تصفیه شده دارند.

ورزش قدرتی انجام دهید.

اگرچه تمرینات هوازی مانند تند راه رفتن و پیاده روی سریع برای کاهش وزن عالی است ولی اکثر افراد تنها تمایل دارند تا روی تمرینات هوازی تمرکز کنند و تمرینات قدرتی را به برنامه خود اضافه نمی کنند. تمرینات قدرتی به برنامه ورزشی خود به شما کمک می کند تا ماهیچه سازی کنید و کل بدنتان را تقویت کنید.علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که ورزش های قدرتی، متابولیسم شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانید، حتی زمانیکه استراحت می کنید.

با دوستانتان به باشگاه بروید.

شاید برایتان جالب باشد، ولی گاهی اوقات تنهایی به باشگاه رفتن تأثیر زیادی به اندازه باشگاه رفتن با دوستان ندارد. اگر مشکل رفتن به باشگاه دارید و می خواهید وزن خود را کاهش دهید، سعی کنید با یک دوست به باشگاه بروید. مطالعات نشان داده است که افرادی که با دوستانشان برای کاهش وزن به باشگاه می روند، انگیزه بیشتری برای کاهش وزن و برنامه های ورزشی دارند. همچنین نسبت به افرادی که به تنهایی به باشگاه می روند، وزن بیشتری از دست می دهند. علاوه بر این، اگر با دوستان و حتی خانواده خود به ورزش بروید، احساس راحتی بیشتری با آنها می کنید.

خودتان را بیش از حد محدود نکنید.

اینکه به خود همیشه بگویید که دیگر نمی توانید غذای مورد علاقه خود را بخورید نه تنها واقع بینانه نیست بلکه ممکن است در ابتدای رژیم غذایی خود، از رژیم غذایی زده شوید. محدود کردن و محروم کردن بیش از حد خود، نه تنها باعث می شود به غذاهای ناسالم روی بیاورید بلکه ممکن است درست زمانیکه در حال کم کردن وزن هستید، از رژیم غذایی خود زده شوید. می توانید حتی با غذاهای خانگی که خودتان درست کرده اید، به جای غذاهای فست فود، رژیم غذایی خوبی داشته باشید. ولی با این همه رژیم غذایی که میگیرید باید تخصصی باشد و بر اساس فاکتورهای بدنی شما مانند BMI یا دیگر فاکتورها مانند قد، سن، وزن، میزان چربی و قند خون، باشد.

من و رژیم دنیایی از تنوع غذایی برای رژیم های مختلف است. دنیایی بدون محدودیت غذایی. ممکن است با خود فکر کنید چگونه؟ آیا من می توانم همان غذاهایی که قبلا می خوردم باز هم بخورم. بله تا حدی می شود. من و رژیم بر اساس اطلاعاتی که در سایت من و رژيم وارد می کنید، میزان کالری روز مورد نیاز شما محاسبه می شود و رژیمی استاندارد به شما ارائه می شود. همچنین، در صورت نیاز، علاوه بر رژیمی که دارید، پیشنهادهای جدیدی برای تغذیه و رژیم برای شما ارسال می شود.

میان وعده سالم بخورید.

ممکن است گرسنه شوید و نیاز به خوردن میان وعده های غذایی داشته باشید. توجه داشته باشید که خوردن غذاهای ناسالم مانند تنقلات به عنوان میان وعده باعث افزایش وزن شما می شود. یک راه آسان برای کاهش وزن و نگه داشتن وزن سالم، خوردن میوه و غذاهای خانگی است. یک نان و پنیر ساده خیلی بهتر از یک بیسکوییت یا کیک است زیرا این تنقلات حاوی مواد افزودنی و شکر هستند که برای سلامتی بسیار مضر هستند و باعث افزایش وزن می شوند. پس سعی کنید تا حد امکان از مصرف تنقلات و فست فود به عنوان میان وعده پرهیز کنید.

برای سلامتی خود زمان بگذارید. داشتن یک سبک زندگی سالم به این معنی است که ابتدا به فکر سلامتی خود باشید. زندگی پر مشغله ای که امروزه ما داریم به ما فرصت کافی نمی دهد تا به فکر سلامتی خود باشیم. سعی کنید برای سلامتی خود وقت بگذارید و برای آن برنامه ای دقیق داشته باشید. این را همیشه به خاطر داشته باشید بهترین رژیم لاغری در کنار برنامه ریزی و توجه به سلامتی موثر واقع می شود.

سمیرا علی جانی

Published by
سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل