رژیم غذایی خام خواری چیست؟

رژیم غذایی خام خواری چیست؟

رژیم غذایی خام خواری چیست؟| این روزها یکی از بزرگ ترین دغدغه های موجود بین افراد داشتن اندامی زیبا می باشد. گاهی دیده می شود که افراد به هر قیمتی به دنبال وزن کم کردن هستند، و تمامی اصول مهم رژیم های غذایی را زیر پا می گذارند.

روش های زیادی به منظور کاهش وزن، رسیدن به وزن ایده آل ، بهبود برنامه غذایی و افزایش سلامتی در افراد وجود دارد که هر شخص بنابر تمایل و ترجیح خود یکی از آن ها را انتخاب می کند. تقریبا می توان گفت که تمامی رژیم ها به یک اصول کلی که شامل کنترل میزان چربی، کربوهیدرات ها و سایر منابع غذایی دریافتی اشاره می کند. در این مقاله به توضیح در مورد یکی از روش های موجود که از زمان های پیش بوده اما امروزه توجه ویژه ای به آن شده است بپردازیم.

رژیم غذایی

رژیم خام خواری

همانطوری که از اسم این رژیم پیدا است تا حدودی می توان حدس زد که در این روش به چه بایدها و نبایدهایی پرداخته می شود و ملاک چه چیزی می تواند باشد. با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل را در این زمینه به دست آورید.

این رژیم غذایی از ده سال پیش روی کار آمد، اما همانطور که گفتیم امروزه محبوبیت و طرفداران ویژه ای به دست آورد. اغلب وگان ها به این نوع رژیم غذایی علاقمند هستند. شاید برای تان سوال باشد که منظور از وگان چیست؟

وگان ها کسانی هستند که معتقد هستند نباید از محصولات حیوانی استفاده کرد. این افراد علاوه بر اجتناب از مصرف گوشت انواع مختلف حیوانات، از تمامی محصولاتی که به گونه ای از حیوانات در روند تهیه آن ها استفاده شده، خودداری می کنند. برای مثال از مصرف لبنیات، ژلاتین و یا حتی پوشیدن لباس پشمی نیز خودداری می کنند.

وگان ها اصولا به مصرف غذاهای گیاهی باور دارند و معتقد هستند که مواد غذایی بایستی در طبیعی ترین حالت موجود استفاده شوند چرا که مزیت های فراوانی برای بدن دارند.

مواد غذایی مصرفی در این رژیم چیست؟

در این رژیم اصولا به مصرف مواد غذایی خام می پردازند. مواد غذایی که شامل سبزیجات، میوه ها، دانه ها، آجیل، حبوبات و غلات می شود. حبوبات مصرفی در این رژیم خاص اصولا خیس خورده و یا جوانه زده هستند. مواد غذایی خام محسوب می شوند که بیشتر از 115 درجه فارنهایت حرارت داده نشده باشند.

مصرف چه نوع مواد غذایی در این رژیم غذایی منع می شود؟

در این نوع رژیم درواقع نباید از غذاهای دریایی، گوشت و یا لبنیات استفاده کرد و حتی از مصرف غذاهای گیاهی که در دمای بیشتر از 115 فارنهایت قرار گرفته باشند خودداری می شود. خام خواران اغلب از خوردن قهوه و یا شکر تصفیه شده نیز اجتناب می کنند چرا که بر این باور هستند در فرآیند آماده سازی آن ها دستکاری زیادی شده است.

مزیت های دنبال کردن رژیم خام خواری در چیست؟

حسن این رژیم مصرف بالای سبزیجات و میوه ها است. و همانطور که می دانید این دو گروه ماده غذایی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، فیبر، مواد معدنیو ویتامین دارد. همچنین در این رژیم غذایی مصرف چربی و قند به حداقل می رسد. اگر خاطرتان باشد در این رژیم غذایی مصرف مواد غذایی که در دمای بیشتر از 115 درجه فارنهایت قرار گرفته باشند ممنوع است. از طرفی پختن یک سری از مواد غذایی مانند اسفناج منجر به از بین رفتن ویتامین موجود در آن (ویتامین(C می شود. با دنبال کردن رژیم خام خواری به گونه ای نمی توانید پرخوری کنید، لذا به منظور کاهش وزن و تثبیت وزن روش مناسبی می باشد.

رژیم غذایی

معایب رژیم خام خواری در چیست؟

همانطور که دنبال کردن این رژیم مزیت های خودش را به دنبال دارد، اما بدون نقص نیز نمی باشد. و این شما هستید که در نهایت بعد از اینکه در این زمینه اطلاعات کافی را به دست آوردید، با در نظر گرفتن مزایا و معایب موجود در این رژیم و سبک، سنگین کردن آن و البته در نظر گرفتن شرایط خودتان و اراده تان تصمیم به پیروی یا سر باز زدن از این رژیم بگیرید.

اگرچه دسته ای از مواد غذایی با پخته شدن خواص خود را از دست می دهند، گروه دیگری نیز بالعکس هستند، به این معنی که با پخته شدن خواص شان بهتر جذب بدن می شود. برای مثال می توان به لیکوپن موجود در گوجه فرنگی اشاره کرد.

محدود کردن مواد غذایی مصرفی می تواند منجر به کمبود دسته ای از ویتامین ها مانند B12 در بدن می شود. ضمن اینکه دنبال کردن چنین رژیمی طبعا به اراده قوی ای نیاز دارد! بعضی از سبزیجات مانند انواع کلم ها دارای گواتروژن هستند که عملکرد غده تیروئید را مختل می کند و منجر می شود افراد به کم کاری تیروئید مبتلا شوند. نکته قابل توجه این است که بدانید گواتروژن با حرارت از بین می رود. بنابراین تصمیم با شماست.
از طرفی باید در نظر داشته باشید که هضم سبزیجات خام برای بدن و سیستم گوارش کار ساده ای نیست. و از این رو بدن برای هضم این دسته از مواد غذایی باید به سختی کار کند.

در حیواناتی مانند گاو که گیاه خوار هستند معده اضافی ای وجود دارد که به هضم گیاهان کمک می کند اما در انسان ها اینگونه نیست، در نتیجه معده انسان نمی تواند سلولزها و فیبروزهای موجود در سبزیجات را هضم کندو هنگامی که این امر به مراتب تکرار شود سیستم گوارش فرد به مرور زمان ضعیف می شود و از طرفی منجر به ابتلا به یک سری از بیماری ها از قبیل سوء هاضمه، یبوست و یا اسهال می شود و در نهایت سیستم گوارشی فرد ضعیف می شود.

در نتیجه تمامی اتفاق های ذکر شده چنانچه بدن قادر به هضم غذا نباشد، امکان جذب نشدن مواد مغذی افزایش پیدا می کند.
در این مقاله سعی شده تمامی موارد مهمی که بایستی در مورد این رژیم خاص بدانید به شما انتقال داده شود، در نهایت این شما هستید که بایستی تصمیم بگیرد. اگر انتخاب تان دنبال کردن این رژیم سخت است بهتر است بیشتر به تحقیق بپردازید و در درجه اول، به سلامت خودتان اهمیت دهید.

پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت “من و رژیم” می باشد. این سایت و تمامی رژیم های موجود در آن توسط کارشناسان مجربی طراحی شده است که سلامت و در عین حال رسیدن به وزن ایده آل را برای شما تضمین می کند.
با ما همراه شوید و از زیبایی اندام خود لذت ببرید.

If you are looking for the Darknet Market List you will need to download and install the tor browser

سمیرا علی جانی

Published by
سمیرا علی جانی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل